IniciAjudaBuscarCalendariIngressarRegistrar-se

Benvingut(da), Visitant. Sisplau ingressa o registra't.
23 Maig 2012, 15:17:59

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar

News
Tenim nou servidor! +info AQUÍ i AQUÍ

Stats
280263 Missatges en 5495 Temes per 1226 Usuaris
Darrer usuari: Maresme
+  Patim La Meteo
|-+  Meteorologia general
| |-+  Instrumentació
| | |-+  El Nostre Instrumental
0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: 1 ... 10 11 12 13 [14] Anar Baix Imprimir
Tema: El Nostre Instrumental  (Llegit 16708 cops)
BaixFluvià
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -1
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Ubicació: Sant Miquel de Fluvià - Ventalló - Vilaür (Alt Empordà)
Missatges: 2303

El riu Fluvià al seu pas per Sant Miquel

« Resposta #195 el: 07 Març 2011, 13:52:37 »

Res.... conya que fa un, que la gent de Meteoclimatic son molt profesionals i rigorosos, com ha de ser, i per molts anys continuin aplicant els criteris que els hi estan donant el reconeixement que mereixen Wink

Grin Grin

<a href="http://www.youtube.com/v/P6mfec9NQfY?fs=1&amp;amp;hl=ca_ES" target="_blank">http://www.youtube.com/v/P6mfec9NQfY?fs=1&amp;amp;hl=ca_ES</a>
En línia

Sant Miquel de Fluvià - Alt Empordà (28msnm)
http://www.baixfluvia.cat
Producció d'horta ecològica Mas Galceran: http://www.masgalceran.cat
llevantada
Cumulonimbus

Índex de patiment: -304
Connectat Connectat

Ubicació: BCN Sant Andreu-l'Escala
Missatges: 11282

Poppower!

« Resposta #196 el: 07 Març 2011, 14:13:56 »

No és un problema dels edificis del voltant (que també, si són massa aprop); és un problema de la mateixa geometria del teu edifici que afecta a la precipitació a l'apropar-s'hi. Si t'ho permeten, el millor lloc és, si és possible, en el centre del terrat. Tens un pluvio massa maco com per no ser tiquismiquis! Wink

Jo també el tinc molt semblant i no el puc instal·lar bé! Undecided

Es el que passa amb els observatoris a zones urbanes o a ciutat, i els que tenim un àtic encara guanyem 1000 punts respecte als altres   
En línia

"Sempre tornaré a la nostra platja ,les ones no em deixen mu mare allunyar-me'n massa"

Sant Rebuf , sempre al teu costat

Àlbum de fotos: http://picasaweb.google.com/llevantada
Jack Frost
El que modela el gel i la neu...
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -199

Ubicació: Barcelona
Missatges: 8963

Aio!

« Resposta #197 el: 08 Març 2011, 11:06:17 »

Es el que passa amb els observatoris a zones urbanes o a ciutat, i els que tenim un àtic encara guanyem 1000 punts respecte als altres   

Qué me vas a contaaaar!!! Grin
En línia

Barcelona - Poble Nou

Thomas Jefferson, tercer presidente de los Estados Unidos de América, 1802:

“Pienso que las instituciones bancarias son más peligrosas para nuestras libertades que ejércitos enteros listos para el combate. Si el pueblo americano permite un día que los bancos privados controlen su moneda, los bancos y todas las instituciones que florecerán en torno a los bancos, privarán a la gente de toda posesión, primero por medio de la inflación, enseguida por la recesión, hasta el día en que sus hijos se despertarán sin casa y sin techo sobre la tierra que sus padres conquistaron”.
MeteoLH
Cumulonimbus

Índex de patiment: 1104
Connectat Connectat

Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelonès)
Missatges: 10062

« Resposta #198 el: 08 Març 2011, 11:27:19 »

Jo visc en un entresol i a més la meva finca no té terrassa comunitaria, li vaig demanar a la veina de la meva escala de posar l'estació al seu terrat i em va dir un no com una catedral, menysmal que a l'edifici de davant conec un altra dona que m'ha deixat colocar tot el tinglado al seu terrat comunitari
En línia

L'Hospitalet de Llobregat,   (Barcelonès)  45 msnm

- www.meteolh.blogspot.com
Jack Frost
El que modela el gel i la neu...
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -199

Ubicació: Barcelona
Missatges: 8963

Aio!

« Resposta #199 el: 08 Març 2011, 11:39:41 »

Jo visc en un entresol i a més la meva finca no té terrassa comunitaria, li vaig demanar a la veina de la meva escala de posar l'estació al seu terrat i em va dir un no com una catedral, menysmal que a l'edifici de davant conec un altra dona que m'ha deixat colocar tot el tinglado al seu terrat comunitari

L'exemple clar que a vegades "més val tenir un veí a la porta que un parent a Mallorca" però també que a vegades els penjaries d'un pal ben alt! Grin
En línia

Barcelona - Poble Nou

Thomas Jefferson, tercer presidente de los Estados Unidos de América, 1802:

“Pienso que las instituciones bancarias son más peligrosas para nuestras libertades que ejércitos enteros listos para el combate. Si el pueblo americano permite un día que los bancos privados controlen su moneda, los bancos y todas las instituciones que florecerán en torno a los bancos, privarán a la gente de toda posesión, primero por medio de la inflación, enseguida por la recesión, hasta el día en que sus hijos se despertarán sin casa y sin techo sobre la tierra que sus padres conquistaron”.
MeteoLH
Cumulonimbus

Índex de patiment: 1104
Connectat Connectat

Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelonès)
Missatges: 10062

« Resposta #200 el: 08 Març 2011, 17:24:09 »

Ni que ho diguis l'haguès penjat de dalt de tot de l'anemo, per cert arrel d'axò no em parlo emb ella  Grin
En línia

L'Hospitalet de Llobregat,   (Barcelonès)  45 msnm

- www.meteolh.blogspot.com
MeteoGuinardo
Cumulus
**

Índex de patiment: 97

Ubicació: Barcelona - Tarragona
Missatges: 717

« Resposta #201 el: 19 Març 2011, 14:17:55 »

Hola nois, sóc l'observador de Barcelona - Parc Guinardó, tinc la sort de dir que el meu observatori, tot i ser enmig de la ciutat, el meu terrat és molt més alt que qualsevol casa del meu voltant, aquí us deixo un video del facebook on surt totes les vistes, espero que us agradi:

http://www.facebook.com/video/video.php?v=448396143669
En línia

Barcelona - Parc Guinardó
126msnm
41º 25' 11'' N    2º 10' 21'' E
casacota
Cumulus
**

Índex de patiment: -13

Ubicació: Pallars - Serra de Boumort
Missatges: 938

« Resposta #202 el: 12 Juny 2011, 05:39:36 »

Ultra l'instrumental de l'estació XOM, bastida al voltant de la recuperada gàbia que temps era temps era a l'Estany Gento:

tinc certa debilitat pels pluvios manuals:

L'estació automàtica en línia però és una cosa rara: Davis Vantage Vue modificada i desdoblada, amb el vent a 10 metres del terra, i la resta a 2 metres. La Vue "inferior" a més amb una modificació que salta a la vista:

Totes dues Vues tenen tots els sensors en funcionament, així l'anemòmetre a 2 metres serveix per a ajustar fórmules de càlculs d'evapotranspiració. També és molt interessant de veure les diferències en la pluja a dalt i a baix, en comparació amb el Hellmann. Amb tot plegat fins i tot es poden fer estimacions automàtiques de l'estat del cel, tan de dia com de nit, necessàries per a fer el càlcul de Sager:

Per altra banda, això:

Que serveix per a això altre:

Un dels estris més útils, sobretot quan no sóc a casa, és però aquest:

Que va muntat dalt de tot de l'edifici:

I serveix per a l'observació directe de l'estat del cel. La peça central és el que normalment es posa a les portes per poder mirar pel foradet qui hi ha davant, que amplia l'angle de visió a 180º. Perquè el sol no cremi la càmera, un vidre d'ulleres fosques vulgaris, el resultat seria aquest:

On la temperatura indicada correspon a l'estimació que es fa de la temperatura de la base dels núvols derivat dels valors que lliuren les Davis.

Una altra Davis en mode remot és a la Coma de Burg, a 1400 metres d'altitud:

Per boscos, barrancs i muntanyes tinc alguns sensors amagats, però aquests canvien de vegades de lloc i en ocasions de propietari, per això no en poso fotos...

Finalment, la rampa llançadora de Hellmanns:

<a href="http://esmuc.info/2x2/baixa.pl/video080.swf" target="_blank">http://esmuc.info/2x2/baixa.pl/video080.swf</a>
En línia

Santquintimeteo
Cumulus Congestus

Índex de patiment: 8

Ubicació: Sant Quintí de Mediona
Missatges: 2855

« Resposta #203 el: 12 Juny 2011, 09:24:36 »

Molt bon instrumental, el que em crida mes l'atencio es el detector de llamps, la meva intencio es a mig termini fer-me amb un d'aquests, el que pasa es son molt cars, veurem.
Amb tants pluvios a veure com saps quin es el correcte, per que segur que no marquen el mateix. Grin
En línia

Sant Quinti de Mediona (Alt Penedes) 300 msnm.

http://www.santquintimeteo.org/
casacota
Cumulus
**

« Resposta #204 el: 12 Juny 2011, 10:22:37 »

Molt bon instrumental, el que em crida mes l'atencio es el detector de llamps, la meva intencio es a mig termini fer-me amb un d'aquests, el que pasa es son molt cars, veurem.
Amb tants pluvios a veure com saps quin es el correcte, per que segur que no marquen el mateix. Grin

Aquest ja és vell, va ser un dels primers, i costaven menys llavors (i el dòlar era molt baix). En quant als pluvios, posats ben a prop els uns dels altres, sí que van clavats. El problema és quan passes d'un parell de metres de distància. Ara els utilitzo en una mateixa ubicació de manera diversa, per fer lectures a les 7 UTC (XOM) o per períodes civils, ruixats individuals o el que convingui. I dos d'ells serveixen per a alternar-los quan plou molt o quan neva, així hi ha temps per fer les lectures i fondre la neu amb calma.
En línia

PUIGMAL
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -47

Ubicació: PLANOLES
Missatges: 1217

« Resposta #205 el: 12 Juny 2011, 12:49:36 »

Aquest ja és vell, va ser un dels primers, i costaven menys llavors (i el dòlar era molt baix). En quant als pluvios, posats ben a prop els uns dels altres, sí que van clavats. El problema és quan passes d'un parell de metres de distància. Ara els utilitzo en una mateixa ubicació de manera diversa, per fer lectures a les 7 UTC (XOM) o per períodes civils, ruixats individuals o el que convingui. I dos d'ells serveixen per a alternar-los quan plou molt o quan neva, així hi ha temps per fer les lectures i fondre la neu amb calma.

Millors dos o tres, per alternar-los, però res de comparacions  Grin.Un bon aficionat ets!!
En línia

Planoles.Ripollès.Pirineu de Girona. 1156 msnm

http://www.panoramio.com/user/4377291
XAMERI. Xarxa meteorològica del Ripollès. http://www.meteoplanoles.cat/page4.php
Facebook: Meteo Planoles
www.meteoplanoles.cat
El Puigmal és l'amo i senyor de les muntanyes de la vall de Ribes. Va vestit de neu i és el protector dels arbres i els animals, que els defensa de la fúria de l'home
casacota
Cumulus
**

« Resposta #206 el: 07 Octubre 2011, 09:23:25 »

Fa temps que tinc muntada una pàgina per a fer comparacions de mesures de les diverses automàtiques que tinc en el mateix lloc però en diferent posició. Són dues Davis Vue, l'una a 10 metres en màstil lliure d'obstacles, l'altra a 2 metres sobre gespa al costat de la gàbia oficial on hi ha un sensor termohigro i un Hellmann automatitzat. Més que els valors momentanis el que és interessant són les mitjanes, els valors extrems i les mitjanes de valors extrems, així com les diferències en la pluja. Com molts estudis indiquen, els pluvios prop de terra recullen generalment més quantitat que els que estan elevats, sobretot pels efectes del vent i dels esquitxos:

http://www.casacota.net/teranyina?num=1315919182
En línia

MeteoGuinardo
Cumulus
**

Índex de patiment: 97

Ubicació: Barcelona - Tarragona
Missatges: 717

« Resposta #207 el: 11 Novembre 2011, 12:14:50 »

Deien que l'11-11-11 era una bona data, doncs a mi m'ha petat el PC...  Cry Cry Cry Espero que no sigui res i el pugui recuperar...  Cry Cry Cry
En línia

Barcelona - Parc Guinardó
126msnm
41º 25' 11'' N    2º 10' 21'' E
Pàgines: 1 ... 10 11 12 13 [14] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a: