Autor Tema: Gran Bachimala (3177m)  (Llegit 1292 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Missatges: 915
  • Índex de patiment: -53
  • Gènere: Masculí
  • Des de les alçades!
Gran Bachimala (3177m)
« el: 27 Agost 2015, 22:08:27 »
Continuem fent muntanya. Aquesta era una de les muntanyes prioritàries de pujar aquest any, tenia una circular molt ben preparada feta a consciència per recordar vells temps. Un terreny molt diferent, molt més àcid, on abunden els pedregars de pissarra on els blocs prenen formes de tot tipus. Ascenció fàcil, però un cop arribats al coll, trobarem un tram de cresta ben entretinguda que segurament a més d'un no li faria massa gràcia  ;D
El Gran Bachimala i el seu circ han estat els grans protagonistes durant l'ascens. Durant el descens, una part del Gr-11 al pas de la Vall d'Añes Cruzes m'han portat els grans records que buscava durant la meva època de transpirinaica ara farà uns 15 anys, la recordava igual que ara, com un dels trams més bonics del pirineu. Sens dubte hi ajuda molt el fet de tenir el vessant oest del Posets a tocar, amb les formes úniques de les seves parets i el verd viu del fons de les valls.

Nova entrada al blog per aquesta muntanya tant singular que sembla que et traslladi en terra lunar: http://siureny7.blogspot.com.es/2015/08/gran-bachimala-3177m-per-biados.html

No hi fa res que a les valls hi faci ombra, si a la muntanya hi brilla el sol

Desconnectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 19537
  • Índex de patiment: -65247
    • meteorologia avui
Re:Gran Bachimala (3177m)
« Respondre #1 el: 28 Agost 2015, 12:27:06 »
Com sempre, no pares de sorprendre'ns amb les teves excursions a muntanyes fantàstiques, gràcies Siureny!! :D

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 20162
  • Índex de patiment: 217
  • Gènere: Femení
  • Bona Méteo!
« Respondre #2 el: 29 Agost 2015, 11:53:31 »
No puc dir res que no t'hagi dit en anteriors reportatges, però sí que em repetiré donant-te les gràcies per compartir-lo amb nosaltres.   :D

Per cert, m'equivoco o és aquí? 
.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.

Desconnectat del ebre cap al..

• Cúmul
  • Missatges: 218
  • Índex de patiment: 2
« Respondre #3 el: 29 Agost 2015, 22:40:10 »
Quines vall, una meravella. Per arribar al cim la cresta s'ha de fer si o si, o existeix algún flanqueig que l'estalvii?

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Des de les alçades!
« Respondre #4 el: 30 Agost 2015, 20:27:05 »
Marga, l'has encertat i mira que has estat una de les úniques que ho ha fet  ;D
De fet n'hi havia 3 però al veure que treia la càmera van escampar la boira ràpid, vaig tirar la foto sense veure massa res i només en vaig enganxar una. Té nassos trobar-te perdius a tanta alçada i només amb pedres  :)

Com sempre un plaer compartir  ;)

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Des de les alçades!
« Respondre #5 el: 30 Agost 2015, 20:29:21 »
Quines vall, una meravella. Per arribar al cim la cresta s'ha de fer si o si, o existeix algún flanqueig que l'estalvii?

La cresta és obligatòria, no hi ha flanqueig possible ja que hi ha un bon pati a banda i banda. La gent que varem trobar poc avessada a caminar es van fer enrere, però la gent habitual la varem fer sense problema. No és complicada, no hi ha passos difícils, simplement de vegades s'estreny i es veu bé el pati. Com qualsevol cresta cal mesurar cada moviment, res més que això.

Moltes gràcies!

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 20162
  • Índex de patiment: 217
  • Gènere: Femení
  • Bona Méteo!
« Respondre #6 el: 31 Agost 2015, 00:05:11 »
Marga, l'has encertat i mira que has estat una de les úniques que ho ha fet  ;D
De fet n'hi havia 3 però al veure que treia la càmera van escampar la boira ràpid, vaig tirar la foto sense veure massa res i només en vaig enganxar una. Té nassos trobar-te perdius a tanta alçada i només amb pedres :)

Com sempre un plaer compartir  ;)

Carles, encara té més nassos trobar-t'hi una balena com en una altra sortida, te'n recordes?  ;D
.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.

Desconnectat boira

• Cumulonimbus
  • Missatges: 6708
  • Índex de patiment: -88
« Respondre #7 el: 01 Setembre 2015, 19:25:47 »
No pares !

Uf, més records !  Nosaltres vam fer Punta Sabre - Bachimala i a mitja cresta se'ns va posar a tronar. Per sort tot va quedar lluny

Gràcies per compartir
Per una Xarxa Oberta Lliure i Neutral: http://guifi.net/

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Des de les alçades!
« Respondre #8 el: 01 Setembre 2015, 23:00:57 »
No pares !

Uf, més records !  Nosaltres vam fer Punta Sabre - Bachimala i a mitja cresta se'ns va posar a tronar. Per sort tot va quedar lluny

Gràcies per compartir

Ostres doncs si ho arribo a saber t'hagués consultat, m'havia plantejat fer-lo per la cresta però vaig tèmer que hi hauria passos de IIº i potser algún de III. Fer-lo amb aquesta circular hauria de ser algo molt gran!!!! Ja em diràs com era  :D

Desconnectat boira

• Cumulonimbus
  • Missatges: 6708
  • Índex de patiment: -88
« Respondre #9 el: 02 Setembre 2015, 10:47:40 »
Ostres doncs si ho arribo a saber t'hagués consultat, m'havia plantejat fer-lo per la cresta però vaig tèmer que hi hauria passos de IIº i potser algún de III. Fer-lo amb aquesta circular hauria de ser algo molt gran!!!! Ja em diràs com era  :D

Fa molts anys. Recordo que era aèria però sense problemes especials, i això que anàvem una bona colla. Entretinguda si. Portàvem corda i material però no el vam fer servir. (Casi sempre en portàvem per si hi havia algun problema i/o s'havia de fer una retirada)

Potser en montrgròs en té informació més fresca

[edito] Ara recordo que pujant des del Senyal de Viadós es veu la Punta Sabre com una paret triangular i la cosa sembla més complicada del que realment és quan t'hi acostes i comences a pujar
Per una Xarxa Oberta Lliure i Neutral: http://guifi.net/

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Des de les alçades!
« Respondre #10 el: 02 Setembre 2015, 23:23:40 »
Ok, està clar que una cresta sempre comporta variabilitat. Si torno per la zona segur que ho intento. Aviam si en Montgròs ens en diu la seva  ;)

Desconnectat montgros

• Cúmul
  • Missatges: 816
  • Índex de patiment: -65503
    • Estació Davis de Llanos del Hospital en temps real
« Respondre #11 el: 07 Setembre 2015, 09:58:03 »
Ok, està clar que una cresta sempre comporta variabilitat. Si torno per la zona segur que ho intento. Aviam si en Montgròs ens en diu la seva  ;)

Hola Siureny,

realment és com ho descriu en Boira. La paret de la punta del Sabre és molt més senzilla del que sembla. Potser el pas més delicat és per passar una bretxa abans d'arribar a la base de la pared, on has de fer una desgrimpada seguida d'un petit salt, sense gaire exposició.
La cresta de la punta del Sabre fins al Bachimala no és difícil, sempre la roca estigui eixuta i que sàpigues bellugar-te per aquest tipus de terrenys. No cal corda.
A partir del Bachimala, si segueixes per la cresta (una de les millors crestes que he fet als Pirineus), has de tenir molta cura (pel descompost del terreny) en la desgrimpada del Bachimala cap a la punta Ledormeur (crec recordar que es diu així). La resta de la cresta, fins als picos de la Pez, segueix la mateixa tònica que la de la Punta del Sabre-Bachimala.

Espero haver-me explicat. Salut i gràcies de nou pels teus reportatges!

Desconnectat MeteoBDN

• Si no plou avui, plourà demà!!
  • Cumulonimbus
  • Missatges: 4978
  • Índex de patiment: -280
  • Pedregades, rierades i tornados!
    • MeteoBDN, la méteo a la ciutat de Badalona
« Respondre #12 el: 07 Setembre 2015, 19:04:00 »
Brutals les imatges, com sempre!!!!
Badalona - Centre 30msnm, el Baix Maresme, Catalunya. 16.7º i 574.6mm (Obs. Municipal, 1981-2010).

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Des de les alçades!
« Respondre #13 el: 07 Setembre 2015, 22:04:07 »
Hola Siureny,

realment és com ho descriu en Boira. La paret de la punta del Sabre és molt més senzilla del que sembla. Potser el pas més delicat és per passar una bretxa abans d'arribar a la base de la pared, on has de fer una desgrimpada seguida d'un petit salt, sense gaire exposició.
La cresta de la punta del Sabre fins al Bachimala no és difícil, sempre la roca estigui eixuta i que sàpigues bellugar-te per aquest tipus de terrenys. No cal corda.
A partir del Bachimala, si segueixes per la cresta (una de les millors crestes que he fet als Pirineus), has de tenir molta cura (pel descompost del terreny) en la desgrimpada del Bachimala cap a la punta Ledormeur (crec recordar que es diu així). La resta de la cresta, fins als picos de la Pez, segueix la mateixa tònica que la de la Punta del Sabre-Bachimala.

Espero haver-me explicat. Salut i gràcies de nou pels teus reportatges!

Vaja, una cresta molt llarga i factible que enllaces un munt de cims. És per plantejar-s'ho, sembla mentida per on el muntanyenc pot arribar a pujar, paisatges que mirats des de lluny semblen totalment inaccessibles però no ho són.
Moltes gràcies a tu montgros  :)

Desconnectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 19537
  • Índex de patiment: -65247
    • meteorologia avui
« Respondre #14 el: 07 Setembre 2015, 22:45:27 »
Vaja, una cresta molt llarga i factible que enllaçes un munt de cims. És per plantejar-s'ho, sembla mentida per on el muntanyenc pot arribar a pujar, paisatges que mirats des de lluny semblen totalment inaccessibles però no ho són.
Moltes gràcies a tu montgros  :)
Ben bé, que en saps de fer muntanyisme a aquest nivell. Jo no podria, tinc vertigen. Però els paisatges s'ho valen!