Autor Tema: CatÓleg de fen˛mens meteorol˛gics  (Llegit 24223 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Tiempo Valencia

• Cumulonimbus
  • Missatges: 4107
  • ═ndex de patiment: 78
  • Gènere: Masculí
  • TEMPESTES, VENIU A MI :P
    • Blog de la MÚteo! METEOMARXALENES.
Re:CatÓleg de fen˛mens meteorol˛gics
« Respondre #30 el: 23 Marš 2010, 17:50:06 »
Pot ser una il.lusiˇ optica produida per la camera... pero que t'ho diguin millor altres que segur que saben mes que jo.
Barri de Marxalenes (Valencia City), 32 msnm. 39║29'26,53''N  0║22'43,82''W  Fotos del Panoramio

Desconnectat boira

• Cumulonimbus
  • Missatges: 6708
  • ═ndex de patiment: -88
« Respondre #31 el: 23 Marš 2010, 19:39:20 »
Aix˛ son fotogrames de un vÝdeo. Va ser una tempesta d'estiu al 2008.

Que em podeu dir d'aix˛ lila? A mi em sembla la branca de un llamp mÚs gros. Realment vaig tindre la sensaciˇ de que havien espetegat allÓ mateix, segons la imatge a la barana de la galeria. Si Ús un reflex o asumirem  :-\ 

A la primera imatge sembla una xispa de ben aprop. No es veu difuminada per la pluja.
Va cascar quelcom de la casa i/o de les cases ve´nes ?
Per una Xarxa Oberta Lliure i Neutral: http://guifi.net/

Desconnectat troquelat

• C˙mul
  • Missatges: 162
  • ═ndex de patiment: -3
  • Caga el rei caga el Papa i de cagar ning˙ s'escapa
« Respondre #32 el: 23 Marš 2010, 20:09:18 »
A la primera imatge sembla una xispa de ben aprop. No es veu difuminada per la pluja.
Va cascar quelcom de la casa i/o de les cases ve´nes ?

Jo estava a dins de casa, encara que sembli que es a fora, o sigui que hi havia dos vidres entre la imatge i jo: la de la cÓmera i el vidre de la finestra.

Vaig sortir a la galeria al acabar la tempesta per mirar la barana que Ús metÓlica, per˛ estÓ tan mallada que era difÝcil veure el rastre. La cosa potser estaria en si totes les descÓrregues deixen rastre i son visibles a l'ull humÓ. De fet una imatge d'aquestes seria 1/30 de segon com a minim.

Desconnectat gavarres

• Moderador
  • LÝnia de Turbonada
  • Missatges: 11156
  • ═ndex de patiment: -5
  • Girona - nord
    • El temps a Girona
« Respondre #33 el: 23 Marš 2010, 20:14:34 »
El vidre de la finestra Ús doble? Amb doble vidre el llamp (o centella) que es veu podria venir reflexat de gairebÚ qualsevol direcciˇ.

La ciŔncia no Ús sinˇ una perversiˇ de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla

Desconnectat troquelat

• C˙mul
« Respondre #34 el: 23 Marš 2010, 20:30:23 »
El vidre de la finestra Ús doble? Amb doble vidre el llamp (o centella) que es veu podria venir reflexat de gairebÚ qualsevol direcciˇ.

No Ús doble, i de fet tampoc vaig tindre consciŔncia durant tota la tempesta, tot i que va ser violenta, de que hi haguÚs hagut una descÓrrega de proximitat (all˛ del flash i el soroll tot a l'hora), i aix˛ de la coloraciˇ lila?

Desconnectat gavarres

• Moderador
  • LÝnia de Turbonada
  • Girona - nord
    • El temps a Girona
« Respondre #35 el: 23 Marš 2010, 20:46:01 »

No Ús doble, i de fet tampoc vaig tindre consciŔncia durant tota la tempesta, tot i que va ser violenta, de que hi haguÚs hagut una descÓrrega de proximitat (all˛ del flash i el soroll tot a l'hora), i aix˛ de la coloraciˇ lila?

Aix˛ del color em recorda una bola d'aquelles de plasma (http://images.google.es/images?q=esfera+plasma&oe=utf-8&rls=org.mozilla:ca:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&ei=WBmpS-K5HIWUjAfMt7mHAg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CBUQsAQwAA)

Per cert, la cÓmera de video es digital? o de les antigues anal˛giques? Si fos de les anal˛giques podria ser un rastre d'una antigua gravacio a la mateixa cinta. ???

Em sobta que no sentissis el tro i que el fen˛men nomÚs durÚs 0.03 s (1/30) com a mÓxim. Realment s'escapa de la percepciˇ humana... 

La ciŔncia no Ús sinˇ una perversiˇ de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla

Desconnectat boira

• Cumulonimbus
« Respondre #36 el: 23 Marš 2010, 20:59:26 »
La cosa potser estaria en si totes les descÓrregues deixen rastre i son visibles a l'ull humÓ. De fet una imatge d'aquestes seria 1/30 de segon com a minim.

No tÚ perquŔ. Aix˛ tÚ pinta d'una xispeta de "no res".
EstÓs en un ˙ltim pis ?
Surt en gaire fotogrames seguits ?

Desconnectat troquelat

• C˙mul
« Respondre #37 el: 23 Marš 2010, 21:25:45 »
Si boira, visc en un pis alt, per˛ no l'˙ltim, i  tot al voltant son cases bastant mÚs baixes. Cada imatge nomÚs surt a un fotograma.

Volia dir que no vaig vincular aquestes imatges a una descÓrrega concreta, va ser al veure-les per l'ordinador i mentre seleccionava les que sortien llamps. Aquestes em van impactar i llavors vaig sortir a mirar si es veia senyal.

Si que vaig sentir molts espetecs per˛ no per ubicar-los a dos metres, clar que no se quin soroll fan quan cauen tant a prop (millor no saber-ho) Una centella o una petita ramificaciˇ de un llamp fa el mateix soroll que el tronc central? De fet hi ha gent que l'ha matat un llamp(o centella) i no presenta senyals exteriors. Te el mateix color que els de les esferes de plasma, es cert, gavarres. 

Desconnectat troquelat

• C˙mul
« Respondre #38 el: 23 Marš 2010, 21:29:41 »
Ah... i la cÓmera es digital.

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • LÝnia de Turbonada
  • Missatges: 20156
  • ═ndex de patiment: 217
  • Gènere: Femení
  • Bona MÚteo!
« Respondre #39 el: 23 Marš 2010, 23:07:57 »
(...)
Si que vaig sentir molts espetecs per˛ no per ubicar-los a dos metres, clar que no se quin soroll fan quan cauen tant a prop (millor no saber-ho) Una centella o una petita ramificaciˇ de un llamp fa el mateix soroll que el tronc central? De fet hi ha gent que l'ha matat un llamp(o centella) i no presenta senyals exteriors. Te el mateix color que els de les esferes de plasma, es cert, gavarres. 

L'agost de l'any 1976, estÓvem al cÓmping de Fontmartina, al Montseny. TenÝem la canalla dormint i els adults, que  Úrem una bona colla, gaudÝem de la tert˙lia desprÚs d'un dia esplŔndid amb excursiˇ inclosa, De sobte es va desfermar una tempesta bestial. L'aiguat va ser tant intens que els nanos, dins la tenda, suraven literalment damunt de les mÓrfegues de goma. I mentre els traslladÓvem a un lloc arrecerat, va caure un llamp amb un espetec aixordidor. Tro i llamp va ser la mateixa cosa i vam quedar mig noquejats, fins i tot ens va semblar que el terra es va moure (per˛ potser nomÚs va ser una percepciˇ)
L'endemÓ vam veure que el llamp va caure a uns cent o cent-cinquanta metres d'allÓ on Úrem.

Amb aquesta hist˛ria et vull dir que si t'haguÚs caigut un llamp molt a prop, sabries perfectament quin soroll fan. Per˛, tal com dius, millor que no ho sÓpigues mai.  ;)

Pel quŔ fa a la imatge que es veu a la teva cam...segur que alg˙ en sabrÓ treure l'entrellat. Per˛ jo no et puc ajudar, ja m'agradaria.  ;)  :-\
.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.

Desconnectat boira

• Cumulonimbus
« Respondre #40 el: 23 Marš 2010, 23:34:46 »
Tro i llamp va ser la mateixa cosa i vam quedar mig noquejats, fins i tot ens va semblar que el terra es va moure (per˛ potser nomÚs va ser una percepciˇ)
L'endemÓ vam veure que el llamp va caure a uns cent o cent-cinquanta metres d'allÓ on Úrem.

Si, aixÝ Ús un llamp d'aprop. Per sort (doncs no m'ha passat res) n'he pogut experimentar uns quants de ben aprop.

Ara, a mÚs de les descÓrregues "potents" (llamp) potser n'hi poden haver de menys intensitat.

El que surt a la foto tÚ pinta de xispa, per˛ crec que si fos part d'una ramificaciˇ d'una mÚs intensa en el mateix edifici (o proper) el tro no hauria passat desapercebut i els danys als aparells electr˛nics tambÚ s'haurien notat.

[edito] podria ser una descÓrrega tipus foc de St. Elmo ?

Desconnectat troquelat

• C˙mul
« Respondre #41 el: 24 Marš 2010, 19:31:29 »
Aix˛ del foc de San Elmo tindria sentit. Pel color lilˇs i perquŔ a vegades pot anar acompanyat de un ôsiseoö segons he llegit o sigui que explicaria que no sentis un gran tro.

Fos el que fos i per si de cas, millor no sortir en plena tempesta al balcˇ, m'oloro que aquest edifici te vocaciˇ de parallamps.

GrÓcies a tots-a ;)

Desconnectat gavarres

• Moderador
  • LÝnia de Turbonada
  • Girona - nord
    • El temps a Girona
« Respondre #42 el: 24 Marš 2010, 19:44:52 »
Si que vaig sentir molts espetecs per˛ no per ubicar-los a dos metres, clar que no se quin soroll fan quan cauen tant a prop (millor no saber-ho).

Una vegada en vaig sentir un a prop de casa (a uns 100m en linia recta). No he sentit mai una bomba, per˛ se li deu acostar forša, Ús realment com una explosiˇ (el soroll Ús produit per l'ona expansiva), amb vidres i altres objectes de casa vibrant, i al mateix temps veus el flash. I et fot un susto "que pa que"!

Desconnectat boira

• Cumulonimbus
« Respondre #43 el: 24 Marš 2010, 19:49:22 »
Aix˛ del foc de San Elmo tindria sentit.

Aquesta imatge de http://www.flickr.com/photos/pusteblume_2000/3567529335/ Ús de la zona del morro d'un aviˇ.
La cosa s'assembla.

Amb aquestes intensitats de camp elŔctric millor no sortir al balcˇ !

Desconnectat troquelat

• C˙mul
« Respondre #44 el: 25 Marš 2010, 19:04:56 »
He fet una nova foto des de la mateixa perspectiva i l'he posat a sota de l'altre. En aquesta nova composiciˇ es veuen les espigues de l'estaciˇ i sembla (perllongant la traject˛ria) que podria haver anat just a la varilla inferior esquerra, la que la subjecte a la barana. Potser aix˛ confirmaria lo del foc de Sant Elm, era el mÓstil o la punta el que faltava...

...potser ho estic convertint en un CSI   :-\