Autor Tema: Volta al Massís del Puigpedrós  (Llegit 896 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Missatges: 915
  • Índex de patiment: -53
  • Gènere: Masculí
  • Des de les alçades!
Volta al Massís del Puigpedrós
« el: 03 Febrer 2016, 15:13:39 »
Hola gent! aquest hivern les caminades hivernals s'han fet esperar, la neu és acceptable en latituds nord però el principal problema és que es transforma més ràpid amb els riscos que genera i el cansament que comporta.
Escapada per pujar el Puigpedrós (2915m) per la Serra de Campcardós, en circular sortint de l'estació nòrdica de Guils Fontanals en una ruta per desgràcia meva, condicionada pels horaris de l'estació, ja que manipulen la barrera en horaris reduits que comporten un control total del temps de ruta.

La ruta és feta fa poc més d'una setmana i les vistes que vaig trobar-hi són d'un pirineu molt acceptable de neu, sobretot als vessants del Carlit, Fontnegres i muntanyes andorranes. Neu molt tova i transformada des de mig matí, temperatures elevades que feien inversemblant estar a tanta alçada sense fred en aquestes dates. La temperatura al cim del Puigpedrós (2915m) al migdia era de -1ºC.

Com sempre he preparat un detallat reportatge amb fotos refrescants en una nova entrada al blog, per a qui li pugui interessar:

http://siureny7.blogspot.com.es/2016/01/volta-pel-massis-del-puigpedros-2915m.html

Massís del Carlit, Serra Xemeneies i Collroigs des de la Serra de Campcardós

No hi fa res que a les valls hi faci ombra, si a la muntanya hi brilla el sol

Desconnectat del ebre cap al..

• Cúmul
  • Missatges: 219
  • Índex de patiment: 2
Re:Volta al Massís del Puigpedrós
« Respondre #1 el: 03 Febrer 2016, 18:52:13 »
Fa un mes que no pujo a fer muntanya (aquest ja toca), i pensava que la situació estaria molt pitjor. Tot i així esgarrifa la situació, mes que nevat sembla enfarinat.
Ara, la ruta llarga eh, amb raquetes t'hauràn deixat les cames com pilons de glaç

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 20374
  • Índex de patiment: 217
  • Gènere: Femení
  • Bona Méteo!
« Respondre #2 el: 04 Febrer 2016, 00:20:52 »
Magnífic reportatge, Siureny, com ja ens tens acostumats. Gràcies per compartir aquestes sortides!   :D

Diuen que una imatge val més que mils paraules, però aquest és superb, d'una tendresa infinita que m'ha arribar a l'ànima. La imatge és perfecta però el comentari l'enalteix i, potser sense proposar-t'ho, hi deixes l'empremta de la gran persona i del vertader muntanyenc que ets. Gràcies també per això, m'has fet emocionar.  :-*

"Paro a menjar una mica, no fa vent i el sol escalfa. He buscat un roc on pogués reposar bé i gaudir del moment mentre recuperava energies. De sobte, la incomoditat de sentir-me observat enmig d'aquesta solitària immensitat, desinteressadament busco amb la mirada fins que el trobo, allà quiet, observant-me a cada moviment totalment immòbil, imposant respecte. Sóc a casa teva penso, i només puc mostrar-te gratitud"

.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Des de les alçades!
« Respondre #3 el: 04 Febrer 2016, 21:38:10 »
Fa un mes que no pujo a fer muntanya (aquest ja toca), i pensava que la situació estaria molt pitjor. Tot i així esgarrifa la situació, mes que nevat sembla enfarinat.
Ara, la ruta llarga eh, amb raquetes t'hauràn deixat les cames com pilons de glaç

Si la ruta és llarga però sense desnivells massa prolongats. Vaig acabar realment cansat, l'estat de la neu en va ser la culpable, ben transformada ja a mig matí i no vaig poder gaudir de la comoditat i pas ràpid dels grampons. Tot i això, dues hores després d'haver-la feta només en quedaven bones sensacions.
Podria estar molt millor la zona parlant de neu però en vaig trobar a nivell general  :)

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Des de les alçades!
« Respondre #4 el: 04 Febrer 2016, 21:44:21 »
Magnífic reportatge, Siureny, com ja ens tens acostumats. Gràcies per compartir aquestes sortides!   :D

Diuen que una imatge val més que mils paraules, però aquest és superb, d'una tendresa infinita que m'ha arribar a l'ànima. La imatge és perfecta però el comentari l'enalteix i, potser sense proposar-t'ho, hi deixes l'empremta de la gran persona i del vertader muntanyenc que ets. Gràcies també per això, m'has fet emocionar.  :-*

"Paro a menjar una mica, no fa vent i el sol escalfa. He buscat un roc on pogués reposar bé i gaudir del moment mentre recuperava energies. De sobte, la incomoditat de sentir-me observat enmig d'aquesta solitària immensitat, desinteressadament busco amb la mirada fins que el trobo, allà quiet, observant-me a cada moviment totalment immòbil, imposant respecte. Sóc a casa teva penso, i només puc mostrar-te gratitud"

Cert Marga, la foto explica el relat més que a la inversa. M'agrada editar els reportatges de cop i fer-ho un cop acabada la ruta, així les sensacions són fresques i els comentaris més adients per a cada imatge. El teu comentari em deixa ple de satisfacció emocional i omple molt creu-me. Això significa que no estic sol a la muntanya, encara hi ha molt per explicar!
Gràcies a tu Marga  :-* ;)

Desconnectat tafonoll

• Cumulonimbus
  • Missatges: 1091
  • Índex de patiment: -52
« Respondre #5 el: 09 Febrer 2016, 08:24:27 »
Excel·lent report, com sempre; magnífiques fotografies, com sempre; i un relat endreçat i clar: com sempre.

No puc deixar d'estar d'acord amb la marga pel que fa a la teva estima a la muntanya i a la sensibilitat amb la qual ho expliques.

Un privilegi que comparteixis relats i vivències com aquestes. Gràcies.

_O_ _O_ _O_

Desconnectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 19771
  • Índex de patiment: -65247
    • meteorologia avui
« Respondre #6 el: 10 Febrer 2016, 16:34:21 »
Molt maca, però no eren 2913 m, no pas 2915?

Desconnectat gavarres

• Moderador
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 11163
  • Índex de patiment: -5
  • Girona - nord
    • El temps a Girona
« Respondre #7 el: 10 Febrer 2016, 20:29:01 »

Si mires a la viquipèdia, l'alçada depèn de l'idioma: en anglès 2912, en castellà 2914 i en català 2915.
Deu dependre de la neu que hi hagi al cim  ;D

Segons l'ICC 2915 m

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Des de les alçades!
« Respondre #8 el: 10 Febrer 2016, 23:29:56 »
Excel·lent report, com sempre; magnífiques fotografies, com sempre; i un relat endreçat i clar: com sempre.

No puc deixar d'estar d'acord amb la marga pel que fa a la teva estima a la muntanya i a la sensibilitat amb la qual ho expliques.

Un privilegi que comparteixis relats i vivències com aquestes. Gràcies.

_O_ _O_ _O_

Gràcies Francesc! la muntanya mai s'acaba i sempre és bo buscar zones noves  ;)

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Des de les alçades!
« Respondre #9 el: 10 Febrer 2016, 23:31:48 »

Merci Gerard! Els nous recàlculs de ICC han fet variar l'alçada d'alguns cims, d'altres no. El Puigpedrós amb 2915m ha passat a ser el cim més alt de Girona i de la Cerdanya catalana  :) , tinc que demanar a l'Alpina aviam si els nous mapes surten o no actualitzats.

Desconnectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 19771
  • Índex de patiment: -65247
    • meteorologia avui
« Respondre #10 el: 11 Febrer 2016, 10:56:43 »
Merci Gerard! Els nous recàlculs de ICC han fet variar l'alçada d'alguns cims, d'altres no. El Puigpedrós amb 2915m ha passat a ser el cim més alt de Girona i de la Cerdanya catalana  :) , tinc que demanar a l'Alpina aviam si els nous mapes surten o no actualitzats.
Ara els càlculs d'altitud deuen ser més exactes que abans, amb la tecnologia que hi ha, i les imatges dels satèl·lits. ;)