Autor Tema: La méteo d'en Gerard  (Llegit 35255 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 19762
  • Índex de patiment: -65247
  • Gènere: Masculí
    • meteorologia avui
Re:La méteo d'en Gerard
« Respondre #60 el: 27 Febrer 2013, 11:31:57 »
Normalment Vallgorguina té mínimes de 3 a 5º més baixes que St Celoni... increible però cert. A la que entres a la vall la temperatura cau en picat, ja sigui per Collsacreu o per St Celoni, un forat vaja.
Sí miréssim les temperatures de Tossa també fa molt fred allà i toca el mar.

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #61 el: 27 Febrer 2013, 12:16:27 »
Està ben clar que els mapes tèrmics que surten penjats a internet i que són d'institucions no reflexen del tot bé la realitat, d'altra banda hem de dir que un mapa tèrmic (igual que qualsevol mapa) és sempre una abstracció de la realitat i està fet en funció dels observatoris meteorològics disponibles que abans eren molt menys que ara, vull dir que els mapes fets fa uns anys eren boníssims per aquella època, però ara no ho són del tot. ;D Jo abans de conèixer els posts d'en Rodamet em pensava que a Tarragona feia molta més calor arran de mar de la que penso que fa ara, vull dir que els hiverns eren molts més suaus que a Girona. Si ja ho llegia a la Geografia Comarcal de Catalunya i la d'en Josep Pla, deien el Camp de Tarragona el Camp sense hivern, i tampoc hi fa gaire més calor que a les províncies de Girona i Barcelona.  ;) Què us sembla de penjar un mapa tèrmic de Catalunya a gran escala (1:10000) amb els nostres observatoris i transectes, podríem guanyar molts diners i faríem veure la realitat dels microclimes catalans, molt desconeguts, em sembla que no hi ha cap lloc al món on tinguin penjats mapes a tan gran escala, d'escala tan a detall, tan microclimàtica (en realitat es diu meso-alfa). Amb l'aparició dels SIGs crec que es podria millorar molt el que s'ha fet fins ara. ;)

Desconnectat BaixFluvià

• Cumulonimbus
  • Missatges: 3380
  • Índex de patiment: 19
  • El riu Fluvià al seu pas per Sant Miquel
« Respondre #62 el: 27 Febrer 2013, 14:11:03 »
Està ben clar que els mapes tèrmics que surten penjats a internet i que són d'institucions no reflexen del tot bé la realitat, d'altra banda hem de dir que un mapa tèrmic (igual que qualsevol mapa) és sempre una abstracció de la realitat i està fet en funció dels observatoris meteorològics disponibles que abans eren molt menys que ara, vull dir que els mapes fets fa uns anys eren boníssims per aquella època, però ara no ho són del tot. ;D Jo abans de conèixer els posts d'en Rodamet em pensava que a Tarragona feia molta més calor arran de mar de la que penso que fa ara, vull dir que els hiverns eren molts més suaus que a Girona. Si ja ho llegia a la Geografia Comarcal de Catalunya i la d'en Josep Pla, deien el Camp de Tarragona el Camp sense hivern, i tampoc hi fa gaire més calor que a les províncies de Girona i Barcelona.  ;) Què us sembla de penjar un mapa tèrmic de Catalunya a gran escala (1:10000) amb els nostres observatoris i transectes, podríem guanyar molts diners i faríem veure la realitat dels microclimes catalans, molt desconeguts, em sembla que no hi ha cap lloc al món on tinguin penjats mapes a tan gran escala, d'escala tan a detall, tan microclimàtica (en realitat es diu meso-alfa). Amb l'aparició dels SIGs crec que es podria millorar molt el que s'ha fet fins ara. ;)

És veritat que està molt bé conèixer els microclimes, i com més millor. Jo sóc el primer friqui a buscar els punts més freds per rebentar termòmetres, però penso que els observatoris urbans són els que marquen millor les temperatures per a la majoria de la gent. El cas de Girona és claríssim, si mires el temps, les temperatures que donen són de l'estació del meteocat, situada a un punt molt fred del terme municipal. Les temperatures que donen són sempre més baixes que les que pateix el 99% de la població gironina. En aquest sentit, la majoria de la gent, que només rep informació méteo a través de l'espai del temps, viu enganyada. Estaria bé que, de tant en tant, donessin dades de les altres estacions que hi ha per la ciutat.

Sant Miquel de Fluvià - Alt Empordà (28msnm)
http://www.baixfluvia.cat
Producció d'horta ecològica Mas Galceran: http://www.masgalceran.cat

Desconnectat quino

• Estrat
  • **
  • Missatges: 97
  • Índex de patiment: 0
« Respondre #63 el: 03 Març 2013, 02:22:18 »
[quote author=Gerard Taulé link=topic=15934.msg342757#msg342757 date=13617 Mireu les mínimes d'avui sinó per veure que estem en zona de frontera.
-1,7º Celrà
-5º Salt
-5,2º Sarrià de Ter
-10º Deveses de Salt
[/quote]
Lógic, Girona está protegida , per les muntanyes del Congost i de sant Julià i Celrà, està desprotegida i si feia vent " e qualiquo" m'encantaría ajudar-te...

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #64 el: 03 Març 2013, 11:08:09 »
Em vaig equivocar, la mínima dels -1,7º era del dia anterior, van ser realment -5,2º.

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #65 el: 06 Març 2013, 12:51:00 »
Girona té 80 dies de pluja a l'any i 450 hores de pluja. I als vostres observatoris quantes hores de pluja teniu a l'any. Ara fa prop de 39 hores que no para de ploure. Sabeu el rècord d'hores de pluja seguida, segurament a Girona volta les 168, una setmana seguida el desembre de 1932, quan va ploure 510 mm.  ;D

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #66 el: 15 Març 2013, 11:24:56 »
Hauré de mirar el termocron però avui pot baixar en una hora 8º la temperatura per irradiació a les Deveses de Salt, atenció el fred bestial que farà la propera nit a les Deveses (-5º de mínima) que contrastarà amb els 2º de Girona-Barri Vell. El 12 d'octubre de 2011 la temperatura va baixar 7º en una hora a Girona-SMC. :P Avui sembla un dia saharià amb -6º de mínima i 19º de màxima a les Deveses de Salt, 25º d 'amplitud i 10 % de humitat al migdia.

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #67 el: 18 Març 2013, 23:13:46 »
Avui 16,3º de màxima a Girona-Devesa, però 18,8º a Girona-Parc del Migdia, a Salt he tingut 18º i a Sarrià de Ter 17,8º. No et sembla gavarres que és molta diferència?  ;) I això que avui bufava vent moderat de ponent que en teoria hauria d'homogeneïtzar la temperatura.

Desconnectat gavarres

• Moderador
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 11163
  • Índex de patiment: -5
  • Girona - nord
    • El temps a Girona
« Respondre #68 el: 18 Març 2013, 23:28:54 »
Ves-ho seguint, per que fa 2 dies vaig moure l'estació uns 6 metres per separa-la més d'una paret pot ser massa propera a la garita i alhora exposar-la més al vent de component sud i allunyant-la d'un obstacle al NE. També vaig netejar la pols de dins els plats i altres tasques de manteniment, Ara també està més a la vora del pluvio manual. Crec que aquest canvi millorarà la qualitat de les dades, ja fa temps que em rondava pel cap.

Si passes per sota casa ara la veuràs perfectament. Fins i tot crec que es veu massa  :-\

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #69 el: 14 Abril 2013, 22:57:58 »
El mapa de TV3 sortia 21º de màxima a Girona, però no m'ho crec, feia calor avui. 24,6º de màxima a Girona-Parc del Migdia, 24,2º a Salt i a Sarrià de Ter, 25º a Salt-Barri Vell. Sí que hi ha diferència entre el punt més fred de Girona avui, potser Giron-Montjuïc, que està més enlairat, 185 m, 70 m a Girona. Tampoc els 21º són de Girona-Sant Daniel 23,6º de màxima, això sí amb 3º de mínima!  ;)

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #70 el: 10 Juliol 2013, 19:24:52 »
Els últims dies m'estic adonant de les fortes diferències tèrmiques en les màximes entre Girona-Devesa i Girona- Parc del Migdia, vosaltres no creieu que s'està refredant Girona-Devesa per un calibratge erroni o potser canvi de localització d'ençà pocs mesos?

Mireu les màximes:
Girona - Devesa
Dia 4 - 29.9º
Dia 5 - 32.3º
Dia 6 - 31.9º
Dia 7 - 33.2º
Dia 8 - 33.3º

Promig:32,32º

Girona-AEMET
Dia 4 31,4º
Dia 5 32,1º
Dia 6 34,2º
Dia 7 36,0º
Dia 8 34,1º
Promig:33,52º

És una diferència d'1,2º, en canvi els últims anys la diferència era de 0,7º en els màximes entre els 2 observatoris.

Per cert Girona-Escola de Música té 0,4º de mínimes més altes que Girona-Sèquia i és el nou observatori més càlid de la ciutat en mínimes.  ;)

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #71 el: 10 Juliol 2013, 19:32:10 »
De fet no només són aquests 5 dies, és tot l'any 2013 que he notat força diferència entre ambdós observatoris. ;)

Desconnectat gavarres

• Moderador
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 11163
  • Índex de patiment: -5
  • Girona - nord
    • El temps a Girona
« Respondre #72 el: 10 Juliol 2013, 19:58:31 »
Ni idea Gerard.

L'únic que us puc dir és que la vaig moure uns 10 m cap el sud per allunyar-la d'un mur i que quedés més ben ventilada, tot i que continua estant a uns 25m sobre el nivell del carrer.
El maig es va morir l'anemo i al canviar-lo per un de nou he descobert que l'antic donava lectures més baixes. Ja devia tenir el reed mig fotut, a saber des de quan. :-\

Ara mateix 25.4º a la Davis i 25.8º al "termòmetre" Auriol (ara està núvol). L'Auriol, pel tema del cable, està força a prop d'una paret on no hi toca el Sol i a 1 metre del terra.

Avui, 31.4º de màxima i 33.1º a la de meteocat (la que em queda més a prop). Aquesta diferència no pot ser deguda a la diferència d'alçada?  ???

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla

Desconnectat casacota

• Cumulonimbus
  • Missatges: 2393
  • Índex de patiment: -10
    • Observatori meteorològic de Sant Martí de Canals
« Respondre #73 el: 10 Juliol 2013, 22:56:37 »
Tenint en compte que la precisió garantida dels termòmetres oficials és de  +/- 0.5º crec que no es pot partir d'un observatori concret per a fer asseveracions d'aquestes. Tot el que rondi menys de 2 graus s'ha de fer sobre bases estadístiques àmplies i llargues per a obtenir resultats consistents. Tota la resta és una mica passatemps.

I les automàtiques a més vant variant i canviant amb el temps. S'haurien de calibrar cada sis mesos en laboratori.

L'únic que val és un observatori manual i cuidar bé els termòmetres, que n'hi han que amb més de 50 anys de servei encara van.
  ...

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #74 el: 22 Juliol 2013, 19:39:06 »
Aquí podrem posar les màximes dels propers dies, tindrem una bona onada de calor, potser arribarem a 39º a Girona el dissabte. ;)