IniciAjudaCalendariIngressarRegistrar-se

Benvingut(da), Visitant. Sisplau ingressa o registra't.
05 Febrer 2012, 03:28:35

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar

News
Atenció! En cas de colapse del fòrum, la via de comunicació será el hashtag de Twitter #patimlameteo. Gràcies!

Stats
260678 Missatges en 5132 Temes per 1216 Usuaris
Darrer usuari: carl
+  Patim La Meteo
|-+  Meteorologia general
| |-+  Fòrum general de meteorologia
| | |-+  Oscil.lació Àrtica de rècord
0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 11 Anar Baix Imprimir
Tema: Oscil.lació Àrtica de rècord  (Llegit 5940 cops)
Snail only snow
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -58
Desconnectat Desconnectat

Ubicació: l'Arboç / Baix penedès / TARRAGONA
Missatges: 3230

La glaciación en mi mano.

Veure Perfil
« Resposta #60 el: 06 Gener 2010, 11:40:26 »

El dinio en la Habana con un buen visón  Grin
En línia

Nascut al barri de gracia, 12 anys de la meva vida al barri sants de barcelona i actualment arbosenc en adopció.

l\'Arboç (Baix penedès) 166msnm
T.M 15,2º P.M 533mm

Terra de bon ví i de puntes al coixí.
Jack "el cargol"
El que modela el gel i la neu...
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -197

Gènere: Masculí
Ubicació: Barcelona
Missatges: 8136

Cargol treu banya, puja la muntanya! a veure neu!

Veure Perfil
« Resposta #61 el: 06 Gener 2010, 12:22:36 »

Desalojo de frío tremendo!
En línia

Barcelona - Poble Nou

Thomas Jefferson, tercer presidente de los Estados Unidos de América, 1802:

“Pienso que las instituciones bancarias son más peligrosas para nuestras libertades que ejércitos enteros listos para el combate. Si el pueblo americano permite un día que los bancos privados controlen su moneda, los bancos y todas las instituciones que florecerán en torno a los bancos, privarán a la gente de toda posesión, primero por medio de la inflación, enseguida por la recesión, hasta el día en que sus hijos se despertarán sin casa y sin techo sobre la tierra que sus padres conquistaron”.
boira
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -90

Missatges: 3097

Veure Perfil
« Resposta #62 el: 06 Gener 2010, 12:40:37 »

Tu ho has dit, simultaneament  Tongue

Si, i dins de la meva poca memòria deu ser un fet bastant excepcional.
Generalment hem considerat que el despenjament de fred cap una banda fa improbable que baixi de latituds per l'altra, i ara ho tenim per tot arreu.
Alguna relació amb el mínim solar ?  Temps al temps.
En línia

Per una Xarxa Oberta Lliure i Neutral: http://guifi.net/
Meteocatí
Cumulus
**

Índex de patiment: -30

Ubicació: Catí - Castelló
Missatges: 729

Veure Perfil WWW
« Resposta #63 el: 06 Gener 2010, 12:42:57 »

Alguna relació amb el mínim solar ?  Temps al temps.

Torna a estar parada la cosa  Grin Grin

En línia

Catí - Castelló
661 msnm
Jack "el cargol"
El que modela el gel i la neu...
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -197

Ubicació: Barcelona
Missatges: 8136

Cargol treu banya, puja la muntanya! a veure neu!

Veure Perfil
« Resposta #64 el: 06 Gener 2010, 12:47:59 »

Molt mirar el CO2 i penso que aquesta boleta taronja té molt a dir... Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes
En línia

Barcelona - Poble Nou

Thomas Jefferson, tercer presidente de los Estados Unidos de América, 1802:

“Pienso que las instituciones bancarias son más peligrosas para nuestras libertades que ejércitos enteros listos para el combate. Si el pueblo americano permite un día que los bancos privados controlen su moneda, los bancos y todas las instituciones que florecerán en torno a los bancos, privarán a la gente de toda posesión, primero por medio de la inflación, enseguida por la recesión, hasta el día en que sus hijos se despertarán sin casa y sin techo sobre la tierra que sus padres conquistaron”.
tro
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -178

Missatges: 2934

Veure Perfil
« Resposta #65 el: 06 Gener 2010, 12:59:27 »

Som conscients de una ratxa en que dels darrers 20 dies, 17 tenen el marcador per sota de -4 ?  Lips Sealed

I que del s4 dies en que vàrem baixar de -4, el valor més baix va ser de -3.7? (que quasi venen a ser -4)

Això és una senyora AO-, ... hi ha periodes potents desde 1950, però com aquest diria que no.
En línia

Guissona (La Segarra) 500 msm

"Estoy tratando de mostrar que una vida sin certeza puede ser una hilarante y liberadora aventura. Quiero crear un verdadero sentido del asombro, que es todo lo que requerimos como religión y es a lo único a lo que podemos atarnos en estos tiempos" (RAW)

"S'ha d'investigar el límits del saber científic" (H. Bergson).  /  "La ciencia és la religió dels barris residencials" (W. Butler Yeats).  /  "Si no xoquem amb la raó, mai arribarem a res" (A.Einstein.) / "La complejidad neuronal NO explica la conciencia" (Roger Penrose) / "No puede llamarsele vacío. Ni tampoco no vacio. No puede llamarsele vacío y no vacío. Ni tampoco ni vacío ni no vacío. Pero, para designarlo se le llama “Vacío” "(నాగార్జునా)
Cargolet snikeat
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -231

Ubicació: Manresa, 264 snm
Missatges: 3329

Veure Perfil
« Resposta #66 el: 07 Gener 2010, 17:54:17 »

Continuo pensant que té relació el mínim de maunder amb el temps al nostre planeta però no d'un efecte directe. és a dir, que es nota a cap d'uns anys. A veure si algun dia poso gràfiques per veure els mínims de maunders amb comparació de tempes a la terra per veure-hi una relació.
En línia
tro
Cumulus Congestus

Veure Perfil
« Resposta #67 el: 09 Gener 2010, 10:52:37 »

estarà ben correlacionat?  Roll Eyes

El passat mes de desembre, encara que el sol hagi iniciat l'ascens a un nou nivell , l'índex d'AP s'ha reduït a valors que mai han estat registrats abans, caient a prop de zero. Valors mai registrats fins ara.

Roll Eyes Roll Eyes

Pot tenir valors que oscil.len entre 0 i 100 (en cas de bones erupcions solars)

amb més perspectiva, ...

diuen que la calma precedeix a la tempesta, però hi haurà calma? quan durarà? quan començarà la tempesta?  Roll Eyes
En línia

"Estoy tratando de mostrar que una vida sin certeza puede ser una hilarante y liberadora aventura. Quiero crear un verdadero sentido del asombro, que es todo lo que requerimos como religión y es a lo único a lo que podemos atarnos en estos tiempos" (RAW)

"S'ha d'investigar el límits del saber científic" (H. Bergson).  /  "La ciencia és la religió dels barris residencials" (W. Butler Yeats).  /  "Si no xoquem amb la raó, mai arribarem a res" (A.Einstein.) / "La complejidad neuronal NO explica la conciencia" (Roger Penrose) / "No puede llamarsele vacío. Ni tampoco no vacio. No puede llamarsele vacío y no vacío. Ni tampoco ni vacío ni no vacío. Pero, para designarlo se le llama “Vacío” "(నాగార్జునా)
Cargoldeneu
Garitas de IKEA baratas
.
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -146

Ubicació: Badalona - Bufalà
Missatges: 3007

Especie foril que sale cuando huele frío o nieve

Veure Perfil WWW
« Resposta #68 el: 09 Gener 2010, 11:01:27 »

Tro, hace un par de días me fijaba que la temperatura estratosférica también estaba muy baja, podría estar también relacionado el tema...?
En línia

tro
Cumulus Congestus

Veure Perfil
« Resposta #69 el: 09 Gener 2010, 11:49:44 »

Tro, hace un par de días me fijaba que la temperatura estratosférica también estaba muy baja, podría estar también relacionado el tema...?

Meteobadalona, de relacionado seguro que lo está, ¿de que manera? ... esto ya es mas difícilillo.

Solo hay que buscar en nuestros limitados datos para ver que comportamientos ha habido para este factor en concreto y sacar conclusiones a base de limitada estadística. Claro que si no entendemos los mecanismon intermedios del serpentín, relacionaremos, pero relacionaremos mal.

Personalmente pienso que nadie lo sabe a ciencia cierta, que solo vemos piezas de una puzzle que vete a saber cuandas piezas tiene.

Yo solo preguntaria una cosa a los "gurus del tiempo", ...

¿que AO's invernales (ya lo acoto) vamos a tener los próximos inviernos de esta década?

con un 60% de acierto me conformo  Cool
En línia

vallcor-iso-5 i prou!.
Mala hierba nunca muere
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -14

Ubicació: Nalec
Missatges: 8083

gebre

Veure Perfil
« Resposta #70 el: 09 Gener 2010, 15:10:52 »

Meteobadalona, de relacionado seguro que lo está, ¿de que manera? ... esto ya es mas difícilillo.

Solo hay que buscar en nuestros limitados datos para ver que comportamientos ha habido para este factor en concreto y sacar conclusiones a base de limitada estadística. Claro que si no entendemos los mecanismon intermedios del serpentín, relacionaremos, pero relacionaremos mal.

Personalmente pienso que nadie lo sabe a ciencia cierta, que solo vemos piezas de una puzzle que vete a saber cuandas piezas tiene.

Yo solo preguntaria una cosa a los "gurus del tiempo", ...

¿que AO's invernales (ya lo acoto) vamos a tener los próximos inviernos de esta década?

con un 60% de acierto me conformo  Cool

Tro, porto molts dies llegint aquest tòpic, ja moltes coses que no les segueixo (no ho pesco) però ho llegeixo amb molt interés!! Des que va començar l'hivern i vas començar a relacionar l'AO amb un temporadeta mogudeta que s'està complint!! No sé si té un 100% de relació causa-efecte però dona que pensar Wink  Segueix així dons ets un crac.

Salut!

P.D. Els efectes que mencionava són un parell de mesos molt plujosos-nivosos, amb 4 dies de nevada, un dia de pluja engelant i un començament d'any que encara promet!
En línia

Nalec- Vall del riu Corb (Urgell-Baixa Segarra) 489msm
Pluviometria mitjna 406mm (84-09)
Pluja 2012: 5,0mm

http://www.analec.net/
http://www.casaarrufat.com/
http://www.cooperativanalec.com/
http://www.valldelcorb.info/pobles/pobles.htm
tro
Cumulus Congestus

Veure Perfil
« Resposta #71 el: 10 Gener 2010, 11:28:01 »

Tro, porto molts dies llegint aquest tòpic, ja moltes coses que no les segueixo (no ho pesco) però ho llegeixo amb molt interés!!

vallcorbí, quedat amb la idea, és molt simple, la idea  Grin , anticiclons polars, si o no, hi són o no hi són.

Ja saps com giren els vents per les borrasques i els anticiclons a l'hemisferi nord, dons si hi ha anticiclons an latituds altes (polars) ja t'imagines com es bombeja l'aire fred, ... els easterlies en diuen els anglosaxons, el contrari dels westerlies (circulació zonal d'oest).
En línia

lucarrgol
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -66

Ubicació: Viladecans (Barcelona)
Missatges: 1159

Veure Perfil
« Resposta #72 el: 10 Gener 2010, 11:59:59 »

Seguid aportando datos, son muy interesantes  Cheesy Cheesy Wink
En línia

Viladecans 620 mm anuales
eRepublick el primer juego masivo de estrategia social online. A que esperas apúntate !!!
http://www.erepublik.com/es/referrer/lucarr
TornadoFF5
Cumulus
**

Índex de patiment: -1

Ubicació: El Prat de Llobregat
Missatges: 195

Nunca desafies el poder de la Naturaleza

Veure Perfil WWW
« Resposta #73 el: 11 Gener 2010, 10:36:55 »

Hola

Bien,segun parece el indice AO y NAO tienden a ser positivos,por lo cual este frio en todo Europa y USA,tendra tendencia a irse retirando.Segun Jet masters la tendencia de la NAO sera ir acia lo positivo y la AO al estar estrechamente ligada con la NAO tambien,pienso yo.De hecho en los modelos se empieza a observar esa evolucion.

Si no estoy en lo correcto,por favor decidmelo  Smiley.Es la unica manera de aprender je je.

Saludos
En línia

Jorge

El Prat de Llobregat

El Prat tiene clima mediterráneo, con veranos cálidos e inviernos templados y relativamente húmedos.

La temperatura media anual es de 15,6 °C. La de las máximas es de 19,8 °C y la de las mínimas de 11,3 °C. La media de precipitación anual es de 628 litros por metro cuadrado, aunque la cantidad varía notablemente de un año a otro. Las precipitaciones muestran dos mínimos (febrero y julio) y dos máximos (mayo y octubre). En muy pocas ocasiones, ha nevado, y cuando lo ha hecho, ha sido durante un período de tiempo pequeño.Dato que a cambiado este 2010 .El 8 de Marzo de 2010 se produjo una importante nevada,siendo la mas intensa desde el año,86.

http://jorge-meteoprat.blogspot.com/
http://www.xtec.cat/ies-baldiri/edumet/estacio/profile1/butlleti.htm
htt
tro
Cumulus Congestus

Veure Perfil
« Resposta #74 el: 11 Gener 2010, 15:06:09 »

Si TornadoFF5, estás en lo cierto aunque hay que tener en cuenta retardos, quiero decir que no por muy negativa que sea la AO implica relación rápido con olas de frio, aunque cuanto mas tiempo esté en grandes registros negativos pués mas opciones. Otra manera de decirlo es que no hace falta grandes registros negativos para ver frio potente en latitudes medias. Hay muchos matices. La previsión apunta a ir hacia arriba la AO, pero nada claro a medio plazo, partimos de muy abajo, registros positivos quizá cueste verlos por ahora, almenos grandes registros.

Hay también quién ve la AO como padre de la NAO, no al revés.

Por cierto, supongo que le queda bien poco ya, ... y habrán sido nada mas y nada menos que 31 días por debajo del -3 , simplemente espectacular  Lips Sealed
En línia

Pàgines: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 11 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a: