IniciAjudaBuscarCalendariIngressarRegistrar-se

Benvingut(da), Visitant. Sisplau ingressa o registra't.
22 Maig 2012, 23:51:00

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar

News
Tenim nou servidor! +info AQUÍ i AQUÍ

Stats
280192 Missatges en 5494 Temes per 1226 Usuaris
Darrer usuari: Maresme
+  Patim La Meteo
|-+  Meteorologia general
| |-+  Fòrum general de meteorologia
| | |-+  Oscil.lació Àrtica de rècord
0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: 1 ... 6 7 8 9 [10] 11 Anar Baix Imprimir
Tema: Oscil.lació Àrtica de rècord  (Llegit 6415 cops)
parhelio
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -536
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 5801

« Resposta #135 el: 23 Febrer 2010, 00:27:48 »

Gràcies, més o menys. M'agrada la pàgina. Alguna a una escala més hemisfèrica?

En línia

parhelio
Cumulus Congestus

« Resposta #136 el: 23 Febrer 2010, 00:31:03 »

Amics Parhelio i Tro, també estic en la vostra línia, però en aquest fòrum no tothom té els coneixements necessaris per saber interpretar el que dieu. Per tant, crec que ja que s'ha dit el que s'ha dit... cal anar una mica més enllà, malgrat després haguem de rectificar.

Jo hem pregunto "Penso que un hivern com aquest serveix per veure que un canvi aparenment poc important, remou tote les peces de manera poc sospitada." És l'AO- aquest petit canvi únicament? Parleu de Monstre, d'on surt el Monstre i com sabem que és un Monstre, qui l'ha creat?

Preguntes interessants però, que crec que encara ens manca perspectiva per ser respostes amb garanties.

Que en penseu del sol? Com va el tema de les taques?. Fa uns mesos la ciència es va veure incapaç de preveure el seu comportament, i com amb la AO-, es van registrar alguns récords de baixa activitat.

En línia

Doofersmith
Garitas de IKEA baratas
.
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -144

Ubicació: Badalona - Bufalà
Missatges: 3205

« Resposta #137 el: 23 Febrer 2010, 01:20:20 »

http://bulletin.mercator-ocean.fr/html/produits/bestproduct/welcome_en.jsp

Algo más necesita el señor...?
En línia

parhelio
Cumulus Congestus

« Resposta #138 el: 23 Febrer 2010, 01:22:11 »

Una combinacón de las dos sería ideal, pero estas  ya me són mediosuficientes  Grin , gràcias.
En línia

Bigstorm
Cumulus
**

Índex de patiment: 5

Missatges: 244

« Resposta #139 el: 23 Febrer 2010, 11:08:22 »

el de les anomalies està molt bá per veure com va el tema...

En línia
Barrufa
Cumulus
**

Índex de patiment: -9

Ubicació: Castelldefels-Puigcerdà
Missatges: 177

« Resposta #140 el: 23 Febrer 2010, 11:35:51 »

Bon dia Smiley

interesant tema.

2 cosses.

Tots els models apunten cap a una posible neutralitat del ENSO (a partir de+0.5 fins a -0.5) de cara al 2º semestre de l'any, i el que es mes important una gran ciaguda desde el maxim de 1.8 fins a valors com a maxim de +0.5.

Sobre ENSO i AO/NAO he trobat aixo.

Propagación vertical de la señal de ENSO hacia la estratosfera,sintesis

Hasta esta ultima década, el estudio del fenómeno ENSO (El Niño-Oscilación del Sur) en la estratosfera no ha sido muy exhaustivo, debido principalmente a la falta dsolapan con la generada por ENSO. Los últimos estudios con modelos de circulación general, capaces de aislar la señal de ENSO, han mostrado su impacto en la estratosfera. En este trabajo, utilizamos el Modelo Climático Comunitario de Atmósfera Completa (WACCM) para ilustrar su propagación y los mecanismos por los que ENSO se manifiesta en la estratosfera. Los resultados muestran que la señal de ENSO se propaga hasta aproximadamente 40 km de altura en latitudes medias del Hemisferio Norte durante el invierno boreal, a través de ondas de Rossby ultra largas. La señal de ENSO también se identifica en latitudes tropicales en forma de enfriamiento zonal homogéneo durante su fase cálida o El Niño y en latitudes polares como un calentamiento zonal acompañado por vientos más débiles durante episodios extremos de El Niño en los meses del invierno boreal. Esta señal es el resultado de la intensificación de la circulación meridiana estratosférica forzado por la propagación y disipación anómalas de ondas de Rossby en latitudes medias durante episodios El Niño intensos.

The ENSO Signal in the Stratosphere

The ENSO signal in stratospheric temperatures from radiosonde observations

El forero Markel feia una explicacio bastant asenyada a Meteored sobre el tema tinguen en compte les incertidumbres actuals..

"El senyal del Niño fora dels tropics es creu que funciona sobretot amb l'acoblament estratosfera troposfera. Això és, al novembre en l'hemisferi sud i (molt més forta) a desembre-febrer a l'hemisferi nord. A més, aquest acoblament està molt influenciat per l'oscil lació cuasibienal (QBO), i per l'activitat solar.

Aquest hivern s'han ajuntat 3 factors que fan que hi hagi tendència a un vòrtex polar estratosfèric més feble, mínim solar pronunciat, un millor acoblament amb la troposfera i per tant la Tendència a AO -, també anomenat NAM (Mode Partners del Nord): Fase de l'est de la QBO, Niño fort, i. La resposta de la circulació ha estat rotunda en favor dels estudis que afirmen aquestes coses, estem tenint un hivern molt apassionant e inusual..

La AO i la NAO estan estretament relacionades (hi ha un corrent d'opinió que diu que són bàsicament el mateix fenomen),altres pensen que la NAO es un fenomen paral•lel al AO pero mes regional. Les seus anomalies hivernals provocarien anomalies oceàniques, i aquestes s'estendrien el senyal del Niño a altres èpoques de l'any, de formes bastant complicades i que encara no s'entenen bé."

En definitiva el tema es inusual e interesant pero jo no aniria mes enlla..recordem la idferencia entre fenomens meteorologics i climatics.
En línia
tro
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -173

Missatges: 3275

« Resposta #141 el: 23 Febrer 2010, 14:34:54 »

El forero Markel feia una explicacio bastant asenyada a Meteored sobre el tema tinguen en compte les incertidumbres actuals..

"El senyal del Niño fora dels tropics es creu que funciona sobretot amb l'acoblament estratosfera troposfera. Això és, al novembre en l'hemisferi sud i (molt més forta) a desembre-febrer a l'hemisferi nord. A més, aquest acoblament està molt influenciat per l'oscil lació cuasibienal (QBO), i per l'activitat solar.

Aquest hivern s'han ajuntat 3 factors que fan que hi hagi tendència a un vòrtex polar estratosfèric més feble, mínim solar pronunciat, un millor acoblament amb la troposfera i per tant la Tendència a AO -, també anomenat NAM (Mode Partners del Nord): Fase de l'est de la QBO, Niño fort, i. La resposta de la circulació ha estat rotunda en favor dels estudis que afirmen aquestes coses, estem tenint un hivern molt apassionant e inusual..

La AO i la NAO estan estretament relacionades (hi ha un corrent d'opinió que diu que són bàsicament el mateix fenomen),altres pensen que la NAO es un fenomen paral•lel al AO pero mes regional. Les seus anomalies hivernals provocarien anomalies oceàniques, i aquestes s'estendrien el senyal del Niño a altres èpoques de l'any, de formes bastant complicades i que encara no s'entenen bé."

En definitiva el tema es inusual e interesant pero jo no aniria mes enlla..recordem la idferencia entre fenomens meteorologics i climatics.

Carai barrufa, veig que has anat fent deures desde els descobriments de la AO Grin  ... ja està bé  Wink.

I quin percentatge de la recepta donem al "Redoubt" o al "Sarychev"?, dos volcans que espetegaren a la primavera i estiu de l'any passat, dos volcans de alta latitud precisament.

El tema és que, evidentment explicacions del que ha passat en surten i en sortiran, a posteriori, si, com gairebé sempre.

Jo em quedo amb la reflexió d'en parhelio de l'altre dia.

No vull induir a pesar que l'actual AO negativa és una mostra de l'esclafament global. La ciència només ha de pretendre descriure evidencies. Penso que un hivern com aquest serveix per veure que un canvi aparenment poc important, remou tote les peces de manera poc sospitada. Parlem d'un fluïd, l'atmofera, una propietat molt difícil de modelitzar.

Els humans som de preguntar-nos i preguntar-nos les coses, fins la sacietat, i de raonar-ho, donar-nos explicacions que ens calmin una mica, però quan es pregunta molt, quan un rasca molt s'en dona compte d'alguna cosa (a vegades no), cadascú se sabrà. Jo les trobo interessants les teleconexions i aquest patrons, i els trobo interessants per lo "sopresius" que poden arribar a ser, més que res. Jo només voldria que algú, em trobi (i pot ser que algo hi hagi, es diu de tot al final) el pronòstic d'una AO com la d'aquest hivern, i posats a fer, algú que pronostiqui la de l'hiven que ve. Jo ja no estic per buscar-me autojustificacions del que penso com funciona el tinglado.

La climatologia és molt maca, quan es basa en el passat, i estem molt satisfets quan trobem pautes que expliquen o no (només hi cal creure) lo ocorregut.

Per lo altre (pel futur) hi ha els nostres barruers models, els nostres escenaris futurs, però sempre queda lo que queda, lo que no s'atrapa.
En línia

Guissona (La Segarra)
tro
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -173

Missatges: 3275

« Resposta #142 el: 23 Febrer 2010, 19:29:25 »

quina afectació ha tingut la AO - a nivells baixos. Abans parlavem només de casa nostra.

snike, entre altres radiografies, aquesta és bona i d'això s'en diu l'emprenta de la AO-

Anomalia en pressió atmosfèrica (referencia 1979-1995)

Febrer 2010 (lo que portem de mes)

va parir  ...

i pel total de desembre-gener i febrer

Poso gener de 2007 (AO++), per a que guanyeu perspectiva  

no, si als andalusos no cal que els hi ensenyi, ni als canaris, ni als gallecs, ni als de Madeira.
En línia

Guissona (La Segarra)
gavarres
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -23

Ubicació: Girona - nord
Missatges: 4116

02-02-2012

« Resposta #143 el: 23 Febrer 2010, 19:57:24 »

La climatologia és molt maca, quan es basa en el passat, i estem molt satisfets quan trobem pautes que expliquen o no (només hi cal creure) lo ocorregut.

Per lo altre (pel futur) hi ha els nostres barruers models, els nostres escenaris futurs, però sempre queda lo que queda, lo que no s'atrapa.

Trobo molt interessant el que esteu comentant.

Salvant les distàncies: no us recorda un climatòleg a un economista? Només saben explicar el que ha passat i no poden assegurar que passarà en el futur...

A data d'avui i segons http://www.cpc.noaa.gov/products/precip/CWlink/pna/new.nao_index_ensm.html sembla que NAO entraria en una fase de més neutralitat. Fins quan? Dependrà de l'activitat solar?

Crec que estem vivint una època (històrica) on gràcies a la tecnologia podem veure el nostre planeta com no l'haviem vist mai. I això provoca un allau d'informació que pot tirar per terra moltes hipòtesis sobre el funcionament del nostre clima i també crear noves teories.
En línia

La ciència no és sinó una perversió de si mateixa a menys que tingui com a objectiu final la millora de la humanitat. Nikola Tesla
A Case Against Precipitous Climate Action Richard S. Lindzen
"He sido un alarmista respecto al cambio climático" James Lovelock, 2012
llevantada
Cumulonimbus

Índex de patiment: -304

Ubicació: BCN Sant Andreu-l'Escala
Missatges: 11273

Poppower!

« Resposta #144 el: 23 Febrer 2010, 20:52:14 »

mare meva Tro una imatge val més que mil paraules i mil dades  Lips Sealed
En línia

"Sempre tornaré a la nostra platja ,les ones no em deixen mu mare allunyar-me'n massa"

Sant Rebuf , sempre al teu costat

Àlbum de fotos: http://picasaweb.google.com/llevantada
L'avi Mestral
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -70

Ubicació: Entre Reus, La Mussara i Prades (Baix Camp)
Missatges: 1041

« Resposta #145 el: 23 Febrer 2010, 22:29:50 »

I això que l'escala del 2007 i la d'enguany no és la mateixa! la d'enguany baixa fins a -20hPa a fons d'escala sino no hi cabria. Històric sens dubte. Gràcies Tro, per aquests mapes i pel tema en sí!!! apassionant sens dubte.
En línia

Entre Reus, La Mussara i Prades
www.meteoreus.net , www.lamussara.org ,www.meteoprades.net
Bigstorm
Cumulus
**

Índex de patiment: 5

Missatges: 244

« Resposta #146 el: 24 Febrer 2010, 00:20:54 »

snike, entre altres radiografies, aquesta és bona i d'això s'en diu l'emprenta de la AO-

Anomalia en pressió atmosfèrica (referencia 1979-1995)

Febrer 2010 (lo que portem de mes)

va parir  ...

coincidint (en el temps) amb aquest mapa es pot penjar això...

encara que no sé si te a veure o no... Roll Eyes
En línia
Perejal
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -121

Ubicació: Manacor
Missatges: 1230

No one would imagine the Earth was carefully spied

« Resposta #147 el: 24 Febrer 2010, 12:28:44 »

Carai barrufa, veig que has anat fent deures desde els descobriments de la AO Grin  ... ja està bé  Wink.

I quin percentatge de la recepta donem al "Redoubt" o al "Sarychev"?, dos volcans que espetegaren a la primavera i estiu de l'any passat, dos volcans de alta latitud precisament.

El tema és que, evidentment explicacions del que ha passat en surten i en sortiran, a posteriori, si, com gairebé sempre.

Jo em quedo amb la reflexió d'en parhelio de l'altre dia.

Els humans som de preguntar-nos i preguntar-nos les coses, fins la sacietat, i de raonar-ho, donar-nos explicacions que ens calmin una mica, però quan es pregunta molt, quan un rasca molt s'en dona compte d'alguna cosa (a vegades no), cadascú se sabrà. Jo les trobo interessants les teleconexions i aquest patrons, i els trobo interessants per lo "sopresius" que poden arribar a ser, més que res. Jo només voldria que algú, em trobi (i pot ser que algo hi hagi, es diu de tot al final) el pronòstic d'una AO com la d'aquest hivern, i posats a fer, algú que pronostiqui la de l'hiven que ve. Jo ja no estic per buscar-me autojustificacions del que penso com funciona el tinglado.

Es veu que la zona està força moguda darrerament. La darrera setmana dos més entraren en erupció.
En línia

Click for Manacor, Espanya Forecast" height="160" width="90
Perejal
Cumulus Congestus

« Resposta #148 el: 24 Febrer 2010, 12:41:31 »

Tant desguàs de fred cap a latituds més meridionals com influeix en la crosta gelada de l'Oceà Glacial Àrtic?

Es dóna una "paradoxa": la temperatura és més elevada però els vents dominants empenyen el gel cap al Nord, compactant la banquisa i fent entrar més gel de 2 o 3 anys al gir de Beauford, el que és positiu pel manteniment del casquet polar.
En línia

Perejal
Cumulus Congestus

« Resposta #149 el: 24 Febrer 2010, 13:04:37 »

Crec que el que vol dir Parhelio és si heu trobat alguna web on surti el dia a dia del corrent de l'Atlàntic Nord (el que passa per devant Noruega i mor -s'enfonsa- una mica més al Sud de les Svalbard).
Si bé és una prolongació del Gulf Stream, es considera un corrent "apart" (North Atlantic Drift)
Jo no n'he trobada cap.
En línia

Pàgines: 1 ... 6 7 8 9 [10] 11 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a: