IniciAjudaBuscarCalendariIngressarRegistrar-se

Benvingut(da), Visitant. Sisplau ingressa o registra't.
23 Maig 2012, 00:14:37

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar

News
Tenim nou servidor! +info AQUÍ i AQUÍ

Stats
280195 Missatges en 5494 Temes per 1226 Usuaris
Darrer usuari: Maresme
+  Patim La Meteo
|-+  Meteorologia general
| |-+  Instrumentació
| | |-+  Ajuda! Projecte observatori meteorològic
0 Usuaris i 2 Visitants estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: [1] 2 Anar Baix Imprimir
Tema: Ajuda! Projecte observatori meteorològic  (Llegit 1302 cops)
MeteoMataró
Estrat
*

Índex de patiment: -6
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Ubicació: Mataró
Missatges: 59

« el: 18 Agost 2010, 03:02:01 »

Hola companys! necessito la vostra ajuda a l'hora de complementar el meu observatori (Davis, RainWise i Hellman) amb la finalitat de tenir un observatori ben complert. L'objectiu es tenir lo milloret de cada instrument, anem per pasos:

Un detector de tempestes: He pensat en el Boltek LD250, que us sembla? Més opcions?
Barògraf:?
Pluviògraf:?
Heliògraf:?
Caseta meteorològica:?
Anemòmetre:  el de la marca YOUNG, es car, pero es de lo milloret oi?
Piranòmetre:?

Tinc altres dubtes amb instruments que he trobat per Internet i a veure si me'n podeu donar més informació o que us semblen:
-Meteor 2000 intelligent barograph, es un barograf electronic
-Skywatch WWS (Wind Warning System)
-Anemòmetre y termòmetre jeffersoniano: no acabo d'entendre com funcionen.
-Detector de tempestes Weems & Plath
-Detector de nuvols AAG Cloudwatcher: instrument que m'ha interessat bastant...

Lógicament, la idea es ferme una llista i anar poc a poc adquirint instruments i completant-la, així que a veure que us semblen aquests instruments i si en sabeu d'altres o algun que m'he deixat i considereu interessant per tenir un observatori completissim, espero les vostres respostes, gràcies!! Smiley
En línia
MeteoLH
Cumulonimbus

Índex de patiment: 1104

Ubicació: L'Hospitalet de Llob. (Barcelonès)
Missatges: 10061

« Resposta #1 el: 18 Agost 2010, 15:37:57 »

Caram si adquireixes tot això més el que tens tindràs un observatori molt complet  Shocked
En línia

L'Hospitalet de Llobregat,   (Barcelonès)  45 msnm

- www.meteolh.blogspot.com
Empordanet
Master of Rabbit's
Administrador
Cumulonimbus

Índex de patiment: 14

Ubicació: Verges - Baix Empordà
Missatges: 10492

T'he vist

« Resposta #2 el: 18 Agost 2010, 15:39:15 »

I no seria millor intentar entrar a la XOM, que si mes no serien dades homologades i a partir d'aqui anar incrementan..... es una idea  Roll Eyes
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm

M E T E O V E R G E S . C A T
llevantada
Cumulonimbus

Índex de patiment: -304

Ubicació: BCN Sant Andreu-l'Escala
Missatges: 11273

Poppower!

« Resposta #3 el: 18 Agost 2010, 15:57:13 »

Caram si adquireixes tot això més el que tens tindràs un observatori molt complet  Shocked

€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€e

Grin Grin Grin Grin Grin

ves a la XOM i ves agafant experiència
En línia

"Sempre tornaré a la nostra platja ,les ones no em deixen mu mare allunyar-me'n massa"

Sant Rebuf , sempre al teu costat

Àlbum de fotos: http://picasaweb.google.com/llevantada
Cota
'Papa Cota'
Administrador
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -384

Ubicació: Pallejà (Baix LLobregat)
Missatges: 5386

Els dos motius més grans per viure

« Resposta #4 el: 18 Agost 2010, 16:58:54 »

Home, el dia que em toqui la loteria, compraré un terrenet a Pallejà i li fotré tot d'aparells homologats via MeteCat, amb un tiu que em control·li les dades cada dia.

Ara jo aniria més pel que et diuen... encara que si vols gastar calerons, doncs no ho tens malament, hi ha aparells professionals que són la canya.
En línia

Pallejà, amb el Llobregat als meus peus i la Montse treient el nas...
PUIGMAL
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -47

Ubicació: PLANOLES
Missatges: 1217

« Resposta #5 el: 18 Agost 2010, 17:00:01 »

20.000,30.000,40.000 euros ... que t´ha tocat l´ONCE  Shocked
En línia

Planoles.Ripollès.Pirineu de Girona. 1156 msnm

http://www.panoramio.com/user/4377291
XAMERI. Xarxa meteorològica del Ripollès. http://www.meteoplanoles.cat/page4.php
Facebook: Meteo Planoles
www.meteoplanoles.cat
El Puigmal és l'amo i senyor de les muntanyes de la vall de Ribes. Va vestit de neu i és el protector dels arbres i els animals, que els defensa de la fúria de l'home
PUIGMAL
Cumulus Congestus

« Resposta #6 el: 18 Agost 2010, 17:02:39 »

Ostres tu!! Jo tot el que tinc m´ha costat 20 anys  Sad i molt es cedit  Roll Eyes
En línia

XAMERI. Xarxa meteorològica del Ripollès. http://www.meteoplanoles.cat/page4.php
www.meteoplanoles.cat
El Puigmal és l'amo i senyor de les muntanyes de la vall de Ribes. Va vestit de neu i és el protector dels arbres i els animals, que els defensa de la fúria de l'home
MeteoMataró
Estrat
*

« Resposta #7 el: 18 Agost 2010, 17:56:18 »

Home, que tot de cop es impossible!! Aniria per passos... Això de la XOM ja els hi vaig enviar un e-mail, el problema és que per al Maresme ja ho tenen tot complert en les dues modalitats, així que em van dir que hauria d'esperar una possible baixa... Pel que fa als instruments que he citat, algú me'n pot donar informació? No sé si hi haurà algu per aquí que tingui alguns d'aquests... Roll Eyes
En línia
PUIGMAL
Cumulus Congestus

« Resposta #8 el: 18 Agost 2010, 19:02:18 »

Tens un terreny per posar una caseta i els seus aparells? Això és el més important  Wink
En línia

www.meteoplanoles.cat
gavarres
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -23

Ubicació: Girona - nord
Missatges: 4116

02-02-2012

« Resposta #9 el: 18 Agost 2010, 19:49:40 »

Espero que et serveixi d'ajuda:
Jo tinc un Boltek Stormtracker PCI i què et puc dir? Funcionar, funciona. Però posar-lo a punt en un entorn com Catalunya és molt complicat per l'orografia. L'autèntic problema és la determinació de la distància de la descàrrega, per això els serveis méteo oficials tenen vàries estacions i després triangulen amb les dades per situar el lloc de la descàrrega.
He provat 2 programes diferents: el Lightning2000 i el NexStorm. Actualment faig servir NexStorm, que a mi em sembla que és més precís i pots posar els mapes de fons que vulguis.
El Lightning 2000 té un excelent suport postvenda (per email) i el van actualitzant.
Amb el NexStorm no he hagut de recorrer al suport però no l'actualitzen gairebé mai. Té un fòrum de suport.

No sé que tal funciona l'LD-250 però té alguna limitació respecte a la versió PCI:

The LD250 is fine if you are travelling or chasing storms using a laptop. It offers GPS integration The only bugbear is that all strikes are collated as -CG

I am not sure where you are getting your info on how many strikes you can detect (I presume you mean simultaneously), but in my experience I doubt you will get a storm where the serial cant handle the multiple strikes you see in NZ. My LD seems to pick up around 2.5 time more strikes than any other local unit (see South CHCH Storm Tracker)

The PCI version differentiates the strike type and splits it between +CG -CG +IC and -IC however it does not offer GPS integration. Accuracy on any Boltek is limited to 300 miles.

Pots veure un exemple de l'StormTracker a la meva web: http://www.pluriversal.com/llamps/
En línia

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla
A Case Against Precipitous Climate Action Richard S. Lindzen
"He sido un alarmista respecto al cambio climático" James Lovelock, 2012
Surfin
Cumulus
**

Índex de patiment: 42

Missatges: 289

Sant Joan Abadesses , Ripollés, Girona

« Resposta #10 el: 18 Agost 2010, 21:24:56 »

el pluviògraf oblida´l , es un putu rotllo....
En línia
MeteoMataró
Estrat
*

« Resposta #11 el: 19 Agost 2010, 00:11:52 »

Gràcies Gavarres per la info? Si ho he entés bé, la limitació que té l'LD-250 respecte el PCI és la diferenciació dels diferents tipus de descàrregues no? Nomes detecta les terra-núvol oi¿? Doncs on ho venen no posen cap tipus d'informació referent a això, però té l'aventatge de que incorpora GPS...

Referent al pluviograf, perque dius que és un rotllo Surfin?? A part que he mirat preus, i és carissim, entorn els 3000€...

Pel que fa als anemòmetres, els de la marca YOUNG són els que utilitzen l'SMC en les seves estacions automàtiques oi?

Gràcies nois! Smiley
En línia
gavarres
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -23

Ubicació: Girona - nord
Missatges: 4116

02-02-2012

« Resposta #12 el: 19 Agost 2010, 09:24:08 »

Gràcies Gavarres per la info? Si ho he entés bé, la limitació que té l'LD-250 respecte el PCI és la diferenciació dels diferents tipus de descàrregues no? Nomes detecta les terra-núvol oi¿? Doncs on ho venen no posen cap tipus d'informació referent a això, però té l'aventatge de que incorpora GPS...

Busca "ld-250 vs stormtracker" al google. Trobaràs molta més informació sobre el tema.
En línia

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla
A Case Against Precipitous Climate Action Richard S. Lindzen
"He sido un alarmista respecto al cambio climático" James Lovelock, 2012
Surfin
Cumulus
**

Índex de patiment: 42

Missatges: 289

Sant Joan Abadesses , Ripollés, Girona

« Resposta #13 el: 31 Agost 2010, 21:30:54 »

Referent al pluviograf, perque dius que és un rotllo Surfin?? A part que he mirat preus, i és carissim, entorn els 3000€...

Pel que fa als anemòmetres, els de la marca YOUNG són els que utilitzen l'SMC en les seves estacions automàtiques oi?

Gràcies nois! Smiley

el pluviograf es te que graduar molt bé, posar el paper, que no et marqui malament, n´hi ha de setmanal i de diari, la pluma perd la tinta, un putu rotllo nen, molt guapo, pero un puto rotllo, es com tindre al costat una morena de un metro vuitanta però tonta... al museu directament.... , per cert el pluviògraf només l´utilitzo com a eina de tempesta... posar el paper , i que no et marqui res, tampoc...
En línia
meteocanetdadri
Cumulus Congestus

Índex de patiment: 28

Ubicació: Canet d'Adri
Missatges: 1176

La meva Davis necessita grans nevades i ventades!!

« Resposta #14 el: 04 Agost 2011, 09:23:28 »

On es pot comprar un pluviògraf? Sabeu si ha girona ciutat hi ha alguna tenda?
En línia

Rècords de l'estació: Inici 2009
-5,0ºC
37,2ºC
984,1 MM
291,0 MM MENSUALS
103,0 KM/h
El blog del Gironès http://meteocanetdadri.blogspot.com
Pàgines: [1] 2 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a: