Autor Tema: Els 5 cims del cordal de la Tossa Plana de Lles  (Llegit 1113 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Missatges: 915
  • Índex de patiment: -53
  • Gènere: Masculí
  • Des de les alçades!
Els 5 cims del cordal de la Tossa Plana de Lles
« el: 10 Octubre 2015, 21:23:36 »
El títol ho diu tot, ja feia temps que tenia ganes d'enllaçar aquest cordal que resulta ser el més elevat de la Cerdanya catalana amb la Tossa Plana de Lles (2916m) com a punt culminant. Una volta entretinguda que circula molta estona en alçada a cavall entre la Cerdanya i Andorra i que ens permetrà degustar unes llargues vistes en totes direccions. Només caldrà tenir en compte la pujada per la cresta des del Coll de Setut fins el Pic de Setut on hi trobarem algún pas complicat que podrem evitar.

Els cims són els següents: Pic dels Estanyons (2834m) - Tossal Bovinar (2841m) - Pic de Coma Extremera (2808m) - Pic de Setut (2867m) - Tossa Plana de Lles (2916m)

Pel nord podrem degustar les muntanyes andorranes amb unes espectaculars perspectives de tota la Vall del Madriu i pel sud tanca la familiar Serra de Cadí, en un recorregut en què la relació desnivell-distància és bastant acceptable.

D'aquí poc ja tindrem el paisatge pirinenc tenyit de blanc i és que la tardor avança al pirineu i ja es fa notant. També visitarem la muntanya a l'hivern, a la seva manera també és espectacular.
Seguim buscant bolets posant pauses per visitar el nostre pirineu, però mai deixant d'anar a la muntanya  :)

Molta salut i muntanya :)

http://siureny7.blogspot.com.es/2015/10/cims-del-cordal-de-la-tossa-plana-de.html

No hi fa res que a les valls hi faci ombra, si a la muntanya hi brilla el sol

Desconnectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 19965
  • Índex de patiment: -65247
    • meteorologia avui
Re:Els 5 cims del cordal de la Tossa Plana de Lles
« Respondre #1 el: 12 Octubre 2015, 13:20:30 »
Em pensava que el Puigpedrós amb 2913 m era la muntanya més alta de la Cerdanya. Pertany a la província de Girona la Tossa Plana de Lles? Molt bon reportatge, com sempre!  ;)

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Des de les alçades!
« Respondre #2 el: 12 Octubre 2015, 16:20:31 »
Em pensava que el Puigpedrós amb 2913 m era la muntanya més alta de la Cerdanya. Pertany a la província de Girona la Tossa Plana de Lles? Molt bon reportatge, com sempre!  ;)
Gràcies Gerard! el Puigpedrós és el segon cim més alt de la Cerdanya catalana, la Tossa Plana de Lles el cim més alt, i el Carlit (2921m) el pic més alt de tota la Cerdanya, tant catalana com francesa.
Lles de Cerdanya és província de Lleida i la Tossa Plana també, fronterera amb Andorra, però ben aprop de la província de Girona, el Puigpedrós és Gironí  :)

Desconnectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 19965
  • Índex de patiment: -65247
    • meteorologia avui
« Respondre #3 el: 13 Octubre 2015, 06:55:25 »
Diria que no es diu vertent, sinó vessant. ;)

Desconnectat MeteoBDN

• Si no plou avui, plourà demà!!
  • Cumulonimbus
  • Missatges: 4978
  • Índex de patiment: -280
  • Pedregades, rierades i tornados!
    • MeteoBDN, la méteo a la ciutat de Badalona
« Respondre #4 el: 13 Octubre 2015, 12:12:42 »
Genial el reportatge! És una zona de la Cerdanya que amaga racons ben inhòspits :plas! Sempre em deixes parat amb les quilometrades que fas, déu n'hi do!

Gràcies Gerard! el Puigpedrós és el segon cim més alt de la Cerdanya catalana, la Tossa Plana de Lles el cim més alt, i el Carlit (2921m) el pic més alt de tota la Cerdanya, tant catalana com francesa.
Lles de Cerdanya és província de Lleida i la Tossa Plana també, fronterera amb Andorra, però ben aprop de la província de Girona, el Puigpedrós és Gironí  :)

Segons l'ICC el cim més alt de la Baixa Cerdanya (és a dir, la que pertany actualment a Catalunya) és el Puigpedrós (2915.0 m), seguit de la Tossa Plana de Lles (2904.9 m): http://www.icc.cat/vissir3/
Badalona - Centre 30msnm, el Baix Maresme, Catalunya. 16.7º i 574.6mm (Obs. Municipal, 1981-2010).

Desconnectat montgros

• Cúmul
  • Missatges: 816
  • Índex de patiment: -65503
    • Estació Davis de Llanos del Hospital en temps real
« Respondre #5 el: 13 Octubre 2015, 14:21:51 »
Genial el reportatge! És una zona de la Cerdanya que amaga racons ben inhòspits :plas! Sempre em deixes parat amb les quilometrades que fas, déu n'hi do!

Segons l'ICC el cim més alt de la Baixa Cerdanya (és a dir, la que pertany actualment a Catalunya) és el Puigpedrós (2915.0 m), seguit de la Tossa Plana de Lles (2904.9 m): http://www.icc.cat/vissir3/

Correcte. Segons les mesures més actuals (100 cims), la Tossa Plana de Lles mesura 2904,9 m. El problema és que al Vissir, a la capa del mapa 1:250.000, encara hi surt la cota antiga, de 2916 m. A les altres escales ja hi surt actualitzada.

Genial reportatge, com ja ens tens acostumants  :)

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Des de les alçades!
« Respondre #6 el: 14 Octubre 2015, 01:04:12 »
Ok, merci MeteoBDN i montgros per l'aclariment, com ha canviat tot amb les noves medicions de l'ICC, per cert montgros, saps si als nous mapes de l'alpina surten actualitzades aquestes dades?
Tinc que renovar-ne bastants que els tinc fets pols i estaria bé comprar-los actualitzats, si no surten actualitzats els hi enviaré un mail aviam si tenen pensat fer-ho  :)

Desconnectat MeteoBDN

• Si no plou avui, plourà demà!!
  • Cumulonimbus
  • Missatges: 4978
  • Índex de patiment: -280
  • Pedregades, rierades i tornados!
    • MeteoBDN, la méteo a la ciutat de Badalona
« Respondre #7 el: 14 Octubre 2015, 09:18:48 »
Ok, merci MeteoBDN i montgros per l'aclariment, com ha canviat tot amb les noves medicions de l'ICC, per cert montgros, saps si als nous mapes de l'alpina surten actualitzades aquestes dades?
Tinc que renovar-ne bastants que els tinc fets pols i estaria bé comprar-los actualitzats, si no surten actualitzats els hi enviaré un mail aviam si tenen pensat fer-ho  :)

Amb els mapes de l'Alpina ja he tingut un parell de males experiències... Sense anar més lluny, al Ballibierna: camins que no existeixen...
Badalona - Centre 30msnm, el Baix Maresme, Catalunya. 16.7º i 574.6mm (Obs. Municipal, 1981-2010).

Desconnectat tafonoll

• Cumulonimbus
  • Missatges: 1091
  • Índex de patiment: -52
« Respondre #8 el: 14 Octubre 2015, 14:25:37 »
Magnífica crònica i millor excursió. Com sempre.

Aquesta, a més, m'ha agradat encara més ja que fa uns mesos vaig pujar també a la Tossa Plana (només a la Tossa  ;D) i en guardo magnífics records

Gràcies per compartir

_O_

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Des de les alçades!
« Respondre #9 el: 15 Octubre 2015, 21:37:35 »
Amb els mapes de l'Alpina ja he tingut un parell de males experiències... Sense anar més lluny, al Ballibierna: camins que no existeixen...

A mi m'han fallat però poc, també he tingut algún ensurt la veritat... de totes maneres per tot el que he corregut penso que és segur  :)