IniciAjudaBuscarCalendariIngressarRegistrar-se

Benvingut(da), Visitant. Sisplau ingressa o registra't.
24 Maig 2012, 07:35:49

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar

News

Stats
280346 Missatges en 5498 Temes per 1226 Usuaris
Darrer usuari: Maresme
+  Patim La Meteo
|-+  Naturalesa i ciència: fils de debat i reportatges
| |-+  Fotos i Reportatges
| | |-+  Galeria muntanyenca
| | | |-+  Serra del Catllaràs a l'Alt Berguedà
0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: [1] 2 3 Anar Baix Imprimir
Tema: Serra del Catllaràs a l'Alt Berguedà  (Llegit 676 cops)
Siureny
Cumulus
**

Índex de patiment: -54
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Ubicació: Bages/Berguedà
Missatges: 540

Des de les alçades!

« el: 09 Gener 2012, 23:52:08 »

Ahir diumenge varem anar a fer aquesta circular partint de la Pobla de Lillet a -6ºC a les 9h. Sort que el sol va acabar escalfant i varem pujar alguns graus.
Un ruta fenomenal, en tota la seva totalitat enmig de boscos, prats, fonts i miradors amb vistes d'aquelles que emocionen cap a les nostres muntanyes. A falta de neu propera, per ara, és el que toca. Aqui van algunes fotos  Wink

Vistes des del mirador del Roc de la Calma, de oest a est

Zoom cap al Puigmal amb el poble de Castellar de n'Hug a la part inferior. Sense cap bestiesa de neu

Pla del joc de la pilota. Un lloc molt tranquil

Múltiples posibilitats per la zona, amb Ensija i el Pedraforca de fons

En línia

No hi fa res que a les valls hi faci ombra, si a la muntanya hi brilla el sol
muse_matt
Estrat
*

Índex de patiment: 69

Ubicació: Batet de la Serra (Olot)
Missatges: 99

« Resposta #1 el: 10 Gener 2012, 00:12:17 »

Moltes gràcies siureny.

Molt guapes les fotos i molt bones vistes. A quants metres està el Pla que dius?

Precios la foto del Puigmal amb Castellar de N'Hug als peus tot i que cuidado que a la vessant nord hi ha molta més neu. Des de la Cerdanya es veu encara ven carregat a cotes altes. Si no m'equivoco a la teva foto veiem la cara SW.

Salutacions.
En línia

www.meteopirineu.com, 40 estacions en temps real al Pirineu

MeteoLH
Cumulonimbus

Índex de patiment: 1104

Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelonès)
Missatges: 10067

« Resposta #2 el: 10 Gener 2012, 01:00:12 »

Tota una classe de geografia, bon reportatge  Wink
En línia

L'Hospitalet de Llobregat,   (Barcelonès)  45 msnm

- www.meteolh.blogspot.com
del ebre cap al..
Estrat
*

Índex de patiment: -4

Missatges: 79

« Resposta #3 el: 10 Gener 2012, 01:10:09 »

molt bo!!! a principis d'estiu vaig fer una ruta en btt per aquestes mateixes zones, i em va sorprendre molt, sobretot la verdor de tot. i la temperatura tant fresca per ser principis de juliol (tot i que aquest any principis de juliol no va ser molt càlid)

matt, per si siureny dorm ja, el pla aquest està aproximadament a uns 1500 metres, una mica mes endavant, hi ha un altre pla a mes de 1600 crec.  
En línia
Badamet
La "Mamma"
Cumulonimbus

Índex de patiment: 18

Gènere: Femení
Ubicació: Badalona - Dalt la Vila
Missatges: 10214

Primavera a Siurana!

« Resposta #4 el: 10 Gener 2012, 01:44:09 »

Tota una classe de geografia, bon reportatge  Wink

Hi estic molt d'acord; no només són bones les fotos sinó que estant ben explicades i amb una excel·lent visibilitat.
Gràcies per compartir, Siureny!  Cheesy
En línia

.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.

jomora94
Cumulus
**

Índex de patiment: 186

Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat
Missatges: 875

Entre l'Hospitalet i Calamocha

« Resposta #5 el: 10 Gener 2012, 08:27:12 »

Molt maques totes!! Llàstima de la falta de neu Undecided A veure si s'acaba arreglant aviat Grin
En línia

Barri Collblanc-la Torrassa (50-60 msnm)
L'Hospitalet de Llobregat (Barcelonès)

Calamocha (Terol). El meu segon poble. Pol de fred a 894 msnm. Mínima absoluta del S.XX (-30ºC)
meteocanetdadri
Cumulus Congestus

Índex de patiment: 28

Ubicació: Canet d'Adri
Missatges: 1176

La meva Davis necessita grans nevades i ventades!!

« Resposta #6 el: 10 Gener 2012, 13:58:04 »

Molt maques. El mateix dic:

1- Llàstima la falta de neu

2- Magnífica la classe de geografia Wink
En línia

Rècords de l'estació: Inici 2009
-5,0ºC
37,2ºC
984,1 MM
291,0 MM MENSUALS
103,0 KM/h
El blog del Gironès http://meteocanetdadri.blogspot.com
muse_matt
Estrat
*

Índex de patiment: 69

Ubicació: Batet de la Serra (Olot)
Missatges: 99

« Resposta #7 el: 10 Gener 2012, 17:54:01 »

molt bo!!! a principis d'estiu vaig fer una ruta en btt per aquestes mateixes zones, i em va sorprendre molt, sobretot la verdor de tot. i la temperatura tant fresca per ser principis de juliol (tot i que aquest any principis de juliol no va ser molt càlid)

matt, per si siureny dorm ja, el pla aquest està aproximadament a uns 1500 metres, una mica mes endavant, hi ha un altre pla a mes de 1600 crec.  

Gracies per la info.

M'ha semblat preciós el de la fotografia.

Salutacions.
En línia

www.meteopirineu.com, 40 estacions en temps real al Pirineu

vallcorbí
Mala hierba nunca muere
Cumulus Congestus

Ubicació: Nalec
Missatges: 8963

Nalec

« Resposta #8 el: 10 Gener 2012, 19:26:25 »

Molt maques Siureny Cheesy  M'has fet venir ganes d'anar-les a coneixer de més prop Cheesy
En línia

Nalec- Vall del riu Corb (Urgell-Baixa Segarra) 489msm
Pluviometria mitjna 406mm (84-09)
Pluja 2012: 5,0mm

http://www.analec.net/
http://www.casaarrufat.com/
http://www.cooperativanalec.com/
http://www.valldelcorb.info/pobles/pobles.htm
montgros
Cumulus
**

Índex de patiment: -65506
Connectat Connectat

Ubicació: Terrassa-Ronda Ponent
Missatges: 478

« Resposta #9 el: 10 Gener 2012, 19:42:52 »

Preciós reportatge, Siureny.

Vas pujar al Roc del Joc de Pilota? és allà on hi ha una gran creu. S'hi accedeix des de la dolina de la foto per una canal amb dos passos equipats.

La serra de Catllaràs és un món a part. Hi ha un petit enclavament on es pot gaudir de la visió de Edelweiss o flors de neu (Leopontopodium alpinum), ben lluny del seu hàbitat natural, més al nord i a més altitud. Si t'interessa, et puc passar la localització exacta.

Salut!
En línia
del ebre cap al..
Estrat
*

« Resposta #10 el: 10 Gener 2012, 20:11:48 »

hola montgros, veient la teva intervenció. es possible que todavia quedin al catllaràs exemplars d'avet?
 fa temps he anat mirant estudis i pdf's varis que es troben per google de l'abies alba al prepirineu. de fet aquest estiu he fet un parell de sortidetes per veure els exemplars que hi han a la obaga de rasos de peguera, i a les canals del catllarí. i sembla que antigament van haver-hi per el catllaràs. per la serra del verd ja vaig veure la població fa un parell d'estius, que va ser el que em va portar a interessar-me per l'avet al pre-pirineu, i també mes endavant voldria visitar les poblacions existens al sud del coll del cantó, boumort i tot alló

gràcies
En línia
montgros
Cumulus
**

Índex de patiment: -65506
Connectat Connectat

Ubicació: Terrassa-Ronda Ponent
Missatges: 478

« Resposta #11 el: 10 Gener 2012, 20:45:49 »

hola montgros, veient la teva intervenció. es possible que todavia quedin al catllaràs exemplars d'avet?
 fa temps he anat mirant estudis i pdf's varis que es troben per google de l'abies alba al prepirineu. de fet aquest estiu he fet un parell de sortidetes per veure els exemplars que hi han a la obaga de rasos de peguera, i a les canals del catllarí. i sembla que antigament van haver-hi per el catllaràs. per la serra del verd ja vaig veure la població fa un parell d'estius, que va ser el que em va portar a interessar-me per l'avet al pre-pirineu, i també mes endavant voldria visitar les poblacions existens al sud del coll del cantó, boumort i tot alló

gràcies

Hola!

recordo haver vist avets a prop del Xalet de Catllaràs (aquell de caire modernista que diuen que va dissenyar en Gaudí) però desconec si eren plantats o autòctons. Els que si que vaig veure que ho eren , estaven en un vessant obac , barrejats amb fageda. No formaven una comunitat contínua, sinó que eren exemplars aïllats.

Tu demana més info, si vols, que em vaig currar de tot el massís un mapa de curses d'orientació a escal 1:15.000 i em vaig haver de patejar tot i per tot arreu  Grin

salut!
En línia
Siureny
Cumulus
**

Des de les alçades!

« Resposta #12 el: 10 Gener 2012, 22:02:20 »

Gracies per la info.

M'ha semblat preciós el de la fotografia.

Salutacions.

Teniu raó, l'alçada del pla és de 1500m i més endavant a uns 1600m hi ha el prat gespedor. La orientació del Puigmal com bé dius SW

En línia

Siureny
Cumulus
**

Des de les alçades!

« Resposta #13 el: 10 Gener 2012, 22:06:28 »

Hola!

recordo haver vist avets a prop del Xalet de Catllaràs (aquell de caire modernista que diuen que va dissenyar en Gaudí) però desconec si eren plantats o autòctons. Els que si que vaig veure que ho eren , estaven en un vessant obac , barrejats amb fageda. No formaven una comunitat contínua, sinó que eren exemplars aïllats.

Tu demana més info, si vols, que em vaig currar de tot el massís un mapa de curses d'orientació a escal 1:15.000 i em vaig haver de patejar tot i per tot arreu  Grin

salut!

D'avets com diu en montgros, molts esporàdics, el faig es barreja amb el pi bàsicament. Al xalet és on recordo haver-ne vist més.

No vaig pujar al Roc de la pilota Montgrós, anavem tard i teniem que estar a Berga per dinar. Vaig veure fites que marcaven el camí i des d'aprop del pla del joc es veia la creu. Quedarà pendent perquè d'aqui un temps hi penso tornar.

Una fotillu del xalet on es veu algún avet

Merci a tots pels comentaris companys  Smiley
En línia

del ebre cap al..
Estrat
*

« Resposta #14 el: 11 Gener 2012, 00:39:13 »

siureny, es nota que les muntanyes que vas visitar son màgiques. per el xalet vaig passar-hi i em van semblar que no eren naturals aquests avets.

montgros, un d'aquests pdf's que estic veient ara parlen d'una zona que es diu font savagossa o toponims com avetar d'aderico o font de l'avetar. si em podries indicar on son aquests exemplars per fer un cop d'ull el proper dia que puji. tambe vaig llegir en un altre estudi de fa anys que hi havien algunes poblacions molt petites en obagues a la zona de la clusa. per cert, el mapa alpina tambe es teu no? hi ha alguna zona que no en tinguis molt caminada de per allà?
En línia
Pàgines: [1] 2 3 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a: