Autor Tema: Ebola.  (Llegit 17827 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Jack Frost Miquelet

• El que modela el gel i la neu...
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 12627
  • Índex de patiment: -163
  • Gènere: Masculí
  • Aio!
Ebola.
« el: 28 Març 2014, 10:35:02 »
Barcelona - Poble Nou

Thomas Jefferson, tercer presidente de los Estados Unidos de América, 1802:

“Pienso que las instituciones bancarias son más peligrosas para nuestras libertades que ejércitos enteros listos para el combate. Si el pueblo americano permite un día que los bancos privados controlen su moneda, los bancos y todas las instituciones que florecerán en torno a los bancos, privarán a la gente de toda posesión, primero por medio de la inflación, enseguida por la recesión, hasta el día en que sus hijos se despertarán sin casa y sin techo sobre la tierra que sus padres conquistaron”.

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 20149
  • Índex de patiment: 217
  • Gènere: Femení
  • Bona Méteo!
Re:Èbola.
« Respondre #1 el: 28 Març 2014, 13:23:29 »
Jo també la segueixo i tens raó, no mola gens ni mica. I al loro també amb malalties que aquí estaven pràcticament eradicades, com el xarampió per exemple, una malaltia que ha tornat a Catalunya i que, si no s'està al cas, pot fer força mal.

En Robert ens en podria fer cinc cèntims...

.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.

Desconnectat Robert_

• Cúmul
  • Missatges: 787
  • Índex de patiment: 14
  • Snowing beer
« Respondre #2 el: 28 Març 2014, 17:33:20 »
Jo també la segueixo i tens raó, no mola gens ni mica. I al loro també amb malalties que aquí estaven pràcticament eradicades, com el xarampió per exemple, una malaltia que ha tornat a Catalunya i que, si no s'està al cas, pot fer força mal.

En Robert ens en podria fer cinc cèntims...

Tens tota la raó, malalties que estaven pràcticament erradicades ara estan presents en el nostre medi.

La que més segurament sigui la tuberculosis, abans era una cosa poc frecuent i ara n'hi ha molta, fins i tot amb forma milliar (disseminada).
N'hi ha més com el xarampió, les paperes, la sífilis... i altres de transmissió sexual ja no dic res...

D'aqui la importancia de VACUNAR desde petit, ara hi ha una moda de no vacunar als nens. Els pares ho justifiquen dient que no els passa res, carai clar, si tens 20 nens en una classe i 19 estan vacunats, cap d'ells serà portador del virus, llavors dificilment pots contagiar al que queda. El virus no prolifera perquè no pot tenir un hoste però, quan per atzar s'infecta aquell que no està vacunat es quan la tenim liada, els altres tot i vacunats si estan dèbils o tenen a prop adults no vacunats perquè en la seva època no entrava per calendari, fan de vectors de la malaltia i obliguen a vacunacions i despessa sanitaria per tal d'erradicar el brot (com va passar fa un temps amb un brot de tos farina perquè uns pares no van voler vacunar al nen o algun cop ha passat amb la meningitis).

Del virus del èbola, depen de la familia del virus té més o menys agressivitat, aquesta que citeu és la que més amb una mortalitat que ronda el 90%, la resta sol ser menor tot i que important també. La desgracia és la manca d'informació perquè és pot evitar la tranmissió, penseu que es un virus que es transmet per contacte directe (sang, fecal-oral o líquids corporals).

Medicine, the science of humanity

Desconnectat gavarres

• Moderador
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 11156
  • Índex de patiment: -5
  • Girona - nord
    • El temps a Girona
« Respondre #3 el: 28 Març 2014, 18:13:00 »
Gràcies per la informació Robert!

De lo de la tuberculosi n'havia sentit a parlar

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Bona Méteo!
« Respondre #4 el: 28 Març 2014, 20:35:24 »
Totalment d'acord amb el que dius de les vacunes, Robert.
Per cert, aviam si em treus d'una incògnita que se'm planteja: la vacuna que es posa a les nenes contra el virus del papil·loma, com és que no es posa també als nens?

M'explico; imagina't una noia que s'infecta i que evidentment li transmet un noi per via sexual. La noia pot desenvolupar un càncer, però...i el noi?
1ª- no li passa res? És únicament portador però no li afecta la seva salut?
2ª- si el noi estigués vacunat, podria igualment transmetre el virus, encara que fos inòcul, o directament no l'enganxaria?
3º - si el noi fos vacunat i no pogués transmetre el virus, com és que no es vacunen els nens?

El tema em preocupa perquè l'any que ve ja li toca vacunar-se a la meva néta. 

...............

Pel què fa a la tuberculosi i si no vaig errada, va reaparèixer arran de la Sida. Quan encara no s'havien desenvolupat els còctels de medicaments que reforcen el sistema immunològic dels pacients i eviten les malalties associades a persones immunodeprimides, la tuberculosi va trobar un camp obert per expandir-se, tant en persones malaltes de Sida com en d'altres que, no patint-la, podien ser susceptibles de contagiar-se si, per altres causes, si tenien les defenses baixes.
Després, els fluxos migratoris de persones que en els seus països les vacunes són inexistents o productes de luxe, van fer la resta i ara ens trobem que, quan ens pensàvem que la tuberculosi era cosa del passat, torna a estar ben present a la nostra societat. Talment com les que has esmentat a dalt i, podria passar també amb la Verola?

És així o ho vaig malinterpretar, Robert?
.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.

Desconnectat Robert_

• Cúmul
  • Snowing beer
« Respondre #5 el: 29 Març 2014, 13:12:22 »
Es pot possar a nens també, el que passa que principalment es possa a nenes perquè la incidencia de càncer de cèrvix és alta. En nens principalment dona berrugues genitals tot i que també càncer com anal, genitals o oral (també en el sexe femení). D'aqui allò del Michael Douglas de "el sexo oral me provocó càncer", lo que va fer és infectar-se de VPH no agafar càncer

Aquestes vacunes eviten parcialment la infecció, és a dir, son una diana contra uns subtipus especifics de VPH que se sap que tenen potencial oncogènic com el 16 i el 18. Ara també i ha la cuadrivalent que cobreix 6 i 11 (els que fan berrugues genitals). Per altres tipus de VPH no estàs cobert. També fan protecció creuada contra altres amb risc com el 45.

El que fan és una reacció inmunitaria anticós-antígen, creant una inmunitazació primaria contra el virus (creant defenses previes vaja). Però clar, no maten del tot el virus ni tots els subtipus, per això és important possar-la abans de l'inici de l'activitat sexual, si la estas infectat ja l'eficacia es aberrant. Si la posses abans de l'activitat sexual, evites la infecció en un % elevat dels cassos (també possant sobre la balança que tota vacuna té els seus propis riscos)

Això no vol dir que, a posteriori, no s'ahgin de fr revisions ginecologiques, hi han més causes que poden produir càncer per desgràcia.

Lo de la TBC a mi em van explicar el que dius, que dins del VIH ha trobat un medi on resorgir, també hi ha el factor imigració però molt i molt menor (no com alguns polítics volen fer creure). A més ara hi han cassos multiresistents, segurament per la falta d'adherencia al tractament, bueno un merder...

De la verola ni idea, com que suposadament està erradicada, no en tinc gaire info....

M'acabo de donar compte que he fotut un rollo  ;D , si no s'enten diguem-ho i intentaré explicar-ho millor

• Línia de Turbonada
  • Aio!
« Respondre #6 el: 29 Març 2014, 14:39:52 »
Gràcies per les explicacions...! ;)

Un dubte: l'èbola es podria arribar a transmetre a partir d'un esternut?

Per cert, aquesta setmana a RAC1 parlaven sobre la tuberculosi i de l'assaig definitiu d'una vacuna terapèutica que no es fa perquè falten 5 milions d'euros que no posa ningú...! Catalunyistán!!! ::) ::) ::)
Barcelona - Poble Nou

“Pienso que las instituciones bancarias son más peligrosas para nuestras libertades que ejércitos enteros listos para el combate. Si el pueblo americano permite un día que los bancos privados controlen su moneda, los bancos y todas las instituciones que florecerán en torno a los bancos, privarán a la gente de toda posesión, primero por medio de la inflación, enseguida por la recesión, hasta el día en que sus hijos se despertarán sin casa y sin techo sobre la tierra que sus padres conquistaron”.

Desconnectat Robert_

• Cúmul
  • Snowing beer
« Respondre #7 el: 29 Març 2014, 14:55:26 »
Gràcies per les explicacions...! ;)

Un dubte: es podria arribar a transmetre a partir d'un esternut?

L'èbola? Seria extrany en el nostre medi a no ser que fos contacte directe saps? És a dir, que l'estornut et toqui la conjuntiva o una ferida o algo així, per això s'ha de dur guants, mascareta i ulleres quan es fa tractament amb persones infectades. En hospitals d'Àfrica el que passa es que no tenen material de prevenció/protecció adequat ni material d'un sol ús, i moltes vegades es reutilitzen coses com agulles fent-les bullir i coses així

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Bona Méteo!
« Respondre #8 el: 29 Març 2014, 19:22:15 »
Es pot possar a nens també, el que passa que principalment es possa a nenes perquè la incidencia de càncer de cèrvix és alta. En nens principalment dona berrugues genitals tot i que també càncer com anal, genitals o oral (també en el sexe femení). D'aqui allò del Michael Douglas de "el sexo oral me provocó càncer", lo que va fer és infectar-se de VPH no agafar càncer.

Aquestes vacunes eviten parcialment la infecció, és a dir, son una diana contra uns subtipus especifics de VPH que se sap que tenen potencial oncogènic com el 16 i el 18. Ara també i ha la cuadrivalent que cobreix 6 i 11 (els que fan berrugues genitals). Per altres tipus de VPH no estàs cobert. També fan protecció creuada contra altres amb risc com el 45.

El que fan és una reacció inmunitaria anticós-antígen, creant una inmunitazació primaria contra el virus (creant defenses previes vaja). Però clar, no maten del tot el virus ni tots els subtipus, per això és important possar-la abans de l'inici de l'activitat sexual, si la estas infectat ja l'eficacia es aberrant. Si la posses abans de l'activitat sexual, evites la infecció en un % elevat dels cassos (també possant sobre la balança que tota vacuna té els seus propis riscos)

Això no vol dir que, a posteriori, no s'ahgin de fr revisions ginecologiques, hi han més causes que poden produir càncer per desgràcia.

Lo de la TBC a mi em van explicar el que dius, que dins del VIH ha trobat un medi on resorgir, també hi ha el factor imigració però molt i molt menor (no com alguns polítics volen fer creure). A més ara hi han cassos multiresistents, segurament per la falta d'adherencia al tractament, bueno un merder...

De la verola ni idea, com que suposadament està erradicada, no en tinc gaire info....

M'acabo de donar compte que he fotut un rollo  ;D , si no s'enten diguem-ho i intentaré explicar-ho millor

Ho he entès tot molt bé, excepte quan hi poses números.  ;D
Però tot i així parles dels riscos de les vacunes... A mi em preocupa perquè recordo que a tres nenes de València -si no ho recordo malament- quan les van vacunar contra el VPH es van posar molt malaltes; una d'elles, fins i tot, si no va morir hi va estat molt a prop. Segons es va explicar no tenien cap patologia prèvia, i en els tres casos es donava la circumstància que havien estat vacunades feia pocs dies.  ::)  (va ser al principi de les vacunacions sistemàtiques per VPH)
Però crec que donat que cada cop es comencen a tenir relacions sexuals més aviat (també l'adolescència s'ha avançat) crec que tant noies com nois haurien de tenir el mateix, o similar, tipus de protecció. Si no vaig errada, la vacuna es posa gratuïtament a les nenes que, com dius, són les que potencialment poden desenvolupar el càncer de cèrvix, potser amb una incidència major que el càncer anal i d'altres en els nois.

De la verola, em sembla que se'n guardava una mostra (o com en digueu vosaltres) al Centre de Recerca i no-sé-què-més de Bethesda, als EEUU; s'havia dit que la volien destruir perquè la verola estava eradicada a nivell mundial, però desconec si finalment es va destruir o no. Si ho van fer, seria un entrebanc gros a l'hora de crear noves vacunes, no?

I finalment, pel què fa a la tuberculosi, com en altres malalties oportunistes en pacients immunodeprimits, requereix un tractament llarg, continuat i costós. Molta gent no pot seguir el tractament per falta de diners, així que ... i és evident que persones que encara que no tinguin VIH -sortosament-  però que tampoc no tenen ni vacunes ni diners, si se'n posen malalts potser comencen el tractament però no l'acaben i així s'expandeix una malaltia quasi oblidada fins fa pocs anys.

Si vaig errada ja m'ho diràs. I perdona el rotllo.  ;)

Desconnectat Robert_

• Cúmul
  • Snowing beer
« Respondre #9 el: 29 Març 2014, 20:23:45 »
Els números son només una manera de classificació, per distingir diferents tipus.  ;)
Els riscos és com tot, ja se que quan toca d'aprop sempre fa por però pels casos que surten a la TV quan cassos s'han vacunat sense problemes? Jo no tinc números però segur que molts més. Igualment un es pot negar a possar-la així no es vulnera la seva autonomia, per suposat. Però es com tot, no sabem com reaccionarà el cos a agents externs, no només a vacunes sino a fàrmacs o el que sigui (Quanta gent ha fet un xoc anafilàctic per prendre un fàrmac? Uns quants o no sabia que era alèrgica a les picades o coses així).

Jo el que se de la verola es que es guarden les "cepas" . S'hauria de guardar per investigació de la patogènia del virus i la informació nova que pot aportar (estructures, mecanismes d'acció,...) per a nous tractaments d'altres malalties però, la realitat jo crec que és diferent. Es guarda per "politiqueo", pel temor que sigui una arma biològica  i aixi es podrien fer vacunes.

La TBC com dius, tractaments de mínim 6 messos no tothom els aguanta

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Bona Méteo!
« Respondre #10 el: 30 Març 2014, 16:01:55 »
Ok, Robert.  ;)

Mira, el meu neguit sobre la vacuna del VPH ve arran de coses com aquesta; fixa't en la data de l'article.

http://elpais.com/diario/2009/02/17/salud/1234825202_850215.html

Si t'he de ser sincera no hi havia pensat més fins que l'altra dia la meva néta em va dir que la vacunarien a finals d'any. A banda de constatar que el temps passa volant, se't presenten noves preocupacions i comences a veure aquell esquitx que va ser, en una doneta; i aquelles nines amb què jugava, amb ninots que voldran jugar amb ella.   >:((    ;D

Desconnectat Robert_

• Cúmul
  • Snowing beer
« Respondre #11 el: 30 Març 2014, 18:48:10 »
Jo t'entenc i és normal que pensis així però fent números, presenten efectes indesitjats (a grosso modo) 1 persona de cada 11000. Però vaja, jo no vull ser corporativista, si tens dubtes, demana hora amb el metge de capçalera i afusella'l a dubtes i preguntes, sense cap problema t'ha d'explicar i donar tot tipus d'info  ;)

Lo altre ja és més complicat  ;D Sempre et pots comprar un trabuc i quan tingui una cita, esperar-lo sentada al menjador amb el trabuc en mà i acollonir-lo una mica, així tingui coneixement de com les gasten a casa teva  ;DD

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Bona Méteo!
« Respondre #12 el: 31 Març 2014, 00:32:39 »
Home, les decisions sobre els néts han de ser dels pares, però em sembla que la meva néta l'he portada més vegades jo que ells, als metges. La vida moderna, ja saps...
Tot i així, no em toca a mi dir què és millor o pitjor per a ella, ni molt menys omplir el cap dels seus pares, que ja són prou grandets.
Ara bé,  vista la precocitat dels adolescents, unida amb la lògica inconsciència, m'estimo més que es vacuni; tal com dius, el percentatge d'efectes indesitjats és molt baix.   ;)

Respecte als ninots que vulguin jugar amb ella (i que ella no rebutjarà), per això no hi ha vacuna que valgui, però son pare diu que primer hauran de passar pel seu control. (hi ha vacunes contra la ingenuïtat dels pares (homes) respecte de les seves filles?  ;DD

Gràcies per totes les explicacions, Robert, sempre són molt enriquidores.  :D

Desconnectat Robert_

• Cúmul
  • Snowing beer
« Respondre #13 el: 31 Març 2014, 10:24:28 »
De res! A servir  ;)

• Línia de Turbonada
  • Aio!
Barcelona - Poble Nou