IniciAjudaCalendariIngressarRegistrar-se

Benvingut(da), Visitant. Sisplau ingressa o registra't.
05 Febrer 2012, 03:46:19

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar

News
Atenció! En cas de colapse del fòrum, la via de comunicació será el hashtag de Twitter #patimlameteo. Gràcies!

Stats
260678 Missatges en 5132 Temes per 1216 Usuaris
Darrer usuari: carl
+  Patim La Meteo
|-+  Naturalesa i ciència: fils de debat i reportatges
| |-+  Recull de temes antics
| | |-+  Temporada de pesca 2009/2010
0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: [1] 2 3 4 5 ... 8 Anar Baix Imprimir
Tema: Temporada de pesca 2009/2010  (Llegit 7640 cops)
Empordanet
Master of Rabbit's
Administrador
Cumulonimbus

Índex de patiment: 7
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Ubicació: Verges - Baix Empordà
Missatges: 10305

T'he vist

Veure Perfil WWW
« el: 16 Desembre 2009, 17:56:57 »

Wink
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm

M E T E O V E R G E S . C A T
llagostera
Cumulus
**

Índex de patiment: 4

Ubicació: Llagostera(gironés)
Missatges: 725

Visca l´anticicló a l´estiu i la fred a l´hiven

Veure Perfil
« Resposta #1 el: 23 Desembre 2009, 21:12:48 »

Està xunguilla la cosa,aigua freda i poc peix però,SEMPRE QUEDERA EL LLOBARRO
En línia
ipv
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -65432

Ubicació: Girona
Missatges: 5923

Veure Perfil
« Resposta #2 el: 23 Desembre 2009, 21:29:06 »

Està xunguilla la cosa,aigua freda i poc peix però,SEMPRE QUEDERA EL LLOBARRO
Fa dies que el busco i no hi ha manera.......
A veure un dia d'aquest nadal a la desembocadura del Muga
També vull investigar per Begur a principis d'any
En línia

llagostera
Cumulus
**

Índex de patiment: 4

Ubicació: Llagostera(gironés)
Missatges: 725

Visca l´anticicló a l´estiu i la fred a l´hiven

Veure Perfil
« Resposta #3 el: 30 Desembre 2009, 01:06:32 »

je je,ja n´ha caigut un,je je Cool
En línia
Cargol allevantat
Cumulonimbus

Índex de patiment: -322

Ubicació: BCN Sant Andreu-l'Escala
Missatges: 10160

Poppower!

Veure Perfil
« Resposta #4 el: 30 Desembre 2009, 09:18:07 »

uo! bones peces!  Shocked
En línia

"Sempre tornaré a la nostra platja ,les ones no em deixen mu mare allunyar-me'n massa"

Sant Rebuf , sempre al teu costat

Àlbum de fotos: http://picasaweb.google.com/llevantada
Cargolet snikeat
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -231

Ubicació: Manresa, 264 snm
Missatges: 3329

Veure Perfil
« Resposta #5 el: 30 Desembre 2009, 10:38:26 »

el tema de pesca com va, pots pescar lo que et surti dels ous? hi ha mesos que no? es fa control de les espècies i exemplars o quan desapareixi una espècie de la costa adéu peix i prou?
En línia
Pakbcn
Estrat
*

Índex de patiment: -6

Missatges: 75

Veure Perfil
« Resposta #6 el: 30 Desembre 2009, 10:45:11 »

Fa dies que el busco i no hi ha manera.......
A veure un dia d'aquest nadal a la desembocadura del Muga
També vull investigar per Begur a principis d'any
Doncs estan sortint molts en algun lloc Català  Wink Diumenge vaig jo. Això si, els nostres son amb canya i tenen l'indult...

En línia
Cargol allevantat
Cumulonimbus

Índex de patiment: -322

Ubicació: BCN Sant Andreu-l'Escala
Missatges: 10160

Poppower!

Veure Perfil
« Resposta #7 el: 30 Desembre 2009, 10:45:52 »

Hi ha llicència obligatòria per peis a canya , 15€ any. També límit de pes que ara ateix no ho se , però està força alt , mai m'ha fet falta  Grin

prohibit mariscar a tot el litoral , excepte els professionals (pescadors d'ofici).  
En línia

"Sempre tornaré a la nostra platja ,les ones no em deixen mu mare allunyar-me'n massa"

Sant Rebuf , sempre al teu costat

Àlbum de fotos: http://picasaweb.google.com/llevantada
ipv
Cumulus Congestus

Veure Perfil
« Resposta #8 el: 30 Desembre 2009, 13:34:27 »

Doncs estan sortint molts en algun lloc Català  Wink Diumenge vaig jo. Això si, els nostres son amb canya i tenen l'indult...

Interessant... Cheesy
En línia

ipv
Cumulus Congestus

Veure Perfil
« Resposta #9 el: 30 Desembre 2009, 13:37:15 »

je je,ja n´ha caigut un,je je Cool
Pesca submarina? No tinc ni aletes ni barca 

Està panxuda  Roll Eyes Canvi de pressió o ous?
En línia

ipv
Cumulus Congestus

Veure Perfil
« Resposta #10 el: 30 Desembre 2009, 13:43:39 »

el tema de pesca com va, pots pescar lo que et surti dels ous? hi ha mesos que no? es fa control de les espècies i exemplars o quan desapareixi una espècie de la costa adéu peix i prou?
Tu has vist els raps i llenguados que venen últimament a les peixateries? Ridículs...
I quan hi ha peix de sopa? T'has fixat en tots els peixets que no donen la talla i no tenen interés comercial però que s'enganxen a la red?
I aquells llucets de palangre??
I les gambetes?
I?..................

Pues eso, que no hi ha regulació com cal de la pesca professional... l'esportiva sí en quant a talles i pesos, però pel que agafen tampoc val la pena controlar-los...  Wink

De tota manera cada cop em fa més pena emportar-me un peix (fa potser un any i mig que no m'emporto cap), ja veuré que farè quan em trobi amb algun de mar que valgui realment la pena... potser torna a nedar també.
L'amic pakbcn ha fet escola, i amb això del captura y suelta quan comences és difícil parar  Angry(  Grin
En línia

Cargolet snikeat
Cumulus Congestus

Veure Perfil
« Resposta #11 el: 30 Desembre 2009, 16:13:59 »

Tu has vist els raps i llenguados que venen últimament a les peixateries? Ridículs...
I quan hi ha peix de sopa? T'has fixat en tots els peixets que no donen la talla i no tenen interés comercial però que s'enganxen a la red?
I aquells llucets de palangre??
I les gambetes?
I?..................

Pues eso, que no hi ha regulació com cal de la pesca professional... l'esportiva sí en quant a talles i pesos, però pel que agafen tampoc val la pena controlar-los...  Wink

De tota manera cada cop em fa més pena emportar-me un peix (fa potser un any i mig que no m'emporto cap), ja veuré que farè quan em trobi amb algun de mar que valgui realment la pena... potser torna a nedar també.
L'amic pakbcn ha fet escola, i amb això del captura y suelta quan comences és difícil parar  Angry(  Grin

no se si és ironia o que.

Però el tema comercial creia que hi havia una normalització, mesos de posta d'ous que no es podia pescar, mides, tècniques d'arrosegament prohibides, pes màxim de peix per embarcació ,etc. en fi tot de mesures per potenciar que les espècies mediterrànies no minvin. I crec que ho haurien de fer ja que és pel futur dels pocs pescadors que queden. Però bé vist que ja s'ha d'anar a terranova a buscar la tonyina ja veig que la gestió de recursos s'està fent de puta mare.
En línia
Cargolet snikeat
Cumulus Congestus

Veure Perfil
« Resposta #12 el: 30 Desembre 2009, 16:15:45 »

Hi ha llicència obligatòria per peis a canya , 15€ any. També límit de pes que ara ateix no ho se , però està força alt , mai m'ha fet falta  Grin

prohibit mariscar a tot el litoral , excepte els professionals (pescadors d'ofici). 

Doncs si que es controla bé...

I el peix el torneu o us el mengeu?
En línia
Kostan
Estrat
*

Índex de patiment: 1

Missatges: 72

Veure Perfil
« Resposta #13 el: 30 Desembre 2009, 16:25:14 »

Sempre es pot pescar sense mort home Grin.Apart al mar el problema no ve de la pesca recreativa,aixo está clar,qui segur que té algo a veure amb aixó es "el capitan pescanova" y els seus colegues que van a sac Wink.Als rius,embassaments,llacs etc...si que la pesca sense mort es una bona eina per mantenir les poblacions de peixos.Aqui els problemes venen per mala cualitat de les aigues (abocaments residuals de poblacions i industries,manca de depuradores,embassaments y minicentrals que no cumpleixen el cabal minim,y per desgracia un llarg etc...),exces de furtius que que no respecten talles,ni cupos,ni mesos de veda,ni refugis de pesca ,i també la introducció de espècies al·loctones,i etc...

Jo ja fa anys que només practico la pesca a mosca sense mort,sempre pesco a l´aigua dolça,i fem servir petits hams sense arpó,que no fan tan de mal a la boca del peix com els que en porten.Apart es fonamental una correcta manipulació a l´hora de tornar rapidament el peix a l´aigua,
i si cal esperar a que es recuperi i es torni a oxigenar bé abans de que el perdem de vista.En la pesca a mosca sense mort,hi han estudis que demostren que l´índex de mortalitat es només d´un 2%(dic només per que es el mes baix en la pesca recreativa sense mort).

Salut.

En línia
ipv
Cumulus Congestus

Veure Perfil
« Resposta #14 el: 30 Desembre 2009, 17:02:25 »

no se si és ironia o que.

Però el tema comercial creia que hi havia una normalització, mesos de posta d'ous que no es podia pescar, mides, tècniques d'arrosegament prohibides, pes màxim de peix per embarcació ,etc. en fi tot de mesures per potenciar que les espècies mediterrànies no minvin. I crec que ho haurien de fer ja que és pel futur dels pocs pescadors que queden. Però bé vist que ja s'ha d'anar a terranova a buscar la tonyina ja veig que la gestió de recursos s'està fent de puta mare.
Res d'ironia en temes de pesca   Grin

Les lleis hi són, però ni són les adequades ni es respecten.. suma-li destrucció d'habitats, modificacions antropogèniques del litoral........
L'exemple de la tonyina és molt clar, i a més les pesquen per portar-los als japonesos (o venen ells). Pensa que quan jo era petit (no fa tants anys) amb prismàtics les veies saltar a la desembocadura de La Tordera

El atún rojo (Thunnus thynnus) es una de las especies más sobreeexplotadas del mar Mediterráneo. El Comité Científico de La Comisión Internacional para la Conservación del Atún Atlántico (ICCAT en sus siglas en inglés) aconsejó que las cuotas de pesca de esta especie estuvieran entre 8.000 y 15.000 toneladas para permitir su recuperación. Sin embargo, las cuotas aprobadas son de 22.000 toneladas (3).

“El atún rojo del Atlántico oriental y Mediterráneo está al borde de la extinción. Es urgente la declaración del Santuario Balear para proteger la zona de desove de esta especie. De este modo se podrá favorecer su recuperación”, ha declarado Celia Ojeda responsable de la campaña Océanos de Greenpeace.

http://www.vistaalmar.es/content/view/704/28/

I així amb tot....  Undecided
En línia

Pàgines: [1] 2 3 4 5 ... 8 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a: