Bé, ja estic a l'hotelet amb els peus enganxats al radiador....
quin fred que he passat avui!

El recorregut ha estat pujada al cim d'Estela (1869 m) des d'Espinalbet, després anar a recollir el termo de la dolina de Rasos i , per acabar, he anat a la nevera de Malanyeu. tot això al Berguedà.
sorpresa total en arribar a la Dolina. No hi havia més que les meves petjades de dissabte passat. La neu, igual de seca. La plataforma del termo, completament anivellada; ningú havia tocat res. Una mica més i el segment que marca la mínima arriba al tope; només li han faltat dos o tres graus. Marcava uns -27ºC i la temperatura en aquell moment -3ºC. això significa que l'aire ja estava remogut dins la dolina i el termo marcava si fa no fa la temperatura de l'aire. recordeu que l'any passat va marcar -18,5ºC amb una entrada de -3ºC a 850 hPa....
La possibilitat de que el segment s'hagi bellugat la descarto totalment, ja que ningú l'havia tocat i perque calen uns 45º d'inclinació per a fer-lo córrer. Us asseguro que el termo estava molt ben anivellat, per això porta la plataforma uns cargols.
Ara toca col.locar els thermocrons quan m'arribin. Així sabrem quan exactament es produeixen aquestes temperatures tan baixes. Recordem que aquestes temperatures no són representatives (la gent del bar de l'antiga estació m'ha comentat que la nit de diumenge a dilluns van tenir -12ºC).
Salut!

Gràcies, Boira!