La tarda del dilluns passat, fent temps per pujar al refu de la Renclusa, vaig pujar amb un amic al mirador excepcional de les glaceres de la Maladeta: les Marrades del camí al Port dera Picada, a cosa d'una horeta del parking de la Besurta, a 2250 metres d'altitud. Va fer una tarda esplèndida per gaudir amb molta calma l'espectacular panorama que hi ha enfront nostre... res semblava presagiar (de moment no) l'arribada d'un front fred el dia següent. Dimarts vaig poder trepitjar el terreny i el gruix de neu per sobre el Portillón Superior era brutal per aquestes dates: neu contínua amb gruixos entre els 30 i 50 cms o més... i el gruix augmentava el matí de dimarts esborrant qualsevol traça que hi havia de dies anteriors, la feina que vam tenir per baixar seguint alguns indicis de l'antiga traça o obrint-ne de nova enmig d'una bona ventisca... però això és una altra història.
Com deia dilluns va ser el bon dia per admirar les glaceres de la Maladeta cobertes de neu. Deixem enrere la Besurta i els plans de l'Hospital de Benasque.

Ens enfilem muntanya amunt cap al Port de la Picada o el Pic de Salvaguardia, l'altre tremendo mirador de la Maladeta. Com més amunt arribem més vista de les glaceres tenim...

I dels pics veïns també...

De la Forcanada i Mulleres al Pico de la Maladeta, enmig el rei dels Pirineus. Quina gràcia... la neu retallada com amb un ganivet als 2400 metres aproximadament. És una gran postal de tardor!

La glacera de la Maladeta (Or.)

Encara no veiem amb gaire detall la glacera de l'Aneto, però si divisem el Posets i el Perdiguero ben nevats... quina diferència comparant-los amb la imatge de fa 2 setmanes...

Identifiquem el prat d'Aigualluts, les valls de l'Escaleta i Barrancs i tresmil més oriental del massís, el Tuc de Mulleres.

Amb cert esforç perquè apretava la bonança tèrmica, arribem al final del fort pendent, al capdemunt d'una zona de relleu suau i prats alpins, la balconada perfecte per lloar el paisatge més alpí del Pirineu.
Repassem en detall cada racó d'aquesta magnífica muntanya!
Pico Aneto i Pico Maladeta, rivalitat de gegants.

Excitant panorama! El zoom com destaca el gruix de la neu sobre el gel... i amb les pròximes nevades destacarà molt més des de lluny com des de sobre!! Neu en excelents condicions!!!
El refugi de la Renclusa (el trobeu?), quina miniatura comparada amb la mida vertical del massís. Brutal!

Les Maladetes Occidentals

I puc arribar a ensenyar la glacera de l'Aneto amb més detall...

Per acabar, ens hem fet una idea de la magnitut del massís des de l'exterior i la seva imatge nevada... però i des de dins?
2 imatges impactants, la primera no és meva i és del dilluns, la segona és la meva del dimarts: la imatge espectacular i amable de la glacera de l'Aneto des del Portillón contra la gola del llop en situació de temporal de neu.

Us heu fet la idea del paquetón de neu que hi ha a primers de novembre? Que només som al principi de la temporada nival!! Creuo els dits perquè sigui excepcional com la del 2009

Salut!!!