IniciAjudaCalendariIngressarRegistrar-se

Benvingut(da), Visitant. Sisplau ingressa o registra't.
05 Febrer 2012, 04:11:17

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar

News
Atenció! En cas de colapse del fòrum, la via de comunicació será el hashtag de Twitter #patimlameteo. Gràcies!

Stats
260678 Missatges en 5132 Temes per 1216 Usuaris
Darrer usuari: carl
+  Patim La Meteo
|-+  Naturalesa i ciència: fils de debat i reportatges
| |-+  Fotos i Reportatges
| | |-+  Galeria meteorològica
| | | |-+  Catàleg de fenòmens meteorològics
0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: 1 2 [3] 4 5 Anar Baix Imprimir
Tema: Catàleg de fenòmens meteorològics  (Llegit 6057 cops)
RaaFiiLla_vLc_89
Cumulus Congestus

Índex de patiment: 97
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Ubicació: Valencia City - Barri de Marxalenes
Missatges: 3081

TEMPESTES, VENIU A MI :P

Veure Perfil WWW
« Resposta #30 el: 23 Març 2010, 17:50:06 »

Pot ser una il.lusió optica produida per la camera... pero que t'ho diguin millor altres que segur que saben mes que jo.
En línia

Barri de Marxalenes (Valencia City), 32 msnm. 39º29'26,53''N  0º22'43,82''W  Fotos del Panoramio

boira
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -90

Missatges: 3097

Veure Perfil
« Resposta #31 el: 23 Març 2010, 19:39:20 »

Això son fotogrames de un vídeo. Va ser una tempesta d'estiu al 2008.

Que em podeu dir d'això lila? A mi em sembla la branca de un llamp més gros. Realment vaig tindre la sensació de que havien espetegat allà mateix, segons la imatge a la barana de la galeria. Si és un reflex o asumirem  Undecided 

A la primera imatge sembla una xispa de ben aprop. No es veu difuminada per la pluja.
Va cascar quelcom de la casa i/o de les cases veïnes ?
En línia

Per una Xarxa Oberta Lliure i Neutral: http://guifi.net/
troquelat
Cumulus
**

Índex de patiment: -3

Ubicació: Terrassa
Missatges: 162

St Sala Martin salve'ns de la tempesta a l'IBEX-35

Veure Perfil
« Resposta #32 el: 23 Març 2010, 20:09:18 »

A la primera imatge sembla una xispa de ben aprop. No es veu difuminada per la pluja.
Va cascar quelcom de la casa i/o de les cases veïnes ?

Jo estava a dins de casa, encara que sembli que es a fora, o sigui que hi havia dos vidres entre la imatge i jo: la de la càmera i el vidre de la finestra.

Vaig sortir a la galeria al acabar la tempesta per mirar la barana que és metàlica, però està tan mallada que era difícil veure el rastre. La cosa potser estaria en si totes les descàrregues deixen rastre i son visibles a l'ull humà. De fet una imatge d'aquestes seria 1/30 de segon com a minim.

En línia
gavarres
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -23

Ubicació: Girona
Missatges: 3687

Veure Perfil WWW
« Resposta #33 el: 23 Març 2010, 20:14:34 »

El vidre de la finestra és doble? Amb doble vidre el llamp (o centella) que es veu podria venir reflexat de gairebé qualsevol direcció.
En línia

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla
A Case Against Precipitous Climate Action Richard S. Lindzen
troquelat
Cumulus
**

Veure Perfil
« Resposta #34 el: 23 Març 2010, 20:30:23 »

El vidre de la finestra és doble? Amb doble vidre el llamp (o centella) que es veu podria venir reflexat de gairebé qualsevol direcció.

No és doble, i de fet tampoc vaig tindre consciència durant tota la tempesta, tot i que va ser violenta, de que hi hagués hagut una descàrrega de proximitat (allò del flash i el soroll tot a l'hora), i això de la coloració lila?
En línia
gavarres
Cumulus Congestus

Veure Perfil WWW
« Resposta #35 el: 23 Març 2010, 20:46:01 »

No és doble, i de fet tampoc vaig tindre consciència durant tota la tempesta, tot i que va ser violenta, de que hi hagués hagut una descàrrega de proximitat (allò del flash i el soroll tot a l'hora), i això de la coloració lila?

Això del color em recorda una bola d'aquelles de plasma (http://images.google.es/images?q=esfera+plasma&oe=utf-8&rls=org.mozilla:ca:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&ei=WBmpS-K5HIWUjAfMt7mHAg&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CBUQsAQwAA)

Per cert, la càmera de video es digital? o de les antigues analògiques? Si fos de les analògiques podria ser un rastre d'una antigua gravacio a la mateixa cinta. Huh?

Em sobta que no sentissis el tro i que el fenòmen només durés 0.03 s (1/30) com a màxim. Realment s'escapa de la percepció humana... 

En línia

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla
boira
Cumulus Congestus

Veure Perfil
« Resposta #36 el: 23 Març 2010, 20:59:26 »

La cosa potser estaria en si totes les descàrregues deixen rastre i son visibles a l'ull humà. De fet una imatge d'aquestes seria 1/30 de segon com a minim.

No té perquè. Això té pinta d'una xispeta de "no res".
Estàs en un últim pis ?
Surt en gaire fotogrames seguits ?
En línia

troquelat
Cumulus
**

Veure Perfil
« Resposta #37 el: 23 Març 2010, 21:25:45 »

Si boira, visc en un pis alt, però no l'últim, i  tot al voltant son cases bastant més baixes. Cada imatge només surt a un fotograma.

Volia dir que no vaig vincular aquestes imatges a una descàrrega concreta, va ser al veure-les per l'ordinador i mentre seleccionava les que sortien llamps. Aquestes em van impactar i llavors vaig sortir a mirar si es veia senyal.

Si que vaig sentir molts espetecs però no per ubicar-los a dos metres, clar que no se quin soroll fan quan cauen tant a prop (millor no saber-ho) Una centella o una petita ramificació de un llamp fa el mateix soroll que el tronc central? De fet hi ha gent que l'ha matat un llamp(o centella) i no presenta senyals exteriors. Te el mateix color que els de les esferes de plasma, es cert, gavarres. 
En línia
troquelat
Cumulus
**

Veure Perfil
« Resposta #38 el: 23 Març 2010, 21:29:41 »

Ah... i la càmera es digital.
En línia
Badamet
La "Mamma" Patidora
Cumulus Congestus

Índex de patiment: 632

Gènere: Femení
Ubicació: Badalona - Dalt la Vila
Missatges: 9622

Estimo Siurana!

Veure Perfil
« Resposta #39 el: 23 Març 2010, 23:07:57 »

(...)
Si que vaig sentir molts espetecs però no per ubicar-los a dos metres, clar que no se quin soroll fan quan cauen tant a prop (millor no saber-ho) Una centella o una petita ramificació de un llamp fa el mateix soroll que el tronc central? De fet hi ha gent que l'ha matat un llamp(o centella) i no presenta senyals exteriors. Te el mateix color que els de les esferes de plasma, es cert, gavarres. 

L'agost de l'any 1976, estàvem al càmping de Fontmartina, al Montseny. Teníem la canalla dormint i els adults, que  érem una bona colla, gaudíem de la tertúlia després d'un dia esplèndid amb excursió inclosa, De sobte es va desfermar una tempesta bestial. L'aiguat va ser tant intens que els nanos, dins la tenda, suraven literalment damunt de les màrfegues de goma. I mentre els traslladàvem a un lloc arrecerat, va caure un llamp amb un espetec aixordidor. Tro i llamp va ser la mateixa cosa i vam quedar mig noquejats, fins i tot ens va semblar que el terra es va moure (però potser només va ser una percepció)
L'endemà vam veure que el llamp va caure a uns cent o cent-cinquanta metres d'allà on érem.

Amb aquesta història et vull dir que si t'hagués caigut un llamp molt a prop, sabries perfectament quin soroll fan. Però, tal com dius, millor que no ho sàpigues mai.  Wink

Pel què fa a la imatge que es veu a la teva cam...segur que algú en sabrà treure l'entrellat. Però jo no et puc ajudar, ja m'agradaria.  Wink  Undecided
En línia

Des del campanar de Santa Maria, al barri de Dalt la Vila, Badalona als nostres peus

boira
Cumulus Congestus

Veure Perfil
« Resposta #40 el: 23 Març 2010, 23:34:46 »

Tro i llamp va ser la mateixa cosa i vam quedar mig noquejats, fins i tot ens va semblar que el terra es va moure (però potser només va ser una percepció)
L'endemà vam veure que el llamp va caure a uns cent o cent-cinquanta metres d'allà on érem.

Si, així és un llamp d'aprop. Per sort (doncs no m'ha passat res) n'he pogut experimentar uns quants de ben aprop.

Ara, a més de les descàrregues "potents" (llamp) potser n'hi poden haver de menys intensitat.

El que surt a la foto té pinta de xispa, però crec que si fos part d'una ramificació d'una més intensa en el mateix edifici (o proper) el tro no hauria passat desapercebut i els danys als aparells electrònics també s'haurien notat.

[edito] podria ser una descàrrega tipus foc de St. Elmo ?
En línia

troquelat
Cumulus
**

Veure Perfil
« Resposta #41 el: 24 Març 2010, 19:31:29 »

Això del foc de San Elmo tindria sentit. Pel color lilós i perquè a vegades pot anar acompanyat de un “siseo” segons he llegit o sigui que explicaria que no sentis un gran tro.

Fos el que fos i per si de cas, millor no sortir en plena tempesta al balcó, m'oloro que aquest edifici te vocació de parallamps.

Gràcies a tots-a Wink
En línia
gavarres
Cumulus Congestus

Veure Perfil WWW
« Resposta #42 el: 24 Març 2010, 19:44:52 »

Si que vaig sentir molts espetecs però no per ubicar-los a dos metres, clar que no se quin soroll fan quan cauen tant a prop (millor no saber-ho).

Una vegada en vaig sentir un a prop de casa (a uns 100m en linia recta). No he sentit mai una bomba, però se li deu acostar força, és realment com una explosió (el soroll és produit per l'ona expansiva), amb vidres i altres objectes de casa vibrant, i al mateix temps veus el flash. I et fot un susto "que pa que"!

En línia

boira
Cumulus Congestus

Veure Perfil
« Resposta #43 el: 24 Març 2010, 19:49:22 »

Això del foc de San Elmo tindria sentit.

Aquesta imatge de http://www.flickr.com/photos/pusteblume_2000/3567529335/ és de la zona del morro d'un avió.
La cosa s'assembla.

Amb aquestes intensitats de camp elèctric millor no sortir al balcó !
En línia

troquelat
Cumulus
**

Veure Perfil
« Resposta #44 el: 25 Març 2010, 19:04:56 »

He fet una nova foto des de la mateixa perspectiva i l'he posat a sota de l'altre. En aquesta nova composició es veuen les espigues de l'estació i sembla (perllongant la trajectòria) que podria haver anat just a la varilla inferior esquerra, la que la subjecte a la barana. Potser això confirmaria lo del foc de Sant Elm, era el màstil o la punta el que faltava...

...potser ho estic convertint en un CSI   Undecided
En línia
Pàgines: 1 2 [3] 4 5 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a: