Carai barrufa, veig que has anat fent deures desde els descobriments de la AO

... ja està bé

.
I quin percentatge de la recepta donem al "Redoubt" o al "Sarychev"?, dos volcans que espetegaren a la primavera i estiu de l'any passat, dos volcans de alta latitud precisament.
El tema és que, evidentment explicacions del que ha passat en surten i en sortiran, a posteriori, si, com gairebé sempre.
Jo em quedo amb la reflexió d'en parhelio de l'altre dia.
Els humans som de preguntar-nos i preguntar-nos les coses, fins la sacietat, i de raonar-ho, donar-nos explicacions que ens calmin una mica, però quan es pregunta molt, quan un rasca molt s'en dona compte d'alguna cosa (a vegades no), cadascú se sabrà. Jo les trobo interessants les teleconexions i aquest patrons, i els trobo interessants per lo "sopresius" que poden arribar a ser, més que res. Jo només voldria que algú, em trobi (
i pot ser que algo hi hagi, es diu de tot al final) el pronòstic d'una AO com la d'aquest hivern, i posats a fer, algú que pronostiqui la de l'hiven que ve. Jo ja no estic per buscar-me autojustificacions del que penso com funciona el tinglado.
La climatologia és molt maca, quan es basa en el passat, i estem molt satisfets quan trobem pautes que expliquen o no (només hi cal creure) lo ocorregut.
Per lo altre (pel futur) hi ha els nostres barruers models, els nostres escenaris futurs, però sempre queda lo que queda, lo que no s'atrapa.
Molt d'acord amb tot!
Per cert potser en Bastardi va dir alguna cosa l'estiu passat sobre l'AO i la NAO d'aquest hivern.