Inici
Ajuda
Buscar
Calendari
Ingressar
Registrar-se
Benvingut(da),
Visitant
. Sisplau
ingressa
o
registra't
.
22 Maig 2012, 23:00:48
1 Hora
1 Dia
1 Setmana
1 Mes
Sempre
Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar
Cerca Avançada
News
Tenim nou servidor!
+info
AQUÍ
i
AQUÍ
Stats
280182
Missatges en
5494
Temes per
1226
Usuaris
Darrer usuari:
Maresme
Patim La Meteo
Naturalesa i ciència: fils de debat i reportatges
Recull de temes antics
Temporada boletarie 2009/2010
0 Usuaris i 5 Visitants estan veient aquest tema.
« anterior
següent »
Pàgines:
1
...
15
16
17
18
[
19
]
20
21
22
23
...
132
Anar Baix
Tema: Temporada boletarie 2009/2010 (Llegit 119615 cops)
Tuscac
Cumulus
Índex de patiment: -7
Desconnectat
Gènere:
Ubicació: Salt-Girona
Missatges: 350
I com patim!!
Re:Temporada boletarie 2009/2010
«
Resposta #270 el:
19 Febrer 2010, 13:43:31 »
El divendres passat va venir el jardiner a casa meva a podar una magnolia que tinc que s'ha fet gegant i quina sorpresa quan abans que vingués vaig fer 4 fotos a l'arbre i al seu peu hi havia 3 bolets ben grossos i macus (desconeguts per mi) que suposo que no eren bons. Però no m'hagués imaginat mai que en plenes glaçades que aquests dies he baixat fins a pràcticament -5ºC sortissin akests bolets macus i carnosos.
Segur que pels voltants de Sant Josep o abans algun bolet treu el bec
En línia
SALT-GIRONA 90 msnm
ipv
Cumulus Congestus
Índex de patiment: -65421
Desconnectat
Gènere:
Ubicació: Girona
Missatges: 6552
«
Resposta #271 el:
19 Febrer 2010, 20:54:22 »
Cita de: ipv en 17 Febrer 2010, 22:37:01
A part de la flor de les violes tenim algun altre senyal conegut? Reconec que em començo a impacientar... avuí, tot fent un cigarro ràpid, em mirava les muntanyes del Rocacorba, el Mont, Bassegoda.... i el Canigó i Vallter ara sí, ben vestits de blanc, quin seguit de bons pensaments m'han passat pel cap!
Demà em puc escapar al migdia per olorar el bosc, a veure que m'explica.... segur que em troba a faltar igual que jo a ell
M'autocito per dir que el senyal més clar és la codicia del boletaire
Sembla que aquí hi ha més passió per la murguleta que pel rovelló, i això és bona senyal (és ben bé com ho explicava en blasiepi, el secret passa de pares a fills i de vegades ni això....
Quan preguntaves fa un parell de mesos posaven cara de "boh, un chava preguntant pel tresor" (tothom sap de què va el tema però fan veure que no) ara la cara ja ha girat a un segon d'angustia per després dissimular, i canviar de tema.
He recopilat bona informació avuí, de casualitat, que de moment confirma les meves tesis prèvies
I de passada m'han mig convidat a anar a buscar-ne un dia
Encara he trobat una dotzena de fredolics aquest migdia, senyal que queden mínim 15-21 dies
En línia
http://www.catbolet.com
vallcorbí
Mala hierba nunca muere
Cumulus Congestus
Índex de patiment: -3
Connectat
Gènere:
Ubicació: Nalec
Missatges: 8942
Nalec
«
Resposta #272 el:
19 Febrer 2010, 21:22:57 »
Cita de: ipv en 19 Febrer 2010, 20:54:22
M'autocito per dir que el senyal més clar és la codicia del boletaire
Sembla que aquí hi ha més passió per la murguleta que pel rovelló, i això és bona senyal (és ben bé com ho explicava en blasiepi, el secret passa de pares a fills i de vegades ni això....
Quan preguntaves fa un parell de mesos posaven cara de "boh, un chava preguntant pel tresor" (tothom sap de què va el tema però fan veure que no) ara la cara ja ha girat a un segon d'angustia per després dissimular, i canviar de tema.
He recopilat bona informació avuí, de casualitat, que de moment confirma les meves tesis prèvies
I de passada m'han mig convidat a anar a buscar-ne un dia
Encara he trobat una dotzena de fredolics aquest migdia, senyal que queden mínim 15-21 dies
Per aquí en diem "murgues",i surten nomès les primaveres molt plujoses al maig (ja dic aquí, en altres llocs no en tinc ni idea) i es fan en camps d'atmellers, vinyes abandonades,marges cremats de la tardor anterior... Estem en una zona de Catalunya molt seca i nomès et diré que per cada any que en surten ni a 4 que ni mu.
Salut
En línia
Nalec- Vall del riu Corb (Urgell-Baixa Segarra) 489msm
Pluviometria mitjna 406mm (84-09)
Pluja 2012: 5,0mm
http://www.analec.net/
http://www.casaarrufat.com/
http://www.cooperativanalec.com/
http://www.valldelcorb.info/pobles/pobles.htm
ipv
Cumulus Congestus
Desconnectat
Gènere:
«
Resposta #273 el:
19 Febrer 2010, 21:35:39 »
Cita de: vallcorbí en 19 Febrer 2010, 21:22:57
Per aquí en diem "murgues",i surten nomès les primaveres molt plujoses al maig (ja dic aquí, en altres llocs no en tinc ni idea) i es fan en camps d'atmellers, vinyes abandonades,marges cremats de la tardor anterior... Estem en una zona de Catalunya molt seca i nomès et diré que per cada any que en surten ni a 4 que ni mu.
Salut
Molt interessant, això dels camps d'ametllers no ho havia sentit mai.. molt tard al maig, si surten gairebé alhora que al pirineu!
Per les barcelones surten pels volts de Sant Josep, diuen... l'any passat em sembla que va ser a l'abril
Però també s'han agafat al febrer en anys de més bonança... val a dir que no és el cas però potser demà m'apropo a la costa, a veure si veig algun espàrrec i si treu el nas la primavera
En línia
Bigstorm
Cumulus
Índex de patiment: 5
Desconnectat
Gènere:
Missatges: 244
«
Resposta #274 el:
19 Febrer 2010, 23:48:24 »
jo n'he agafat al febrer...però lo normal és de finals de marça mitjans de maig pujant de cota a messura que pujen les temperatures....
Ara, Ivan, tu les murgoleres las tens a tocar, cap l'oest....
En línia
cheik
Estrat
Índex de patiment: 0
Desconnectat
Missatges: 7
«
Resposta #275 el:
20 Febrer 2010, 01:38:33 »
Hola
Veig que la cosa es va animant i és que diuen que si hi ha aigua sempre hi ha bolets. Avui he fet una sortideta per Collserola i sorpresa, al marge del camí unes trompetetes de la mort. Mai no les havia trobat aqui. Després uns frigolinets i uns hygrophorus, hi havia bastants però que no els he menjat mai, crec que són nemoreus, ja posaré les fotos. Déu n'hi do el que està caient, ja podia haver plogut a la tardor així.
En línia
ipv
Cumulus Congestus
Desconnectat
Gènere:
«
Resposta #276 el:
20 Febrer 2010, 12:10:26 »
Cita de: Bigstorm en 19 Febrer 2010, 23:48:24
jo n'he agafat al febrer...però lo normal és de finals de marça mitjans de maig pujant de cota a messura que pujen les temperatures....
Ara, Ivan, tu les murgoleres las tens a tocar, cap l'oest....
Shhhhh!!!!
Al final deixo la sortida per la setmana vinent, s'han de guardar dies
En línia
pini
Cumulus
Índex de patiment: -28
Desconnectat
Gènere:
Ubicació: manresa
Missatges: 168
«
Resposta #277 el:
20 Febrer 2010, 16:26:12 »
frankie , vols pistes murgulaires ?
En línia
Tuscac
Cumulus
Índex de patiment: -7
Desconnectat
Gènere:
Ubicació: Salt-Girona
Missatges: 350
I com patim!!
«
Resposta #278 el:
21 Febrer 2010, 14:04:11 »
Jo al meu avi sempre li havia sentit dir que "Per Sant Josep la múrgula treu el bec".
O sigui que sino m'equivoco als voltants del 19 de Març setmana amunt setmana avall...
El que si em sorpren és que hi hagi gent que a aquesta època trobi bolets, no m'hauria imaginat mai anar-ne a buscar al febrer
En línia
SALT-GIRONA 90 msnm
Empordanet
Master of Rabbit's
Administrador
Cumulonimbus
Índex de patiment: 14
Desconnectat
Gènere:
Ubicació: Verges - Baix Empordà
Missatges: 10492
T'he vist
«
Resposta #279 el:
21 Febrer 2010, 14:07:52 »
Cita de: Tuscac en 21 Febrer 2010, 14:04:11
Jo al meu avi sempre li havia sentit dir que "Per Sant Josep la múrgula treu el bec".
O sigui que sino m'equivoco als voltants del 19 de Març setmana amunt setmana avall...
El que si em sorpren és que hi hagi gent que a aquesta època trobi bolets, no m'hauria imaginat mai anar-ne a buscar al febrer
A mi no em sorpren, es questio de coneixer el territori i les condicions pels bolets, son uns cracks
En línia
Verges-Baix Empordà 23msnm
M E T E O V E R G E S . C A T
boletusaereus56
Cumulus
Índex de patiment: -18
Desconnectat
Gènere:
Ubicació: Flix (Tarragona)
Missatges: 134
«
Resposta #280 el:
21 Febrer 2010, 17:37:04 »
Ivan:
Un dia d'aquests, hem de parlar tu i jo.
Tema:
Múrgoles x pinophilus (intercanvi).
Evidentment, per qüestions de calendari, primer començarem amb les múrgoles. jeje.
Salutacions a tot el foro.
En línia
Hauriem de cuidar molt més a les infermeres, tard o d'hora les necessitarem.
frankie
Cumulus
Índex de patiment: -13
Desconnectat
Gènere:
Ubicació: SCT Vallès
Missatges: 125
«
Resposta #281 el:
21 Febrer 2010, 22:43:40 »
Cita de: pini en 20 Febrer 2010, 16:26:12
frankie , vols pistes murgulaires ?
uhmmmm
no se si va per aqui la pista, però al 87, despres dels focs del bages, per aquella zona que coneixem en vam collir moltissimes... per aquella epoca però m'agradaven mes altres aficions
conec per alla unes carboneres on hi anava de petit.... pero esta clar que les pistes sempre van bé....
En línia
http://boletscatalans.blogspot.com/
ipv
Cumulus Congestus
Desconnectat
Gènere:
«
Resposta #282 el:
21 Febrer 2010, 23:17:52 »
Cita de: boletusaereus56 en 21 Febrer 2010, 17:37:04
Ivan:
Un dia d'aquests, hem de parlar tu i jo.
Tema:
Múrgoles x pinophilus (intercanvi).
Evidentment, per qüestions de calendari, primer començarem amb les múrgoles. jeje.
Salutacions a tot el foro.
Uy, si jo no en tinc ni idea... l'any passat vaig fer ben poquetes, 70 o 80 com a molt entre març i maig. I l'any anterior, que era el primer que en buscava, només 2
Però bé, sembla que es tracta d'anar mirant durant l'any llocs on, per destrucció, es puguin fer, el problema és que s'ha d'haver destruït quan tocava. I després sembla que en altres llocs surten cada any al mateix erol (aquest és l'objectiu aquest any), com les de riu però a bosc. I wenu, les carboneres que encara no sé què coi són ni on puc trobar.
A partir d'aquí tot és un trencacoscles, per això mola
En línia
amalia
Cumulus
Índex de patiment: -39
Desconnectat
Missatges: 410
«
Resposta #283 el:
21 Febrer 2010, 23:59:41 »
ostres amb les múrgules!! us porten de cap! jo ho provaré però sense pretensions, si en trobo un grapadet ja hi quedaré contena. Em sembla que ja us ho vaig explicar, vam trobar un any a vora d´un riu a prop de Sant Celoni però estaven tan amagades que vam estar tot el dematí remenant fullaraca i al final van sortir molt poquetes, a veure si demà en trec les fotos i veieu al meu pare tot orgullós.
Tinc més esperances amb els marçots que amb les múrgules però la veritat és que soc una principiant amb tots dos, ja veurem......
En línia
ipv
Cumulus Congestus
Desconnectat
Gènere:
«
Resposta #284 el:
22 Febrer 2010, 00:06:55 »
Cita de: amalia en 21 Febrer 2010, 23:59:41
ostres amb les múrgules!! us porten de cap! jo ho provaré però sense pretensions, si en trobo un grapadet ja hi quedaré contena. Em sembla que ja us ho vaig explicar, vam trobar un any a vora d´un riu a prop de Sant Celoni però estaven tan amagades que vam estar tot el dematí remenant fullaraca i al final van sortir molt poquetes, a veure si demà en trec les fotos i veieu al meu pare tot orgullós.
Tinc més esperances amb els marçots que amb les múrgules però la veritat és que soc una principiant amb tots dos, ja veurem......
Els marçots no són tan complicats si saps la zona... el que passa és que s'ha enterat tanta gent que em comença a fer pal anar, sabent el que em trobaré en una zona tan petita. Potser m'espero a que surtin al pirineu i tot. Per cert, fa just un any amb el Ramon vam trobar els primers
En línia
Pàgines:
1
...
15
16
17
18
[
19
]