IniciAjudaBuscarCalendariIngressarRegistrar-se

Benvingut(da), Visitant. Sisplau ingressa o registra't.
24 Maig 2012, 04:21:38

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar

News

Stats
280344 Missatges en 5498 Temes per 1226 Usuaris
Darrer usuari: Maresme
+  Patim La Meteo
|-+  Meteorologia general
| |-+  Instrumentació
| | |-+  Atenció als que teniu una Davis
0 Usuaris i 3 Visitants estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: 1 2 [3] Anar Baix Imprimir
Tema: Atenció als que teniu una Davis  (Llegit 705 cops)
BaixFluvià
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -1
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Ubicació: Sant Miquel de Fluvià - Ventalló - Vilaür (Alt Empordà)
Missatges: 2303

El riu Fluvià al seu pas per Sant Miquel

« Resposta #30 el: 17 Novembre 2011, 19:35:49 »

Més que descal·libració semblaria degeneració del sensor, cosa no massa estranya en un detector d'humitat. Des de corrosió, passant per aïllament, dissolució de cristalls, brutícia... pot passar de tot. Lo millor seria canviar-lo, o posar un psicròmetre i anar tirant de correccions manuals.

Doncs quina putada si es tracta d'això, hi ha alguna manera especial de netejar el sensor per provar de recuperar-lo així?

Tu que tens experiència a obrir Davis, en saps alguna cosa d'això del sensor digital incompatible amb plaques anteriors al 2006? A veure si torno a desmuntar la meva i faig una foto al sensor, perquè és molt estrany que vagi amb el nou siguent placa vella.  Roll Eyes

Ei nois, moltes gràcies per les respostes, s'agraeix molt que la gent contesti ràpid quan hi ha problemes.  Cheesy
En línia

Sant Miquel de Fluvià - Alt Empordà (28msnm)
http://www.baixfluvia.cat
Producció d'horta ecològica Mas Galceran: http://www.masgalceran.cat
casacota
Cumulus
**

Índex de patiment: -13

Ubicació: Pallars - Serra de Boumort
Missatges: 940

« Resposta #31 el: 17 Novembre 2011, 19:40:29 »

I el meu cas quina explicació tindria, perque des del primer dia que si no haguès fet la correcció no haguès passat d'un 94%, era nova de fàbrica i desde llavors s'ha mantingut així és a dir no ha anat a pitjor ni a millor sempre s'ha mantingut igual  Huh?

Vés a saber. És per això que una automàtica sense una manual al costat per anar-la validant sempre serà una incògnita, en tots els paràmetres.
En línia

MeteoLH
Cumulonimbus

Índex de patiment: 1104

Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelonès)
Missatges: 10067

« Resposta #32 el: 17 Novembre 2011, 19:46:32 »

Doncs quina putada si es tracta d'això, hi ha alguna manera especial de netejar el sensor per provar de recuperar-lo així?

Tu que tens experiència a obrir Davis, en saps alguna cosa d'això del sensor digital incompatible amb plaques anteriors al 2006? A veure si torno a desmuntar la meva i faig una foto al sensor, perquè és molt estrany que vagi amb el nou siguent placa vella.  Roll Eyes

Ei nois, moltes gràcies per les respostes, s'agraeix molt que la gent contesti ràpid quan hi ha problemes.  Cheesy
S'ha d'investigar això, en teoria la data que surt a la placa ISS hauria de ser la de fabricació, però clar si ens diuen que el nou sensor termohigro digital només serveix per les estacions fabricades a partir de 2006 no entenc que funcioni el nou sensor amb plaques del 2004, suposant que aquesta sigui la data de fabricació de la ISS perque jo en vaig comprar una a finals de 2009 i també em surt com fabricada al 2004  Huh?
En línia

L'Hospitalet de Llobregat,   (Barcelonès)  45 msnm

- www.meteolh.blogspot.com
MeteoLH
Cumulonimbus

« Resposta #33 el: 17 Novembre 2011, 19:48:25 »

Tu li has tret el caputxó blanc del sensor termohigro? Perque si a dins hi has trobat el xip digital negre que és molt petit no entenc res
En línia

BaixFluvià
Cumulus Congestus

« Resposta #34 el: 17 Novembre 2011, 19:54:05 »

Tu li has tret el caputxó blanc del sensor termohigro? Perque si a dins hi has trobat el xip digital negre que és molt petit no entenc res

Aquesta foto és d'en Frío Polar del fòrum de meteoclimatic. Segons ell comenta el de l'esquerra és el sensor vell i el de la dreta és el nou. Des de fora, sense treure el caputxó blanc, el meu s'assembla molt més al de l'esquerra, ja que també té aquesta goma negra que l'envolta, però de dins, un cop tret el caputxó blanc, és molt similar o igual al de la dreta (exactament no ho sé perquè l'he desmuntat abans de veure aquesta foto), però el que segur que no té és això blanc tant llarg.

No sé, a veure si demà o demà passat el torno a desmuntar un moment i li faig una foto per confirmar-ho.

Salut!  Wink
En línia

MeteoLH
Cumulonimbus

« Resposta #35 el: 17 Novembre 2011, 19:57:16 »

Si el tornes a desmuntar fixat també amb la data de fabricació del sensor termohigro  Wink
En línia

MeteoLH
Cumulonimbus

« Resposta #36 el: 17 Novembre 2011, 20:04:49 »

També vaig llegir que les Davis fabricades entre gener de 2006 i juliol de 2008 van tenir un error de fabricació ja que el sensor termohigro ara no recordo si al primer o ultim plat de la garita estava mal colocat i Davis va treure uns sensors per substituir aquests ja que molts sensors van petar per culpa de que hi entrava molta humitat i aigua  Wink
En línia

BaixFluvià
Cumulus Congestus

« Resposta #37 el: 18 Novembre 2011, 10:58:38 »

Més que descal·libració semblaria degeneració del sensor, cosa no massa estranya en un detector d'humitat. Des de corrosió, passant per aïllament, dissolució de cristalls, brutícia... pot passar de tot. Lo millor seria canviar-lo, o posar un psicròmetre i anar tirant de correccions manuals.

Avui s'ha tornat a quedar a la màxima de 94%, que ja hi érem a les 00:00. Sembla clar doncs, que el sensor funciona bé amb humitats inferiors al 94% i es queda clavat a partir d'aquest valor.
Pel que comentes de la degeneració, pot ser que només l'afecti a humitats molt altes, no? llavors, calibrar-lo produiria encara més errors perquè en humitats inferiors al 94% la calibració faria que marqués més del compte.

No sé si m'acabo d'explicar.  Roll Eyes
En línia

casacota
Cumulus
**

Índex de patiment: -13

Ubicació: Pallars - Serra de Boumort
Missatges: 940

« Resposta #38 el: 18 Novembre 2011, 12:46:57 »

Avui s'ha tornat a quedar a la màxima de 94%, que ja hi érem a les 00:00. Sembla clar doncs, que el sensor funciona bé amb humitats inferiors al 94% i es queda clavat a partir d'aquest valor.
Pel que comentes de la degeneració, pot ser que només l'afecti a humitats molt altes, no? llavors, calibrar-lo produiria encara més errors perquè en humitats inferiors al 94% la calibració faria que marqués més del compte.

No sé si m'acabo d'explicar.  Roll Eyes

Crec que cal un psicròmetre per a veure si, a més de funcionar, no n'ha quedat alterada la linearitat.
En línia

MeteoLH
Cumulonimbus

« Resposta #39 el: 23 Novembre 2011, 16:16:50 »

Novetats sobre el tema del sensor termohigro i les plaques ISS, he contactat amb Darrera i m'han dit que les plaques ISS que són adaptables a aquest nou sensor digital porten a sobre del xip de la ISS el numero de versió a partir del qual són adaptables aquests nous sensors, a partir de la versió 1,6 si són adaptables
En línia

BaixFluvià
Cumulus Congestus

« Resposta #40 el: 23 Novembre 2011, 16:36:09 »

Novetats sobre el tema del sensor termohigro i les plaques ISS, he contactat amb Darrera i m'han dit que les plaques ISS que són adaptables a aquest nou sensor digital porten a sobre del xip de la ISS el numero de versió a partir del qual són adaptables aquests nous sensors, a partir de la versió 1,6 si són adaptables

Ostres MeteoLH!

això seria molt bona notícia. Ho acabo de mirar a una placa que tinc que no va bé (té un sobreconsum d'energia i es poleix la pila amb dos dies!) i hi diu 1.9.

Només un dubte, adaptables vol dir que s'ha de fer alguna modificació a la placa, o vol dir que són compatibles directament?

Merci!  Wink
En línia

MeteoLH
Cumulonimbus

« Resposta #41 el: 23 Novembre 2011, 16:39:06 »

Ostres MeteoLH!

això seria molt bona notícia. Ho acabo de mirar a una placa que tinc que no va bé (té un sobreconsum d'energia i es poleix la pila amb dos dies!) i hi diu 1.9.

Només un dubte, adaptables vol dir que s'ha de fer alguna modificació a la placa, o vol dir que són compatibles directament?

Merci!  Wink
Perdó, que són compatibles directament, jo també les tinc totes dues compatibles ja que l'original de l'estació hi diu 1,6 suposo que la nova de farà un parell d'anys també ho serà  Wink
En línia

BaixFluvià
Cumulus Congestus

« Resposta #42 el: 23 Novembre 2011, 16:46:38 »

Perdó, que són compatibles directament, jo també les tinc totes dues compatibles ja que l'original de l'estació hi diu 1,6 suposo que la nova de farà un parell d'anys també ho serà  Wink

Que bé doncs!  Cheesy

Això explicaria que la meva Davis comprada al 2006, vagi amb un sensor dels nous.  Wink

Amb aquests dies de pluja, encara no l'he pogut tornar a desmuntar per fer les fotos. Ja miraré de quina versió és la placa.

Una altre cosa, si tinc una Davis versió EUA, el sensor termohigro nou el puc comprar aquí no? vull dir que l'important és que la ISS i la consola siguin de la mateixa versió, peró el sensor és el mateix per a les dues, no?

Algú ha comprat un nou sensor a Darrera? Sabeu el preu?.

Merci!!!  Wink
En línia

MeteoLH
Cumulonimbus

« Resposta #43 el: 23 Novembre 2011, 17:37:42 »

Que bé doncs!  Cheesy

Això explicaria que la meva Davis comprada al 2006, vagi amb un sensor dels nous.  Wink

Amb aquests dies de pluja, encara no l'he pogut tornar a desmuntar per fer les fotos. Ja miraré de quina versió és la placa.

Una altre cosa, si tinc una Davis versió EUA, el sensor termohigro nou el puc comprar aquí no? vull dir que l'important és que la ISS i la consola siguin de la mateixa versió, peró el sensor és el mateix per a les dues, no?

Algú ha comprat un nou sensor a Darrera? Sabeu el preu?.

Merci!!!  Wink
Exacte funciona amb totes dues versions l'únic que ha de coincidir és la ISS i la consola la resta ho pots comprar on vulguis, si vols saber el preu truca o pregunta per mail a Darrera  Wink
En línia

BaixFluvià
Cumulus Congestus

« Resposta #44 el: 23 Novembre 2011, 23:56:18 »

Exacte funciona amb totes dues versions l'únic que ha de coincidir és la ISS i la consola la resta ho pots comprar on vulguis, si vols saber el preu truca o pregunta per mail a Darrera  Wink

Aquesta tarda he trucat a Darrera i m'han comentat que si tinc el sensor digital, es pot canviar el xip, en canvi en els sensors analògics s'ha de canviar tot el sensor.

Ara, el preu del sensor és molt car.  Roll Eyes
En línia

Pàgines: 1 2 [3] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a: