IniciAjudaBuscarCalendariIngressarRegistrar-se

Benvingut(da), Visitant. Sisplau ingressa o registra't.
22 Maig 2012, 09:35:17

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió
Buscar

News
Tenim nou servidor! +info AQUÍ i AQUÍ

Stats
280040 Missatges en 5489 Temes per 1226 Usuaris
Darrer usuari: Maresme
+  Patim La Meteo
|-+  Meteorologia general
| |-+  Instrumentació
| | |-+  Proximidad entre estaciones
0 Usuaris i 3 Visitants estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: 1 [2] Anar Baix Imprimir
Tema: Proximidad entre estaciones  (Llegit 1461 cops)
Alexandros
Estrat
*

Índex de patiment: 2
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Ubicació: L´Hospitalet de Llobregat
Missatges: 28

« Resposta #15 el: 24 Febrer 2010, 22:06:30 »

Tinc la Davis que amb software guarda dadesm a part faig un excel amb l'informacio que m'interesa, i a banda la manual del SMC tambe tinc un excel i la llibreta on apunto les dades manuals cada dia

Collons!!! quina feinada.
En el curro (trabajo con placas solares) , tendrán que comprar una estación así que dispondré de datos de Hospi y San Andrés de la Barca. No me corresponde por departamento pero intentaré meter cucharada.
En línia

L´Hospitalet de Llobregat
MeteoCalonge
El rebenta topics
.
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -13

Ubicació: Calonge (Baix Stormpordà)
Missatges: 4313

Informàtic desaprofitat pels pèls!

« Resposta #16 el: 25 Febrer 2010, 01:14:50 »

Tinc la Davis que amb software guarda dadesm a part faig un excel amb l'informacio que m'interesa, i a banda la manual del SMC tambe tinc un excel i la llibreta on apunto les dades manuals cada dia
+1

Jo també tinc dades apuntades a mà i a l'ordinador   Wink

En línia

Calonge - Baix Empordà - Girona - 16 msnm
Alexandros
Estrat
*

« Resposta #17 el: 25 Febrer 2010, 17:41:31 »

Be doncs, he estat mirar els registres de les últimes 24h i tot correcte,es la meva estació i no la d'altre.
Al mirar els registres m'he donat compte que tinc que canvia el pluvio de lloc, m'ha registrat pluja amb el vent (51Km/h) D'ahir.

Fins un altre.
En línia

MeteoCalonge
El rebenta topics
.
Cumulus Congestus

« Resposta #18 el: 25 Febrer 2010, 19:10:23 »

Per cert Pere, les dades de la XOM, es poden veure en llistat? o només podem veure-les diàries? 
En línia

Empordanet
Master of Rabbit's
Administrador
Cumulonimbus

Índex de patiment: 14

Ubicació: Verges - Baix Empordà
Missatges: 10490

T'he vist

« Resposta #19 el: 25 Febrer 2010, 19:12:04 »

Per cert Pere, les dades de la XOM, es poden veure en llistat? o només podem veure-les diàries? 
El que estaria be es que poguesim accedir a alguna mena de base de dades ... no se si esta previst....
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm

M E T E O V E R G E S . C A T
MeteoCalonge
El rebenta topics
.
Cumulus Congestus

« Resposta #20 el: 25 Febrer 2010, 19:26:13 »

Sí, tipus com a meteoclimàtic. Que et pots fer els teus PDF's o poder tenir una base de dades tant particular, com d'altres observadors  Wink
En línia

Empordanet
Master of Rabbit's
Administrador
Cumulonimbus

T'he vist

« Resposta #21 el: 25 Febrer 2010, 19:28:21 »

O tant sols que poguem treure el resum de pluja mensual i anual des de qualsevol PC del mon mundial i de la Xina popular
En línia

Empordanet
Master of Rabbit's
Administrador
Cumulonimbus

T'he vist

« Resposta #22 el: 25 Febrer 2010, 20:26:09 »

Només es poden veure dia per dia. Però a can Meteocat poden veure més, no sé exactament què, però passant per allí he vist finestres obertes amb llistats, estadístiques i gràfiques. De fet ho tenen tot en una base de dades relacional i a partir d'aquí teòricament tot és possible, però només ells hi tenen accés. És per tant aconsellable de portar una llibreta individual, un excel, o quelcom de semblant. O més fàcil encara: posar dintre la gàbia un sensor d'alguna estació fiable i ben calibrada de manera que marqui lo mateix, un pluvio elèctric al costat del Hellmann i un programa que ho faci per nosaltres, amb lectures cada 5 minuts. Jo ho tinc així, i les dades de l'automàtica van a Meteoclimatic i la base de dades local, amb l'avantatge que així les dades que hi han a la web són controlades 3 vegades al dia amb les mesures homologades, manualment - impossible que s'escapi alguna lectura errònia de l'automàtica!

Per a això va bé el Weather Display, que permet introduir observacions manuals o visuals a més dels valors instrumentals.

I ja, si vols tenir-ho tot complet, algun afegitó com aquest:

http://www.casacota.net/cameres

Són una foto cada 30 minuts de la webcam, amb l'estat del cel i les dades meteo incrustades. Ja porto gairebé 1 any i mig amb una foto de cada mitja hora...

La d'avui seria aquesta:

Pere .. tu ets un monstre!!!!!!     
En línia

Alexandros
Estrat
*

« Resposta #23 el: 25 Febrer 2010, 21:03:12 »

En principi les estacions poden estar fins i tot una al costat de l'altra. No conec les PCE però fins i tot les La Crosse antigues porten un identificador en la senyal per a diferenciar-les. Quan es posen en marxa es disposa d'un quart d'hora fins que "s'enganxen" al seu sensor, en algunes fins i tot hi ha una combinació de tecles per a forçar la re-sincronització. En el pitjor dels casos caldrà anar amb la cònsola fins al costat dels sensors, sincronitzar-los i llavors ja ens en podem anar fins al lloc que toqui. Jo he tingut dues La Crosse funcionant en el mateix jardí, les cònsoles al costat l'una de l'altre, un dels sensors a terra i l'altra a 2 metres, però en el mateix pal i funcionava bé.

Sobre els registres: lo millor és guardar la base de dades del programa i els resums que ens en faci, com per exemple això: http://www.casacota.net/teranyina?num=1259851630

En el cas d'estacions manuals lo normal és apuntar-ho tot en una llibreta, però ara gràcies a la base de dades del Servei Meteorològic de Catalunya ja no ens cal, si introduïm les dades puntualment ja en porten un bon registre ells (tot i que les dades detallades només les poden veure els observadors oficials), el públic en general només pot veure els dos últims dies, tot i que tinc entès que això segurament cambiarà:

http://www.meteo.cat/mediamb_xemec/servmet/xom/observacio/index.html

Amb l'avantatge que de la base de dades es poden treure estadístiques, utilitzar filtres...

I una possibilitat gens menyspreable és la base de dades que es fa a Meteoclimatic si tenim una estació auditada: històrics en PDF, gràfiques del que vulguem del període que ens interessi, arxius històrics exportables amb els que fer excels. En el cas de Meteoclimatic després d'un accident informàtic fa un temps en que vaig perdre tota la base de dades del disc dur, vaig poder recuperar l'històric de tot un any, per posar l'exemple que em salvà del desastre:

http://www.meteoclimatic.com/perfil/ESCAT2500000025518A

Bona nit.

Molt bona explicació. Si senyor, moltes gracies
En línia

Rodamet
I love Lloret de Mar
.
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -242

Missatges: 4218

Rodamet Planet: @rodamet

« Resposta #24 el: 26 Febrer 2010, 09:09:25 »

si tienes un disco duro externo y un lápiz de memoria

y siempre copias, disco duro del PC, disco duro externo y lápiz de memoria, es muy dificil perder datos si no quieres libreta y vas imprimiendo los excel o los resumenes
En línia

Roda de Barà -Baix Gaià-Camp de Tarragona

Tarragonès-Tarragona (Nord de la Costa Daurada)

web: www.rodamet.net
web de fotos: www.rodamet.net/galeria
web meteo snowcam:

Doofersmith
Garitas de IKEA baratas
.
Cumulus Congestus

Índex de patiment: -144
Connectat Connectat

Ubicació: Badalona - Bufalà
Missatges: 3197

« Resposta #25 el: 26 Febrer 2010, 12:29:13 »

Pere .. tu ets un monstre!!!!!!     

Que va, no es tan feo, yo tengo el placer de conocerlo y te lo puedo asegurar...  Cool
En línia

Pàgines: 1 [2] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a: