IniciAjudaBuscarCalendariIngressarRegistrar-se

Benvingut(da), Visitant. Sisplau ingressa o registra't.
23 Maig 2012, 10:14:55

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar

News
Tenim nou servidor! +info AQUÍ i AQUÍ

Stats
280220 Missatges en 5494 Temes per 1226 Usuaris
Darrer usuari: Maresme
+  Patim La Meteo
|-+  Meteorologia general
| |-+  Instrumentació
| | |-+  Informació/Prediccions meteorològiques internet i la seva qualitat
0 Usuaris i 2 Visitants estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Tema: Informació/Prediccions meteorològiques internet i la seva qualitat  (Llegit 497 cops)
lujop
Estrat
*

Índex de patiment: 0
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 3

« el: 12 Març 2011, 20:42:47 »

Hola,
Primer de tot presentar-me ja que és el meu primer missatge al fòrum. Sóc en Joan Pujol i visc a Aiguaviva (Gironès), sóc informàtic de professió i en quan a meteorològia no en sóc cap entès, més aviat el contrari. De fet aquesta desconeixen-sa meva ha estat la que m'ha portat a unir-me al forum.

Sóc l'autor d'una aplicació gratuïta d'informació meteorològica de Catalunya per a mòbils Android http://eltemps.joanpujol.cat.

Donat que la aplicació és gratuïta aquesta en nodreix al igual d'informació d'ús gratuït (a nivell de publicació).
Actualment estava pensant en unes millores pel que fa a la informació i tinc aquets dubtes haviam si algú hem pot ajudar.

*1*
L'aplicació permet definir un widget per tal de tenir sempre visible al mòbil la predicció d'un poble de Catalunya. Actualment aquesta informació l'agafo del Meteocat, el problema és que la informació més detallada la tenen de pagament i amb la que puc aconseguir de manera gratuïta li veig els següents problemes:
 +No tinc predicció diferenciada mati/tarda
 +La predicció s'actualitza a les 11:30 que crec que no és massa bona hora.
 +Hi haig de fer aproximacions ja que no tinc totes les poblacions, tot i que amb això tampoc hi veig massa problema

Davant d'aquests problemes he estat mirant per agafar les dades de l'AEMET que s'actualitzen a les 6:30 i a més tenen prediccions mati/tarda la qual cosa esta molt bé. L'únic problema és que no sé com d'acurades són aquestes prediccions. Jo les havia mirat uns dies i les havia vist bé però avui me les he mirat per Aiguaviva i no m'han agradat gaire:
Per avui té Nuboso con Lluvia i per demà Muy nuboso con lluvia (http://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/localidades/aiguaviva-17008)
La qual cosa no sembla molt acertada ja que a priori és el contrari avui muy nuboso i demà millor temps.

On he vist que la informació està molt bé és a la web de TV3 que tenen info mati/tarda/nit però estic pràcticament segur que no hem deixaran utilitzar la informació.
Una altre alternativa seria Accuweather però no tinc clara la qualitat de la informació aqui a Catalunya i tampoc si la podria utilitzar legalment.

Algú hem pot donar una orientació o opinió sobre la qualitat de les prediccions Meteocat/Aemet i/o suggeriment de si n'hi ha alguna altre de millor?

*2*
Tenia pensat també posar imatges de satel·lit a l'aplicació. Sabeu on és el millor lloc per agafar-les pel que fa a catalunya? Jo on més m'agraden és a TV3 però crec que tampoc seria legal. Al meteocat n'hi han però amb no massa resolució, són les millors disponibles de forma gratuïta?

Moltes gràcies per avançat.
En línia

MeteoTortosa
Cumulus Congestus

Índex de patiment: 10213

Gènere: Masculí
Ubicació: Tortosa - Tarragona - Catalunya
Missatges: 8381

Lo qué, lo qué !!

« Resposta #1 el: 12 Març 2011, 21:22:24 »

Hola Joan,
benvingut al millor fòrum de meteo del món mundial. Vaig inmediatament a instalar el teu programa a la meva Desiré i a veure com va. N'hi ha uns quants que fan servir Android per aquí dins, tranquil ja passaràn.
En línia

MeteoTortosa
Cumulus Congestus

Lo qué, lo qué !!

« Resposta #2 el: 12 Març 2011, 21:26:57 »

per cert, et segueixo a partir d'ara al twitter @meteotortosa
En línia

MeteoTortosa
Cumulus Congestus

Lo qué, lo qué !!

« Resposta #3 el: 12 Març 2011, 21:30:48 »

Suposo que ja t'ho hauràn dit, molt necessari poder moure a la SD. Imprescindible a la Desi amb tanta poca memòria interna
En línia

lujop
Estrat
*

« Resposta #4 el: 12 Març 2011, 22:28:22 »

Suposo que ja t'ho hauràn dit, molt necessari poder moure a la SD. Imprescindible a la Desi amb tanta poca memòria interna
Doncs no se m'havia "queixa't" ningú fins ahir que també m'ho va dir un altre usuari.
Tinc previst de provar-ho que tot funcioni ok des de la SD i posar-ho a la pròxima versió.

Gràcies.
En línia

MeteoTortosa
Cumulus Congestus

Lo qué, lo qué !!

« Resposta #5 el: 13 Març 2011, 00:33:00 »

Esperem la nova versió...per cert, havies pensat fer alguna cosa semblant a un widget on poder ficar les dades de les estacions de meteoclimatic?
En línia

lujop
Estrat
*

« Resposta #6 el: 13 Març 2011, 00:57:33 »

Esperem la nova versió...per cert, havies pensat fer alguna cosa semblant a un widget on poder ficar les dades de les estacions de meteoclimatic?
La veritat és que desconeixia Meteoclimàtic i l'he descobert aquesta tarda tot xafardejant el fòrum i les fonts del diari Ara i m'ha semblat una molt bona font d'informació.

Un dels aspectes pendents que tinc és posar la temperatura actual al widget (actualment hi ha min/max predicció). Inicialment havia pensat fer-ho a partir del observatoris del XOM però Meteoclimatic segurament sigui una alternativa millor.

Ara bé, fer un widget amb informació més detallada pel meteoclimàtic ara mateix no ho tinc entre les prioritats, tot i que podria ser interesant.
En línia

meteocanetdadri
Cumulus Congestus

Índex de patiment: 28

Ubicació: Canet d'Adri
Missatges: 1176

La meva Davis necessita grans nevades i ventades!!

« Resposta #7 el: 13 Març 2011, 14:45:40 »

Bona aplicació i endevant Smiley
En línia

Rècords de l'estació: Inici 2009
-5,0ºC
37,2ºC
984,1 MM
291,0 MM MENSUALS
103,0 KM/h
El blog del Gironès http://meteocanetdadri.blogspot.com
Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »