IniciAjudaCalendariIngressarRegistrar-se

Benvingut(da), Visitant. Sisplau ingressa o registra't.
05 Febrer 2012, 03:29:58

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar

News
Atenció! En cas de colapse del fòrum, la via de comunicació será el hashtag de Twitter #patimlameteo. Gràcies!

Stats
260678 Missatges en 5132 Temes per 1216 Usuaris
Darrer usuari: carl
+  Patim La Meteo
|-+  Meteorologia general
| |-+  Fòrum general de meteorologia
| | |-+  Oscil.lació Àrtica de rècord
0 Usuaris i 5 Visitants estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: 1 ... 7 8 9 10 [11] Anar Baix Imprimir
Tema: Oscil.lació Àrtica de rècord  (Llegit 5940 cops)
parhelio
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -482
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Ubicació: El Clot, barri de la ciutat de Barcelona
Missatges: 5152

Veure Perfil WWW
« Resposta #150 el: 24 Febrer 2010, 14:01:35 »

Crec que el que vol dir Parhelio és si heu trobat alguna web on surti el dia a dia del corrent de l'Atlàntic Nord (el que passa per devant Noruega i mor -s'enfonsa- una mica més al Sud de les Svalbard).
Si bé és una prolongació del Gulf Stream, es considera un corrent "apart" (North Atlantic Drift)
Jo no n'he trobada cap.

M'encanta la gent que explicant-se un malament, entenen el que es vol... Tongue , gràcies Perejal.  Wink
En línia

Barrufa
Cumulus
**

Índex de patiment: -9
Desconnectat Desconnectat

Ubicació: Castelldefels-Puigcerdà
Missatges: 177

Veure Perfil
« Resposta #151 el: 25 Febrer 2010, 12:53:56 »

Carai barrufa, veig que has anat fent deures desde els descobriments de la AO Grin  ... ja està bé  Wink.

I quin percentatge de la recepta donem al "Redoubt" o al "Sarychev"?, dos volcans que espetegaren a la primavera i estiu de l'any passat, dos volcans de alta latitud precisament.

El tema és que, evidentment explicacions del que ha passat en surten i en sortiran, a posteriori, si, com gairebé sempre.

Jo em quedo amb la reflexió d'en parhelio de l'altre dia.

Els humans som de preguntar-nos i preguntar-nos les coses, fins la sacietat, i de raonar-ho, donar-nos explicacions que ens calmin una mica, però quan es pregunta molt, quan un rasca molt s'en dona compte d'alguna cosa (a vegades no), cadascú se sabrà. Jo les trobo interessants les teleconexions i aquest patrons, i els trobo interessants per lo "sopresius" que poden arribar a ser, més que res. Jo només voldria que algú, em trobi (i pot ser que algo hi hagi, es diu de tot al final) el pronòstic d'una AO com la d'aquest hivern, i posats a fer, algú que pronostiqui la de l'hiven que ve. Jo ja no estic per buscar-me autojustificacions del que penso com funciona el tinglado.

La climatologia és molt maca, quan es basa en el passat, i estem molt satisfets quan trobem pautes que expliquen o no (només hi cal creure) lo ocorregut.

Per lo altre (pel futur) hi ha els nostres barruers models, els nostres escenaris futurs, però sempre queda lo que queda, lo que no s'atrapa.

Molt d'acord amb tot!

Per cert potser en Bastardi va dir alguna cosa l'estiu passat sobre l'AO i la NAO d'aquest hivern.

Smiley
En línia
tro
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -178

Missatges: 2934

Veure Perfil
« Resposta #152 el: 04 Març 2010, 00:23:35 »

acabem de viure el mes (l'hivern també) amb l'índex AO més negatiu desde 1950, o sigui de la vostra vida, si teniu menys de 60 anys  

Cool

El febrer recent ha superat l'anterior registre rècord de 1977  Lips Sealed

S'ha registrat, ni més ni menys, que un terrible ...

- 4,266

Apoteòsica oscil·lació àrtica
En línia

Guissona (La Segarra) 500 msm

"Estoy tratando de mostrar que una vida sin certeza puede ser una hilarante y liberadora aventura. Quiero crear un verdadero sentido del asombro, que es todo lo que requerimos como religión y es a lo único a lo que podemos atarnos en estos tiempos" (RAW)

"S'ha d'investigar el límits del saber científic" (H. Bergson).  /  "La ciencia és la religió dels barris residencials" (W. Butler Yeats).  /  "Si no xoquem amb la raó, mai arribarem a res" (A.Einstein.) / "La complejidad neuronal NO explica la conciencia" (Roger Penrose) / "No puede llamarsele vacío. Ni tampoco no vacio. No puede llamarsele vacío y no vacío. Ni tampoco ni vacío ni no vacío. Pero, para designarlo se le llama “Vacío” "(నాగార్జునా)
Cargol allevantat
Cumulonimbus

Índex de patiment: -322

Ubicació: BCN Sant Andreu-l'Escala
Missatges: 10160

Poppower!

Veure Perfil
« Resposta #153 el: 04 Març 2010, 09:38:20 »

mare meva , ja som històrics  Shocked Tongue Grin
En línia

"Sempre tornaré a la nostra platja ,les ones no em deixen mu mare allunyar-me'n massa"

Sant Rebuf , sempre al teu costat

Àlbum de fotos: http://picasaweb.google.com/llevantada
Pàgines: 1 ... 7 8 9 10 [11] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a: