Autor Tema: Estrato i el seu escalfament com a motor de ...  (Llegit 20089 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat tro

  • Cumulonimbus
  • ****
  • Missatges: 6120
  • Índex de patiment: -132
  • Guissona (la Segarra)
Re:Estrato i el seu escalfament com a motor de ...
« Respondre #120 el: 04 Febrer 2015, 23:05:07 »
Interessant, m'estic imaginant una possible correlació entre la seva àrea i el tipus d'hivern... o d'any. O va al revés?  %)

Posa alguns altres anys, si us plau.  :)

 ;D xules eh? les coses del bitxet  ;D


hivern 85, per exemple?



és a 10HPA, però a 50-70 també hi degué apariexe un bon esclafament.




clar que si hi ha un split del vórtex tindriem dos nuclis separats, no?  ::)  l'area seria pels dos nuclis?  ::) va haver split al 1985?  ::) ::)
"La ciència ens ha fet veure i conèixer moltes més coses del nostre entorn que ni tan sols podíem sospitar amb la sola aplicació dels nostres sentits naturals, però ni tan sols ha aconseguit entreveure el misteri de la consciència" (M.B.)

"Sentimos que aún cuando todas las posibles cuestiones científicas hayan recibido respuesta, nuestros problemas vitales todavía no se han rozado en lo más mínimo. Por supuesto que entonces ya no queda pregunta alguna; y esto es precisamente la respuesta." (L.W.).

"Nos basta, si pensamos, la incomprensibilidad del universo; querer comprenderlo es ser menos que hombres, porque ser hombre es saber que no se comprende." (F.P.)

Desconnectat tro

  • Cumulonimbus
  • ****
  • Missatges: 6120
  • Índex de patiment: -132
  • Guissona (la Segarra)
Re:Estrato i el seu escalfament com a motor de ...
« Respondre #121 el: 04 Febrer 2015, 23:13:44 »
Didàctica altre cop, que em va bé a mi mateix per refrescar-la:

Clicar a sobre imatge:





The lower pair of images represent the air mass, or polar vortex, that controls the wind pattern. Essentially, the winds are strongest at the edge of the polar vortex (where the pressure difference between the air masses is greatest). The area of red in the lower left image represents polar air that typically sits over the Arctic during January. In general, strong winds circle the red regions, or areas of high vorticity, in a counterclockwise direction. These winds, moving at speeds well above 100 miles per hour, influence winds and weather patterns closer to Earth’s surface. Their influence means that weather in England and Western Europe typically comes from the west. Over England, western winds blow in ocean air warmed by the Atlantic Gulf Stream.

The big change in the Arctic came when the polar vortex ripped apart. A developing weather system in the lower atmosphere traveled upward into the stratosphere. The disturbance nudged into the center of the Arctic air mass, elongating it and eventually splitting it like a cell in mitosis. By February 2, two air masses existed, each with a jet of wind circling it counterclockwise as depicted in the lower right image.

Warm air filled the gap between the two colder air masses, and temperatures high over the North Pole climbed, as shown in the upper right. Now the colder air had shifted farther south over Canada and Siberia. Over North America, this piece of the stratospheric polar vortex had a deep reach into the lower atmosphere (troposphere), which created strong winds from the north that carried cold Arctic air far south into the United States.

In Europe, the split in the air mass actually changed the direction of winds in the lower atmosphere. The second piece of the polar vortex was centered east of Western Europe, as shown in the lower left image, and it too was surrounded by a jet of strong wind moving counterclockwise. Like the segment of the polar vortex over North America, this piece of the polar vortex also had a deep reach into the lower atmosphere. It caused cold continental air to blow in from the east, replacing the warmer air that typically blows in from the west. As the frigid air moved over the North Sea, it picked up moisture, which fell over the United Kingdom and parts of France as heavy snow.



"La ciència ens ha fet veure i conèixer moltes més coses del nostre entorn que ni tan sols podíem sospitar amb la sola aplicació dels nostres sentits naturals, però ni tan sols ha aconseguit entreveure el misteri de la consciència" (M.B.)

"Sentimos que aún cuando todas las posibles cuestiones científicas hayan recibido respuesta, nuestros problemas vitales todavía no se han rozado en lo más mínimo. Por supuesto que entonces ya no queda pregunta alguna; y esto es precisamente la respuesta." (L.W.).

"Nos basta, si pensamos, la incomprensibilidad del universo; querer comprenderlo es ser menos que hombres, porque ser hombre es saber que no se comprende." (F.P.)

Desconnectat gavarres

  • Moderador
  • Línia de Turbonada
  • *****
  • Missatges: 11163
  • Índex de patiment: -5
  • Gènere: Masculí
  • Girona - nord
    • El temps a Girona
Re:Estrato i el seu escalfament com a motor de ...
« Respondre #122 el: 05 Febrer 2015, 16:48:15 »
Entenc que hauria de ser l'àrea dels dos nuclis de l'split. No posa res a la pàgina d'on ho treus?

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla

Desconnectat tro

  • Cumulonimbus
  • ****
  • Missatges: 6120
  • Índex de patiment: -132
  • Guissona (la Segarra)
Re:Estrato i el seu escalfament com a motor de ...
« Respondre #123 el: 05 Febrer 2015, 19:40:51 »
Entenc que hauria de ser l'àrea dels dos nuclis de l'split. No posa res a la pàgina d'on ho treus?

no gavarres, tret de pàgines diferents. lo del split es via article bo del Earth Observatory de la NASA

lo altre t'ho deixo per a que hi remenis

Time series of the size of the N.H. polar vortex at 450K i altres

a veure que hi averigues, ja diràs  ;D ;)
"La ciència ens ha fet veure i conèixer moltes més coses del nostre entorn que ni tan sols podíem sospitar amb la sola aplicació dels nostres sentits naturals, però ni tan sols ha aconseguit entreveure el misteri de la consciència" (M.B.)

"Sentimos que aún cuando todas las posibles cuestiones científicas hayan recibido respuesta, nuestros problemas vitales todavía no se han rozado en lo más mínimo. Por supuesto que entonces ya no queda pregunta alguna; y esto es precisamente la respuesta." (L.W.).

"Nos basta, si pensamos, la incomprensibilidad del universo; querer comprenderlo es ser menos que hombres, porque ser hombre es saber que no se comprende." (F.P.)

Desconnectat tro

  • Cumulonimbus
  • ****
  • Missatges: 6120
  • Índex de patiment: -132
  • Guissona (la Segarra)
Re:Estrato i el seu escalfament com a motor de ...
« Respondre #124 el: 05 Febrer 2015, 19:42:02 »
Aquest hivern es manté valentot el tio  %)



"La ciència ens ha fet veure i conèixer moltes més coses del nostre entorn que ni tan sols podíem sospitar amb la sola aplicació dels nostres sentits naturals, però ni tan sols ha aconseguit entreveure el misteri de la consciència" (M.B.)

"Sentimos que aún cuando todas las posibles cuestiones científicas hayan recibido respuesta, nuestros problemas vitales todavía no se han rozado en lo más mínimo. Por supuesto que entonces ya no queda pregunta alguna; y esto es precisamente la respuesta." (L.W.).

"Nos basta, si pensamos, la incomprensibilidad del universo; querer comprenderlo es ser menos que hombres, porque ser hombre es saber que no se comprende." (F.P.)

Desconnectat gavarres

  • Moderador
  • Línia de Turbonada
  • *****
  • Missatges: 11163
  • Índex de patiment: -5
  • Gènere: Masculí
  • Girona - nord
    • El temps a Girona
Re:Estrato i el seu escalfament com a motor de ...
« Respondre #125 el: 16 Desembre 2015, 22:44:45 »
Primer escalfament a 10 hPa que acabarà en no res segons GFS. No sé si arribarà a sacsejar algo...

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla

Desconnectat Gerard Taulé

  • Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • *****
  • Missatges: 19767
  • Índex de patiment: -65247
  • Gènere: Masculí
    • meteorologia avui
Re:Estrato i el seu escalfament com a motor de ...
« Respondre #126 el: 17 Desembre 2015, 09:48:14 »
Tant de bo acabi en siberiana, estic fins al dallonses de tanta calor. Avui 22º i 7,3º tindrem a Girona-Pare Coll.

Desconnectat MeteOlot

  • Cumulonimbus
  • ****
  • Missatges: 2108
  • Índex de patiment: 31
  • Gènere: Masculí
    • MeteOlot,... el Temps a Olot
Re:Estrato i el seu escalfament com a motor de ...
« Respondre #127 el: 04 Febrer 2016, 21:13:24 »
Heu vist la situació del vòrtex polar per diumenge??  :o  :o    +8ºC   :P :P   Això hauria de petar per algun lloc... a veure si comporta canvis i ens afecta d'alguna manera (..a pitjor no podem anar)  ;D

www.meteolot.com La Meteo d'Olot i la Garrotxa - Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

Desconnectat gavarres

  • Moderador
  • Línia de Turbonada
  • *****
  • Missatges: 11163
  • Índex de patiment: -5
  • Gènere: Masculí
  • Girona - nord
    • El temps a Girona
Re:Estrato i el seu escalfament com a motor de ...
« Respondre #128 el: 05 Febrer 2016, 20:29:33 »
Per que tingui algun efecte, l'escalfament s'ha de propagar cap a la troposfera (a uns 200 hPa mínim)
De moment les coses estan així:

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla

Desconnectat gavarres

  • Moderador
  • Línia de Turbonada
  • *****
  • Missatges: 11163
  • Índex de patiment: -5
  • Gènere: Masculí
  • Girona - nord
    • El temps a Girona
Re:Estrato i el seu escalfament com a motor de ...
« Respondre #129 el: 10 Febrer 2016, 20:25:04 »
Escalfament en marxa. A veure si acaba reflectint-se a la troposfera.
El vòrtex inamovible s'ha mogut.

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla

Desconnectat Gerard Taulé

  • Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • *****
  • Missatges: 19767
  • Índex de patiment: -65247
  • Gènere: Masculí
    • meteorologia avui
Re:Estrato i el seu escalfament com a motor de ...
« Respondre #130 el: 11 Febrer 2016, 10:55:11 »
De moment aquest escalfament es propaga a la troposfera  i es nota a EUA on el pronòstic per demà és de -36ºC a 850 i -45ºC a 500 hPa. Aixó sí que és una cold wave i no les que tenim aquí. %)

Desconnectat HawnuNa'rìng

  • Chubascos express modo spray
  • Línia de Turbonada
  • *****
  • Missatges: 17515
  • Índex de patiment: 65253
  • Gènere: Masculí
  • La maldición del triangulo
    • MeteoHospi-Infant
Re:Estrato i el seu escalfament com a motor de ...
« Respondre #131 el: 11 Febrer 2016, 15:58:55 »
De moment aquest escalfament es propaga a la troposfera  i es nota a EUA on el pronòstic per demà és de -36ºC a 850 i -45ºC a 500 hPa. Aixó sí que és una cold wave i no les que tenim aquí. %)

Y eso que decían que el invierno ya se había acabado porqué la marmota había salido.  ;DD
L'Hospitalet de L'Infant(Baix Camp)(Media de 600 mm al año)
Total Año 2005: 657,2 mm
Total Año 2006: 338,6 mm
Total Año 2007: 273 mm
Total Año 2008: 628,4 mm
Total Año 2009: 474,4 mm
Total Año 2010: 838,2 mm
Total Año 2011: 557,4 mm
Total Año 2012: 638,6 mm
Total Año 2013: 837,8 mm
         -----        Total Año 2014: 813,4 mm
Total Año 2015: 642,4 mm
Total Año 2016: 615,0 mm
Total Año 2017: 248,8 mm
Viento máximo Año: 121 km/h

Webcam: http://meteohospitalet.zapto.org/meteo/webcamimage.jpg

Desconnectat Gerard Taulé

  • Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • *****
  • Missatges: 19767
  • Índex de patiment: -65247
  • Gènere: Masculí
    • meteorologia avui
Re:Estrato i el seu escalfament com a motor de ...
« Respondre #132 el: 11 Febrer 2016, 18:00:28 »
Y eso que decían que el invierno ya se había acabado porqué la marmota había salido.  ;DD
Aquesta marmota me la menjaria. ;D

Desconnectat gavarres

  • Moderador
  • Línia de Turbonada
  • *****
  • Missatges: 11163
  • Índex de patiment: -5
  • Gènere: Masculí
  • Girona - nord
    • El temps a Girona
Re:Estrato i el seu escalfament com a motor de ...
« Respondre #133 el: 11 Febrer 2016, 21:52:51 »
L'escalfament actual té els dies comptats. No és dels forts.

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla