Autor Tema: Adew als 80 km/h..perfecte, ja s'ho faran..ja m'ho faran!  (Llegit 20576 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat boira

• Cumulonimbus
  • Missatges: 6708
  • Índex de patiment: -88
Re:Adew als 80 km/h..perfecte, ja s'ho faran..ja m'ho faran!
« Respondre #15 el: 09 Febrer 2011, 12:42:24 »
Per cret, amb tot aquest follón que arrosseguem fa anys , algú sap la veritat? Es dir , el que està demostrat científicament , respecte a la reducció de la contaminació?

Vull dir informes científics "neutrals" , si algú ha fet algun document per lliure sense tenir l'encàrrec oficial.

Això és el que ens manca: dades !!!!

Personalment, i "a ull", veig bé les velocitats variables que he observat, per exemple, en algunes autovies d'Alemanya.  En cas, per exemple, de possibles retencions, demanen reduir la velocitat progressivament des de molts km enrere per ajustar-se a la velocitat de la via i evitant aturades, concentracions de molts vehicles/km i circulació en 1 i 2ª velocitat.

Per una Xarxa Oberta Lliure i Neutral: http://guifi.net/

Desconnectat Avanto

• Cumulonimbus
  • Missatges: 3444
  • Índex de patiment: -317
  • Rosa de foc
    • https://twitter.com/toni_edo
« Respondre #16 el: 09 Febrer 2011, 13:37:42 »

http://www.elmundo.es/elmundo/2011/02/09/ciencia/1297250908.html

Espero que les multes siguin quantioses, els populistes no aporten res a les societats modernes.  ;)
Sant Andreu del Palomar

"In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends" (Martin Luther King)

"Com diu una vella maledicciói xina: Ojalà que et toquin viure temps interesants”

Desconnectat vacarissana

• Cumulonimbus
  • Missatges: 1493
  • Índex de patiment: 65
  • En ares d'un món millor, segur i heredable!
« Respondre #17 el: 09 Febrer 2011, 22:43:45 »

Quina capa de contaminació,  :o  >:( avui des de Llavaneres a les 18:30 mirant cap al SSW..és habitual, uns 30-40 dies de molta mè a l'aire . i la brisa del SSW la porta cap a dins del mar davant del Masresme i sobre els nostres caps. És un núvol tòxim que realment, no en són conscients.
i cada dia emetem molts gasos..només els veiem quan no es dispersen. Generem cada dia molts fums.
Crec que la gent ho ha de saber.

Volem informes de dades objectives de contaminació i com afecta la salut. Si us plu, urgent, un simpòssium ja mateix i que es prengui mesures.
al menys uns 4 milions de persones de la AMB estan afectades i mig podrides, sense saber-ho i di ho saben tant els fot, que també és molt respectable..començant els nostres governants  :-[
8 març 1964 + 1 març 1993  = 8 març 2010

www.arasikmaimespatiré.com 
.com? esperant....8-3-10

Desconnectat vallcorbí

• Mala hierba nunca muere
  • Moderador
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 13720
  • Índex de patiment: 50
  • Gènere: Masculí
  • Nalec
« Respondre #18 el: 09 Febrer 2011, 22:59:18 »
Volem informes de dades objectives de contaminació i com afecta la salut. Si us plu, urgent, un simpòssium ja mateix i que es prengui mesures.
al menys uns 4 milions de persones de la AMB estan afectades i mig podrides, sense saber-ho i di ho saben tant els fot, que també és molt respectable..començant els nostres governants  :-[

Dacord Vaka, fem tots els informes que vulgueu, i en ells també s'haurà d'afegir tota la contaminació que genera la indústria que envolta la ciutat (qunat vinc a Barna des de Lleida creuo una indústria, la Gombarri, que al menys té 5km de longitudi sempre fumeja).

Jo en el que no estic dacord amb la mesura dels 80km/h és que es fa pagar l'efecte de la contaminació al circular entre 80 i 120km/h (límit màxim) en comparació d'anar a 80km/h.  Aquests 40km/h són els que han de reduir la contaminació i ens han de salvar....no fotem!

Si es vol reduir realment la contaminació (en comtes de recaudar multes) deuen haver d'altres mesures com la de reduir el nº de vehicles que circulen, afavorir el transport públic, facilitar altres vies de transport de mercaderies....

Desconnectat parheli

• Cumulonimbus
  • Missatges: 8886
  • Índex de patiment: -614
« Respondre #19 el: 09 Febrer 2011, 23:26:30 »
Dacord Vaka, fem tots els informes que vulgueu, i en ells també s'haurà d'afegir tota la contaminació que genera la indústria que envolta la ciutat (qunat vinc a Barna des de Lleida creuo una indústria, la Gombarri, que al menys té 5km de longitudi sempre fumeja).

Jo en el que no estic dacord amb la mesura dels 80km/h és que es fa pagar l'efecte de la contaminació al circular entre 80 i 120km/h (límit màxim) en comparació d'anar a 80km/h.  Aquests 40km/h són els que han de reduir la contaminació i ens han de salvar....no fotem!

Si es vol reduir realment la contaminació (en comtes de recaudar multes) deuen haver d'altres mesures com la de reduir el nº de vehicles que circulen, afavorir el transport públic, facilitar altres vies de transport de mercaderies....

Reduir la velocitat té un efecte dominó, amb moltes conseqüències, com la que el transit no s'atura, pot anar lent, però va fluint, i sembla que això vol dir menys consum de combustible i menys contaminació.

Desconnectat rafagracia

• Cúmul
  • Missatges: 441
  • Índex de patiment: -9
« Respondre #20 el: 09 Febrer 2011, 23:53:24 »

No hace mucho entro en funcionamiento el ancho de vía europeo para mercancías.
Vaka lo explico: El millor de tot serà veure com flueix la nova dinàmica de trànsit..la gent encantada d'anar a 100 i 120..

estic tant feliç per tots ells, però podran arribar 3 minuts abans al gran col.lapse de la Diagonal, de la B-30, del litoral, de Cerdà-Gran Via..... 
yo suelo coger un tramo de ronda de Dalt que se solía circular a 90-100 y estaba siempre colapsada, pusieron radares y obligaron a respetar los 80 la cosa mejoro, bajaron a 60 y ahora se llega antes, va lento pero va y se ven menos golpes. El día que la coges de madrugada te jodes y cuentas los faroles.

Barcelona ha elegido su forma de evitar que la gente coja el coche y que funciona con la amenaza de multa y el pago.
 Las zonas verdes benefician a los vecinos de forma que dejar el coche en la zona verde de casa de cuesta 1€ semana y con bonificación la mitad, en el curro más de 2€ hora, limitado a 2h. Hay barrios donde un coche que no sea vecino no puede aparcar, solo los fines de semana y las noches.
Las zonas azules son prohibitivas.
Los vigilantes de la zona azul y verde te pueden multar por doble fila, aparcar en un vado…
Se quitan carriles para agrandar aceras, carril bici y bus
En navidad se corta el acceso a zonas comerciales.
La instalación de radares y cámaras en semáforos en parte de la ciudad.
Controles de alcoholemia a todas horas.
En resumen, coger el coche en Barna pudiendo coger el transporte público es una tontería y parece ser que se quería extender al área metropolitana.
Seguramente unos años antes se debería haber invertido más en transporte público y en unos parkings disuasorios en las entradas de la ciudad.

Desconnectat boira

• Cumulonimbus
« Respondre #21 el: 10 Febrer 2011, 10:02:05 »
Reduir la velocitat té un efecte dominó, amb moltes conseqüències, com la que el transit no s'atura, pot anar lent, però va fluint, i sembla que això vol dir menys consum de combustible i menys contaminació.

Aquí està la clau de l'assumpte i això implicaria velocitat variable ben ajustada. Sigui 90, 80 ó 60.
Anar a 100 per arribar abans a la cua i estar més estona al ralentí i/o circulant amb 1ª i 2ª no té sentit.

Desconnectat monzón

• Cúmul
  • Missatges: 136
  • Índex de patiment: 1
« Respondre #22 el: 10 Febrer 2011, 10:13:54 »
Sí, crec que a les entrades de Barcelona, que és on està el problema, es podria regular fins a 90 o 95 km/h, sobre tot per les nits i els festius, però anar a més de 100km/h mai no tindrà beneficis ambientals encara que estigui vuida la carretera i sigui de nit.

A quina velocitat gasta menys un cotxe per fer el mateix recorregut?
A quina velocitat absorbeix mès trànsit una carretera?

(per cert, no sé si heu vist els nivells de Madrid, pero són potents, molt pitjors que a Barcelona)

Desconnectat sequera

• Cúmul
  • Missatges: 773
  • Índex de patiment: 9
    • www.arrebatacapas.es
« Respondre #23 el: 10 Febrer 2011, 10:15:19 »
Eliminar el límit de 80 és un gran error i el pagarem tots:

1.- cost econòmic. Incrementar la velocitat límit implica un major consum ( més recaptació pels pressupostos de la Generalitat- que és el que es busca -)
2.- cost mediambiental. Increment de la polució per dos motius:
                a)  s'incrementa el volum de gasos emesos.( més consum de combustible)
                b)  s'incrementa el risc d'efecte acordió, amb major emisió de gasos.
3.- cost vital. Al Incrementar la velocitat augmentarà el nombre de victimes mortals i ferides greus.
4.- cost temps. Amb més embussos... més temps a les cues...

Això no es que estigui estudiat a Barcelona. Ho sap tota la comunitat cientifica mundial.

Estan disponibles el estudis de les universitat . Mireu.

Aquest tema és vergonyós.

Els 80 no donava problemes, excepte a aquells que volen correr per la nit a les autopistes al voltant de l'àrea metropolitana. I això no era un tema d'interès general.

Ara si que ho és... per la ineptitut de qui que va utilitzar aquest tema com "arma arrojadiza" contra l'anterior govern. Res més.

I encara tindrem més d'aquestes. ( el tema del dèficit és una cortina de fum)

Barri de Santa Eulàlia

www.arrebatacapas.es

Desconnectat monzón

• Cúmul
  • Missatges: 136
  • Índex de patiment: 1
« Respondre #24 el: 10 Febrer 2011, 10:37:37 »
Sequera, t'oblidaves un altre factor potser menor, però emprenyedor pels veins: el soroll.

Desconnectat sequera

• Cúmul
    • www.arrebatacapas.es
« Respondre #25 el: 10 Febrer 2011, 10:54:54 »
Sequera, t'oblidaves un altre factor potser menor, però emprenyedor pels veins: el soroll.

en efecte. no és tema menor ....

Mireu-vos el mapa del Baix Llobregat i la de infraestructures que hi han a un costat i altre del riu llobregat .

Ciutat, dos vies FGC, carretera, autopista de 3 carrils per sentit A2, dos vias AVE, dos vias mercancies, Riu, autopista quatre carrils per sentit AP2, carretera, dos viess Rodalies, Ciutat. En mig un munt de linies d'alta i mitjana tensió, i a sota terra un quants col lectors inclós el de la depuradora. Adivineu quina aporta més a l'aire.

El trias ja ha dit que vol el desdoblament del túnel de Vallvidrera ( algú del seu equip ho va desmentir possant-se les mans al cap) en detriment de la L9-L10.

Sembla que en política medioambiental estiguem viatjant en el temps 20 o 30 anys enrere

Barri de Santa Eulàlia

www.arrebatacapas.es

Desconnectat boira

• Cumulonimbus
« Respondre #26 el: 10 Febrer 2011, 12:41:04 »
...........
Adivineu quina aporta més a l'aire.
...........

Ahir, al Què Qui Com, van comentar que un cotxe modern, i eficient, deixa més "merda" (en quant a partícules fines) de desgast de neumàtic i pastilla de frens, que d'escapament   :OO

Desconnectat vallcorbí

• Mala hierba nunca muere
  • Moderador
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 13720
  • Índex de patiment: 50
  • Nalec
« Respondre #27 el: 10 Febrer 2011, 13:24:35 »
Tot això que dieu és collonut, lo dels 80 és collonut, però sempre basant-nos en lo que deia el"capità enciam": Els petits canvis són poderosos.

El fons de tot plegat és molt més complexe i vivim en una societat industrialitzada que ha crescut enormement a la vora de grans ciutats....de metròpolis com la barcelonina amb els vallessos, llobregats i maresmes de turno.

Per a mi, aquest és el mal, la concentració i la solució principal potser seria la deslocalització dins del mateix país.  Una utopia.  La gent s'en riu del aeroport de Lleida (llençar els calés diuen, quant ha costat menys que fer una parada de metro) quant en canvi podria ser una solució.

Lo que explico, potser nomès és el fons de la questió, el llarg termini, i ja sé sap que això no és important (tothom mira l'immediatesa), i per a mi lo dels 80 per hora ho trovo "capità enciam", la xocolata del lloro.

És la meva humil opinió des d'un poble :)

Desconnectat sequera

• Cúmul
    • www.arrebatacapas.es
« Respondre #28 el: 10 Febrer 2011, 15:40:43 »
Tot això que dieu és collonut, lo dels 80 és collonut, però sempre basant-nos en lo que deia el"capità enciam": Els petits canvis són poderosos.

El fons de tot plegat és molt més complexe i vivim en una societat industrialitzada que ha crescut enormement a la vora de grans ciutats....de metròpolis com la barcelonina amb els vallessos, llobregats i maresmes de turno.

Per a mi, aquest és el mal, la concentració i la solució principal potser seria la deslocalització dins del mateix país.  Una utopia.  La gent s'en riu del aeroport de Lleida (llençar els calés diuen, quant ha costat menys que fer una parada de metro) quant en canvi podria ser una solució.

Lo que explico, potser nomès és el fons de la questió, el llarg termini, i ja sé sap que això no és important (tothom mira l'immediatesa), i per a mi lo dels 80 per hora ho trovo "capità enciam", la xocolata del lloro.

És la meva humil opinió des d'un poble :)

tens tota la raó amb el centralisme barceloní.

Però el fet és que tenim 5 milions d'habitants a l'àrea metropolitana. I això s'ha de gestionar.

els 80 son poca cosa, però els seus efectes son grans.  Era una mesura que funcionava molt bé. Menys accidents, menys greus, menys congestió, menys polució , menys costos, més seguretat....

a l'altra banda de la balança menys llibertat per anar a 100 km/h. Efectivamente realment poca cosa.

I a més...canviar la mesura del 80 ens costa diners ...i molts.

La frase dels creadors d'opinió a la radio aquest matí era: "la gent s'adorm al volant a 80 km/h per la nit a la autopista". Doncs que no condueixi. No fotem.

Recordo que l'àrea 80 es va crear per anar implementant un sistema de velocitat variable en un periode llarg de anys. ( es molt car). Es fixe una velocitat límit a l'àrea i mentres s'instalen panells per modificar a voluntat la velocitat.

Ara tot això s'en va a prendre pel cul, deixem de tenir la seguretat jurídica del límit de velocitat de cada tram i es paralitza la instalació de la tecnologia variable per falta de diners.
Barri de Santa Eulàlia

www.arrebatacapas.es

Desconnectat parheli

• Cumulonimbus
  • Missatges: 8886
  • Índex de patiment: -614
« Respondre #29 el: 11 Febrer 2011, 00:14:53 »
 Llegint-vos apren un força. la pregunta és, que han fet la majoria de mitjants de comunicació els darrers anys sobre aquest tema?, pendre partit per una postura política, no tècnica, i la majoria cap a la mateixa ideologia, que són els que paguen...No debatre les coses en aquest pais és le més normal, no fos cas que la gent parlés amb coneixement.

Per cert sequera, et deixes el cost de la multa que ens imposarà Europa pel tema de la contaminació...