Autor Tema: EFECTE SONOR ESTRANY NÚVOLS-AVIONS  (Llegit 1110 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat jomora94

• Cumulonimbus
  • Missatges: 1059
  • Índex de patiment: 218
  • Gènere: Masculí
  • Entre l'Hospitalet i Calamocha
EFECTE SONOR ESTRANY NÚVOLS-AVIONS
« el: 24 Octubre 2011, 14:00:06 »
Hola companys,

Us explico el que em va passar l'altre dia. Estava jugant a tennis amb el meu pare a les pistes de Sant Joan Despí, a prop de TV3. Mirant en direcció al mar es veia una bona acumulació de núvols i al fons de tot s'observaven les cortines d'aigua. Fins aquí tot normal. Però als pocs minuts d'estar-hi, vam setir un fort soroll aeri, més típic d'un avió de reacció que no pas d'un de passatgers. Vam pensar que seria això, però es van anar repetint. A més, s'escoltaven direcció a l'Aeroport. És per aquest motiu que us escric, per preguntar-vos si és possible que els propis núvols fessin com una espècie de pantalla que fes rebotar constantment el soroll dels avions que s'enlairaven. He estat donant-li voltes però no aconsegueixo trobar una altra explicació coherent, perquè Barcelona no és un lloc on s'entrenin avions militars ni res per l'estil, i sí que en pot passar un puntualment, però el fort soroll va anar-se repetint durant tot el matí.

No se si ho sentiríeu o potser va coincidir que allà venia més directe perquè aquesta zona de St. Joan Despí està elevada cosa que fa que no hi hagi obstacles en direcció a l'Aeroport.

Moltes gràcies!!!

PD: Descarto l'opció que fossin trons pel tipus de soroll que era i perquè després mirant el radar no hi havia hagut nuclis de tempesta en aquesta zona.
Barri Collblanc-la Torrassa (50-60 msnm)
L'Hospitalet de Llobregat (Barcelonès)

Calamocha (Terol). El meu segon poble. Pol de fred a 894 msnm. Mínima absoluta del S.XX (-30ºC)

Desconnectat jomora94

• Cumulonimbus
  • Missatges: 1059
  • Índex de patiment: 218
  • Gènere: Masculí
  • Entre l'Hospitalet i Calamocha
Re:EFECTE SONOR ESTRANY NÚVOLS-AVIONS
« Respondre #1 el: 24 Octubre 2011, 14:39:40 »
De manera que l'efecte és semblant, no? Llavors les ones acústiques que emeten els avions rebotarien contra els núvols i s'amplificarien donant lloc a aquest fort soroll. És que tot i que sembli mentida era la primera vegada que ho escoltava d'una manera tan pronunciada
Barri Collblanc-la Torrassa (50-60 msnm)
L'Hospitalet de Llobregat (Barcelonès)

Calamocha (Terol). El meu segon poble. Pol de fred a 894 msnm. Mínima absoluta del S.XX (-30ºC)