Autor Tema: Seguiment de temperatures i temps extrem al MÓN  (Llegit 285453 cops)

0 Usuaris i 2 Visitants estan veient aquest tema.

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 20497
  • Índex de patiment: 217
  • Gènere: Femení
  • Bona Méteo!
Re:Seguiment de temperatures i temps extrem al MÓN
« Respondre #4305 el: 10 Gener 2017, 10:59:58 »
A TV3 alguna cosa n'han dit i, justament per això, hi he pensat molt amb la teva sogra i la família de la teva dona. Però és cert que es parla d'altres llocs que, tal com dius, estan en latituds força superiors. El cas de Moscou, per exemple, a mi no em reporta res més que la "normalitat" d'un hivern d'allà.
Ara bé, TV3 té un corresponsal a Moscou, i no en té cap a Romania.

Gràcies pel mapa, és demolidor. Espero que la família estigui bé, Quimet.
.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.

Desconnectat quimet

• Cumulonimbus
  • Missatges: 1099
  • Índex de patiment: 5
« Respondre #4306 el: 10 Gener 2017, 17:32:48 »
Suposo que la culpa és més de les agències de noticies que de les televisions pròpiament dites però jo pensava, coi, mira que hi han romanesos a tota Espanya i les poques coses que informen d'allà, ni tant sols això que saps que és noticia.

Però bueno, és el que hi ha. Per això estic jo. ;D ;D

Allà, a casa, la sogra no pateix gaire perquè no surt al carrer i les calefaccions són eficaces. Va fent. La resta de la família ho passen amb resignació, és el seu clima i ja saben que això passa cada any, van ben abrigats però no treu que surten al carrer just el que toca.

Desconnectat gavarres

• Moderador
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 11163
  • Índex de patiment: -5
  • Gènere: Masculí
  • Girona - nord
    • El temps a Girona
« Respondre #4307 el: 10 Gener 2017, 20:44:03 »
Ja s'ha descongelat la webcam de Capracotta  :D

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Bona Méteo!
« Respondre #4308 el: 11 Gener 2017, 00:36:42 »
Quimet: m'alegra saber que la família està bé, sobretot la teva sogra.  :D

Gavarres:  vaig enviar un mail a l'ajuntament de Capracotta explicant-los que la cam de la Piazza Falconi tenia un problema de baf, no solament que quedés colgada. Els vaig escriure a la tarda i al vespre ja es veia...després va començar a nevar de nou, però ja veus que el problema del baf ja no hi és.   :D   

EDITO:  ja començava a ser hora de veure la Piazza Falconi com en altres temps. Quin tou!!  ;)
.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.

Desconnectat gavarres

• Moderador
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 11163
  • Índex de patiment: -5
  • Girona - nord
    • El temps a Girona
« Respondre #4309 el: 11 Gener 2017, 18:55:29 »
Gavarres:  vaig enviar un mail a l'ajuntament de Capracotta explicant-los que la cam de la Piazza Falconi tenia un problema de baf, no solament que quedés colgada. Els vaig escriure a la tarda i al vespre ja es veia...després va començar a nevar de nou, però ja veus que el problema del baf ja no hi és.   :D   

Els vas dir que aquí hi ha un grup de frikis que miren la neu a piazza Falconi? Encara deuen flipar...  ;DD

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Bona Méteo!
« Respondre #4310 el: 12 Gener 2017, 00:41:20 »
Els vas dir que aquí hi ha un grup de frikis que miren la neu a piazza Falconi? Encara deuen flipar...  ;DD

No, els vaig escriure a títol personal i en català.   ;D  Això sí, els vaig adjuntar la captura i suposo que devien lligar caps.     :^)

Era aquesta:

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Bona Méteo!
« Respondre #4311 el: 12 Gener 2017, 00:43:58 »
Per cert, com és que sempre es fa una gran congesta a la teulada de l'esquerra?  Si t'hi fixes, les altres no en tenen, i si mires les altres cams tampoc s'hi veuen teulades amb congestes...   (_)>

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Bona Méteo!
« Respondre #4312 el: 20 Gener 2017, 00:17:11 »
Nen, això és una nevada i no les de València.   ;D

Desconnectat quimet

• Cumulonimbus
« Respondre #4313 el: 20 Gener 2017, 13:26:41 »
Nen, això és una nevada i no les de València.   ;D

;D ;D ;D

Deu n'hi do!! Si als de Capracotta els hi expliquen els problemes que hi han hagut a València, Múrcia, Andalusia i Castella, se'n fan un fart de riure.

Connectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 19972
  • Índex de patiment: -65247
    • meteorologia avui
« Respondre #4314 el: 20 Gener 2017, 17:25:11 »
Ben bé que el món està mal repartit. Uns tant i els altres tan poc. Aquí a Girona no hi ha manera que se'ns acumuli ni un cm de neu, i altres llocs estan enterrats en la neu. Massa parlar de l'illa de calor urbana de Girona hauria d'investigar això.

Desconnectat quimet

• Cumulonimbus
« Respondre #4315 el: 20 Gener 2017, 23:24:42 »
Ben bé que el món està mal repartit. Uns tant i els altres tan poc. Aquí a Girona no hi ha manera que se'ns acumuli ni un cm de neu, i altres llocs estan enterrats en la neu. Massa parlar de l'illa de calor urbana de Girona hauria d'investigar això.

És el que hi ha. Altres episodis ens afecten a nosaltres més directament i ara ha afectat a d'altres indrets Lo de Capracotta, és un clàssic. Ja saps com va això, se'n diu climatologia de cada lloc. ::) ::)

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Bona Méteo!
« Respondre #4316 el: 21 Gener 2017, 00:43:19 »
;D ;D ;D

Deu n'hi do!! Si als de Capracotta els hi expliquen els problemes que hi han hagut a València, Múrcia, Andalusia i Castella, se'n fan un fart de riure.

Sí, però a Capracotta en altres anys ja feia molt que estaven colgats de neu. Enguany, que jo hagi vist, hi ha hagut tres enfarinades i aquesta, sí, una senyora nevada.  ;)

Als Alps també la neu ha estat tardana, però ja es va "arreglant".

Connectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 19972
  • Índex de patiment: -65247
    • meteorologia avui
« Respondre #4317 el: 21 Gener 2017, 18:12:11 »
Sí ahir en Moisès em va dir que 1926 va caure un metre de neu a Múrcia, ha nevat més allà que aquí en el màxim de cm, aquí 40 cm el 7 de gener de 1895. Tenim a Girona una climatologia dolenta en nevades.

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Bona Méteo!
« Respondre #4318 el: 22 Gener 2017, 00:25:53 »
Botellón frappé.       ;D          _O_

Desconnectat quimet

• Cumulonimbus
« Respondre #4319 el: 22 Gener 2017, 11:42:43 »
Sí ahir en Moisès em va dir que 1926 va caure un metre de neu a Múrcia, ha nevat més allà que aquí en el màxim de cm, aquí 40 cm el 7 de gener de 1895. Tenim a Girona una climatologia dolenta en nevades.

Suposo que la nevada de Múrcia serà la del Nadal de 1926 i sense ànims de contradir al Moisès, en cap moment es va enregistrar a aquesta capital un metre de neu, com a molt congestes de fins a mig metre.

Et poso la primera pàgina del diari La Verdad de Múrcia del 28 de Desembre de 1926, en pdf, on parlen de que: "Nunca se había conocido en esta provincia tan grande nevada".

http://www.archivodemurcia.es/p_pandora/cgi-bin/Pandora.exe?fn=select;xslt=e;query=id:0000583453;words=;encoding=utf-8