IniciAjudaBuscarCalendariIngressarRegistrar-se

Benvingut(da), Visitant. Sisplau ingressa o registra't.
24 Maig 2012, 03:48:49

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar

News

Stats
280344 Missatges en 5498 Temes per 1226 Usuaris
Darrer usuari: Maresme
+  Patim La Meteo
|-+  Naturalesa i ciència: fils de debat i reportatges
| |-+  Fotos i Reportatges
| | |-+  Galeria meteorològica
| | | |-+  Primera nevada a cota 300-400 a Trondheim (Noruega)
0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Tema: Primera nevada a cota 300-400 a Trondheim (Noruega)  (Llegit 202 cops)
polins
Estrat
*

Índex de patiment: 0
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Ubicació: Barcelona, Barri de Gràcia (100 msnm)
Missatges: 80

« el: 11 Octubre 2011, 21:31:17 »

Hola a tothom!  Smiley

Aquest post l'he penjat també a la galeria muntanyenca, però com que considero que també té rellevància meteorològica, si no hi ha cap problema també el penjo aquí. Gràcies!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aquest reportatge el vaig realitzar el passat diumenge dia 9 d'Octubre, i la nevada en sí va ser un dels moments més esperats per mi, ja que la neu i la meteorologia en general han estat els motius més importants per mi per fer l'Erasmus aquí a Trondheim (ciutat de la zona central de Noruega, situada a 63ºN i 10ºE i emplaçada a la costa sud del fiord de Trondheim, a uns 50 Km del mar obert).

La nevada, que va caure a les muntanyes que hi ha per sobre de la meva facultat, es va produir al xocar una massa d'aire humida atlàntica amb l'aire fred que havia entrat el dia abans (a sobre hi teníem aproximadament la iso -5ºC a 850 hPa, tot i que amb l'entrada de vents de W-SW l'aire fred va anar perdent terreny poc a poc al llarg del matí-migdia). La nevada, moderada, va començar de cop i va durar un parell d'hores, amb una temperatura a 380 msnm que va baixar fins als 0'6ºC, i amb un windchill que per moments fregava els -10ºC (hi havien ratxes de vent d'uns 30-40 km/h). En un principi no m'esperava que pogués passar quelcom semblant, ja que al peu de la muntanya, a uns 150 msnm, a les 10 del matí hi teníem uns 4-5ºC (més del que m'esperava, tenint en compte que aquella nit a 150 msnm s'havia arribat als 0ºC), però sembla que vaig calcular bé els temps i vaig ser al lloc concret a l'hora concreta, perque al anar pujant, la temperatura va començar a caure fins als 0-1ºC (a cota 380). Després de dues hores de nevada moderada (en les que es van acumular entre 1 i 2 cm de neu), la temperatura, com m'esperava, va començar a remuntar, i l'aiguaneu primer i una moderada pluja després, van fer acte de presència, desfent la neu a poc a poc i convertint la tornada en passada per aigua (el que no és gaire còmode quan vas tot xop i tens les mans congelades de fer fotos i mesures de temperatura i vent...).

En fi, aquí us deixo un vídeo del començament de la nevada i les fotos que vaig anar fent al llarg d'aquest fred dia d'Octubre aquí a les Terres del Nord:

http://www.youtube.com/watch?v=85IcMqhEnpE

Salut!
En línia

Sólo cuando alcances la cumbre de la montaña, empezarás a subir.
Tibidabo
Cumulus Congestus

Índex de patiment: 326

Ubicació: BCN- Les Corts/ Collblanc
Missatges: 2682

Endavant Catalunya!

« Resposta #1 el: 11 Octubre 2011, 21:56:40 »

Bona enfarinada vikinga, si senyor!!!
En línia

Excursionista i MeteoFreak Pol, estudiant de Geografia 5é curs. Il ex- bicari. Entre BCN- Les  Corts/Collblanc i Vilafranca del Penedès. Coronat el Mulhacén i el P. Veleta!!
maresmenc
Cumulus
**

Índex de patiment: 27

Missatges: 515

« Resposta #2 el: 29 Octubre 2011, 18:40:17 »

Les primeres neus! Wink
En línia

Vilassar de Mar:
2008: 679,3 mm
2009: 410,6 mm
2010: 740,5 mm
2011: 731,7 mm
vacarissana
.
Cumulus Congestus

Índex de patiment: 65

Missatges: 1508

En ares d'un món millor, segur i heredable!

« Resposta #3 el: 29 Octubre 2011, 18:46:00 »

i tambá New York city:

http://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/?cam=lennon_hd

OHHHHHHHHHHHHHHHH  podria ser récord de primerenca  Shocked   Shocked  Shocked
En línia

8 març 1964 + 1 març 1993  = 8 març 2010

www.arasikmaimespatiré.com 
.com? esperant....8-3-10
vacarissana
.
Cumulus Congestus

Índex de patiment: 65

Missatges: 1508

En ares d'un món millor, segur i heredable!

« Resposta #4 el: 29 Octubre 2011, 18:46:41 »

ahh si: ja ho heu comentat

http://blogs.wsj.com/metropolis/2011/10/27/weather-journal-october-snow-a-new-york-novelty/

A snowy outcome for the five boroughs would be nearly unprecedented. Central Park has only received measurable snow (i.e. more than flurries) before Halloween three times since 1869 — and never more than one inch.

En línia

8 març 1964 + 1 març 1993  = 8 març 2010

www.arasikmaimespatiré.com 
.com? esperant....8-3-10
MeteoLH
Cumulonimbus

Índex de patiment: 1104

Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelonès)
Missatges: 10067

« Resposta #5 el: 29 Octubre 2011, 20:05:09 »

Una ciutat com Nova York que està a menys latitut que nosaltres i ja tenen neu, és el que té el corrent del golf  Grin

Per cert bon reportatge
En línia

L'Hospitalet de Llobregat,   (Barcelonès)  45 msnm

- www.meteolh.blogspot.com
Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a: