Autor Tema: La méteo d'en Gerard  (Llegit 34594 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 19536
  • Índex de patiment: -65247
  • Gènere: Masculí
    • meteorologia avui
Re:La méteo d'en Gerard
« Respondre #30 el: 31 Gener 2013, 09:29:12 »
Mínima de -2º a les Deveses de Salt (81 m), 12º a Els Àngels-Juià, 406 m. 14º de inversió tèrmica avui. N'hi ha més a la plana de Vic, osonencs, o a la vall del Llobregat, antic Rubricatus, barcelonins?  ;D

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #31 el: 31 Gener 2013, 09:40:23 »
18 i 5 d'extremes per avui i demà a Girona segons previsió AEMET, quan tinc previst avui 23º i 5º per Girona. Perquè els models numèrics no afinen les previsions tèrmiques de Girona, sóc més intel·ligent jo que el superordinador aquell que hi ha a Sant Cugat.  ;D

Desconnectat HawnuNa'rìng

• Chubascos express modo spray
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 17257
  • Índex de patiment: 65253
    • MeteoHospi-Infant
« Respondre #32 el: 31 Gener 2013, 10:26:06 »
No afinan casi nunca, aquí ayer me metian máxima de 17ºC y fue de 22,3ºC.
L'Hospitalet de L'Infant(Baix Camp)(Media de 600 mm al año)
Total Año 2005: 657,2 mm
Total Año 2006: 338,6 mm
Total Año 2007: 273 mm
Total Año 2008: 628,4 mm
Total Año 2009: 474,4 mm
Total Año 2010: 838,2 mm
Total Año 2011: 557,4 mm
Total Año 2012: 638,6 mm
Total Año 2013: 837,8 mm
         -----        Total Año 2014: 813,4 mm
Total Año 2015: 642,4 mm
Total Año 2016: 615,0 mm
Total Año 2017: 105,0 mm
Viento máximo Año: 121 km/h

Webcam: http://meteohospitalet.zapto.org/meteo/webcamimage.jpg

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #33 el: 01 Febrer 2013, 08:45:27 »
Temperatura 8,15 hores
10,7º Cota 130 m Sarrià de Dalt-Parròquia de Sant Pau
1,1º Cota 85 m Sarrià de Dalt-riera Xuncla
9,6º de inversió tèrmica

De cop el vent de ponent ha bufat enmig dels arbres (roures, alzines, pins) i la temperatura m'ha pujat en picat de 3,8º a 10,7º en cosa de 2 minuts. Això és Nordamèrica senyors. Després la temperatura m'ha baixat fins a 6,7º al col·legi Montserrat, 5,9º a Sarrià de Dalt i 7º a Sarrià de Ter-Pla dels Vinyers.
Repeteixo per enèssima vegada, avui trencarem rècords de calor a la façana mediterrània de la PIbèrica.

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #34 el: 01 Febrer 2013, 11:15:20 »
Jo faig previsió meteo per anàlegs, tinc a la ment molts dies en què el mapa isobàric era similar al d'avui, advecció de l'oest anticiclònica, i com la temperatura es va disparar (p.ex. el dia 23 de març de 2001 vam arribar a 33º a Salt) per això pronostico per avui 25º de màxima a Girona, 27º a Anglès i Santa Coloma de Farners, 31º de Múrcia. Vosaltres quin estil o metodologia de previsió feu servir, el sentit comú? ;)

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #35 el: 01 Febrer 2013, 22:28:21 »
Avui 21,7º de màxima i 5,2º de mínima a Girona-AEMET, a 5,3º del rècord de Sant Daniel o 5,6º del rècord de Girona-Devesa-DGQA, 27,3º 15/2/2007, valor més alt des de 1884. ;)

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #36 el: 02 Febrer 2013, 06:25:15 »
Quin xàfec m'acaba de despertar, quin fart de gaudir m'he fet he tingut sentint caure la pluja.  :D

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #37 el: 02 Febrer 2013, 09:47:07 »
8,2º de temperatura mitjana deuminutal a Els ÀNGELS, 406 m, 4,6º de mitjana a les Deveses de Salt, 81 m. Valors semihoraris.
27 glaçades a les Deveses de Salt, amb mínima absoluta de -6,5º, mínima absoluta de l'observatori de les Gavarres, 1º.
5,3º és el promig de les mínimes a Els Àngels, -1,9º a les Deveses, 7,2º de inversió tèrmica pel que fa a les mínimes.
11,9º és el promig les màximes a les Gavarres, 13,7º a les Deveses de Salt.
Dia de més inversió tèrmica dia 6, 14,5º de inversió tèrmica, 11º de mínima a Els Àngels, -3,5º a les Deveses.

Què dieu? ;D

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #38 el: 06 Febrer 2013, 19:50:08 »
Hola, algú de Barcelona em pot dir si els vents a la part alta de Barcelona són diferents de la part baixa, em refereixo a si són de mestral i a la part baixa de ponent. Ja sé que fa més vent a la part alta (Collserola) que a l'Eixample.

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #39 el: 09 Febrer 2013, 21:53:36 »
Aquesta vall és el punt més fred de nit però també el més càlid de dia de tot el municipi de Girona, especialment entre febrer i octubre, en canvi entre novembre i gener com és una vall enclotada enregistra màximes lleugerament inferiors (0,5-1º) respecte el centre de Girona que a vegades en dies assolellats són 2-3º. I a més hi ha un tros de la vall on fa congost, prop del monestir de Sant Pere de Galligants amb màximes 8-9º més baixes que el centre de Girona durant el solstici d'hivern perquè no hi toca el sol tot el dia.
Avui he tingut 11,7º i -1º a Salt, doncs a la vall de Sant Daniel 13º de màxima i -3,2º de mínima, molta més amplitud, més màxima i menys mínima que a Salt i a Girona.
I sobretot quan bufa tramuntana queda super rescalfada al arribar a aquesta vall ombrívola a l'hivern, tòrrida a l'estiu. 41,4º va mesurar en Moisès a Girona-Sèquia el 13 d'agost de 2003, al bell mig de Girona, amb 22,3º de mínima, però en canvi 42,5º de màxima i 17º de mínima a Sant Daniel. Hi ha un restaurant que es diu el cul del món a aquesta vall. A veure si puc penjar fotos, perquè crec que hauria de ser considerada una vall patrimoni de la humanitat. Llàstima que el 1993 es construís la variant per aquesta vall, una variant que ha sigut ineficaç i ha destrossat un patrimoni natural i cultural magníific.

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #40 el: 09 Febrer 2013, 22:06:56 »
Mireu la imatge.

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #41 el: 09 Febrer 2013, 22:09:56 »
Aquesta vall és més plujosa que el centre de Girona, 120 mm més en promig anual, 780 mm de pluja anual en el període 1998-2012 homogeneïtzat, ja que la sèrie comença el juny de 2012. En canvi el centre volta els 660 mm en el mateix període. Tant les llevantades com les tempestes són més intenses en aquesta vall que a Girona segurament com a conseqüència del relleu, està envoltada de muntanyes entre 180 i 400 metres (més baixes al nord (Montjuïc) l'oest i sud, més altes cap a l'est, on tenim les Gavarres, entre 350 i 400 m. És un dels pulmons verds de Girona. I les inversions tèrmiques amb Montjuïc arriben a 10º en els dies que el fenomen és més intens de l'hivern (mínimes anticiclòniques).

Desconnectat quino

• Estrat
  • **
  • Missatges: 97
  • Índex de patiment: 0
« Respondre #42 el: 10 Febrer 2013, 01:21:51 »
Mireu la imatge.
Home, no em diguis que la variant ha sigut ineficaç, sí que ha estat un desastre ecólogic, pero mentres la Caixa no afluixi i deixi circular els camions per la AP7 ja em
diras , perque com tú saps molt bé ,avans tots el camions passaven pel centre de Girona, i francament allò era un ......i no se que hagues passat actualment; si la carretera de Barcelona  ara va atapeïda, amb els camions ja hi hauria colapses de decenes de quilometres..a veure sí tú trobes una solució...perqué es molt fácil criticar, peeero cal aportar solucions , ja em diras quina, jo no la veig..de moment
PD: I t'admiro com a meteoròleg per la teva constància i sobretot perseverança iii per sobre de tot que et mulles, no com d'altres.....
salutacions.... aaaah i perdona'm  per les faltes...soc de la generació perduda..la que varem estudiar en castellà

quim

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #43 el: 10 Febrer 2013, 08:04:59 »
Home, no em diguis que la variant ha sigut ineficaç, sí que ha estat un desastre ecólogic, pero mentres la Caixa no afluixi i deixi circular els camions per la AP7 ja em
diras , perque com tú saps molt bé ,avans tots el camions passaven pel centre de Girona, i francament allò era un ......i no se que hagues passat actualment; si la carretera de Barcelona  ara va atapeïda, amb els camions ja hi hauria colapses de decenes de quilometres..a veure sí tú trobes una solució...perqué es molt fácil criticar, peeero cal aportar solucions , ja em diras quina, jo no la veig..de moment
PD: I t'admiro com a meteoròleg per la teva constància i sobretot perseverança iii per sobre de tot que et mulles, no com d'altres.....
salutacions.... aaaah i perdona'm  per les faltes...soc de la generació perduda..la que varem estudiar en castellà

quim
Sí, és una llàstima no escriure bé en català, conec molta gent gran que els passa el mateix. No et preocupis.  ;)

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #44 el: 11 Febrer 2013, 18:39:24 »
Ho he descobert, aquesta passada nit he viatjat virtualment a Dublín, en la conferència que van fer de clima urbà el mes de setembre passat i que aquests irlandesos no em van convidar, no sé perquè.  :'(
Doncs res que la contaminació atmosfèrica fa ploure cada cop menys als centres de la ciutat respecte els afores on plou més. Això està tret d'un video de Bornstein, que és la persona que em sap més de la matèria de climatologia urbana arreu del món, ell és el meu mestre. ;)
Això és perquè els aerosols emesos pels cotxes i per les fàbriques fan que a Girona no precipiti tant com els afores, on s'ha observat un increment pluviomètric a Sarrià de Ter i a Cassà de la Selva en comparació amb Girona. Hi ha molts aerosols que fan menys d'1 micra i aquests provoquen que els nuclis de condensació de núvols siguin més a l'hora de precipitar i s'evaporen abans d'arribar al terra, en canvi aquests mateixa contaminació provoca un desplaçament del màxim pluviomètric a sotavent de la ciutat.

620 mm és la precipitació mitjana de Girona-Sèquia (1998-2012), 790 mm a Sarrià de Ter (1998-2012), abans la diferència era de 70 mm segons l'Atles Climàtic del Meteocat, ara són 170 mm.