Autor Tema: El Pedraforca per Gósol  (Llegit 819 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Missatges: 915
  • Índex de patiment: -53
  • Gènere: Masculí
  • Des de les alçades!
El Pedraforca per Gósol
« el: 03 Juny 2015, 22:07:15 »
Ara feia algún any que altre que no visitava el Pedraforca, quin massís més espectacular i emblemàtic, on amb la seva modesta alçada impressiona per les enormes caigudes i magnífiques vistes hi trobem.
L'alternativa a la ruta habitual des del mirador de Gresolet, ruta molt menys freqüentada excepte el tram que va del coll del Verdet fins l'Enforcadura passant pel cim del Pollegó nord, on s'enllaça amb la ruta habitual i deixem d'estar sols.

He quedat sorprés per lo llisa que està la pedra a totes les canals i zones de grimpades, hem vist com han incorporat un tros de corda a la canal del Verdet per superar un resalt i com no podia ser menys, hem vist gent amb tota mena de preparació, fins hi tot algún gos....
Pel que fa la resta del recorregut, només tinc paraules bones, potser m'agrada més que la ruta típica i també remarco que la tartera de Gósol és molt bonica!

Doncs aquí ús deixo un ámpli reportatge al blog perquè ús acosteu a aquest Massís en una ruta circular molt poc massificada que segur ús agradarà: http://siureny7.blogspot.com.es/2015/05/el-pedraforca-desde-gosol-en-circular.html

No hi fa res que a les valls hi faci ombra, si a la muntanya hi brilla el sol

Desconnectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 19537
  • Índex de patiment: -65247
    • meteorologia avui
Re:El Pedraforca per Gósol
« Respondre #1 el: 03 Juny 2015, 22:17:08 »
Impressionant!!  :D

Desconnectat del ebre cap al..

• Cúmul
  • Missatges: 218
  • Índex de patiment: 2
« Respondre #2 el: 03 Juny 2015, 22:42:45 »
Per les dates m'imagino que la quantitat de gent seria molta mes a la que es veu a les fotos. Quina "claustrofobia", jo hauria anat cap a la serra del verd desde gósol, que també he vist que últimament pujar al cadí està molt de moda.

Desconnectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 19537
  • Índex de patiment: -65247
    • meteorologia avui
« Respondre #3 el: 04 Juny 2015, 09:06:44 »
És una llàstima que estigui tan gras, i a sobre que vagin passant els anys i no m'aprimi. Gras+una mica vell=poques ganes de pujar muntanyes.  XD M'encantaria pujar-hi. Però reconec que sóc una mica "poca-traça" i tinc por que no em passés una desgràcia. Fa 1 mes pesava 88, i ara 92. Quina ràbia! >:((

Desconnectat tafonoll

• Cumulonimbus
  • Missatges: 1091
  • Índex de patiment: -52
« Respondre #4 el: 04 Juny 2015, 10:34:22 »
Magnífica, com sempre. Gràcies per compartir-la.

Salut i cames!

Desconnectat boira

• Cumulonimbus
  • Missatges: 6708
  • Índex de patiment: -88
« Respondre #5 el: 04 Juny 2015, 18:57:56 »
Fantàstic !

Per les dates m'imagino que la quantitat de gent seria molta mes a la que es veu a les fotos. Quina "claustrofobia", jo hauria anat cap a la serra del verd desde gósol, que també he vist que últimament pujar al cadí està molt de moda.

Jo també m'estic tornant "raru". A vegades m'estimo més una passejada per boscos a 1000 m que pujar cims amb "overbooking"  ;D
Per una Xarxa Oberta Lliure i Neutral: http://guifi.net/

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Missatges: 915
  • Índex de patiment: -53
  • Des de les alçades!
« Respondre #6 el: 04 Juny 2015, 21:59:01 »
Gràcies a tots!
Doncs si, el defecte que té la ruta és que per molt d'hora que surtis, al ser més llarga l'aproximació, arribes al Coll del Verdet (on s'enllaça amb la ruta habitual que puja per l'altre cantó) amb tota la gent, però també ús diré que me n'esperava més.
Si, ja sabeu que a mi també m'agraden les muntanyes poc freqüentades i si és a l'hivern millor, perquè la sensació de solitud és més gran, però nois, el Pedraforca és un emblema de la nostra terra i com a muntanyenc i berguedà, me l'estimo de manera especial  :)

Gerard, simplement t'has d'animar, no cal enfilar-se als cims més alts. De vegades amb un bon prat ple de verdor o un estany, o un coll, és suficient per trobar satisfaccions en l'esforç fet per arribar-hi. Només has de saber buscar aquestes satisfaccions, les cames t'hi portaran sense problemes.

Per cert, bona patum a tots  (_)3

No hi fa res que a les valls hi faci ombra, si a la muntanya hi brilla el sol

Desconnectat del ebre cap al..

• Cúmul
  • Missatges: 218
  • Índex de patiment: 2
« Respondre #7 el: 04 Juny 2015, 22:43:52 »
Que es patum aquest cap de setmana? Crec que pujaré a fer un tomb dissabte per la serra del Verd, primer cap de setmana d'estiu propiament, pot ser una patum  mig pirineu català, o potser m'apropi a territori fronterer entre l'alt urgell i els pallars, que sempre dona molt de joc per trobar animals, dels civilitzats, no dels que es creuen incivilitzats.
Es que recordo no fa gaires anys haver pujat un dissabte d'agost per la zona del pas dels teu anterior report (cadí) i no trobar quasi ningú.
Un altre es que avui dia cal mirar els calendaris de curses de muntanya, tens moltes possibilitats de que una creui per on penses fer l'excursió.

Desconnectat boira

• Cumulonimbus
  • Missatges: 6708
  • Índex de patiment: -88
« Respondre #8 el: 05 Juny 2015, 09:26:48 »

[...]

Per cert, bona patum a tots  (_)3

El meu pare sempre deia "A Berga, Patum i vi"  ;D
Per una Xarxa Oberta Lliure i Neutral: http://guifi.net/