Autor Tema: La méteo d'en Gerard  (Llegit 34597 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Gerard Taulé

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 19536
  • Índex de patiment: -65247
  • Gènere: Masculí
    • meteorologia avui
Re:La méteo d'en Gerard
« Respondre #15 el: 27 Gener 2013, 21:47:53 »
Parlo d'hivern astronòmic. A veure si al final el fred intens no arribarà fins a finals de febrer i el mes de març serà força fred. :D  És el que va succeir l'hivern 1974-75, molta sequedat a Girona, el desembre 1974 i gener 1974 no va ploure res, més o menys com aquest hivern, i tampoc feia molta fred, i després el març vam tenir una mitjana de 7,5º, 3,1º inferior a la normal, igual que la de gener 1975, és més o menys una cosa similar a aquest hivern. Què penseu?  ;)

Desconnectat Meteotemps

• Moderador
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 12288
  • Índex de patiment: 1361
    • Meteotemps
« Respondre #16 el: 27 Gener 2013, 23:46:48 »
Febrer serà boig, ho he vist a la meva bola de vidre  ;)
L'Hospitalet de Llobregat
(Barcelonès, Barcelona, Catalunya)
43 msnm
www.meteotemps.blogspot.com

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #17 el: 29 Gener 2013, 07:18:08 »
Aquests dies les temperatures seran gairebé d'inicis de juny a les Terres de l'Ebre, ara he vist 15º a l'Hospitalet de l'Infant, gràcies al vent de dalt. Aquest valor contrasta amb els -2,5º de les Deveses de Salt. indran màximes superiors a 23º, 24º a 26º, i mínimes de 12º a 14º. Tota la culpa la té el vent de dalt, vent de mestral que bufa en situacions anticiclòniques i és com el cremador de l'Empordà, és un vent molt calent. Això es produeix per la subsidencia anticiclònica i la paradoxa de Shaw, l'aire al descendir es comprimeix i s'escalfa adiabàticament. Als 11 anys ja sabia tots els microclimes de Catalunya, el meu mestre del clima en Josep Pla, escriptor empordanès, del qual m'he llegit molts i molts llibres. Per exemple Guia de Catalunya me l'he llegit 5 o 6 vegades, amb edició l'any 1960.

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #18 el: 29 Gener 2013, 07:22:46 »
Al meu llibre n'hi ha molts, a Catalunya tenim una rica varietat de noms dels núvols, de les boires, dels vents, etc.
Tenim el vent de la gana (de Quaresma), el vent de ràbia a l'Empordanet (vent del sud quan bufa tramuntana a l'Alt Empordà), tenim el vent de port a Sort, el vent de dalt a les Terres de l'Ebre, el cremador a l'Alt Empordà a l'estiu, l'anguila és un núvol que anuncia el mal temps a l'Alt Empordà i es posa sobre el Pení. El vent de Berga fa glaçar a la gent de Vic (vent de NW).
Aquí podeu posar els vostres topònims!  :D

Desconnectat MeteoTortosa

• Sóc de la Reserva
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 11769
  • Índex de patiment: 10262
  • Fins més amunt del fred !!!
    • MeteoTortosa
« Respondre #19 el: 29 Gener 2013, 07:26:00 »
I quan no bufa, la temperatura baixa força, ara mateix a Tortosa vent en calma i 5.6ºC, encara baixarà unes dècimes

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #20 el: 29 Gener 2013, 07:27:19 »
I quan no bufa, la temperatura baixa força, ara mateix a Tortosa vent en calma i 5.6ºC, encara baixarà unes dècimes
Ui de cara a dijous i divendres se us dispararan les temperatures!! L'anticicló fa de campana amb una mica de nord-oest mesoescalar, a banyar-se al mar toca.  ;D

Desconnectat Klips

• Cumulonimbus
  • Missatges: 8490
  • Índex de patiment: -500
« Respondre #21 el: 29 Gener 2013, 09:07:23 »
Gerard, segons entenc jo, un topònim no és això que dius. Un topònim és un nom de lloc, de localitat. Així, "topònims meteorològics" (o climàtics) serien, per exemple, "Sierra Nevada", "Buenos Aires", "Puigventós", "Aiguafreda", "Coll del Llamp"...
Luxemburg City - 49º 37' N  06º 13' E - 320 msnm
<a href="http://www.wunderground.com/swf/Rapid_Fire.swf?units=metric&amp;station=ILUXEMBO59&amp;freq=4.5" target="_blank" class="new_win">http://www.wunderground.com/swf/Rapid_Fire.swf?units=metric&amp;station=ILUXEMBO59&amp;freq=4.5</a>

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #22 el: 29 Gener 2013, 09:17:11 »
Doncs m'he equivocat Klip. Ho sento. ;) Doncs com es diuen els fenòmens meteorològics locals i els vents i núvols locals.  ??? Ai que això ho tinc al llibre i ara no el tinc a la vista.
Avinyonet de Puigventós proper a Figueres és un d'aquests topònims meteorològics. :D

Desconnectat montgros

• Cúmul
  • Missatges: 816
  • Índex de patiment: -65503
    • Estació Davis de Llanos del Hospital en temps real
« Respondre #23 el: 29 Gener 2013, 09:27:08 »
Ara fa uns anys, en Ramon Pascual d'Aemet i un servidor vam fer un parell d'articles sobre el tema. van ser publicats a la Revista catalana de Geografia i a la RAM. Estic fora i no recordo els enllaços, però segur que no et costarà gaire grobar-los.
Salut

Desconnectat Jack Frost Miquelet

• El que modela el gel i la neu...
  • Línia de Turbonada
  • Missatges: 12627
  • Índex de patiment: -163
  • Aio!
« Respondre #24 el: 29 Gener 2013, 10:07:28 »
Ara fa uns anys, en Ramon Pascual d'Aemet i un servidor vam fer un parell d'articles sobre el tema. van ser publicats a la Revista catalana de Geografia i a la RAM. Estic fora i no recordo els enllaços, però segur que no et costarà gaire grobar-los.
Salut

Deu ser aquest, oi?

http://www.google.es/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CDIQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.rcg.cat%2Fpdf.php%3Fid%3D111&ei=rpAHUZ-XIImBhQfw2oCgDg&usg=AFQjCNGktVzN1BW2MkcLaNypxrDvvkEahQ&bvm=bv.41524429,d.ZG4&cad=rja
Barcelona - Poble Nou

Thomas Jefferson, tercer presidente de los Estados Unidos de América, 1802:

“Pienso que las instituciones bancarias son más peligrosas para nuestras libertades que ejércitos enteros listos para el combate. Si el pueblo americano permite un día que los bancos privados controlen su moneda, los bancos y todas las instituciones que florecerán en torno a los bancos, privarán a la gente de toda posesión, primero por medio de la inflación, enseguida por la recesión, hasta el día en que sus hijos se despertarán sin casa y sin techo sobre la tierra que sus padres conquistaron”.

Desconnectat montgros

• Cúmul
« Respondre #25 el: 29 Gener 2013, 10:22:07 »
Si, moltes gràcies. Aquest tractava sobre el Montseny i Montserrat i el de la Ram crec recordar que a nivell de Espanya.
Salut des d'Agramunt!

Desconnectat montgros

• Cúmul

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #27 el: 30 Gener 2013, 06:45:18 »
Moltes gràcies Miquel!!!  :D

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #28 el: 30 Gener 2013, 06:46:29 »
Febrer serà boig, ho he vist a la meva bola de vidre  ;)
Normalment el febrer fa bogeries meteorològiques, tens raó MeteoLH!!  :D
Vull dir l'any passat va fer molt fred a l'inici i a finals de mes gairebé tenim rècords de calor de màxima, amb 24º a Santa Coloma de Farners!  ;)

• Ho haveu vist!!!!
  • Línia de Turbonada
    • meteorologia avui
« Respondre #29 el: 30 Gener 2013, 16:06:14 »
10,8º a Els Àngels, 406 m, -3,5º a les Deveses de Salt. 14,3º de inversió tèrmica a les 7,50 hores.
Quines inversions teniu per aquí? ;D