Autor Tema: Llevantada a Setcases  (Llegit 1101 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Robert_

• Cúmul
  • Missatges: 787
  • Índex de patiment: 14
  • Gènere: Masculí
  • Snowing beer
Llevantada a Setcases
« el: 30 Novembre 2014, 22:53:50 »
Imatges que van desde ahir al vespre fins avui a la nit.

Arreu de la vall s'han superat els 200mm en tot l'episodi. El ripollès és una comarca molt afavorida pel llevant. Aquesta vegada però amb una cota de neu excessivament alta per desgràcia.

A la nit el riu sonava amb molta força i baixava amb fúria. Si no estaves a prop, se sentien uns patecs i cops secs com quan hi ha tempesta una mica lluny, pam-pam, a vegades impactes violents que generaven més onades. Eren els còdols de riu arrossegats impactant els uns amb els altres, un fenòmen molt curiós.

Aquest matí he pujat cap a Vallter. A la zona baixa quedaven restes de neu i plovia. Era un fanguer i un xip-xap de neu mig desfeta. Les parts baixes de les pistes eren rierols amb plaques de neu. nevava sobre els 2350m i a estones apretava i baixava força més (fins als 2200m) però en general li aquella era la cota. De 2400m cap amunt si que nevava amb més alegria i a 2500 amb ganes i molt de vent. Neu molt humida i a estones granulada.

Imatges del Ter aquest migdia, no anava tant fort com a la nit però baixava amb força. També anava molt fort el torrent Vall-Llobre.

Per aquí on passa el Ter, fa uns dies hi havia una platja on es para el sol al estiu. El riu ha recuperat el seu lloc.

La passera del catllar s'ha convertit en aquest clot

La pista forestal de Setcases a Espinavell tancada pel desbordament del riu Carboner.

Aquesta nit plovia amb més fred, esperem que aquesta tongada deixi neu a cotes més a prop dels 2000m  
Medicine, the science of humanity

Desconnectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 20039
  • Índex de patiment: -65247
    • meteorologia avui
Re:Llevantada a Setcases
« Respondre #1 el: 01 Desembre 2014, 00:29:11 »
Molt maques les imatges i representatives d'aquesta llevantada amb el Ter ben crescut. ;)

Desconnectat Sícoris

• Cumulonimbus
  • Missatges: 2108
  • Índex de patiment: 2
  • Artesa de Segre: el bressol de la boira i prou!
« Respondre #2 el: 01 Desembre 2014, 11:53:31 »
Bones fotos d'un episodi bestial. M'agrada especialment l'efecte lletós de l'aigua del riu en les primeres fotos!   ;)

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 20551
  • Índex de patiment: 217
  • Gènere: Femení
  • Bona Méteo!
« Respondre #3 el: 01 Desembre 2014, 13:03:59 »
Bones fotos d'un episodi bestial. M'agrada especialment l'efecte lletós de l'aigua del riu en les primeres fotos!   ;)

Hi estic d'acord; déu-n'hi-do de la passejada que et vas marcar, Robert, per deixar constància d'aquesta llevantada als teus dominis.    _O_

A mi, en aquest cas no; l'efecte lletós m'agrada en condicions normals però aquí trobo que aigualeix l'embranzida del corrent del riu.   :-\
.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.

Desconnectat gavarres

• Moderador
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 11166
  • Índex de patiment: -5
  • Girona - nord
    • El temps a Girona
« Respondre #4 el: 01 Desembre 2014, 16:18:23 »
Bravo! Bona feina

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla

Desconnectat Robert_

• Cúmul
  • Missatges: 787
  • Índex de patiment: 14
  • Snowing beer
« Respondre #5 el: 01 Desembre 2014, 18:53:37 »
Realment si veieu algun video, era molt acollonant la força del riu

A la nit va acabar nevant i tenim un panorama ben maco  ;D

http://www.diaridelaneu.cat/article/19615/vallter-2000-ja-te-neu-de-base-a-totes-les-cotes?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

Merci pels comentaris!

PD: 333.7mm en l'episodi a la part baixa (gairebé 2000m, zona Pastuira) i 270.1mm a 2400m, acollonant!!!  :o :o :o
Medicine, the science of humanity

Desconnectat llevantada

• Línia de Turbonada
  • Missatges: 17790
  • Índex de patiment: -200
  • Poppower!
« Respondre #6 el: 02 Desembre 2014, 19:24:55 »
Baixava ben carregat, no m'estranya amb aquestes quantitats  :o
"Sempre tornaré a la nostra platja ,les ones no em deixen mu mare allunyar-me'n massa"

Sant Rebuf , sempre al teu costat

Àlbum de fotos: http://picasaweb.google.com/llevantada