Autor Tema: El color negre a la roba pot afavorir el refrescament de la pell  (Llegit 103 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 19879
  • Índex de patiment: -65247
  • Gènere: Masculí
    • meteorologia avui
http://www.diarioinformacion.com/vida-y-estilo/moda-belleza/2017/06/23/ropa-negra-da-calor-verano/1909678.html
Doncs sí, es veu que afavoreix la convecció, i el refredament de la pell, sobretot si hi ha brisa. I en canvi si és ajustada la roba, millor blanca. La blanca que no és ajustada reflecteix la calor, però per dins no perds calor, la calor va de la roba a la pell. Jo que pensava que anar de negre a l'estiu era dolent perquè absorbeix la radiació solar millor que el blanc, m'he equivocat.

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 20434
  • Índex de patiment: 217
  • Gènere: Femení
  • Bona Méteo!
Re:El color negre a la roba pot afavorir el refrescament de la pell
« Respondre #1 el: 31 Agost 2017, 10:06:24 »
Home Gerard, tu que et mous per Salt es deus haver adonat que les dones musulmanes no solament van tapades de cap a peus sinó que a més van ben amples. O n'has vist alguna que porti vestimenta ajustada al cos? O n'has vist alguna que vagi vestida de blanc?    ;D
.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.

Desconnectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 19879
  • Índex de patiment: -65247
  • Gènere: Masculí
    • meteorologia avui
« Respondre #2 el: 31 Agost 2017, 17:37:49 »
Home Gerard, tu que et mous per Salt es deus haver adonat que les dones musulmanes no solament van tapades de cap a peus sinó que a més van ben amples. O n'has vist alguna que porti vestimenta ajustada al cos? O n'has vist alguna que vagi vestida de blanc?    ;D
No és del tot, és una veritat a mitges. Hi ha gent per tot. Suposo que deu ser cert per algunes, no per totes. Però vaja, la majoria si. En tot cas jo quan vaig de negre tinc més calor.

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 20434
  • Índex de patiment: 217
  • Gènere: Femení
  • Bona Méteo!
« Respondre #3 el: 01 Setembre 2017, 00:51:03 »
No és del tot, és una veritat a mitges. Hi ha gent per tot. Suposo que deu ser cert per algunes, no per totes. Però vaja, la majoria si. En tot cas jo quan vaig de negre tinc més calor.

Jo també. Bé, de fet roba negra d'estiu no en tinc, si de cas pantalons blau-marí. Però tradicionalment per les nostres terres es va fosc a l'hivern i clar a l'estiu. El que sí que he notat és que, per bé que ampla, amb màniga fins al colze o tres quarts, suporto millor la calor del carrer, suposo que per allò que a la calor de l'ambient s'hi suma la que et reflexen els edificis i els paviments, entre altres factors.

.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.