Autor Tema: El llop torna a Catalunya!  (Llegit 28963 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat llevantada

• Línia de Turbonada
  • Missatges: 17790
  • Índex de patiment: -200
  • Gènere: Masculí
  • Poppower!
Re:El llop torna a Catalunya!
« Respondre #15 el: 03 Març 2010, 18:25:47 »
pobret llop , jo d'ell començava a correr i fins que no arribés a sib``eria no m'aturava  ;D
"Sempre tornaré a la nostra platja ,les ones no em deixen mu mare allunyar-me'n massa"

Sant Rebuf , sempre al teu costat

Àlbum de fotos: http://picasaweb.google.com/llevantada

Desconnectat Rodamet

• I love Lloret de Mar
  • Cumulonimbus
  • Missatges: 4568
  • Índex de patiment: -242
  • Rodamet Planet: @rodamet
« Respondre #16 el: 03 Març 2010, 18:39:49 »
que gran noticia!!!
Roda de Barà -Baix Gaià-Camp de Tarragona

Tarragonès-Tarragona (Nord de la Costa Daurada)

web: www.rodamet.net
web de fotos: www.rodamet.net/galeria
web meteo snowcam:

Desconnectat Barrufa

• Cúmul
  • Missatges: 177
  • Índex de patiment: -9
« Respondre #17 el: 03 Març 2010, 21:25:35 »
Tenim Isards per un tubo...senglars massa i tot ,tornen el ossos i ara els llops ...sembla ja un pais normal. :)

Desconnectat ipv

• Cumulonimbus
  • Missatges: 7775
  • Índex de patiment: -65408
  • Els bolets no volen ser trepitjats...
« Respondre #18 el: 03 Març 2010, 21:44:20 »
Tenim Isards per un tubo...senglars massa i tot ,tornen el ossos i ara els llops ...sembla ja un pais normal. :)
T'enganxo una foto que ha penjat el Jack al topic de la crisi i m'ha fet molta gràcia

Qué gordos que los tienen estos cerdos...

Desconnectat Siureny

• Cúmul
  • Missatges: 915
  • Índex de patiment: -53
  • Des de les alçades!
« Respondre #19 el: 03 Març 2010, 21:48:54 »
Molt bones notícies això dels llops! espero no els tinguin tant grossos com aquests porcs que sino es reproduiran cagant llets  ;D ;D ;D
No hi fa res que a les valls hi faci ombra, si a la muntanya hi brilla el sol

Desconnectat Barrufa

• Cúmul
  • Missatges: 177
  • Índex de patiment: -9
« Respondre #20 el: 03 Març 2010, 21:56:16 »
T'enganxo una foto que ha penjat el Jack al topic de la crisi i m'ha fet molta gràcia

Qué gordos que los tienen estos cerdos...

quina foto mes porca.. ;D

Desconnectat Arbosenc

• Cumulonimbus
  • Missatges: 3439
  • Índex de patiment: -55
  • Arbosenco rechulong
« Respondre #21 el: 03 Març 2010, 22:21:32 »
ESPECULACIÓ LLOPERA VEC.... ::)
Nascut al barri de gracia, 12 anys de la meva vida al barri sants de barcelona i actualment arbosenc en adopció.

l\'Arboç (Baix penedès) 169msnm
T.M 15,2º P.M 533mm

Terra de bon ví i de puntes al coixí.

Desconnectat Darius

• Cúmul
  • Missatges: 645
  • Índex de patiment: -7
« Respondre #22 el: 03 Març 2010, 23:19:07 »
Per pujar vídeos, ara ja no tindràs excusa....  ;D ;)
http://forum.patimlameteo.com/index.php/topic,1687.msg51838.html#msg51838

Per cert, aquesta foto és la canya... m'encanta:  :D :D

Mira que jo soc més de felins, però es que és wapu wapu. És una gran noticia sense cap mena de dubte.  :) :)

Desconnectat vallcorbí

• Mala hierba nunca muere
  • Moderador
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 13720
  • Índex de patiment: 50
  • Nalec
« Respondre #23 el: 04 Març 2010, 14:50:05 »
No sé si es normal o no la tornada del llop al Pirineu, però té una certa lògica.
Per molt que nosaltres ens imaginem que cada vegada està més i més urbanitzat, ple de gent (esquiadors, muntanyencs, boletaires i turistes en general) jo penso que es al revès. Des de fa 80-90 anys que va desaparèixer o el va extingir el seu únic depredador (nosaltres o els nostres avantpassats que vivien en aquelles contrades,doncs  l'animal els produia perdues al bestiar i por en general) fina ara el paisatge muntanyenc a canviat molt.
Potser s'han masificat els fons de moltes valls pirinenques, però s'ha abandonat la muntanya en forma general (quants marges trobem buscant bolets enmitg del bosc, bordes abandonades amb reductes de prats al voltant on els arbusts i arbres ho han apoderat tot).
Per tant, jo crec que ara el llop es trobarà unes condicions més idònies per fer la seva vida que anys enrera igual que a fet el senglar que s'ha escampat per tot el territori com una taca d'oli i ara arriba a la costa i tot.
Al temps, però acabarà arribant molt al sud del prepirineu i saltarà als Ports i muntanyes de Tarragona!

Desconnectat Darius

• Cúmul
  • Missatges: 645
  • Índex de patiment: -7
« Respondre #24 el: 04 Març 2010, 15:53:17 »
No sé si es normal o no la tornada del llop al Pirineu, però té una certa lògica.
Per molt que nosaltres ens imaginem que cada vegada està més i més urbanitzat, ple de gent (esquiadors, muntanyencs, boletaires i turistes en general) jo penso que es al revès. Des de fa 80-90 anys que va desaparèixer o el va extingir el seu únic depredador (nosaltres o els nostres avantpassats que vivien en aquelles contrades,doncs  l'animal els produia perdues al bestiar i por en general) fina ara el paisatge muntanyenc a canviat molt.
Potser s'han masificat els fons de moltes valls pirinenques, però s'ha abandonat la muntanya en forma general (quants marges trobem buscant bolets enmitg del bosc, bordes abandonades amb reductes de prats al voltant on els arbusts i arbres ho han apoderat tot).
Per tant, jo crec que ara el llop es trobarà unes condicions més idònies per fer la seva vida que anys enrera igual que a fet el senglar que s'ha escampat per tot el territori com una taca d'oli i ara arriba a la costa i tot.
Al temps, però acabarà arribant molt al sud del prepirineu i saltarà als Ports i muntanyes de Tarragona!

Ondia, vols dir? llops a la Carretera de les Aigües??? :o :o :o

Desconnectat vacarissana

• Cumulonimbus
  • Missatges: 1493
  • Índex de patiment: 65
  • En ares d'un món millor, segur i heredable!
« Respondre #25 el: 04 Març 2010, 18:42:40 »
Companys, me n'alegro pel llop, però ho té fotut per evolucionar, vist el tema os bru !

són temes delicats, molt delicats....aquesta noticia ja feia tres anys que la sabia, fins i tot vaig conèixer un pastor que fardava d'aver matat una lloba ( femella) ara fa tres estius a la part de l'Alt Urgell... em consta que el van expulsar del poble l'any passat.

hi ha temes molt controvertits, que enfronten gent del lloc, turistes, admistradors, els tocanassos caçadors de sempre, els ecologistes de sempre,  elspastors, agricultors....

i per a'xò no se'n parla gaire. O se'n sap poc. O nse'ns filtra poca informació.

En aquests moments una ossa ha fet cova i jaç per criar a prop d'un poble pallarès, que no diré....i és que si se sabés.... la matarien ara mateix. Hi ha molts secrets entre biòlegs i estudiosos.

per aixó no m'agrada que ara es destapi el tema del llop, quan molts pasturatges pateixen atacs de voltors, gossos salvatges...i ara tot serà culpa del llop, pobret!!!
8 març 1964 + 1 març 1993  = 8 març 2010

www.arasikmaimespatiré.com 
.com? esperant....8-3-10

Desconnectat vallcorbí

• Moderador
  • Línia de Turbonada
  • Nalec
« Respondre #26 el: 04 Març 2010, 18:57:56 »
Companys, me n'alegro pel llop, però ho té fotut per evolucionar, vist el tema os bru !

són temes delicats, molt delicats....aquesta noticia ja feia tres anys que la sabia, fins i tot vaig conèixer un pastor que fardava d'aver matat una lloba ( femella) ara fa tres estius a la part de l'Alt Urgell... em consta que el van expulsar del poble l'any passat.

hi ha temes molt controvertits, que enfronten gent del lloc, turistes, admistradors, els tocanassos caçadors de sempre, els ecologistes de sempre,  elspastors, agricultors....

i per a'xò no se'n parla gaire. O se'n sap poc. O nse'ns filtra poca informació.

En aquests moments una ossa ha fet cova i jaç per criar a prop d'un poble pallarès, que no diré....i és que si se sabés.... la matarien ara mateix. Hi ha molts secrets entre biòlegs i estudiosos.

per aixó no m'agrada que ara es destapi el tema del llop, quan molts pasturatges pateixen atacs de voltors, gossos salvatges...i ara tot serà culpa del llop, pobret!!!

Els atacs de voltors són també gràcies a mesures ecologistes sense sentit (aquesta ve d'Europa, crec) que prohibeix l'abandonament de cadàvers de la ramaderia (cosa que s'ha fet tota la vida i forma part del cicle de la vida), són mesures tan puritanes que han fet convertir al voltor en un depredador a falta de carronya!
Els llops que realment fan mal a la munyanya són uns altres que hem penso que totts ja coneixem.

Desconnectat vacarissana

• Cumulonimbus
  • Missatges: 1493
  • Índex de patiment: 65
  • En ares d'un món millor, segur i heredable!
« Respondre #27 el: 04 Març 2010, 19:04:06 »
vaja, reafermes la meva tesitura: la guerra/odi entre urbanites/administradors i la gent de la terra.... un cop més
8 març 1964 + 1 març 1993  = 8 març 2010

www.arasikmaimespatiré.com 
.com? esperant....8-3-10

Desconnectat vallcorbí

• Moderador
  • Línia de Turbonada
  • Nalec
« Respondre #28 el: 04 Març 2010, 19:14:39 »
vaja, reafermes la meva tesitura: la guerra/odi entre urbanites/administradors i la gent de la terra.... un cop més

La teva tesitura es simplement sentit comú! ;)

Desconnectat .....

• Cúmul
  • Missatges: 855
  • Índex de patiment: 6
« Respondre #29 el: 05 Març 2010, 15:50:06 »
Una pregunta tonta...

Atacan a las personas? Es decir, que si voy por el bosque andando y me encuentro uno, puede venir a por mi, o huyen?

EDITO: Gran notícia  :D ;)