IniciAjudaBuscarCalendariIngressarRegistrar-se

Benvingut(da), Visitant. Sisplau ingressa o registra't.
23 Maig 2012, 10:10:03

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar

News
Tenim nou servidor! +info AQUÍ i AQUÍ

Stats
280220 Missatges en 5494 Temes per 1226 Usuaris
Darrer usuari: Maresme
+  Patim La Meteo
|-+  Naturalesa i ciència: fils de debat i reportatges
| |-+  Recull de temes antics
| | |-+  caçadors (de tot tipus)
0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: [1] Anar Baix Imprimir
Tema: caçadors (de tot tipus)  (Llegit 1115 cops)
Surfin
Cumulus
**

Índex de patiment: 42
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 289

Sant Joan Abadesses , Ripollés, Girona

« el: 03 Gener 2010, 18:20:32 »

Cita de: Surfin a 13 Desembre de 2009, 17:23:44
no vull entrar amb la discussió ... ja que mŽestimo la meva gent de poble ...i entre ells hi ha caçadors... el que em reventa .... es que els del litoral amb una llicencia de 20�/any ... inclús poden matar taurons ... i no veig el topic de "malditos pescadores" per enlloc ... que passa, que el mar es molt gran Huh ...

Suposo que és per l'espai que compartim, quasi exclusivament 100% terrestre.

mmmmmmmmm...... crec que no ... la majoria sou del litoral ...., per tu es molt normal que algu s´apropi a la platja amb una barqueta infable amb 5 dorades , per a mi es normal que s´apropi un jeep amb un senglar de 8 kg... ho he vist tota la vida, un pop de 1kg atrabessat amb una fletxa , no ho he vist gaire , la veritat .... ara si us sembla millor que 500 persones del litoral disfrutin amb fletxes i ams al mar, i no podeu soportar que es caci el senglar per una colla de només 15 o 20 ... dons , no em sembla gaire coherent , al fi i al cap, tots son animals ...
En línia
gavarres
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -24

Gènere: Masculí
Ubicació: Girona - nord
Missatges: 4116

02-02-2012

« Resposta #1 el: 09 Gener 2010, 19:57:15 »

Primer de tot, dir que jo no sóc caçador "d'escopeta" ni, a mi, m'atrau gaire la idea de matar animals com a esport.

Però crec que els senglars s'han convertit en una autèntica epidèmia (el que digui que és per culpa del canvi climàtic el capo  Tongue) i caldrien més mitjans per limitar-ne la població, arribant fins al punt de subvencionar-ne la cacera ja que no té predadors naturals. O potenciant la venda de la seva carn. O afavorint la creació de noves colles del senglar. No sé...

Com a "caçador" de bolets no havia vist mai els boscos de les Gavarres en el lamentable estat actual (que s'ha anat agreujant paulatinament), amb hectàrees i hectàrees de bosc llaurat a profunditats incleibles.
De petit (fa 30 anys o més) recordo el terra del bosc quasi immaculat. Podies saber si algú o algun animal havia passat per allí i quan trobavem algun rastre de senglar (excrements, basses o sotabosc remogut) ens esveràvem (els nens) per que no era habitual de veure.

Les "llegendes urbanes" (o no llegendes) diuen que els senglars s'han creuat amb porcs domèstics i ara tenen moltes més cries. Algú sap si és veritat?
Com es pot combatre aquesta plaga?
En línia

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla
A Case Against Precipitous Climate Action Richard S. Lindzen
"He sido un alarmista respecto al cambio climático" James Lovelock, 2012
MeteoLH
Cumulonimbus

Índex de patiment: 1104

Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelonès)
Missatges: 10061

« Resposta #2 el: 09 Gener 2010, 22:30:55 »

A mi no m'agrada ni els caçadors i els pescadors, però és una opinió personal i respecto a qui li agradi com a afició  Wink
En línia

L'Hospitalet de Llobregat,   (Barcelonès)  45 msnm

- www.meteolh.blogspot.com
vallcorbí
Mala hierba nunca muere
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -3

Ubicació: Nalec
Missatges: 8945

Nalec

« Resposta #3 el: 04 Març 2010, 16:13:39 »

Primer de tot, dir que jo no sóc caçador "d'escopeta" ni, a mi, m'atrau gaire la idea de matar animals com a esport.

Però crec que els senglars s'han convertit en una autèntica epidèmia (el que digui que és per culpa del canvi climàtic el capo  Tongue) i caldrien més mitjans per limitar-ne la població, arribant fins al punt de subvencionar-ne la cacera ja que no té predadors naturals. O potenciant la venda de la seva carn. O afavorint la creació de noves colles del senglar. No sé...

Com a "caçador" de bolets no havia vist mai els boscos de les Gavarres en el lamentable estat actual (que s'ha anat agreujant paulatinament), amb hectàrees i hectàrees de bosc llaurat a profunditats incleibles.
De petit (fa 30 anys o més) recordo el terra del bosc quasi immaculat. Podies saber si algú o algun animal havia passat per allí i quan trobavem algun rastre de senglar (excrements, basses o sotabosc remogut) ens esveràvem (els nens) per que no era habitual de veure.

Les "llegendes urbanes" (o no llegendes) diuen que els senglars s'han creuat amb porcs domèstics i ara tenen moltes més cries. Algú sap si és veritat?
Com es pot combatre aquesta plaga?

Jo sé com combatre la plaga dels senglars !!!!!
Potser ja semblo molt pesat sempre parlant amb el mateix to i el mateix punt de vista de l'agricultura .
Els senglars s'han escampat a l'ample proporcionalment amb la desaparició de l'agricultura i ramaderia que posava fre al seu desembolupament. Abandonament del camp es igual a més massa forestal, que a la vegada està descuidada del tot per l'abandonament de la silvicultura i la ramaderia que mantenia el sota-bosc a ratlla i això dona el resultat que tots sabem.

Haurem de remunerar o fer funcionaris als caçadors (no ho soc ni ganes), bona dotació de bombers, agents rurals i forestals, agents de mediambient, controladors de l'agència catalana de l'aigua....  voleu dir que no seria més fàcil pagar-nos un sou directament a nosaltres els pagesos, ens fessin funcionaris rurals (ja no ve d'aquí Wink per evitar tot això i cuidar el país per quant arribin els turistes a l'estiu (que són els únics que sembla que importen en aquest país i la construcció de xalests i hotels al voltant) i ens o estalviariem amb tot l'altre.

Perdoneu el miting Lips Sealed Tongue Embarrassed.... però es que tenia un dia dolent i no sabia com esbrabar-me Wink

Salut (ara ja hem trobo més content)

Que ens dèixin viure en pau des de l'administració
En línia

Nalec- Vall del riu Corb (Urgell-Baixa Segarra) 489msm
Pluviometria mitjna 406mm (84-09)
Pluja 2012: 5,0mm

http://www.analec.net/
http://www.casaarrufat.com/
http://www.cooperativanalec.com/
http://www.valldelcorb.info/pobles/pobles.htm
Badamet
La "Mamma"
Cumulonimbus

Índex de patiment: 17

Gènere: Femení
Ubicació: Badalona - Dalt la Vila
Missatges: 10202

Primavera a Siurana!

« Resposta #4 el: 04 Març 2010, 17:16:15 »

Perdoneu el miting Lips Sealed Tongue Embarrassed.... però es que tenia un dia dolent i no sabia com esbrabar-me Wink

Salut (ara ja hem trobo més content)

Que ens dèixin viure en pau des de l'administració

Tranquil Vallcorbí, esbrava't tant com vulguis perquè l'administració no ens deixarà mai viure en pau. Ni als pagesos, ni als urbanites. Sembla que la seva màxima sigui tocar allò que no sona i fer juguesques per veure qui queda campió dels dropos.   Angry
En línia

.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.

Cota
'Papa Cota'
.
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -384

Ubicació: Pallejà (Baix LLobregat)
Missatges: 5386

Els dos motius més grans per viure

« Resposta #5 el: 04 Març 2010, 17:19:41 »

Ja ho tinc!!

Agafem a tots els presos tancats i que estem alimentant i cuidant i mimant a les presons i els lliguem a un parell de bons pins amb unes cadenes ben grosses i mitja dotzena de mossos armats fins dalt. I a netejar els boscos. Ens sortiria més baratet que fotre funcionaris, els ramaders seguirien fent la seva feina i amortitzariem les presons.

Val, que no és democràtic, ja ho sé... però a que és bona idea?  Grin
En línia

Pallejà, amb el Llobregat als meus peus i la Montse treient el nas...
Empordanet
Master of Rabbit's
Administrador
Cumulonimbus

Índex de patiment: 14

Ubicació: Verges - Baix Empordà
Missatges: 10494

T'he vist

« Resposta #6 el: 04 Març 2010, 17:22:27 »

Ja ho tinc!!

Agafem a tots els presos tancats i que estem alimentant i cuidant i mimant a les presons i els lliguem a un parell de bons pins amb unes cadenes ben grosses i mitja dotzena de mossos armats fins dalt. I a netejar els boscos. Ens sortiria més baratet que fotre funcionaris, els ramaders seguirien fent la seva feina i amortitzariem les presons.

Val, que no és democràtic, ja ho sé... però a que és bona idea?  Grin
Perque no es democratic?? fer treballar als delinquents que ens fan viure amb la po al cos?? que han d'estar sense fer res disfrutant de menjar i llit segur, gimnas, biblioteca, internet ..... hi ha molts pobles (com Verges) que no tenen aquets serveis....
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm

M E T E O V E R G E S . C A T
Cota
'Papa Cota'
.
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -384

Ubicació: Pallejà (Baix LLobregat)
Missatges: 5386

Els dos motius més grans per viure

« Resposta #7 el: 04 Març 2010, 17:26:03 »

Perque no es democratic?? fer treballar als delinquents que ens fan viure amb la po al cos?? que han d'estar sense fer res disfrutant de menjar i llit segur, gimnas, biblioteca, internet ..... hi ha molts pobles (com Verges) que no tenen aquets serveis....
Si, és clar, però digues-ho als pro-drets humans i aquestes coses i veuràs què et diran....  Grin Grin Grin

A part que, i això seria el més comprensible, les queixes dels veïns de tenir a prop a aquestes bestioles (perdó, sers humans presoners...  Grin ) enganxades a uns pins amb el perill que això comporta....

És una cosa que mai es veurà per aquí. Sempre recordo que quan havia el tema de l'objecció de consciència per la puta mili, una de les tasques durant aquell any i mitg de 'treballs socials' era netejar boscos.... i la gent no es moria, tu.... d'acord que era una putada, però aquest és un altre tema...  Grin
En línia

Pallejà, amb el Llobregat als meus peus i la Montse treient el nas...
Jack Frost
El que modela el gel i la neu...
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -199

Ubicació: Barcelona
Missatges: 8963

Aio!

« Resposta #8 el: 04 Març 2010, 17:55:59 »

Jo vull ser funcionari urbà de la meva ciutat! Senglar no n'hi ha gaires, però de porcs uns quants! Faria bona neteja!

En línia

Barcelona - Poble Nou

Thomas Jefferson, tercer presidente de los Estados Unidos de América, 1802:

“Pienso que las instituciones bancarias son más peligrosas para nuestras libertades que ejércitos enteros listos para el combate. Si el pueblo americano permite un día que los bancos privados controlen su moneda, los bancos y todas las instituciones que florecerán en torno a los bancos, privarán a la gente de toda posesión, primero por medio de la inflación, enseguida por la recesión, hasta el día en que sus hijos se despertarán sin casa y sin techo sobre la tierra que sus padres conquistaron”.
MeteoTortosa
Cumulus Congestus

Índex de patiment: 10213

Ubicació: Tortosa - Tarragona - Catalunya
Missatges: 8381

Lo qué, lo qué !!

« Resposta #9 el: 04 Març 2010, 18:36:46 »

Si, és clar, però digues-ho als pro-drets humans i aquestes coses i veuràs què et diran....  Grin Grin Grin

A part que, i això seria el més comprensible, les queixes dels veïns de tenir a prop a aquestes bestioles (perdó, sers humans presoners...  Grin ) enganxades a uns pins amb el perill que això comporta....

És una cosa que mai es veurà per aquí. Sempre recordo que quan havia el tema de l'objecció de consciència per la puta mili, una de les tasques durant aquell any i mitg de 'treballs socials' era netejar boscos.... i la gent no es moria, tu.... d'acord que era una putada, però aquest és un altre tema...  Grin

Estic amb tu Cota, treballs forçats...netejar boscos, vores de carreteres, pintar ponts, etc...ajudar a la comunitat, ni no mantenir-los com fins ara...vamos...el típic que es veu a les pelís made in USA
En línia

vallcorbí
Mala hierba nunca muere
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -3

Ubicació: Nalec
Missatges: 8945

Nalec

« Resposta #10 el: 04 Març 2010, 20:00:44 »

Tranquil Vallcorbí, esbrava't tant com vulguis perquè l'administració no ens deixarà mai viure en pau. Ni als pagesos, ni als urbanites. Sembla que la seva màxima sigui tocar allò que no sona i fer juguesques per veure qui queda campió dels dropos.   Angry

Wink Smiley
En línia

Nalec- Vall del riu Corb (Urgell-Baixa Segarra) 489msm
Pluviometria mitjna 406mm (84-09)
Pluja 2012: 5,0mm

http://www.analec.net/
http://www.casaarrufat.com/
http://www.cooperativanalec.com/
http://www.valldelcorb.info/pobles/pobles.htm
Javalambre
Cumulus Congestus

Índex de patiment: 11

Ubicació: Els Hostalets de Pierola-Serra Alta
Missatges: 1903

¡ Nunca te harán callar............!

« Resposta #11 el: 24 Març 2010, 18:02:17 »

Però crec que els senglars s'han convertit en una autèntica epidèmia (el que digui que és per culpa del canvi climàtic el capo  Tongue) i caldrien més mitjans per limitar-ne la població, arribant fins al punt de subvencionar-ne la cacera ja que no té predadors naturals

Aquest és el problema i la solució: la falta de depredadors naturals.

No fan falta caçadors, el que fa falta és una regulació natural....... recordo que sempre que entra l'home en joc causa un desequilibri pitjor del que s´intenta regular.

Wink
En línia
Pàgines: [1] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a: