Autor Tema: Temporada boletaire 2014  (Llegit 23157 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 20277
  • Índex de patiment: 217
  • Gènere: Femení
  • Bona Méteo!
Re:Temporada boletaire 2014
« Respondre #60 el: 22 Setembre 2014, 18:41:33 »
Merci! Va fer-me molt il.lusió

PD: Jo peso 95kg igual, serà per la barba que m'he afeitat després d'uns quants mesos  ;D

Glups!   O0     ;D
.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.

Desconnectat aleu

• Cúmul
  • Missatges: 632
  • Índex de patiment: 26
  • Gènere: Masculí
« Respondre #61 el: 28 Setembre 2014, 17:24:08 »
Bones pluges pels bolets. En un bon moment pel prelitoral i la Catalunya central.

Desconnectat Bagenc

• Moderador
  • Cumulonimbus
  • Missatges: 7693
  • Índex de patiment: 94
  • El Serrat-Castellnou de Bages 450msnm NPMM!
« Respondre #62 el: 29 Setembre 2014, 17:45:47 »
Ha anat molt bé pel ceps fins fa 10 dies, ara ja clarament a la baixa.
Dissabte, Berguedà sud-oest, cota 800:

cama-grocs a camions, rovellons que ja surten i una llanega negra. També força llengua de bou, de bojos...

Amb aquesta aigua pinta molt bé sí  >:D
En clima Mediterrani subhumit de tendència continental

Desconnectat aleu

• Cúmul
« Respondre #63 el: 30 Setembre 2014, 00:40:08 »
Ja no haurem de fer tants km ni gastar tanta gasolina. Hi han ganes de llanegres negres, les blanques no estan malament pero no es el mateix.

Desconnectat Sícoris

• Cumulonimbus
  • Missatges: 2108
  • Índex de patiment: 2
  • Artesa de Segre: el bressol de la boira i prou!
« Respondre #64 el: 30 Setembre 2014, 13:02:07 »
Aquesta temporada, no ho sap ningú la de quilos i quilos de bolets que han sortit dels boscos de les obagues dels Montsecs, Bonrepós, Comiols, Boixols i demés...

Jo he disfrutat com mai cercant bolets de gamma alta (ceps, ous de reig, rossinyols...), amb la canalla i a peu de carretera, res d'anar a trinxar utilitaris per camins desmuntats i a la quinta forca. Amb una cistelleta petita i dedicant més estona a adroctinar els fills en la matèria, que en fer viatges a descarregar al maleter.  :)
Per recordar per molts anys.
Ara, en teoria, les plujes d'aquests dies, faran sorgir les florides encara més properes a casa, pels boscos del migdia de Comiols, Coma de Meià i Baronia de Rialp, paradís de les llanegues, fredolics i camagrocs.

Salut!

Desconnectat Bagenc

• Moderador
  • Cumulonimbus
  • Missatges: 7693
  • Índex de patiment: 94
  • El Serrat-Castellnou de Bages 450msnm NPMM!
« Respondre #65 el: 30 Setembre 2014, 16:16:14 »
Aquesta temporada, no ho sap ningú la de quilos i quilos de bolets que han sortit dels boscos de les obagues dels Montsecs, Bonrepós, Comiols, Boixols i demés...

Jo he disfrutat com mai cercant bolets de gamma alta (ceps, ous de reig, rossinyols...), amb la canalla i a peu de carretera, res d'anar a trinxar utilitaris per camins desmuntats i a la quinta forca. Amb una cistelleta petita i dedicant més estona a adroctinar els fills en la matèria, que en fer viatges a descarregar al maleter.  :)
Ara, en teoria, les plujes d'aquests dies, faran sorgir les florides encara més properes a casa, pels boscos del migdia de Comiols, Coma de Meià i Baronia de Rialp, paradís de les llanegues, fredolics i camagrocs.

Salut!

:plas!

Bravo Jordi!
En clima Mediterrani subhumit de tendència continental

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Bona Méteo!
« Respondre #66 el: 30 Setembre 2014, 16:27:55 »
Ostres Sícoris, no sé si m'agraden més els bolets o els nens. Em sembla que m'enduria a casa nens i bolets!    ;)
Et felicito per les dues collites!   :D
.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.

Desconnectat Sícoris

• Cumulonimbus
  • Missatges: 2108
  • Índex de patiment: 2
  • Artesa de Segre: el bressol de la boira i prou!
« Respondre #67 el: 30 Setembre 2014, 17:50:58 »
Ostres Sícoris, no sé si m'agraden més els bolets o els nens. Em sembla que m'enduria a casa nens i bolets!    ;)
Et felicito per les dues collites!   :D

Gràcies!!!  :D

La veritat és que de moment, i potser és que són jovenets, em segueixen allà amb les meus dèries: entre anar a buidar pluvios que tenim enterrats per allà dalt, anar a plegar caragols, bolets, espàrrecs, fòssils (en tenim una col.lecció ben digna!!), minerals, vegetals...etc, etc!!

Desconnectat Badamet

• La "Mamma"
  • Línia de Turbonada
  • Bona Méteo!
« Respondre #68 el: 30 Setembre 2014, 18:10:36 »
Gràcies!!!  :D

La veritat és que de moment, i potser és que són jovenets, em segueixen allà amb les meus dèries: entre anar a buidar pluvios que tenim enterrats per allà dalt, anar a plegar caragols, bolets, espàrrecs, fòssils (en tenim una col.lecció ben digna!!), minerals, vegetals...etc, etc!!

És el millor fer coses plegats, una riquesa per a ells més important del que pot semblar a primera vista. Em sembla que ja ho vaig comentar: el meu fill gran, quan en va fer quaranta, pretenia que féssim una sortida com quan era petit...amb la tenda, el fogonet, el bivac sota les estrelles i damunt el terra sense més, les històries de muntanya...  Vaig estar a punt d'engegar-lo!   ;DD     (però em va omplir el cor d'enyor i tendresa pels vells temps)   :'(

Desconnectat boira

• Cumulonimbus
  • Missatges: 6708
  • Índex de patiment: -88
« Respondre #69 el: 02 Octubre 2014, 12:07:56 »

Jo he disfrutat com mai cercant bolets de gamma alta (ceps, ous de reig, rossinyols...), amb la canalla i a peu de carretera,  ....

Això és fer la feina bé ...

Després poden tirar per altres camins, però tota aquesta experiència i coneixement segur que queda de fons.

Per una Xarxa Oberta Lliure i Neutral: http://guifi.net/

Desconnectat jaumealegre

• Cumulonimbus
  • Missatges: 1886
  • Índex de patiment: 205
  • D'una tempesta en sorgeix una festa!
    • Meteo Picarany
« Respondre #70 el: 03 Octubre 2014, 23:04:30 »
Una bona safata de Camagrocs avui, trobats per les Muntanyes de Prades.

Es pot dir que ha estat la collita "dominant", perquè de rovellons i d'altres tipus de bolets, us ben asseguro que n'hi havia pocs, tot i que algun rovelló també s'ha escapat, i mollerics...

imatge allotjada a yakizu.com
El meu blog de meteo:
http://meteopicarany.blogspot.com.es/
A twitter em dic: @jaumealegre
El Picarany, mitjana de 520,3 mm l'any. (2011-2014)
imatge allotjada a yakizu.com

Desconnectat aleu

• Cúmul
« Respondre #71 el: 04 Octubre 2014, 11:43:36 »
Es tremendo aquest any els camagrocs. Hi ha llocs que sembla que els hagin sembrat.

Desconnectat Robert_

• Cúmul
  • Missatges: 787
  • Índex de patiment: 14
  • Snowing beer
« Respondre #72 el: 04 Octubre 2014, 21:29:54 »
Lo que hi ha bastant també son trompetes de la mort i cames de  perdiu (a part de les florades de rossinyols que van fent desde principis de juliol)

Medicine, the science of humanity

Desconnectat HawnuNa'rìng

• Chubascos express modo spray
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 17411
  • Índex de patiment: 65253
    • MeteoHospi-Infant
« Respondre #73 el: 07 Octubre 2014, 19:17:45 »
Porfin primeros Rovellones de la temporada :D , desde el Otoño del 2012 que no se cogían por aquí abajo luego del nefasto otoño del año pasado... (0 Rovellones ese año 2013).

L'Hospitalet de L'Infant(Baix Camp)(Media de 600 mm al año)
Total Año 2005: 657,2 mm
Total Año 2006: 338,6 mm
Total Año 2007: 273 mm
Total Año 2008: 628,4 mm
Total Año 2009: 474,4 mm
Total Año 2010: 838,2 mm
Total Año 2011: 557,4 mm
Total Año 2012: 638,6 mm
Total Año 2013: 837,8 mm
         -----        Total Año 2014: 813,4 mm
Total Año 2015: 642,4 mm
Total Año 2016: 615,0 mm
Total Año 2017: 105,0 mm
Viento máximo Año: 121 km/h

Webcam: http://meteohospitalet.zapto.org/meteo/webcamimage.jpg

Desconnectat Bigstorm

• Cúmul
  • Missatges: 279
  • Índex de patiment: 5
« Respondre #74 el: 08 Octubre 2014, 23:31:39 »

Salut!
no cal anar gaire lluny de Barcelona per tenir la sort de gaudir d'una collita de gama alta com be dius... aquest any té pinta de ser el millor en molts...