Autor Tema: Problema Davis  (Llegit 3148 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat casacota

• Cumulonimbus
  • Missatges: 2393
  • Índex de patiment: -10
    • Observatori meteorològic de Sant Martí de Canals
Re:Problema Davis
« Respondre #15 el: 16 Gener 2014, 09:52:36 »
Em sembla que jo vaig pel camí de gastar piles... només dos mesos ha durat la última, en la Davis més vella que tinc (va ser la primera Davis Vue a meteoclimatic crec, estava a Madrid-Ventas originàriament). Aquí feia només d'anemòmetre i penell, ara només em queda l'anemòmetre a 2 metres de l'altra Davis que fa la resta de paràmetres.

Quan pari de ploure la baixo (pal d'11 metres...!) i a veure què es pot fer. En la Vue tot està fos dintre un bloc de resina, m'ensumo dificultats.
  ...

Desconnectat gavarres

• Moderador
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 11163
  • Índex de patiment: -5
  • Gènere: Masculí
  • Girona - nord
    • El temps a Girona
« Respondre #16 el: 16 Gener 2014, 12:52:09 »
A veure com va el tema "resina", estic intrigat  (_)>

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla

Desconnectat boira

• Cumulonimbus
  • Missatges: 6708
  • Índex de patiment: -88
« Respondre #17 el: 16 Gener 2014, 12:56:55 »
Entenc que hi ha un supercap i aquest està dins del bloc de resina ?

... i aquest supercap casca, com a les altres Davis ?

:ehem!

(per els dissenyadors, i no per la resina, sinó perquè casca)
Per una Xarxa Oberta Lliure i Neutral: http://guifi.net/

Desconnectat casacota

• Cumulonimbus
« Respondre #18 el: 17 Gener 2014, 00:07:30 »
Entenc que hi ha un supercap i aquest està dins del bloc de resina ?

... i aquest supercap casca, com a les altres Davis ?

:ehem!

(per els dissenyadors, i no per la resina, sinó perquè casca)

Exacte. La qüestió és que està al límit del bloc de resina, transparent i tot. Però es pot fer una operació quirúrgica dins la resina? Fent uns talls fins a les potes, tallant-les i soldant-hi un o dos supercaps fora de la resina.

El dia que tinguem condensadors d'alta capacitat purament capacitius a base de nanotubs sense electrolits haurem superat aquesta fase. De moment hem de tirar amb aquests híbrids entre elkos i acumuladors, desenvolupats per cert als anys 30-40 a Berlín com a part integrant dels mítics micròfons Neumann, el Neumann CMV3

...

Desconnectat boira

• Cumulonimbus
  • Missatges: 6708
  • Índex de patiment: -88
« Respondre #19 el: 17 Gener 2014, 09:52:17 »
Exacte. La qüestió és que està al límit del bloc de resina, transparent i tot. Però es pot fer una operació quirúrgica dins la resina? Fent uns talls fins a les potes, tallant-les i soldant-hi un o dos supercaps fora de la resina.

El dia que tinguem condensadors d'alta capacitat purament capacitius a base de nanotubs sense electrolits haurem superat aquesta fase. De moment hem de tirar amb aquests híbrids entre elkos i acumuladors, desenvolupats per cert als anys 30-40 a Berlín com a part integrant dels mítics micròfons Neumann, el Neumann CMV3

Uf ....

De resines n'hi ha bàsicament de poliuretà i epoxy i de diferents consistències. En algunes s'hi pot remenar a base de dremel i/o cutter.

També es poden atacar amb clorur de metilè, però el procés és llarg i generalment destructiu. Reservat a anàlisi post-mortem i enginyeria inversa  :^)

Els condensadors electrolítics casi sempre han marcat el límit de vida dels aparells electrònics i els supercaps l'han acabat d'escurçar. En els temps que corren no és cap problema per un aparell de consum, per la merda del usar y tirar , però en el cas de la Davis crec que és una cagada i seria millor tenir-hi uns terminals amb un acumulador més tradicional a fora.

Per una Xarxa Oberta Lliure i Neutral: http://guifi.net/

Desconnectat casacota

• Cumulonimbus
« Respondre #20 el: 17 Gener 2014, 13:01:48 »
Els condensadors electrolítics casi sempre han marcat el límit de vida dels aparells electrònics i els supercaps l'han acabat d'escurçar. En els temps que corren no és cap problema per un aparell de consum, per la merda del usar y tirar , però en el cas de la Davis crec que és una cagada i seria millor tenir-hi uns terminals amb un acumulador més tradicional a fora.

Els supercaps en principi aguanten fins a 3000 cicles de càrrega/descàrrega, els niquel/cadmi (ara prohibits) uns 1000, els Niquel/hidrid uns 700, els Li-ion uns 500. Anem millorant? Jo diria que no...

El que maten els supercaps són les sobrecàrregues a altes temperatures. L'estiu mediterrani els deixa fregits, i a l'hivern es moren.

Al final haurem de posar un pes a dintre del pal amb un mecanisme de rellotgeria amb generador electromagnètic (sistema rellotge amb campanes, amb una dinamo en comptes del moderador amb pales de vent) que cada quart d'hora recarregui un condensador normal i anar a donar corda cada diumenge... o un sistema d'alimentació a distància, tipus bobina-condensador a excitar amb un emissor a la mateixa freqüència dintre casa, com si d'un sistema de ràdio es tractés. Em pregunto perquè no es fan carregadors universals sense contacte amb aquest principi, podriem anar recarregant tot tipus de coses sense necessitat de cables.
  ...

Desconnectat MeteoBDN

• Si no plou avui, plourà demà!!
  • Cumulonimbus
  • Missatges: 4978
  • Índex de patiment: -280
  • Pedregades, rierades i tornados!
    • MeteoBDN, la méteo a la ciutat de Badalona
« Respondre #21 el: 07 Gener 2016, 16:06:02 »
Recupero aquest fil per fer una consulta de la Davis i el Weatherlink... Sabeu si hi ha alguna manera perquè tot plegat funcioni amb horari UTC?

Merci! :D
Badalona - Centre 30msnm, el Baix Maresme, Catalunya. 16.7º i 574.6mm (Obs. Municipal, 1981-2010).

Desconnectat cesarmeteo

• Cúmul
  • Missatges: 160
  • Índex de patiment: 3
    • El tiempo en Vallirana
« Respondre #22 el: 07 Gener 2016, 16:52:09 »
A menys que sigui cambiant el format horari de l'ordinador no conec un altre manera  :-\

Desconnectat gavarres

• Moderador
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 11163
  • Índex de patiment: -5
  • Girona - nord
    • El temps a Girona
« Respondre #23 el: 01 Desembre 2016, 17:20:56 »
Us explicaré una història de "por" i una altre problema que us podeu trobar amb Weatherlink:

El dia 23 va haver-hi una tempesta prop dels Àngels i va marxar el corrent. Pel que he vist el pc es va tancar més tard quan va detectar la bateria baixa. Total que a l'endemà van pujar allí a donar la corrent i es va engegar tot bé. Va començar a enviar dades a Meteoclimàtic.

El que no em vaig fixar va ser en que les dades no quedaven guardades a la "llibreta groga" i cada vegada baixava més dades del datalogger (suposo que al no guardar-les no les borrava). Primer vaig provar de renombrar l'arxiu wlk per si era això, i no (al remenar arxius del weatherlink sempre amb el programa tancat).
Després li he canviat l'hora i quan demana si ha de borrar la memòria li he dit que sí. També ho he provat canviant l'interval de dades (hauria de borrar el datalogger). I res, no quedava res guardat i les dades s'anaven apilant al datalogger.

Total que he pujat fins els Àngels i li he fet un reset a la consola (piles i datalogger fora durant uns minuts), resultat negatiu.

Mirant la configuració de l'estació he vist que la casella de borrar les dades després de baixar-les estava grisa i desmarcada i no em deixava activar-la de cap manera.

Solució que havia llegit "por ahi": crear una nova estació (amb un altre nom) i posar els wlk bons allí.

Al configurar-la he vist que la casella de borrar dades després de baixar-les del datalogger estava activada (quan a l'altra no em deixava tocar res). I, efectivament ha funcionat i m'ha baixat tot el novembre fins el dia 22 (el de la tempesta era el 23). Després he hagut de copiar les plantilles i l'arxiu de config d'internet a la nova carpeta.

He perdut 8 dies de dades però tinc els valors màxims, mínims i de pluja que s'anaven enviant a Meteoclimatic

Fiuuu

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla

Connectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 19964
  • Índex de patiment: -65247
    • meteorologia avui
« Respondre #24 el: 01 Desembre 2016, 17:42:52 »
És el problema de les automàtiques, les tempestes fan molt de mal.

Desconnectat Empordanet

• Master of Rabbit's
  • Administrador
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 13477
  • Índex de patiment: 7
  • T'he vist
    • Dades de Verges en Temps Real
« Respondre #25 el: 02 Desembre 2016, 06:26:58 »
Deu ni do ....