Les casualitats, un dia més, m'han permès de nou veure i identificar una espècie d'animal que no és gaire comú (i menys visible) a la falda del Montalt (Maresme).
Ahir, al anar a buidar els pluviòmetres boscans, em vaig trobar això a l costat d'un cau que feia molts dies que veia habitat i que penso que és un cau de conills, quasi segur.

Malhauradament estava mort, de menys de 24 hores, i pel voltant moltes furgades de porc senglar.
Estava atacat i mig mossegat (però no devorat) pel coll i la part baixa de la panxa. Suposo que va ser mort per una guineu o altre mamífer nocturn, però no per menjar, si no per atac-defensa, sino ja se l'hauria cruspit. Potser un gos salvatje, no sé...no em quadra. Quina lllàstima...era preciós de cara i pelatge.
Era mascle.
Feia uns 45-50 cms de cos + 30-35 cms de cua. Uns 2 kgs de pes.
Penso que no és una marta (martre) o un turó. No, més aviat és una fagina (Martes foina, mustèlid)
Hi ha molts animals que no es deixen veure, i que només els pots veure aixafats a la carretera o bé amb troballes casuals com aquesta, a la serra litoral, a només 4 kms del mar en una cota 300 m.