Després d'un mes lluny dels Pirineus, per cursos, festa i platja, em vaig unir a un grup de joves muntanyencs d'arreu de Catalunya, un fantàstic grup d'aventura que vaig conèixer al Facebook

, a fer una sortida a la Vall d'Aran i coronar el Montardo, una de les 5 muntanyes més importants d'aquest atlàntic territori.
Té una forma molt característica des del fons de la vall, una fantàstica piràmide granítica que s'eleva 1600 m sobre Artíes.

El matí era esplèndid, feia una mica de fresca però semblava que seria molt assoleiat i que a la tarda la calor es transformaria en fortes tempestes. Així que vam iniciar l'excursió a les 8 del matí, vam pujar xino- xano fins l'estany i el Refu de la Restanca, aquí un café i a les 12 i algo feiem cim, al punxegut Montardo.

4 hores i picu d'ascensió i 1550 m de desnivell positiu en un matí... la meva marca escaladora.

Les vistes des del cim, encara que la visibilitat havia empitjorat considerablament amb el pas del matí, són espectaculars!!!
Els Besiberris, Punta Alta, Mauberne, Mt. Valier, Maladeta, etc a un cop de pedra jeje

Ens vam encantar una mica dalt el cim, molta gresca celebrant la fita, i els núvols es van inflar i van esdevenir tempesta

De retorn a cotxe sentíem molts trons, veiem cortines de pluja i alguna gota va caure sobre nostre, però el gruix de la precipitació vam poder esquivar.... fins a Artíes, però ja sabeu aquesta història.

Arribàvem al cotxe a les 4 de la tarda molt encantats per la sortida i el paisatge.
Espero que us hagin agradat el relat i les fotos. Fins la pròxima!
Més fotos de la sortida a:
http://picasaweb.google.es/pol.muntanya.alpina/Montardo2833MLaTalaiaDeLaVallDAran