IniciAjudaCalendariIngressarRegistrar-se

Benvingut(da), Visitant. Sisplau ingressa o registra't.
05 Febrer 2012, 04:05:51

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar

News
Atenció! En cas de colapse del fòrum, la via de comunicació será el hashtag de Twitter #patimlameteo. Gràcies!

Stats
260678 Missatges en 5132 Temes per 1216 Usuaris
Darrer usuari: carl
+  Patim La Meteo
|-+  Naturalesa i ciència: fils de debat i reportatges
| |-+  Recull de temes antics
| | |-+  Temporada boletarie 2009/2010
0 Usuaris i 2 Visitants estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: 1 ... 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 ... 132 Anar Baix Imprimir
Tema: Temporada boletarie 2009/2010  (Llegit 110691 cops)
pini
Cumulus
**

Índex de patiment: -28
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Ubicació: manresa
Missatges: 156

Veure Perfil
« Resposta #390 el: 22 Març 2010, 21:55:47 »

ME LAS TENDRIAS QUE MANDAR PARA VERLAS MAS DE CERCA Y PROBARLAS PARA EVITAR CONFUSIONES FATALES

JAJAJAJAJAJAJJA

ES BROMA
En línia
amalia
Cumulus
**

Índex de patiment: -39

Missatges: 400

Veure Perfil
« Resposta #391 el: 22 Març 2010, 22:44:53 »

El dissabte al mercat del costat de casa hi venien murgules fresques bastant econòmiques en comparació amb els preus d´aquest nadal.
Vam comprar un grapat i les vaig fer farcides. Estaven boníssimes!. Us poso la recepta.

Murgules farcides d´espàrrecs i pinyons amb salsa de camagrocs.

Ingredients per dues persones: 8 múrgules grans, grapat de camagrocs, una ceba gran, un grapat de pinyons, un manat d´espàrrecs, mig carbassó, una culleradeta de salsa soia, mitja taça petita de licor, mitj got de nata líquida, un grapat de parmesà ratllat.

Netejem les murgules, les escaldem en aigua bullint dos cops canviant l´aigua (pel tema de que no siguin indigestes).
Les deixem escorrent.
Preparem el farcit picant mitja ceba i els espàrrecs i sofregint-los amb una mica d´oli. Quan ho tenim a mig fer afegim el carbassó picat i els pinyons sencers i salem. Quan ho tenim tot ben fet hi afegim una mica de salsa de soia i ho lliguem (si és necesari) amb un doll de llet i una culleradeta de pa ratllat (molt poca llet ja que només és per lligar-ho, a lo millor no fa ni falta).
Ara fem la salsa amb la resta de la ceba tallada a mitjes llunes, quan estigui molt confitada posem els camagrocs (jo els vaig comprar frescos però amb els secs tambés es pot fer) salem i deixem coure fins que treguin l´aigua i s´evapori. Flamejem amb un rajolí de wisky (o el licor que tinguem a mà), afegim nata líquida i formatge ratllat i ho passem pel turmix (batedora).
Farcim les murgules i les passem per la paella amb un rajolí d´oli donant-lis un parell de voltes. Les posem al plat i cobrim amb la salsa.

La veritat es que és una recepta entretinguda però val la pena, el resultat és estupendo, nyam!!  Wink
En línia
Krasnoyarski Pilgrimeski
Cumulus
**

Índex de patiment: 105

Missatges: 287

Por favor, camarero... otra birra...

Veure Perfil
« Resposta #392 el: 23 Març 2010, 00:27:08 »

El dissabte al mercat del costat de casa hi venien murgules fresques bastant econòmiques en comparació amb els preus d´aquest nadal.
Vam comprar un grapat i les vaig fer farcides. Estaven boníssimes!. Us poso la recepta.

Ingredients per dues persones: 8 múrgules grans, grapat de camagrocs, una ceba gran, un grapat de pinyons, un manat d´espàrrecs, mig carbassó, una culleradeta de salsa soia, mitja taça petita de licor, mitj got de nata líquida, un grapat de parmesà ratllat.

Netejem les murgules, les escaldem en aigua bullint dos cops canviant l´aigua (pel tema de que no siguin indigestes).
Les deixem escorrent.
Preparem el farcit picant mitja ceba i els espàrrecs i sofregint-los amb una mica d´oli. Quan ho tenim a mig fer afegim el carbassó picat i els pinyons sencers i salem. Quan ho tenim tot ben fet hi afegim una mica de salsa de soia i ho lliguem (si és necesari) amb un doll de llet i una culleradeta de pa ratllat (molt poca llet ja que només és per lligar-ho, a lo millor no fa ni falta).
Ara fem la salsa amb la resta de la ceba tallada a mitjes llunes, quan estigui molt confitada posem els camagrocs (jo els vaig comprar frescos però amb els secs tambés es pot fer) salem i deixem coure fins que treguin l´aigua i s´evapori. Flamejem amb un rajolí de wisky (o el licor que tinguem a mà), afegim nata líquida i formatge ratllat i ho passem pel turmix (batedora).
Farcim les murgules i les passem per la paella amb un rajolí d´oli donant-lis un parell de voltes. Les posem al plat i cobrim amb la salsa.

La veritat es que és una recepta entretinguda però val la pena, el resultat és estupendo, nyam!!  Wink

Ñam ñam ñam slurp slurp Tongue Tongue Tongue Tongue......... yo añadiría a la salsa un poquito de pimienta negra recién molida y una pizca rallada de nuez moscada, pero de todas formas la receta esssssss.........:

Cheesy Cheesy
 Grin
En línia

"Lo hicieron porque no sabían que era imposible"

"¿Cuántos cestos de tierra tiene esa montaña? Si el cesto es grande.... uno."

Saludos desde Cuenca, alta cima de un nido de águilas.
Siureny
Cumulus
**

Índex de patiment: -54

Ubicació: Bages/Berguedà
Missatges: 504

Des de les alçades!

Veure Perfil
« Resposta #393 el: 23 Març 2010, 15:13:39 »

té molt bona pinta Amalia  Smiley, ara només falta trobar les murgules  Cheesy
En línia

No hi fa res que a les valls hi faci ombra, si a la muntanya hi brilla el sol
pep
Estrat
*

Índex de patiment: -7

Ubicació: Girona
Missatges: 47

Veure Perfil
« Resposta #394 el: 23 Març 2010, 15:28:57 »

Les deixem escorrent.

Mmmmmm ... s'haurà de provar...
En línia
ipv
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -65432

Missatges: 5923

Veure Perfil
« Resposta #395 el: 23 Març 2010, 18:33:52 »

Avuí per fi he trobat la primera, tota sola però gran i ben tendra...i pel que m'han dit de miracle, perque allò és patrimoni dels avis del poble  
No hi ha foto, no portava la camera i l'he regalat a algú que li feia tanta ilusió com a mi.... almenys m'he tret el desànim i he comprovat que és veritat que es fan a bosc  Grin
Ara és qüestió de buscar boscos similars però ben allunyats  Smiley
Desitjant que arrivi setmana santa i tenir cotxe d'una punyetera vegada!!!! A partir de dissabte, intensiu  Cool
Si algú té bones idees i està avorrit ja sap  Wink
En línia

ipv
Cumulus Congestus

Veure Perfil
« Resposta #396 el: 23 Març 2010, 18:38:21 »

Saps quin és el moment just? És a dir, quan s'ha d'haver estassat perquè hi hagi la possibilitat d'èxit?
Com a molt aviat a la tardor anterior  Wink
De fet entre agost i octubre de l'any anterior seria ideal, penso...
Perdona, no l'havia vist!

Bona recepta, Amalia... el problema és que les haig de veure molt sanes per deixar-les senceres... millor les del pirineu. Les d'aquí baix les asseco partides per la meitat com em va recomanar el pini, així a la mínima senyal de cuc.... diumenge vaig fer unes quantes de l'any passat amb entrecot i li van agradar fins i tot a la meva dona!  Grin

Eren catalanes?
En línia

Cargol allevantat
Cumulonimbus

Índex de patiment: -322

Ubicació: BCN Sant Andreu-l'Escala
Missatges: 10160

Poppower!

Veure Perfil
« Resposta #397 el: 23 Març 2010, 18:56:50 »

Avuí per fi he trobat la primera, tota sola però gran i ben tendra...i pel que m'han dit de miracle, perque allò és patrimoni dels avis del poble  
No hi ha foto, no portava la camera i l'he regalat a algú que li feia tanta ilusió com a mi.... almenys m'he tret el desànim i he comprovat que és veritat que es fan a bosc  Grin
Ara és qüestió de buscar boscos similars però ben allunyats  Smiley
Desitjant perque arrivi setmana santa i tenir cotxe d'una punyetera vegada!!!! A partir de dissabte, intensiu  Cool
Si algú té bones idees i està avorrit ja sap  Wink

potser algun dia de la setmana santa (dels primers) et truco  Wink
En línia

"Sempre tornaré a la nostra platja ,les ones no em deixen mu mare allunyar-me'n massa"

Sant Rebuf , sempre al teu costat

Àlbum de fotos: http://picasaweb.google.com/llevantada
ipv
Cumulus Congestus

Veure Perfil
« Resposta #398 el: 23 Març 2010, 20:12:23 »

potser algun dia de la setmana santa (dels primers) et truco  Wink
Aquest dissabte tinc pensat un tour per incendi-estessat-bosc, també segueixen aquest ordre de proximitat des de la teva segona residència  Wink Truca pel dia que vulguis, si més no fem fotos  Cheesy
En línia

amalia
Cumulus
**

Índex de patiment: -39

Missatges: 400

Veure Perfil
« Resposta #399 el: 24 Març 2010, 00:05:51 »

Com a molt aviat a la tardor anterior  Wink
De fet entre agost i octubre de l'any anterior seria ideal, penso...
Perdona, no l'havia vist!

Bona recepta, Amalia... el problema és que les haig de veure molt sanes per deixar-les senceres... millor les del pirineu. Les d'aquí baix les asseco partides per la meitat com em va recomanar el pini, així a la mínima senyal de cuc.... diumenge vaig fer unes quantes de l'any passat amb entrecot i li van agradar fins i tot a la meva dona!  Grin

Eren catalanes?

No t´ho puc assegurar, les va comprar el David i no ho va preguntar però no m´estranyaria que fossin andaluses. Hem sentit que degut a les plujes hi ha hagut un boom de múrgules. Passarà aquí a Catalunya el mateix??
En línia
ipv
Cumulus Congestus

Veure Perfil
« Resposta #400 el: 24 Març 2010, 07:19:20 »

No t´ho puc assegurar, les va comprar el David i no ho va preguntar però no m´estranyaria que fossin andaluses. Hem sentit que degut a les plujes hi ha hagut un boom de múrgules. Passarà aquí a Catalunya el mateix??
Vés a saber, la pluja de dilluns ha estat boníssima però de moment no en té pinta, potser a cotes mitges  Roll Eyes
Però ni idea.. mira, es veu que pels marçots no és gaire bon any i allà també ha plogut molt. Potser s'oloren que els volen exterminar  Roll Eyes Grin
En línia

Cargol allevantat
Cumulonimbus

Poppower!

Veure Perfil
« Resposta #401 el: 24 Març 2010, 15:44:54 »

avui he anar a plegar espàrrecs , i de cassoletes d'aquestes que ensenyava l'ivan l'altre dia n'hi havien a patades  Shocked d'espàrrecs també  Grin
En línia

"Sempre tornaré a la nostra platja ,les ones no em deixen mu mare allunyar-me'n massa"

ipv
Cumulus Congestus

Veure Perfil
« Resposta #402 el: 24 Març 2010, 18:44:26 »

avui he anar a plegar espàrrecs , i de cassoletes d'aquestes que ensenyava l'ivan l'altre dia n'hi havien a patades  Shocked d'espàrrecs també  Grin
Has mirat allò o no?
En línia

Cargol allevantat
Cumulonimbus

Poppower!

Veure Perfil
« Resposta #403 el: 24 Març 2010, 18:52:22 »

Has mirat allò o no?

m'he quedat a mig camí , a les 12 tenia Anglès , m'he liat amb els espàrrecs i no he arribat pas a lloc encara que portava bon rumb  Grin

he vist altres zones bones amb el sòl molt remogut i arbres arrencats i moguts , però no he vist res . Ultimament massa moviment per la zona  Undecided
En línia

mik1_
Estrat
*

Índex de patiment: -31

Missatges: 88

Veure Perfil
« Resposta #404 el: 24 Març 2010, 18:53:12 »

Coooollons... avui m'ha donat per fer un voleiu a visitar el bosc de prop de casa a veure en quin estat està despres del temporal de neu... i fot autentica pena  Shocked

La veritat es que hi ha una feinada de por a netejar boscos i camins, m'he trobat una màquina netejant els marges de la carretera, pero dins del bosc...  Lips Sealed

Petit exemple:

Ni tan sols es veu el camí .. aaaiss..
En línia
Pàgines: 1 ... 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 ... 132 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a: