La setmana passada a Formentera van deixar-me provar un plat molt típic seu i d'aquestes dates que en diuen "verdura". Es tractava d'una mena de verdura bullida amb guixes (un llegum similar a les monguetes, però plana, i que era antigament el llegum de pobre i ha mig desaparegut).
La verdura aquesta, m'he la van ensenyar i la vaig conèixer ja que creix en els camps d'aquí més entrada la primavra i la considerem una mala herba que viu entre d'altres llocs a la vinya.
La sorpresa va ser quant ho vaig explicar a casa lo de la "verdura" i vaig ensenyar-los les fotos, dons m'han dit que aquí també es menjava de la mateixa forma i inclús en truita i aquí s'anomena "coniells".
Solsament s'aprofita les fulles ja que les tiges són molt fibroses i tenen un gust similar als espinacs però una mica més fines. A Formentera al cuinar-les es posa també una mica de herbasana (Hierbabuena).
No sé n'havieu vist mai o si les coneixieu o sabieu que es menjaven? Fa l'efecte que es una menja de postguerra

com els fonolls (que també ens els menjem bullits) o les roelles (papaver roeas) que les posem a l'amanida.

De totes formes, aquí en queda constancia