Autor Tema: L'atles climatic de la Garrotxa esta malament  (Llegit 2423 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 19536
  • Índex de patiment: -65247
  • Gènere: Masculí
    • meteorologia avui
L'atles climatic de la Garrotxa esta malament
« el: 29 Desembre 2014, 16:16:55 »
Segons l'Atles fa mes Fred a Olot que a Mieres, aixo es fals. Avui 1 a Olot, -4,6 a Mieres.

Desconnectat F5

• Línia de Turbonada
  • Missatges: 16639
  • Índex de patiment: 2291
  • Mr. Hellmann 200L
Re:L'atles climatic de la Garrotxa esta malament
« Respondre #1 el: 29 Desembre 2014, 16:30:50 »
I amb un sol dia ja ho pots dir?

Desconnectat quimet

• Cumulonimbus
  • Missatges: 1076
  • Índex de patiment: 5
« Respondre #2 el: 29 Desembre 2014, 16:31:15 »
Suposo que hauran valorat més dies, no?? ::) ::)

Desconnectat MeteOlot

• Cumulonimbus
  • Missatges: 2108
  • Índex de patiment: 31
    • MeteOlot,... el Temps a Olot
« Respondre #3 el: 29 Desembre 2014, 17:14:10 »
Segons l'Atles fa mes Fred a Olot que a Mieres, aixo es fals. Avui 1 a Olot, -4,6 a Mieres.

XD   XD   XD

Gerard, estic segur que la teva tesi l'has fet amb un criteri força més seriós que l'anterior comentari...  ;D  

Imatina't un estudi basat en només un transecte ;)

Aquesta passada matinada a Mieres ho ha fet vent mentre que aquí a Olot si...

www.meteolot.com La Meteo d'Olot i la Garrotxa - Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #4 el: 29 Desembre 2014, 19:40:10 »
No és nomes avui. Son més dies i sempre fa mes fred a Mieres que a Olot, parlo de mínimes no de màximes, que són més altes a Mieres, està més baix, és lògic això. Ara he mirat a meteoclimatic, doncs la mínima absoluta d'Olot-Costa de Gegant, que és la més freda que he trobat ha donat -1,6º de mínima de moment aquest any, mínima altíssima, doncs bé Mieres amb els -4,5º d'avui té 3º menys.

Desconnectat Presenc

• Cúmul
  • Missatges: 313
  • Índex de patiment: -3
    • Informació de la Garrotxa
« Respondre #5 el: 29 Desembre 2014, 22:42:34 »
Mieres, tot i l'alçada, està enclotat, i les mínimes, amb anticicló, baixen molt. Es podria dir que són molt semblants a les d'Olot i més baixes, això sí, que la veïna Santa Pau.

L'any 2014, fins el 30 de novembre:

- Olot-Mossos: -3.6 el 03-02
- Olot-Parc Nou: -3.0 el 03-02
- Olot-Batet: 0.7 el 28-01 (es troba a 700 metres) - Això dona una idea de la importància de les inversions a la nostra comarca -
- Mieres: -4.0 el 01-01
- La Vall d'en Bas: -4.6 el 01-01

L'Atles també s'equivoca amb les precipitacions. El punt més plujós (amb +30 anys de dades), és Castellfollit de la Roca, que es troba al centre de la Comarca i no la part occidental de la Comarca com diu l'atles (tot i que la diferència és d'uns 40 litres a l'any; uns 1000 litres a la zona occidental i uns 1050 a Castellfollit). Pel que fa als mínims, no es troben a l'est, sinó a la zona compresa entre Oix i Sadernes, a l'Alta Garrotxa.

Mieres, igual que Sant Esteve de Llémena, són les zones més oblidades de la Garrotxa. Ara comencem a tenir dades i en un futur podrem saber més del seu clima.

Nascut a Les Preses i vivint a Olot

Desconnectat MeteOlot

• Cumulonimbus
  • Missatges: 2108
  • Índex de patiment: 31
    • MeteOlot,... el Temps a Olot
« Respondre #6 el: 29 Desembre 2014, 23:35:32 »
Mieres, tot i l'alçada, està enclotat, i les mínimes, amb anticicló, baixen molt. Es podria dir que són molt semblants a les d'Olot i més baixes, això sí, que la veïna Santa Pau.

Jo quan comparo mínimes a Olot no tinc en compte el meu observatori... visc a mitja pujada del Montsacopa i amb cel serè SEMPRE estic 2ºC per sobre.
Ara mateix a l'estació de la XEMA hi tenen 0,5ºC i jo que estic a 500m de distància però més amunt, 2,6ºC

Santa Pau es troba una mica més amunt que Olot, a 496msnm, però és menys fred... Presenc, si vols dades de Santa Pau,  AQUÍ en trobaràs des de 1994 fins ara  ;)
En Pauet porta recollint dades des de fa 20 anys... va començar amb la Davis wizard III que encara aguanta  %) i l'any passat vàrem instal·lar-hi l'actual Pro2 conectada a l'ordinador que té al Bar i que només d'entrar-hi et trobes  sempre el weatherlink exposat al monitor  :)

Mieres, igual que Sant Esteve de Llémena, són les zones més oblidades de la Garrotxa. Ara comencem a tenir dades i en un futur podrem saber més del seu clima.

A Mieres hi han dues Davis Pro2 i una garita d'aemet.
La primera Davis que és propietat del SIGMA (Consorci de Medi Ambient i Salut Pública de la Garrotxa) estava fins fa poc situada al pati de l'escola i ara l'han posat a uns Km de poble (ara no recordo on exactament).

La segona Davis i la garita d'aemet son propetat d'en Xavier Gallofré... els qui vareu venir a la trobada de l'ACOM el 19 d’octubre de 2013 la vareu visitar doncs està situada al seu jardí. Des del 2011 que li vaig montar i configurar el Meteohub està recollint dades i també les envia a Meteoclimatic i a wunderground. Cada 6 mesos li fem el manteniment i aprofitem per fotre'ns un bon esmorzar a Can Met  ;D

http://www.meteoclimatic.net/perfil/ESCAT1700000017830A

http://www.wunderground.com/personal-weather-station/dashboard?ID=IGIRONAM4#history

L'Atles també s'equivoca amb les precipitacions.

Hi estic d'acord... lamentablement queden racons a la comarca d'on no es tenen dades, sobretot de precipitació. Un pluviòmetre ben posat a l'alta Garrotxa donaria moltes sorpreses  ::)

www.meteolot.com La Meteo d'Olot i la Garrotxa - Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #7 el: 30 Desembre 2014, 10:35:18 »
Jo quan comparo mínimes a Olot no tinc en compte el meu observatori... visc a mitja pujada del Montsacopa i amb cel serè SEMPRE estic 2ºC per sobre.
Ara mateix a l'estació de la XEMA hi tenen 0,5ºC i jo que estic a 500m de distància però més amunt, 2,6ºC

Santa Pau es troba una mica més amunt que Olot, a 496msnm, però és menys fred... Presenc, si vols dades de Santa Pau,  AQUÍ en trobaràs des de 1994 fins ara  ;)
En Pauet porta recollint dades des de fa 20 anys... va començar amb la Davis wizard III que encara aguanta  %) i l'any passat vàrem instal·lar-hi l'actual Pro2 conectada a l'ordinador que té al Bar i que només d'entrar-hi et trobes  sempre el weatherlink exposat al monitor  :)

A Mieres hi han dues Davis Pro2 i una garita d'aemet.
La primera Davis que és propietat del SIGMA (Consorci de Medi Ambient i Salut Pública de la Garrotxa) estava fins fa poc situada al pati de l'escola i ara l'han posat a uns Km de poble (ara no recordo on exactament).

La segona Davis i la garita d'aemet son propetat d'en Xavier Gallofré... els qui vareu venir a la trobada de l'ACOM el 19 d’octubre de 2013 la vareu visitar doncs està situada al seu jardí. Des del 2011 que li vaig montar i configurar el Meteohub està recollint dades i també les envia a Meteoclimatic i a wunderground. Cada 6 mesos li fem el manteniment i aprofitem per fotre'ns un bon esmorzar a Can Met  ;D

http://www.meteoclimatic.net/perfil/ESCAT1700000017830A

http://www.wunderground.com/personal-weather-station/dashboard?ID=IGIRONAM4#history

Hi estic d'acord... lamentablement queden racons a la comarca d'on no es tenen dades, sobretot de precipitació. Un pluviòmetre ben posat a l'alta Garrotxa donaria moltes sorpreses  ::)
Segons en Jordi Zapata, observador de la Vall de Bianya i coordinador de les estacions meteo de la comarca a la cubeta d'Olot hi ha fortes inversions tèrmiques que marquen un clima amb tendència continental i amb moltes glaçades. ;)

Desconnectat Presenc

• Cúmul
  • Missatges: 313
  • Índex de patiment: -3
    • Informació de la Garrotxa
« Respondre #8 el: 30 Desembre 2014, 10:51:51 »
Segons en Jordi Zapata, observador de la Vall de Bianya i coordinador de les estacions meteo de la comarca a la cubeta d'Olot hi ha fortes inversions tèrmiques que marquen un clima amb tendència continental i amb moltes glaçades. ;)

En Jordi té raó. Però tots els llibres que parlen de la cubeta d'Olot, l'allarguen, per l'est, fins a Santa Pau. És per això que comentava que Mieres ha estat oblidat fins fa poc.
Nascut a Les Preses i vivint a Olot