Hola,
Primer de tot presentar-me ja que és el meu primer missatge al fòrum. Sóc en Joan Pujol i visc a Aiguaviva (Gironès), sóc informàtic de professió i en quan a meteorològia no en sóc cap entès, més aviat el contrari. De fet aquesta desconeixen-sa meva ha estat la que m'ha portat a unir-me al forum.
Sóc l'autor d'una aplicació gratuïta d'informació meteorològica de Catalunya per a mòbils Android
http://eltemps.joanpujol.cat.

Donat que la aplicació és gratuïta aquesta en nodreix al igual d'informació d'ús gratuït (a nivell de publicació).
Actualment estava pensant en unes millores pel que fa a la informació i tinc aquets dubtes haviam si algú hem pot ajudar.
*1*L'aplicació permet definir un widget per tal de tenir sempre visible al mòbil la predicció d'un poble de Catalunya. Actualment aquesta informació l'agafo del Meteocat, el problema és que la informació més detallada la tenen de pagament i amb la que puc aconseguir de manera gratuïta li veig els següents problemes:
+No tinc predicció diferenciada mati/tarda
+La predicció s'actualitza a les 11:30 que crec que no és massa bona hora.
+Hi haig de fer aproximacions ja que no tinc totes les poblacions, tot i que amb això tampoc hi veig massa problema
Davant d'aquests problemes he estat mirant per agafar les dades de l'AEMET que s'actualitzen a les 6:30 i a més tenen prediccions mati/tarda la qual cosa esta molt bé. L'únic problema és que no sé com d'acurades són aquestes prediccions. Jo les havia mirat uns dies i les havia vist bé però avui me les he mirat per Aiguaviva i no m'han agradat gaire:
Per avui té Nuboso con Lluvia i per demà Muy nuboso con lluvia (
http://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/localidades/aiguaviva-17008)
La qual cosa no sembla molt acertada ja que a priori és el contrari avui muy nuboso i demà millor temps.
On he vist que la informació està molt bé és a la web de TV3 que tenen info mati/tarda/nit però estic pràcticament segur que no hem deixaran utilitzar la informació.
Una altre alternativa seria Accuweather però no tinc clara la qualitat de la informació aqui a Catalunya i tampoc si la podria utilitzar legalment.
Algú hem pot donar una orientació o opinió sobre la qualitat de les prediccions Meteocat/Aemet i/o suggeriment de si n'hi ha alguna altre de millor?
*2*Tenia pensat també posar imatges de satel·lit a l'aplicació. Sabeu on és el millor lloc per agafar-les pel que fa a catalunya? Jo on més m'agraden és a TV3 però crec que tampoc seria legal. Al meteocat n'hi han però amb no massa resolució, són les millors disponibles de forma gratuïta?
Moltes gràcies per avançat.