Inici
Ajuda
Buscar
Calendari
Ingressar
Registrar-se
Benvingut(da),
Visitant
. Sisplau
ingressa
o
registra't
.
24 Maig 2012, 08:28:59
1 Hora
1 Dia
1 Setmana
1 Mes
Sempre
Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar
Cerca Avançada
News
Stats
280357
Missatges en
5498
Temes per
1226
Usuaris
Darrer usuari:
Maresme
Patim La Meteo
Meteorologia general
Fòrum general de meteorologia
SORTIDA CONTROL GFS
0 Usuaris i 2 Visitants estan veient aquest tema.
« anterior
següent »
Pàgines:
[
1
]
Anar Baix
Tema: SORTIDA CONTROL GFS (Llegit 328 cops)
tro
Cumulus Congestus
Índex de patiment: -173
Desconnectat
Missatges: 3275
SORTIDA CONTROL GFS
«
el:
02 Febrer 2012, 21:05:29 »
Abans que la cosa quedi engolida per allà el transitat tòpic de models, una pregunta per qui la sàpigui, i que de passada se n'assabenti tothom qui hi tingui interés (que hauria de ser tothom qui passa per models = tothom).Tokyo_Cop s'ho preguntava fa poc també.
Sortida de control (linea blava)
quins parametres? quina resolució? ... que ens marca exactament?
micro, sinner, klipsus, ...
En línia
Guissona (La Segarra)
Sin-Almeja
Cumulus Congestus
Índex de patiment: -574
Desconnectat
Gènere:
Missatges: 5236
Re:SORTIDA CONTROL GFS
«
Resposta #1 el:
02 Febrer 2012, 21:35:14 »
Hasta donde sé, la salida de control es la
real
del modelo. El resto, son 10 salidas con los datos de origen modificados.
Por cierto, la salida más fiable de todas, es la de las 18z, es la que lleva todos los datos. La menos fiable, la de las 12z.
En línia
tro
Cumulus Congestus
Desconnectat
«
Resposta #2 el:
02 Febrer 2012, 22:13:24 »
Merci Sinner, jo tenia entés el mateix, com la sortida principal, però llavors la diferencia amb la verda?
... moltes opinions llegides van en la linea de
"penso que...
", "
crec que ...
", "
diria que ...
"
A veure si s'anima algú més ... quimet! , roda ...
En línia
Guissona (La Segarra)
Sin-Almeja
Cumulus Congestus
Desconnectat
Gènere:
«
Resposta #3 el:
02 Febrer 2012, 22:20:12 »
Cita de: tro en 02 Febrer 2012, 22:13:24
Merci Sinner, jo tenia entés el mateix, com la sortida principal, però llavors la diferencia amb la verda?
... moltes opinions llegides van en la linea de
"penso que...
", "
crec que ...
", "
diria que ...
"
Les altres 10 són sortides amb paràmetres modificats d'entrada.
Simplificando.
Quiero poner parqué en mi casa. Para ello, mido la superficie del suelo. El problema es que mi metro es una mierda, y pido a 10 amigos 10 metros. Sé que los otros metros también son una mierda (en este caso, peor, puesto que la resolución de mi metro es mucho mejor). 5 de esos metros, miden menos, y los otros 5, miden más.
Total, me pongo a medir y calculo la superficie. Lo único que no cambia es la fórmula de la superficie, que siempre es la misma. Al final, comparo todos los resultados, y si más o menos dan todos lo mismo, es que es muy posible que la superficie
de verdá
sea esa.
En línia
MeteoTortosa
Cumulus Congestus
Índex de patiment: 10213
Connectat
Gènere:
Ubicació: Tortosa - Tarragona - Catalunya
Missatges: 8383
Lo qué, lo qué !!
«
Resposta #4 el:
02 Febrer 2012, 23:52:09 »
Cita de: Sin-Almeja en 02 Febrer 2012, 22:20:12
Simplificando.
Quiero poner parqué en mi casa. Para ello, mido la superficie del suelo. El problema es que mi metro es una mierda, y pido a 10 amigos 10 metros. Sé que los otros metros también son una mierda (en este caso, peor, puesto que la resolución de mi metro es mucho mejor). 5 de esos metros, miden menos, y los otros 5, miden más.
Total, me pongo a medir y calculo la superficie. Lo único que no cambia es la fórmula de la superficie, que siempre es la misma. Al final, comparo todos los resultados, y si más o menos dan todos lo mismo, es que es muy posible que la superficie
de verdá
sea esa.
Entenedor a tope...
por cierto, tengo un amigo que pone parquet, si te interesa te lo deja bien de precio
En línia
tro
Cumulus Congestus
Desconnectat
«
Resposta #5 el:
03 Febrer 2012, 00:20:17 »
Cita de: Sin-Almeja en 02 Febrer 2012, 22:20:12
Simplificando.
Total, me pongo a medir y calculo la superficie. Lo único que no cambia es la fórmula de la superficie, que siempre es la misma. Al final, comparo todos los resultados, y
si más o menos dan todos lo mismo, es que es muy posible que la superficie
de verdá
sea esa
.
con ejemplos nos etendemos, ... pero ...dando por sentado que todos los metros son una mierda, si alguno, el tuyo (
verde
), que es quizás (no sé si erroneamente) del que te fias mas (hasta tu tomas la medida con este), difiere de los otros, una vez avanzo los cálculos, ... ¿te fias más de la media de los otros o de tu propio cálculo? Ya te digo que difiere el tuyo de los otros.
El metro
verde
es el tuyo, pero en el bolsillo tienes el
azul
también, no?
Sé que el verde, para cálculos avanzados, también deja de ser efectivo, ya que el parquet se reconfigura a medida que los cáculos avanzan.
Vaya lio de metros, si
En línia
Guissona (La Segarra)
Sin-Almeja
Cumulus Congestus
Desconnectat
Gènere:
«
Resposta #6 el:
03 Febrer 2012, 10:40:05 »
Cita de: tro en 03 Febrer 2012, 00:20:17
con ejemplos nos etendemos, ... pero ...dando por sentado que todos los metros son una mierda, si alguno, el tuyo (
verde
), que es quizás (no sé si erroneamente) del que te fias mas (hasta tu tomas la medida con este), difiere de los otros, una vez avanzo los cálculos, ... ¿te fias más de la media de los otros o de tu propio cálculo? Ya te digo que difiere el tuyo de los otros.
El metro
verde
es el tuyo, pero en el bolsillo tienes el
azul
también, no?
Sé que el verde, para cálculos avanzados, también deja de ser efectivo, ya que el parquet se reconfigura a medida que los cáculos avanzan.
Vaya lio de metros, si
Aquí ya entramos en parámetros estadísticos que desconozco. Eso si, lo que sí sé es que NO nos fiamos de nadie, por eso los representamos todos en el diagrama. Cualquiera, todos, o ninguno, puede tener razón
En línia
Gerard Taulé
Cumulus Congestus
Índex de patiment: -65322
Desconnectat
Gènere:
Ubicació: Salt
Missatges: 7021
«
Resposta #7 el:
03 Febrer 2012, 10:53:00 »
És imprescindible que una sortida tingui en compte tots els paràmetres meteorològics possibles reals (observacions de superfície i d'altura, radiosondeig), si es fa a partir d'uns càlculs numèrics això pot provocar un error autoinduït pel ordinador que doni lloc a previsions incorrectes, és correcte el meu plantejament?
En línia
quimet
Cumulus
Índex de patiment: -3
Desconnectat
Ubicació: Cerdanyola del Vallès
Missatges: 362
«
Resposta #8 el:
03 Febrer 2012, 12:20:35 »
Cita de: tro en 02 Febrer 2012, 22:13:24
A veure si s'anima algú més ... quimet! , roda ...
Jo no soc un expert, ni de lluny, en el tema de la predicció.
Malgrat tot, us deixo un enllaç de un tema que fa anys va sortir a la RAM i que és molt útil per els que tenen dubtes sobre
Interpretación de mapas y productos meteorológicos
Tot seguit un retall on es parla dels epsgrames, sortides de control i diferents escenaris:
Ya que el coste computacional suele ser muy elevado al tratar de disponer de N evoluciones de la atmósfera con N estados iniciales de un modelo lo que se suele hacer es degradar la resolución espacial (horizontal y vertical) del modelo operativo de esta forma obtenemos diferentes escenarios de evolución que en la jerga meteorológica son:
- Salidas y predicciones del modelo operativo a plena resolución y partiendo con las condiciones iniciales básicas sin perturbar. Es el escenario de evolución, digamos, “operativo” y determinista.
- Salidas y predicciones con el modelo degradado en las que se obtienen N escenarios de evolución de la atmósfera, modelo EPS:
Una salida o escenario de evolución de control partiendo de las condiciones iniciales sin perturbar con el modelo degradado. Este escenario es parecido pero no igual al modelo operativo ya que parte de las mismas condiciones iniciales que este pero con la resolución degradada.
N-1 escenarios de evolución que se generan con el modelo degradado en resolución y con las restantes N-1 condiciones iniciales levemente perturbadas.
Esta es la base de técnica de predicción por conjuntos. Partiendo de N condiciones iniciales de la atmósfera, parecidas pero dinámicamente perturbadas obtenemos N escenarios o formas diferentes de evolución donde supuestamente estará contenida o próxima a alguna de ellas la evolución real de la real. Además, tendremos la salida a plena resolución con las condiciones iniciales del modelo operativo donde se gesta sólo un escenario de evolución determinista y que no entra dentro de las salidas propias del EPS.
En línia
quimet
Cumulus
Índex de patiment: -3
Desconnectat
Ubicació: Cerdanyola del Vallès
Missatges: 362
«
Resposta #9 el:
03 Febrer 2012, 12:24:18 »
Cita de: Sin-Almeja en 02 Febrer 2012, 21:35:14
Por cierto, la salida más fiable de todas, es la de las 18z, es la que lleva todos los datos. La menos fiable, la de las 12z.
No sabia que fos així, més aviat pensava que la sortida de les 12Z era la més fiable precisament per ser la més farcida de dades inicials però te la seva lògica que a la sortida de les 18Z entrin les dades dels sondatges de les 12Z, per exemple.
En línia
Sin-Almeja
Cumulus Congestus
Desconnectat
Gènere:
«
Resposta #10 el:
03 Febrer 2012, 12:25:07 »
Cita de: quimet en 03 Febrer 2012, 12:24:18
però te la seva lògica que a la sortida de les 18Z entrin les dades dels sondatges de les 12Z, per exemple.
Efectivament!
En línia
MeteoLH
Cumulonimbus
Índex de patiment: 1104
Desconnectat
Gènere:
Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelonès)
Missatges: 10067
«
Resposta #11 el:
03 Febrer 2012, 13:48:54 »
Sempre havia entès que era la de les 00 i 12 les més fiables, però clar lògicament a la de les 18 entren totes les dades, gràcies per la info
En línia
L'Hospitalet de Llobregat, (Barcelonès) 45 msnm
-
www.meteolh.blogspot.com
Fogarty
Estrat
Índex de patiment: 0
Desconnectat
Missatges: 18
«
Resposta #12 el:
03 Febrer 2012, 14:52:10 »
La salida principal o determinista (la que se presenta en los mapas de un modelo como el GFS por ejemplo) es la que maneja datos reales sin modificar y a máxima resolución. La de control, aunque no modifica los datos iniciales, trabaja a menor resolución, de ahí que estos días marcara reiteradamente menor temperatura que la salida principal, ya que el apantallamiento de la advección fría por parte de los Pirineos se modelizaba mucho peor al tener menos puntos de malla con orografía.
En línia
gavarres
Cumulus Congestus
Índex de patiment: -26
Desconnectat
Gènere:
Ubicació: Girona - nord
Missatges: 4119
02-02-2012
«
Resposta #13 el:
03 Febrer 2012, 17:44:06 »
Merci Quimet, sabia que ho havia llegit en algun lloc de Meteored, però no recordava on.
En línia
La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat.
Nikola Tesla
A Case Against Precipitous Climate Action
Richard S. Lindzen
"He sido un alarmista respecto al cambio climático"
James Lovelock, 2012
Pàgines:
[
1
]
Anar Dalt
« anterior
següent »