IniciAjudaBuscarCalendariIngressarRegistrar-se

Benvingut(da), Visitant. Sisplau ingressa o registra't.
23 Maig 2012, 22:14:31

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar

News

Stats
280308 Missatges en 5496 Temes per 1226 Usuaris
Darrer usuari: Maresme
+  Patim La Meteo
|-+  Meteorologia general
| |-+  Instrumentació
| | |-+  Radioactivitat atmosfèrica en temps real
0 Usuaris i 3 Visitants estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: 1 [2] Anar Baix Imprimir
Tema: Radioactivitat atmosfèrica en temps real  (Llegit 677 cops)
casacota
Cumulus
**

Índex de patiment: -13
Desconnectat Desconnectat

Ubicació: Pallars - Serra de Boumort
Missatges: 940

« Resposta #15 el: 21 Juliol 2011, 11:30:29 »

Quina mena de detector fas servir ?

Aquest: http://www.blackcatsystems.com/GM/products/GM10GeigerCounter.html

No és res més que un tub de Geiger amb finestra de mica, amb sortida única al port de sèrie per on entra l'alimentació. Tota la part de processament es fa per software, un programa que porta inclòs l'aparell, relativament molt econòmic.

Si en vols un, córre, perquè jo he hagut d'esperar mesos:

Note: Due to the situation in Japan, geiger counters are in extremely short supply.
We currently have available a very small number of GM-10 and GM-45 units, as well as GMI Interfaces and Battery Box units.

If you are interested in ordering, please contact us for ordering instructions at
En línia

boira
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -90

Missatges: 3476

« Resposta #16 el: 21 Juliol 2011, 11:48:00 »

Aquest: http://www.blackcatsystems.com/GM/products/GM10GeigerCounter.html

No és res més que un tub de Geiger amb finestra de mica, amb sortida única al port de sèrie per on entra l'alimentació. Tota la part de processament es fa per software, un programa que porta inclòs l'aparell, relativament molt econòmic.

Si en vols un, córre, perquè jo he hagut d'esperar mesos:

Gràcies.

Si, a arrel de Fukushima ja vaig veure que s'anaven esgotat tots els stocks de kits i mesuradors senzills.
En línia

Per una Xarxa Oberta Lliure i Neutral: http://guifi.net/
Perejal
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -121

Gènere: Masculí
Ubicació: Manacor
Missatges: 1230

No one would imagine the Earth was carefully spied

« Resposta #17 el: 22 Juliol 2011, 22:14:20 »

Una batalleta que m'has fet recordar  Grin

Quan feia la "mili" a l'Estació Naval de Portopí, cada vegada que venia un portaavions nuclear (yankee off course) de Cartagena enviaven com a "d'estrangis" un Tinent de Navili que instal·lava un comptador Geiger que enregistrava sobre un rotllo de paper les dades que recollia. Com que el punt més alt de tota l'Estació Naval era l'arxiu on hi havia els papers de l'oficina on jo estava destinat, l'instal·lava allà dalt. I és clar tenint accés al lloc ... la curiositat em podia  Grin  i us puc assegurar que sobre un fons de petites oscil·lacions hi havia algun "pic" que sortia de l'escala del paper  Tongue  ... pot ser eren raigs còsmics  Roll Eyes

En línia

Click for Manacor, Espanya Forecast" height="160" width="90
casacota
Cumulus
**

« Resposta #18 el: 04 Agost 2011, 12:48:46 »

Una batalleta que m'has fet recordar  Grin

Quan feia la "mili" a l'Estació Naval de Portopí, cada vegada que venia un portaavions nuclear (yankee off course) de Cartagena enviaven com a "d'estrangis" un Tinent de Navili que instal·lava un comptador Geiger que enregistrava sobre un rotllo de paper les dades que recollia. Com que el punt més alt de tota l'Estació Naval era l'arxiu on hi havia els papers de l'oficina on jo estava destinat, l'instal·lava allà dalt. I és clar tenint accés al lloc ... la curiositat em podia  Grin  i us puc assegurar que sobre un fons de petites oscil·lacions hi havia algun "pic" que sortia de l'escala del paper  Tongue  ... pot ser eren raigs còsmics  Roll Eyes

Glups! Com aquest d'aquest matí?

En línia

boira
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -90

Missatges: 3476

« Resposta #19 el: 04 Agost 2011, 12:51:07 »

Glups! Com aquest d'aquest matí?

En línia

Per una Xarxa Oberta Lliure i Neutral: http://guifi.net/
casacota
Cumulus
**

« Resposta #20 el: 04 Agost 2011, 12:58:16 »

Això mateix dic. El comptador està dintre una habitació sense finestres, tancada amb pany i forrellat on no hi entra ningú, l'aire s'agafa de l'aire lliure en un lloc on em consta que aquest matí no s'hi ha fet res. És clar que és un valor puntual, però el comentari d'en Perejal amb els pics també fa pensar. Si hi ha alguna font artificial i puntual de radiació el primer que es detecta en principi són pics aïllats, captats fortuitament, sense cap rellevància per a la salut però potser un indici de que alguna cosa hi ha.
En línia

casacota
Cumulus
**

« Resposta #21 el: 13 Novembre 2011, 18:52:54 »

Com ja he posat aquest matí a seguiment, des d'aquesta nit estic tenint continuament alarmes per nivells de radioactivitat inusuals. I en Rodamet em passa aquest enllaç:

http://www.troposfera.org/news/7590/39/La-AIEA-informa-que-se-ha-detectado-yodo-radiactivo-en-varios-paises-de-Europa/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Doncs no és casualitat, com posava aquest matí, sinó que alguna cosa hi ha. En qualsevol cas es pot dir que el detector funciona correctament i és prou sensible.
En línia

casacota
Cumulus
**

« Resposta #22 el: 13 Novembre 2011, 19:02:49 »

Seguiment aquí:

http://forum.patimlameteo.com/index.php/topic,8110.msg240134.html#msg240134
En línia