IniciAjudaBuscarCalendariIngressarRegistrar-se

Benvingut(da), Visitant. Sisplau ingressa o registra't.
24 Maig 2012, 04:17:40

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar

News

Stats
280344 Missatges en 5498 Temes per 1226 Usuaris
Darrer usuari: Maresme
+  Patim La Meteo
|-+  Meteorologia general
| |-+  Instrumentació
| | |-+  Fart de calibrar el pluvio de la Davis
0 Usuaris i 2 Visitants estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Tema: Fart de calibrar el pluvio de la Davis  (Llegit 301 cops)
MeteoLH
Cumulonimbus

Índex de patiment: 1104
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelonès)
Missatges: 10067

« el: 28 Octubre 2011, 14:35:33 »

Doncs això i sempre acompanyat d'un Helmann he aconseguit mig calibrar la Davis amb el Hellmann, em sembla realment increible que la Davis vingui pràcticament un 20% descalibrada de fàbrica, sempre m'ha donat menys precipitació del normal a pesar d'estar ben nivellada tot configurat a 0,2 mm amb l'adaptador, etc, conclusió he hagut de pujar els tornillos per aconseguir una millor resolució i ara sembla que més o menys va fina, l'he hagut de donar tres voltes als tornillos senceres és a dir un 18% de més de resolució.

Cal dir també que visc a un entresol amb pati on tinc el hellmann i un pluvio de plàstic i la Davis la tinc al terrat de l'edifici, no sé si això també hi pot influir en petites diferències.

O també pot ser que la meva Davis la vaig comprar a Amèrica alomillor els tornillos estan diferent calibrats allí que les que surten d'aquí

Precipitacions d'aquesta setmana

Hellmann: 94,0 mm
Davis: 91,4 mm (77,2 mm sense la millora)

Això si tot i així aquesta setmana resultats diferents tot i la calibració però el resultat final s'acaba compensant.

Dilluns, Hellmann: 51,2 mm i Davis: 52,8 mm
Ahir, Hellmann: 11,8 mm i Davis: 12,4 mm
Avui, Helmann: 31,0 mm i Davis: 26,2 mm

Com ho teniu vosaltres, us passa el mateix, si algú té un peu de rei i la té ben calibrada li agrairia que em digues a quina altura té els tornillos.  Wink
En línia

L'Hospitalet de Llobregat,   (Barcelonès)  45 msnm

- www.meteolh.blogspot.com
MeteOlot
Cumulus
**

Índex de patiment: -15

Ubicació: Olot - La Garrotxa
Missatges: 321

« Resposta #1 el: 28 Octubre 2011, 16:51:43 »

Salutacions MeteoLH,

Normalment les Davis solen venir de fàbrica mal calibrades o en tot cas calibrades a la baixa... (no tinc ni idea de com munten els pluvios, però amb la quantitat d'estacions que ven Davis ja podrien tenir una mesura per calibrar-les bé...)
Pocs som els afortunats que hem rebut una Davis (jo també la vaig comprar a EUA aquest estiu) ben calibrada...
Vaig estar més de 2 anys amb una WMR928NX recollint quelcom menys precipitació  que el meu veí d'Olot a Meteoclimatic ESCAT1700000017800A, (jo soc ESCAT1700000017800B) i sempre havia pensat que tot i tenir tunejat el pluvio de l'Oregon per aconsseguir 0.2 de precisió la meva estació recollia menys que la seva. l'Agost passat vaig fer el canvi d'Oregon a Davis Vantage Pro2 i a les primeres comparacions amb ESCAT1700000017800A seguia recollint entre un 6% i un 7% de menys..., al principi vaig pensar que hauria de calibrar la Davis però per assegurar-me i a la vegada oferir registres de precipitació reals, vaig comprar el CocoRash. La meva sorpresa va ser quan fins al dia d'avui i comparant la Davis amb el manual, totes les precis recollides des d'aquell dia han estat exactes Roll Eyes, la veritat no m´ho esperava dons la major diferència ha estat de 0,1mm i va ser el dia de la fortíssima tempesta del 18 de Setembre que va fer tant de mal a la Garrotxa amb 80mm en menys de 3 hores.

Ara estic ben segur que el meu veí de l'ESCAT1700000017800A té calibrat el seu pluvio malament  (també és una Davis Vantage Pro2)..., ell recull aquest 6% o 7% de més. Aquests dies em posaré en contacte amb ell per comentar-li de bon rotllo el tema..., a veure què respón. Tongue

Respecte al teu cas, no sé si la mesura d'algun altre company de l'alçada dels cargols deu ser fiable per aplicarla a tots els pluvios Davis, però podria ser una bona idea probar-ho... Wink el que no trobo normal o coherent és que tinguis % diferent a les comparacions... Undecided 

Hellmann: 94,0 mm
Davis: 91,4 mm (77,2 mm sense la millora)
+ 3% aprox. el Hellman tot i tenir-lo a l'entresol...

Dilluns, Hellmann: 51,2 mm i Davis: 52,8 mm
3% aprox. la Davis...

Ahir, Hellmann: 11,8 mm i Davis: 12,4 mm
5% aprox. la Davis...

Avui, Helmann: 31,0 mm i Davis: 26,2 mm
19% aprox. el Hellman...

(Crec), que el més normal seria que la Davis al tenir-la al terrat recollís sempre quelcom més, això en cas que el fet de tenir els manuals a l'entresol afectés a reduir el %..., o en tot cas suposant que la Davis estigués calibrada malament sempre hauries de tenir més o menys el mateix % d'error ja sigui positiu o negatiu en comparació amb els altres 2.
El tenir-los  a diferent alçada pot ser suficient motiu per tenir diferències..., a veure si opina algun company més..., jo del "món" Davis encara soc principiant...
Has provat d'instalar temporalment un dels manuals al costat de la Davis i fer alguna comparació?? 
A veure si aconsegueixes almenys reduir diferències.

MeteOlot.com

En línia

Visita la Web...MeteOlot.com
L'estació a:   Meteoclimatic   Awekas   Wunderground   Olot, Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.
gavarres
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -26

Ubicació: Girona - nord
Missatges: 4119

02-02-2012

« Resposta #2 el: 28 Octubre 2011, 16:56:06 »

Jo també porto temps (anys) "barallant-me" amb la VP2. La primera vegada vaig haver de pujar 2 voltes els cargols (+12%). He aconseguit clavar-la amb xàfecs moderats, que solen ser els que deixen més mm, però amb xim-xims recullo una mica més amb el manual que amb la Davis (error <7%). Això és inherent al sistema de balancins, que es "descontrolen" més amb grans intensitats per que la resposta no és lineal.

La meva ja té 6 anys i vaig observar com el tope que hi ha sota dels balancins (la part del plàstic que toca als cargols de calibració) estaven una mica gastats (molt poc, però es "notava").

Jo crec que hauries de tenir el pluvio manual al mateix lloc que la Davis per poder comparar-ho bé. I sobre lo de l'alçada dels cargols, no crec que et sigui d'utilitat saber com ho tenen els altres.

En línia

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla
A Case Against Precipitous Climate Action Richard S. Lindzen
"He sido un alarmista respecto al cambio climático" James Lovelock, 2012
MeteoLH
Cumulonimbus

« Resposta #3 el: 28 Octubre 2011, 17:21:53 »

Jo crec que la diferencia es deu sobretot a la posició diferent dels pluviòmetres ja que la Davis està dalt del terrat i el hellmann i el de plàstic estan a baix a l'entresol, suposo que aquests últims a l'estar a baix estan molt protegits contra vents, etc i poden recollir millor la precipitació cosa que a dalt del terrat no passa ja que vents, turbulencies, etc fan que no tota la precipitació entri a dins del pluviòmetre com si passa amb els altres 2

No els tinc junts ja que la Davis la tinc a l'edifici de davant d'on visc jo ja que al meu bloc no hi ha terrat comunitari i la propietaria que viu a dalt de tot no em va deixar posar la Davis, total que vaig tenir que anar a l'edifici del davant, però clar ja és massa el favor que m'ha fet com per anar a picar cada dos per tres i posar més aparells  Grin Grin
En línia

MeteoLH
Cumulonimbus

« Resposta #4 el: 28 Octubre 2011, 17:28:53 »

I encara veig que l'estació de L'Hospitalet-Sant Josep que també és una Davis VP2 es troba en pitjor situació amb 22,6 mm recollits avui quan han caigut 31,0 mm i no es troba a gaire distancia de la meva i si comparem l'anual jo 670,4 mm i la del meu veí 563,4 mm, és a dir quasi 110 mm de diferència que és un 16%  Wink
En línia

Empordanet
Master of Rabbit's
Administrador
Cumulonimbus

Índex de patiment: 14

Ubicació: Verges - Baix Empordà
Missatges: 10497

T'he vist

« Resposta #5 el: 28 Octubre 2011, 17:31:02 »

Jo ara la tinc molt afinada, també m'ha costat anys, tot i aixi segons l'intensitat i les hores de pluja de vegades fot el que vol
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm

M E T E O V E R G E S . C A T
MeteoLH
Cumulonimbus

« Resposta #6 el: 28 Octubre 2011, 17:35:32 »

Jo de l'única manera que he aconseguit apropar resultats i molt respecte el Hellmann va ser a la consola i weatherlink posant 0,1 inch i a la davis amb el adapatador mètric, d'aquesta manera vaig guanyar un 27% de resolució, d'aquesta manera hi havia dies que em donava més que el Hellmann i dies que menys de manera que s'anava compensant, ho he provat tot i l'única manera que ha funcionat ha sigut d'aquesta, és com si la Davis hagues vingut calibrada en pulgades  Undecided
En línia

Santquintimeteo
Cumulus Congestus

Índex de patiment: 8

Ubicació: Sant Quintí de Mediona
Missatges: 2856

« Resposta #7 el: 28 Octubre 2011, 18:16:41 »

Sempre tinc la Davis al voltant del 10% menys, ahir em va recollir 22 mm i el CoCoRaSh 23.2mm, la veritat es que fins ara no m'ha preocupat masa aixo, si es desvies mes ja ho miraria.
En línia

Sant Quinti de Mediona (Alt Penedes) 300 msnm.

http://www.santquintimeteo.org/
gavarres
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -26

Ubicació: Girona - nord
Missatges: 4119

02-02-2012

« Resposta #8 el: 28 Octubre 2011, 18:24:04 »

M'has fet mirar quan sobresurten els cargols des de la base on van cargolats (i de pas he fet manteniment)  Grin

4,65mm en el meu cas (error de +/- 0.05mm). Però tampoc puc jurar que la mida sigui exacta-exacta ja que el meu peu de rei és dels barats i no corre gaire fi. Desconec el pas de rosca d'aquests cargolets, que podria ser d'entre 0.35 i 0.5mm, que seria l'equivalent a una volta (6%).  Shocked Mesurar l'alçada del cargol és filar molt prim... Undecided

Jo crec que que aquestes estacions automàtiques s'han d'anar ajustant de tant en quan, ja que el desgast o el mal anivellament les poden anar "viciant". Per això vigilo les mesures els periodes llargs de pluja i descarto lectures amb tempestes fortes. Però per això és imprescindible un Hellman o un pluvio mitjanament decent (jo tinc un CoCoRaSH)
En línia

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla
A Case Against Precipitous Climate Action Richard S. Lindzen
"He sido un alarmista respecto al cambio climático" James Lovelock, 2012
casacota
Cumulus
**

Índex de patiment: -13

Ubicació: Pallars - Serra de Boumort
Missatges: 940

« Resposta #9 el: 28 Octubre 2011, 19:25:40 »

Sense un pluvio manual no hi ha automàrica que valgui, ni tan sols els automàtics cars de debò (Thies, Vaissala...) són de fiar. Res com un Hellmann.
En línia

Empordanet
Master of Rabbit's
Administrador
Cumulonimbus

Índex de patiment: 14

Ubicació: Verges - Baix Empordà
Missatges: 10497

T'he vist

« Resposta #10 el: 28 Octubre 2011, 19:43:13 »

Sense un pluvio manual no hi ha automàrica que valgui, ni tan sols els automàtics cars de debò (Thies, Vaissala...) són de fiar. Res com un Hellmann.
Totalment d'acord, un hellman de 200 es imprecindible
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm

M E T E O V E R G E S . C A T
quimet
Cumulus
**

Índex de patiment: -3

Ubicació: Cerdanyola del Vallès
Missatges: 362

« Resposta #11 el: 28 Octubre 2011, 22:52:08 »

Totalment d'acord.
En línia
Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a: