Autor Tema: Pics de Collroig, Pic Serra Xemeneies i aresta sud Carlit  (Llegit 1205 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Missatges: 915
  • Índex de patiment: -53
  • Gènere: Masculí
  • Des de les alçades!
Pics de Collroig, Pic Serra Xemeneies i aresta sud Carlit
« el: 28 Octubre 2015, 21:33:46 »
Tornem a la muntanya, aquesta vegada per seguir el cordal sud del massís més alt dels pirineus orientals: El Carlit. Els Pics de Collroig feia temps que estaven a l'agenda, el fet de veure que el Carlit (2921m) era a l'abast, decideixo intentar-ho amb l'alicient de voler transitar per la ruta habitual de pujada farcida d'estanys. El preu era car, una ruta molt llarga amb molt desnivell acumulat, però que sabria que valdria realment la pena i de fet, no ha decebut gens.

Excursió en solitari i a més entre setmana en un ruta poc transitada. Pujada pel Ras del Carlit per assolir el cordal i entre carenes suaus i crestes escarpades anar fent cims: Collroig Occidental (2833m) - Collroig Oriental (2804m) - Pic Serra Xemeneies (2878m) i Carlit (2921m), baixada pel recorregut dels estanys i tornada per la Vall d'Angostrina fins el punt d'inici.
Durant tot el recorregut només hi havia muflons i isards, arribo al cim del Carlit a les 14h on no hi havia ni una ànima, per primera vegada puc gaudir del cim amb tranquil.litat i estar-m'hi una bona estona tot dinant. Realment val molt la pena visitar aquesta part de pirineu que envolta desde porte pimorens, passant pel Carlit fins a la Vall d'Orlu amb molt per descobrir.
El contrapunt del dia és que ara escurça i em va anar de 30m que no se'm fa fosc  :)     

Espero que gaudiu del report en una nova entrada detallada que he preparat al blog:

http://siureny7.blogspot.com.es/2015/10/pics-de-collroig-pic-serra-xemeneies-i.html

Salut i muntanya per tots  ;)

No hi fa res que a les valls hi faci ombra, si a la muntanya hi brilla el sol

Desconnectat tafonoll

• Cumulonimbus
  • Missatges: 1091
  • Índex de patiment: -52
Re:Pics de Collroig, Pic Serra Xemeneies i aresta sud Carlit
« Respondre #1 el: 29 Octubre 2015, 10:41:32 »
Noi et superes cada vegada una mica més.
Impressionant la sortida, magnífiques les explicacions -com sempre, d'altra banda-, i molt bones fotografies.

Conec força la zona però mai havia vist la ruta que has fet.
De fet fa una setmana era per les Bulloses de passeig.

Chapeau, barretina i el que convingui!  _O_ _O_ _O_ _O_

I gràcies per compartir-ho, com sempre!

Desconnectat MeteoBDN

• Si no plou avui, plourà demà!!
  • Cumulonimbus
  • Missatges: 4978
  • Índex de patiment: -280
  • Pedregades, rierades i tornados!
    • MeteoBDN, la méteo a la ciutat de Badalona
« Respondre #2 el: 29 Octubre 2015, 11:40:48 »
Fantàstica patejada per les alçades de la Cerdanya! :D Molt bon reportatge, company! I déu n'hi do amb la caminada... 30 km en un sol dia i amb tan de desnivell no es fa així com així!
Badalona - Centre 30msnm, el Baix Maresme, Catalunya. 16.7º i 574.6mm (Obs. Municipal, 1981-2010).

Desconnectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 19771
  • Índex de patiment: -65247
    • meteorologia avui
« Respondre #3 el: 29 Octubre 2015, 18:14:28 »
Hauries d'anar acompanyat Siureny, t'ho dic pel teu bé, si et passa alguna cosa, qui et vindrà a rescatar. Fantàstica l'excursió, un paisatge de somni!!  ;)

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 20374
  • Índex de patiment: 217
  • Gènere: Femení
  • Bona Méteo!
« Respondre #4 el: 30 Octubre 2015, 23:44:14 »
Magnífic reportatge, com ja ens tens acostumats.  Gràcies per compartir!!    :D :D
.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Des de les alçades!
« Respondre #5 el: 01 Novembre 2015, 09:34:26 »
Moltes gràcies a tots!
Si, la ruta és dura però val molt la pena. Gerard, estic federat i tinc helicòpter gratis si convé  ;D
Francesc, la ruta no és gens habitual ja que la gent que puja als Collroig ho fa per la banda de Lanós pel Bac de Collroig. Era una altra opció, després el descens des del Carlit l'hagués fet pel vessant oest, però jo volia baixar per la zona dels llacs perquè feia temps que no hi passava  :)

Poc li queden a aquestes muntanyes abans no quedin tenyides de blanc, a la meva manera, m'he despedit de la tardor  ;)

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #6 el: 02 Novembre 2015, 08:56:57 »
Moltes gràcies a tots!
Si, la ruta és dura però val molt la pena. Gerard, estic federat i tinc helicòpter gratis si convé  ;D
Francesc, la ruta no és gens habitual ja que la gent que puja als Collroig ho fa per la banda de Lanós pel Bac de Collroig. Era una altra opció, després el descens des del Carlit l'hagués fet pel vessant oest, però jo volia baixar per la zona dels llacs perquè feia temps que no hi passava  :)

Poc li queden a aquestes muntanyes abans no quedin tenyides de blanc, a la meva manera, m'he despedit de la tardor  ;)
D'acord si tens helicòpter gratis, tot va millor. Si fas una foto d'una congesta maca de neu a l'estiu me l'envies, si us plau. ;D
M'envies un privat.

Desconnectat Tibidabo

• Cumulonimbus
  • Missatges: 2952
  • Índex de patiment: 350
  • Endavant Catalunya!
    • Àlbums de fotos d'Alpinisme per la Geografia Espanyola i Europea
« Respondre #7 el: 02 Novembre 2015, 21:35:13 »
Felicitats muntanyenc Siureny per la impressionant patejada que has compartit amb naltrus.
Molt i molt interessant proposta que espero fer-la de cara la primavera que ve. Aquest projecte ja el tenia contemplat i les teves explicacions anirán genial per realitxar-la. Moltes gràcies!

Per cert, potser m'equivoco en la interpretació que faig d'un missatge teu però comentar que et refiaves de lassegurança de la feec i del rescat de l'helicopter perquè estas federat és una opinió no gaire afortunada, perquè l'helicopter és un recurs extraordinari i només s'ha de demanar un rescat quan la vida propia corre perill. Un federat que s'encigala i s'encanta en una cresta i no té tècnica per superar-la i demana un rescat perquè es fa de nit hauria de pagar el rescat encara que està assegurat. No es pot arriscar tant en longitud i tecnica perquè es creu tenir la seguretat del rescat gratuit i l'assegurança, perquè no és així! Segur que ho tens en compte oi Siureny  ;) m'entens perquè ho dic? Es pot malinterpretar el teu comentari com que qualsevol persona pot fer una excursió com la que proposes, sense experiència o poca, perquè està federat i té un seguro, i no és veritat... trobo molt greu que hi hagi gent que pugui arribar a creure això. Les teves cròniques són públiques i millor no deixar dubtes de la dificultat de la ruta que has fet i la tècnica que cal presentar per desenvolupar l'activitat.
Salut!
Excursionista i MeteoFreak Pol, Geògraf i locutor de Sants 3 Ràdio. Il ex- bicari de TV3. Entre BCN- Les  Corts/Collblanc i Vilafranca del Penedès.

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Des de les alçades!
« Respondre #8 el: 02 Novembre 2015, 22:46:39 »
Moltes gràcies per les felicitacions Pol !

Entenc perfectament el que comentes, de fet si t'has llegit la crònica del blog veuràs que deixo clara la dificultat de la ruta a part de les dades tècniques. Qui l'interessi fer la ruta entenc que ho haurà de llegir entrant al link:

Tinc que deixar clar que cal tenir experiència a muntanya per fer aquest recorregut, per la seva llargada, duresa amb el desnivell i trams de cresta molt aeris on tota precaució serà necessària

El fet d'estar assegurat és vital per qualsevol muntanyenc, no només per la seguretat que ja et dóna d'inici, tant per rutes com aquestes com d'altres més llargues que es poden fer en plan running. De totes maneres t'agraeixo la puntualització, no havia pensat que podia induïr a mals pensaments o peu a cometre imprudències. L'alta muntanya és cosa seria i no es pot menysprear, enfilar-te al més amunt té un preu i cadascú ha de ser conscient fins on pot arribar.

Salut i muntanya, aviam si ens publiques alguna hivernal aviat  ;)

Desconnectat Tibidabo

• Cumulonimbus
  • Missatges: 2952
  • Índex de patiment: 350
  • Endavant Catalunya!
    • Àlbums de fotos d'Alpinisme per la Geografia Espanyola i Europea
« Respondre #9 el: 02 Novembre 2015, 23:06:33 »

Entenc perfectament el que comentes, de fet si t'has llegit la crònica del blog veuràs que deixo clara la dificultat de la ruta a part de les dades tècniques. Qui l'interessi fer la ruta entenc que ho haurà de llegir entrant al link:

Tinc que deixar clar que cal tenir experiència a muntanya per fer aquest recorregut, per la seva llargada, duresa amb el desnivell i trams de cresta molt aeris on tota precaució serà necessària

El fet d'estar assegurat és vital per qualsevol muntanyenc, no només per la seguretat que ja et dóna d'inici, tant per rutes com aquestes com d'altres més llargues que es poden fer en plan running. De totes maneres t'agraeixo la puntualització, no havia pensat que podia induïr a mals pensaments o peu a cometre imprudències. L'alta muntanya és cosa seria i no es pot menysprear, enfilar-te al més amunt té un preu i cadascú ha de ser conscient fins on pot arribar.

:plas! :plas!

Gràcies pels anims, intentaré publicar l'enllaç d'algun pròxim àlbum de Google o FB, però mereix destinar molt de temps que no tinc per explicar amb tant detall com ho fas tu.
Excursionista i MeteoFreak Pol, Geògraf i locutor de Sants 3 Ràdio. Il ex- bicari de TV3. Entre BCN- Les  Corts/Collblanc i Vilafranca del Penedès.

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #10 el: 03 Novembre 2015, 09:23:50 »
Felicitats muntanyenc Siureny per la impressionant patejada que has compartit amb naltrus.
Molt i molt interessant proposta que espero fer-la de cara la primavera que ve. Aquest projecte ja el tenia contemplat i les teves explicacions anirán genial per realitxar-la. Moltes gràcies!

Per cert, potser m'equivoco en la interpretació que faig d'un missatge teu però comentar que et refiaves de lassegurança de la feec i del rescat de l'helicopter perquè estas federat és una opinió no gaire afortunada, perquè l'helicopter és un recurs extraordinari i només s'ha de demanar un rescat quan la vida propia corre perill. Un federat que s'encigala i s'encanta en una cresta i no té tècnica per superar-la i demana un rescat perquè es fa de nit hauria de pagar el rescat encara que està assegurat. No es pot arriscar tant en longitud i tecnica perquè es creu tenir la seguretat del rescat gratuit i l'assegurança, perquè no és així! Segur que ho tens en compte oi Siureny  ;) m'entens perquè ho dic? Es pot malinterpretar el teu comentari com que qualsevol persona pot fer una excursió com la que proposes, sense experiència o poca, perquè està federat i té un seguro, i no és veritat... trobo molt greu que hi hagi gent que pugui arribar a creure això. Les teves cròniques són públiques i millor no deixar dubtes de la dificultat de la ruta que has fet i la tècnica que cal presentar per desenvolupar l'activitat.
Salut!
:plas! :plas! :plas! :plas! :plas! :plas! :plas!
Tota la raó del món Pol.  :D Per això jo no m'arrisco, a més no estic ni federat, per les vegades que vaig a fer muntanya, no val la pena. ;)

Desconnectat tafonoll

• Cumulonimbus
  • Missatges: 1091
  • Índex de patiment: -52
« Respondre #11 el: 03 Novembre 2015, 10:19:10 »
Totalment d'acord amb el raonament (hi ha l'advertiment previ) però com deia el Gerard fer muntanya sol per molt coneixement i experiència que es tingui mai és l'ideal. Sempre hi pot haver algun imprevist que no es pugui superar tot sol. Jo, de ben segur, tot sol no m'atreveria pas a fer la ruta aquesta... :-[

Dit això (jo també estic federat, clar) les meves felicitacions de nou a Siureny per les magnífiques rutes que fa i que comparteix i justament perquè volem que en segueixi fent i compartint quan les pugui fer en companyia molt millor!

Salut i cames