IniciAjudaBuscarCalendariIngressarRegistrar-se

Benvingut(da), Visitant. Sisplau ingressa o registra't.
23 Maig 2012, 15:10:25

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar

News
Tenim nou servidor! +info AQUÍ i AQUÍ

Stats
280262 Missatges en 5495 Temes per 1226 Usuaris
Darrer usuari: Maresme
+  Patim La Meteo
|-+  Meteorologia general
| |-+  Instrumentació
| | |-+  Full meteorològic menjat pels caragols
0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: [1] 2 3 4 Anar Baix Imprimir
Tema: Full meteorològic menjat pels caragols  (Llegit 1871 cops)
casacota
Cumulus
**

Índex de patiment: -13
Desconnectat Desconnectat

Ubicació: Pallars - Serra de Boumort
Missatges: 938

« el: 16 Juny 2011, 10:33:44 »

Dintre de la gàbia manual hi tinc, com és habitual, un full on anotar les dades que vaig llegint. El diari en sí el guardo al despatx on es poden fer més confortablement les anotacions, sobretot quan hi ha tempesta o a l'hivern, però les temperatures i el pluvio les escric de seguida perquè sóc molt despistat, entre màximes, mínimes i els valors actuals del psicròmetres és fàcil tergiversar sobretot en moments com el matí on les diferències poden ser de dècimes.

Avui al matí però m'he endut una sorpresa: la gàbia plena de caragols, el full menjat, i tot plegat ple d'excrements d'aquests animalons. Sembla que han anat pujant per les potes, i normalment s'amaguen de dia entre les persianes, on no es veuen ni són gaire accessibles, i de nit surten d'excursió per la gàbia - i suara devien passar gana.

Hauré de posar verí de caragols a la gàbia? Per l'hort hem trobat solucions molt pràctiques i ecològiques, com tapar tota la terra amb palla, però la gàbia poc la puc omplir d'aquest material. No es tracta només de protegir el full, que amb una bossa de plàstic estaria fet, és que ho han deixat tot plegat fet un fàstic!
En línia

boira
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -90

Missatges: 3473

« Resposta #1 el: 16 Juny 2011, 11:35:17 »

El verí normal per cargols porta atraients i potser encara tindràs més concurrència

No tens manera d'impedir que pugin per les potes ?  Amb verí, la palla que esmentes, cendra, ... quelcom elèctric  Grin  (els cargols són humits i sensibles a tensions molt baixes   Naniaanoooo  )

En línia

Per una Xarxa Oberta Lliure i Neutral: http://guifi.net/
MeteoLH
Cumulonimbus

Índex de patiment: 1104
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelonès)
Missatges: 10061

« Resposta #2 el: 16 Juny 2011, 12:05:04 »

Collons amb els cargols  Shocked
En línia

L'Hospitalet de Llobregat,   (Barcelonès)  45 msnm

- www.meteolh.blogspot.com
casacota
Cumulus
**

« Resposta #3 el: 16 Juny 2011, 12:20:41 »

El verí normal per cargols porta atraients i potser encara tindràs més concurrència

No tens manera d'impedir que pugin per les potes ?  Amb verí, la palla que esmentes, cendra, ... quelcom elèctric  Grin  (els cargols són humits i sensibles a tensions molt baixes   Naniaanoooo  )

Fa anys vaig envoltar l'hort amb una via de tren miniatura mida N connectada al transformador del tren i va ser un desastre: els caragols s'hi desfeien i amb tot el suc que sortia la via desapareixia, i amb això la resta del circuit sense electricitat. Em vaig quedar sense vies en poques setmanes. Per cert, els llimacs semblen ser més corrosius que els caragols.
En línia

Empordanet
Master of Rabbit's
Administrador
Cumulonimbus

Índex de patiment: 14

Ubicació: Verges - Baix Empordà
Missatges: 10495

T'he vist

« Resposta #4 el: 16 Juny 2011, 12:21:15 »

Jo miraria de "fer saltar" els que tens entre les persianes, i faria un cordo al voltant de les potes de la gabia, entenc que nomes poden pujar per les potes, tambe podries possar a les potes alguna mena de obstacle, pero crec que el millor seria fer el "ruedo" amb mata cargols
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm

M E T E O V E R G E S . C A T
MeteoCalonge
El rebenta topics
.
Cumulus Congestus

Ubicació: Calonge (Baix Stormpordà)
Missatges: 4319

Informàtic desaprofitat pels pèls!

« Resposta #5 el: 16 Juny 2011, 12:26:20 »

Quina put... Lips Sealed

Jo a casa n'hi tinc molts però ... de moment mai s'han enfilat gàbia amunt...

Jo miraria que no es poguessin enfilar potes amunt, perquè saltar... no salten no?  Grin

Ostres, entre vespes, abelles (l'altre dia vaig treure un niu de vespes de sota el pluvio),  llimacs, cargols i conills.. quins animalons més meteofrikis...  Grin
En línia

Calonge - Baix Empordà - Girona - 16 msnm
casacota
Cumulus
**

« Resposta #6 el: 16 Juny 2011, 12:48:07 »

Ostres, entre vespes, abelles (l'altre dia vaig treure un niu de vespes de sota el pluvio),  llimacs, cargols i conills.. quins animalons més meteofrikis...  Grin

Et falten marietes infestant tota l'automàtica:

I el pitjor ensurt que he tingut mai a l'obrir la gàbia un vespre: una serp penjant del termòmetre de màximes. Era petita i amb el cap triangular, espero que cap Lachesis trigonocephalus...

vaig tancar i deixar-la en pau, no l'he vist més però no descartaria que hi viu, possiblement entre la planxa de zenc i la fusta de la teulada, que és vella (dels anys quaranta) i té força esquerdes. El que està clar és que no menja caragols!
En línia

Empordanet
Master of Rabbit's
Administrador
Cumulonimbus

Índex de patiment: 14

Ubicació: Verges - Baix Empordà
Missatges: 10495

T'he vist

« Resposta #7 el: 16 Juny 2011, 12:52:07 »

Et falten marietes infestant tota l'automàtica:

I el pitjor ensurt que he tingut mai a l'obrir la gàbia un vespre: una serp penjant del termòmetre de màximes. Era petita i amb el cap triangular, espero que cap Lachesis trigonocephalus...

vaig tancar i deixar-la en pau, no l'he vist més però no descartaria que hi viu, possiblement entre la planxa de zenc i la fusta de la teulada, que és vella (dels anys quaranta) i té força esquerdes. El que està clar és que no menja caragols!
Has de possar-li un platet amb allioli perque suqui
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm

M E T E O V E R G E S . C A T
llevantada
Cumulonimbus

Índex de patiment: -304
Connectat Connectat

Ubicació: BCN Sant Andreu-l'Escala
Missatges: 11282

Poppower!

« Resposta #8 el: 16 Juny 2011, 13:02:03 »

ostia o Sant Martí de Canals es la selva virgen o la garita es l'Arca de Noé ..Pere fest-ho mirar per un zoòleg  Grin
En línia

"Sempre tornaré a la nostra platja ,les ones no em deixen mu mare allunyar-me'n massa"

Sant Rebuf , sempre al teu costat

Àlbum de fotos: http://picasaweb.google.com/llevantada
casacota
Cumulus
**

« Resposta #9 el: 16 Juny 2011, 13:31:12 »

ostia o Sant Martí de Canals es la selva virgen o la garita es l'Arca de Noé ..Pere fest-ho mirar per un zoòleg  Grin

Home, d'animals n'hi han molts... Grin
En línia

Badamet
La "Mamma"
Cumulonimbus

Índex de patiment: 18

Gènere: Femení
Ubicació: Badalona - Dalt la Vila
Missatges: 10203

Primavera a Siurana!

« Resposta #10 el: 16 Juny 2011, 14:07:31 »

Jo miraria de "fer saltar" els que tens entre les persianes, i faria un cordo al voltant de les potes de la gabia, entenc que nomes poden pujar per les potes, tambe podries possar a les potes alguna mena de obstacle, pero crec que el millor seria fer el "ruedo" amb mata cargols

Si el mata caragols porta atraient, el millor que pots fer és el que diu l'Empordanet però canviant el mata caragols per sal.
Si les potes de la gàbia són metàliques, les protegeixes per tal que la sal no les malmeti.

En línia

.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.

boira
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -90

Missatges: 3473

« Resposta #11 el: 16 Juny 2011, 16:20:11 »

Fa anys vaig envoltar l'hort amb una via de tren miniatura mida N connectada al transformador del tren i va ser un desastre: els caragols s'hi desfeien i amb tot el suc que sortia la via desapareixia, i amb això la resta del circuit sense electricitat. Em vaig quedar sense vies en poques setmanes. Per cert, els llimacs semblen ser més corrosius que els caragols.

... el que tu no hagis provat ...

(jo només havia fet experiments amb petites mostres i de curta durada  Grin)
En línia

Per una Xarxa Oberta Lliure i Neutral: http://guifi.net/
MeteoCalonge
El rebenta topics
.
Cumulus Congestus

Ubicació: Calonge (Baix Stormpordà)
Missatges: 4319

Informàtic desaprofitat pels pèls!

« Resposta #12 el: 16 Juny 2011, 16:51:22 »

marietes també n'hi ha....  Grin però no tantes...

Aranyes, una espècie d'escarbats petitons amb taquetes al'esquena, formigues,... Ostres... m'estan entrant ganes (quan pugui) d'obrir un tòpic amb animalons que tinc a casa-jardí  Grin
En línia

Calonge - Baix Empordà - Girona - 16 msnm
casacota
Cumulus
**

« Resposta #13 el: 16 Juny 2011, 17:20:08 »

marietes també n'hi ha....  Grin però no tantes...

Aranyes, una espècie d'escarbats petitons amb taquetes al'esquena, formigues,... Ostres... m'estan entrant ganes (quan pugui) d'obrir un tòpic amb animalons que tinc a casa-jardí  Grin

Podriem fer una galeria fotogràfica de fotos fetes exclusivament a dintre la gàbia...!
En línia

Tibidabo
Cumulus Congestus

Índex de patiment: 326

Ubicació: BCN- Les Corts/ Collblanc
Missatges: 2682

Endavant Catalunya!

« Resposta #14 el: 16 Juny 2011, 18:55:46 »

El zoo del Casacota 
En línia

Excursionista i MeteoFreak Pol, estudiant de Geografia 5é curs. Il ex- bicari. Entre BCN- Les  Corts/Collblanc i Vilafranca del Penedès. Coronat el Mulhacén i el P. Veleta!!
Pàgines: [1] 2 3 4 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a: