IniciAjudaBuscarCalendariIngressarRegistrar-se

Benvingut(da), Visitant. Sisplau ingressa o registra't.
23 Maig 2012, 09:38:26

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar

News
Tenim nou servidor! +info AQUÍ i AQUÍ

Stats
280217 Missatges en 5494 Temes per 1226 Usuaris
Darrer usuari: Maresme
+  Patim La Meteo
|-+  Meteorologia general
| |-+  Fòrum general de meteorologia
| | |-+  Efemèrides.
0 Usuaris i 4 Visitants estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: 1 ... 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 ... 25 Anar Baix Imprimir
Tema: Efemèrides.  (Llegit 9583 cops)
AlexJB
Estrat
*

Índex de patiment: 9
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Ubicació: Unha o BCN
Missatges: 89

« Resposta #195 el: 12 Gener 2012, 11:25:09 »

Atenció que tal com comenta i demostra el forer Pablito al foro de meteored: http://foro.tiempo.com/polos-de-frio-20112012-t134691.1284.html , Isóvol Saih sembla que no està ben calibrada i marca de menys.

Salutacions.

Perdona però crec que es precipitat el que estas dient. El que demostra es que en la seva serie te una incoherència important i que fa sospitar de les dades. Ara que demostri que les dades son inferiors, crec que això no es així. Podria ser que sempre ha estat marcant de mes i ara ho han arreglat o al contrari com dius.

Salutacions.
En línia

Gerard Taulé
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -65322

Ubicació: Salt
Missatges: 7018

« Resposta #196 el: 12 Gener 2012, 11:27:05 »

Perdona però crec que es precipitat el que estas dient. El que demostra es que en la seva serie te una incoherència important i que fa sospitar de les dades. Ara que demostri que les dades son inferiors, crec que això no es així. Podria ser que sempre ha estat marcant de mes i ara ho han arreglat o al contrari com dius.

Salutacions.
Perquè algú no fa un transecte tèrmic per Isòvol i comprova si marca bé l'estació. Grin
En línia
MeteoCod
Estrat
*

Índex de patiment: 0

Ubicació: Reus
Missatges: 15

« Resposta #197 el: 12 Gener 2012, 21:30:14 »

Si, ja ho pots dir, ja...aquell any va ser molt nivós al Priorat, crec que van ser quatre nevades ben bones en total, però la del dia 8 va ser excepcional. Molts pobles van quedar incomunicats durant dies, com fou el cas de Siurana de Prades.

Aquí en vaig parlar fa dos anys:   http://forum.patimlameteo.com/index.php/topic,771.0.html

Com pots veure, MeteoCod, tot el poble colgat de neu, com dius tu als comentaris del teu reportatge que, per cert, és magnífic. Gràcies per fer-nos-en memòria.

Si Badamet, ja ho pots ben dir va ser extraordinari en nevades recordo una nevada de principis de desembre d'aquell mateix hivern també important, però com la nevada de després de reis jo en els anys que tinc no en recordo cap, amb prop de 1m de neu en alguns indrets i a cotes tan baixes, per cert no les havia vist aquestes fotos són molt boniques les fotos de Siurana, són de postal!!  Cheesy 
Molt bones fotos Vallcorbí són genials, a veure si es repeteixen aviat Wink
En línia

Gerard Taulé
Cumulus Congestus

« Resposta #198 el: 12 Gener 2012, 23:31:54 »

El dia 9 de gener de 1985 vam tenir -13,5º a Girona i el dia 16 la mínima absoluta del segle XX, -14,5º. El dia 12 de gener va nevar 10 cm a Girona. Quins temps, tant de bo torni una onada semblant! Cheesy
En línia
Badamet
La "Mamma"
Cumulonimbus

Índex de patiment: 17

Gènere: Femení
Ubicació: Badalona - Dalt la Vila
Missatges: 10202

Primavera a Siurana!

« Resposta #199 el: 13 Gener 2012, 01:18:44 »

Si Badamet, ja ho pots ben dir va ser extraordinari en nevades recordo una nevada de principis de desembre d'aquell mateix hivern també important, però com la nevada de després de reis jo en els anys que tinc no en recordo cap, amb prop de 1m de neu en alguns indrets i a cotes tan baixes, per cert no les havia vist aquestes fotos són molt boniques les fotos de Siurana, són de postal!!  Cheesy 
Molt bones fotos Vallcorbí són genials, a veure si es repeteixen aviat Wink

Em sembla que trigarem a tornar a veure una nevada tan important...tot i que els veïns dels pobles incomunicats suposo que no ho desitgen pas.
Gràcies pel comentari.  Wink
En línia

.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.

Badamet
La "Mamma"
Cumulonimbus

Índex de patiment: 17

Gènere: Femení
Ubicació: Badalona - Dalt la Vila
Missatges: 10202

Primavera a Siurana!

« Resposta #200 el: 13 Gener 2012, 01:21:38 »

El dia 9 de gener de 1985 vam tenir -13,5º a Girona i el dia 16 la mínima absoluta del segle XX, -14,5º. El dia 12 de gener va nevar 10 cm a Girona. Quins temps, tant de bo torni una onada semblant! Cheesy

El 5 de gener, a l'hora de la cavalcada de Reis, es va posar a nevar a Badalona. Jo no sé si la canalla -i els grans també, estàvem més emocionats i frisosos per la neu o pels Reis.  Cheesy

Aleshores encara no prenia dades, però el dia de Reis peia un fred que pelava.  Grin
En línia

.         Des del campanar de Santa Maria de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus.

Gerard Taulé
Cumulus Congestus

« Resposta #201 el: 13 Gener 2012, 21:04:17 »

Avui 0,3ºC a les 18,45 hores a Sarrià de Dalt, ahir 0,1ºC a les 18,45 hores a les Deveses de Salt. He trobat un lloc de la Champions League, digne competidor de les Deveses. A veure quan tingui les dades del termocron, ja penjaré mapes com en llevantada, mapes de l'àrea urbana de Girona a diferents hores i mínimes i màximes.  Grin
En línia
HawnuNa'rìng
El Cansiiiiinooo
Cumulonimbus

Índex de patiment: 1146

Ubicació: Hospitalet de l'infant (Baix - camp)
Missatges: 10134

Le imán repele tomentas(le triangulo)

« Resposta #202 el: 13 Gener 2012, 21:28:37 »

Interesante.  Grin
En línia

Hospitalet de l'infant (Media de 600 mm al año)
Total Año 2005: 657,2 mm
Total Año 2006: 338,6 mm
Total Año 2007: 273 mm
Total Año 2008: 628,4 mm
Total Año 2009: 474,4 mm
Total Año 2010: 706,8 mm
Total año 2011: 557,4 mm
Total año 2012: 0 mm

Webcam: http://www.mipaginapersonal.movistar.es/web3/meteohospitalet/webcamimage.jpg
En directo(No siempre): http://meteohospitalet.dyndns.info:1023/
meteocanetdadri
Cumulus Congestus

Índex de patiment: 28

Ubicació: Canet d'Adri
Missatges: 1176

La meva Davis necessita grans nevades i ventades!!

« Resposta #203 el: 13 Gener 2012, 21:41:48 »

Avui 0,3ºC a les 18,45 hores a Sarrià de Dalt, ahir 0,1ºC a les 18,45 hores a les Deveses de Salt. He trobat un lloc de la Champions League, digne competidor de les Deveses. A veure quan tingui les dades del termocron, ja penjaré mapes com en llevantada, mapes de l'àrea urbana de Girona a diferents hores i mínimes i màximes.  Grin

Grin Perfecte
En línia

Rècords de l'estació: Inici 2009
-5,0ºC
37,2ºC
984,1 MM
291,0 MM MENSUALS
103,0 KM/h
El blog del Gironès http://meteocanetdadri.blogspot.com
AlexJB
Estrat
*

Índex de patiment: 9

Ubicació: Unha o BCN
Missatges: 89

« Resposta #204 el: 15 Gener 2012, 12:52:59 »

Crec que aquí Pablito ha afinat mes sobre el que pot estar passant en l'estació d'Isòvol. Jo no em mullaria, però realment un dia normal com avui arribar a una dècima de la temperatura mas baixa de tota la serie (2003) es molt estrany.

http://foro.tiempo.com/empty-t134691.1344.html

Mireu també la taula que fa comparant amb Das.

Com a mínim fins que no ho confirmen no crec que podem agafar la dada com a bona.

Salutacions
En línia

Gerard Taulé
Cumulus Congestus

« Resposta #205 el: 18 Gener 2012, 12:35:42 »

Avui he observat la inversió tèrmica a les Deveses de Salt amb 4 termòmetres digitals en diferents nivells. Un l'he posat en un arbre aïllat a 2,75 metres de terra, aquest m'ha donat -0,6º de mínima. Els altres tres estaven en un mateix arbre en diferents branques, el més baix a 1 metre m'ha marcat la temperatura més baixa, -1,9º, a 1,5 metres m'ha donat -1,4º de mínima i a 2,75 metres -0,2º. El termocron dins la gàbia Davis a 1,70 metres m'ha marcat -1,5º de minima. Qué us sembla el meu estudi?
Fa uns dies en Javier Martin Vide em va dir de posar una torre, un màstil de 20 metres amb termòmetres a diferents nivells a les Deveses per estudiar la inversió difícil, ho veig difícil ja ho he preguntat a l'Ajuntament i no es poden fer obres allà.  Undecided A veure que em diuen al SMC (l'estació de Santa Eugènia). Algú em pot ajudar a mesurar la inversió fins a 20 metres? Robertoooooooooooooo!!  Grin
En línia
casacota
Cumulus
**

Índex de patiment: -13

Ubicació: Pallars - Serra de Boumort
Missatges: 938

« Resposta #206 el: 18 Gener 2012, 12:56:27 »

No hi ha cap línia d'alta tensió per allí, on puguis amagar termòmetres? O algun arbre ben alt?

Sinó agafa un globus i una corda, enganxes uns quants termocrons a la corda, i el fas pujar cada dia a les mateixes hores durant uns minuts. En venen per a radiosondatges, però n'hi han també per a càmeres i micròfons en llocs elevats, he vist fotografiar catedrals amb aquest sistema.
En línia

Javalambre
Cumulus Congestus

Índex de patiment: 11

Ubicació: Els Hostalets de Pierola-Serra Alta
Missatges: 1903

¡ Nunca te harán callar............!

« Resposta #207 el: 18 Gener 2012, 17:08:15 »

http://imetcam.uclm.es/cth/medidas_torre.php

Ara esta averiada, però te un sensor a 20 metres d´altura i un altre a l´altura normalitzada.

Wink
En línia
Gerard Taulé
Cumulus Congestus

« Resposta #208 el: 19 Gener 2012, 12:22:46 »

3,3ºC és la temperatura mitjana semihorària del termocron que avui acabo de mirar, és fins avui. Fins avui 2ºC de mitjana a la Guixa, Vic. Per tant fa gairebé tanta fred a les Deveses de Salt com al congelador de la Plana de Vic. Grin Per què us feu una idea, és una mitjana més baixa que el millor gener de la meva vida, el gener de 1985, amb 3,4ºC de mitjana a Girona. Passa és que són dades semihoràries, la mitjana de màximes i mínimes és de 5,4ºC. A Canet d'Adri i Girona-Sèquia la mitjana d'aquest mes és de 7,6ºC, 4,3ºC més alta que a les Deveses. I si considerem la mitjana de les màximes  i mínimés aquest gener és càlid, 8,7ºC a Girona-Sèquia (la històrica és de 7,2º). El que fa l'illa de calor urbana.  Shocked Per cert  a aquest pas tindrem 29 dies de glaçada a les Deveses, el rècord són 30 dies el gener de 1914, amb 3,3ºC de mitjana. La mitjana de les mínimes a les Deveses seria la 3a més baixa des de 1911 (si considerem Girona), tenim -2,8ºC, només 1914, -4,2 i 1985, -3,4, són més baixes. Per això cada dia hi passejo al matí i a la nit, per passar fred. Qui s'apunta a fer un volt amb mi i en Moisès? Cheesy
En línia
MeteoLH
Cumulonimbus

Índex de patiment: 1104

Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelonès)
Missatges: 10061

« Resposta #209 el: 19 Gener 2012, 16:06:52 »

Bon congelador  Shocked
En línia

L'Hospitalet de Llobregat,   (Barcelonès)  45 msnm

- www.meteolh.blogspot.com
Pàgines: 1 ... 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 ... 25 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a: